וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": שינויים, מיתוגים ועוד

10.12.2020 / 0:00

התזמורת הסימפונית של ירושלים מנסה לגייס כספים, כנס של מכון אדלר נגד אלימות ואיקאה יוצאת במבצעים לרגל הפתיחה המחודשת. כל מה שקרה בחלק השני של השבוע

תרבות ומוסדות

מדיקל קר, המרכז לרפואה אינטגרטיבית בשיטת InHeal ייקח חלק בניסוי מוזיקלי אנרגטי בינלאומי שיתקיים במקביל במדינות רבות ברחבי העולם ותוצאותיו יימדדו בישראל, דובאי, הודו, סנט פטרסבורג ואנגליה. הניסוי הבינלאומי ייערך און ליין, בשיתוף עם הבמאית ציפי רז והמלחין והמבצע הקנדי רוברט קוקסוןRobert Haig Coxon , במסגרתו ישירו אלפי משתתפים במקביל בישראל ובעולם את השיר "Be You Be Love" שהלחין קוקסון, ששימש כפסקול סרט התעודה "השדה האחד" שביימה ציפי רז. הניסוי יבדוק את השפעת השירה והצלילים על התדרים בגוף והשפעתם על החיוניות, ריפוי הגוף והתודעה.

בישראל ישתתפו בניסוי כ-15 חולי פיברומיאלגיה שלוקחים חלק בימים אלה בסדנת החלמה בשיטת InHeal במרכז מדיקל קר שיארח גם את הגברת ברנדון בייס, הוגת שיטת הטיפול הרגשי - המסע.
כמו כן ישתתפו בניסוי, גם זמרים ישראליים: איילת עוז, רונית שפי ,יאיר דלאל ומירה עילבוני. אלפי משתתפים מישראל ומכל העולם ישירו את השיר בלייב. בהרשמה מראש וללא תשלום ניתן לקחת חלק בשירה, בכתובת: https://www.the1field.com/mf-squeeze-optin1603959677411

את הניסוי יערוך רוברט קוקסון וצוות הנהלת מדיקל קר בשיטת InHeal ינחו את האירוע, שישודר בהקרנה בינלאומית, בשידור חי בפייסבוק, בלינק: https://www.facebook.com/TheFieldFanPage. הניסוי ייערך ביום חמישי ה-10.12.2020 החל מהשעה 20:00 שעון ישראל ב-31.12.2020 ייחשפו תוצאות הניסוי והמחקר און ליין בעמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/TheFieldFanPage

seperator

בצל הקורונה, לראשונה, אמנים וותיקים יופיעו בחג החנוכה בסדרת הופעות מצולמות למען ציבור האזרחים הוותיקים במטרה להחזיר להם את חדוות עולם התרבות. ההופעות, פרי שיתוף פעולה בין נמל תל-אביב ותחום גמלאים ואזרחים ותיקים בעיריית תל-אביב-יפו בראשות נתן וולוך, ישודרו באונליין בחג החנוכה להנאתם ולמען שמירה על בטיחותם של אוכלוסייה זו המוגדרת השנה בסיכון גבוה.

בין המופעים

  • "ניגון ואגדה" דודו פישר
  • "במופע אינטימי" - שלומית אהרון
  • "שחקן זה לא מקצוע" - נתן דטנר
  • "רפסודיה בשניים" -אורי הרפז ויוסי גרושקה
  • "זורבה בשנים" - דורית פרקש ולזר בואנו
  • ענקי הג'אז - דור המייסדים: אהרלה קמינסקי, אלברט פיאמנטה ודני גוטפריד
  • ההופעות ישודרו כמחווה לאזרחים הוותיקים במהלך שבוע החנוכה, באתר ובפייסבוק נמל תל-אביב namal.co.il
sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מופע חנוכה למען הגיל השלישי. יחצ,
מופע חנוכה לגיל השלישי/יחצ

לכבוד חג הניסים - חג החנוכה, התזמורת הסימפונית ירושלים מקיימת קמפיין גיוס כספים בסימן הנסים שקרו לתזמורת במהלך 2020. למרות המגיפה, הוקמה לאחרונה "קרן התזמורת הסימפונית ירושלים", תכנית גיוס בינלאומית, המעוררת תשומת לב בקרב תורמים, נותני חסות וקרנות בישראל, צפון אמריקה ודרום אמריקה ואירופה. הקרן הוקמה כמענה לצורכי התזמורת, לאחר שהמימון השנתי הקבוע שהיווה כשליש מתקציבה ואותו קיבלה מרשות השידור עד 2017 הופסק לאחר פירוקה של הרשות ועם תום תקופה בת 3 שנים בה חלקה של הרשות הושלם על ידי משרד האוצר.

כעת משיקה הקרן את קמפיין "הדליקו את הנרות" המיועד לגייס סכום של 80,000 דולר. הגיוס יימשך עד ליום שלישי 15.12 - בו ישודר קונצרט חנוכה חגיגי של התזמורת. על כל תרומה מעל ל-1,000 דולר, יקבל התורם וידאו תודה אישי בהשתתפות נגני התזמורת.

למרות השנה הקשה, שהתאפיינה בהשפעת משבר הקורונה על כל תחומי החיים ובכלל זה ההשפעה הקשה על תחום התרבות, הצליחה התזמורת תחת המנכ"ל החדש עופר אמסלם והמנהל המוסיקלי החדש, סטיבן סלואן, לעמוד ביעדים שהוגדרו בתוכנית העבודה החדשה של התזמורת הירושלמית הוותיקה המציינת 83 שנים להיווסדה.

במהלך 2020 ודווקא בעיצומו של משבר הקורונה, חוותה התזמורת צמיחה עם קונצרטים מוקלטים מראש ששודרו במהלך תקופות הסגרים, הופעות חיות שקוימו ברחבי העיר כאשר הדבר התאפשר ויצרו חיבור מחודש לקהילה, תחרות "כוכבים בסגר" עבור זמרים שנותרו בבתיהם לאור הנסיבות ועוד. בטווח, התזמורת כבר מתכננת קדימה ונקבעו לה מספר סיבובי קונצרטים ברחבי העולם, התזמורת הכריזה על עונת מינויים חדשה ואף הקליטה לאחרונה כמחווה את המנון איחוד האמירויות לציון "הסכמי אברהם" ההיסטוריים.

עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים: "קיום תכנית שאפתנית להרחבת פעילות ולצאת לתהליך גיוס כספים בעיצומו של משבר עולמי נראה כמו רעיון מטורף בתחילה. יחד עם זאת, אנחנו בחרנו להמשיך ולזרוע את הזרעים מתוך תקווה כי יום אחד הם יצמיחו תוצרת וכיום אנו כבר רואים תוצאות. לאור העבודה הקשה שהשקיעו נגני התזמורת ואנשי ההנהלה, 2020 הייתה עבורנו שנה של ניסים. למרות הקורונה, אנו תזמורת חזקה יותר היום משהיינו לפני המגפה. מצאנו בכל משבר הזדמנות וניצלנו כל הזדמנות שנקרתה בדרכנו".

הקונצרט החגיגי לכבוד חנוכה ישודר ביום שלישי 15.12 בשעה 21:00. הקונצרט צולם באולם "הנרי קראון" בתיאטרון ירושלים וישודר בעמוד הפייסבוק וערוץ היו-טיוב של התזמורת. הקונצרט יכלול טקס הדלקת נרות ויצירות חזנות מסורתיות, קלאסיות, אשכנזיות וספרדיות ברוח החג. המנצח בקונצרט יהיה אלי יפה והסולנים יהיו אבריימי רות', קולין שחט, ישראל רנד ורפאל מארס. בתכנית המוסיקלית לקונצרט: ""מעוז צור", , "I Feel the Deity Within" מתוך "יהודה המכבי" מאת הנדל, "הנרות הללו", "נפשי", "מה אשיב", "ריבון העולמים", "לא תדע", "שהחיינו", "אין עוד מלבדו", "ייבנה המקדש", "רצה השם אלוקינו" ועוד.

התזמורת הסימפונית ירושלים. דוד וינוקור,
התזמורת הסימפונית ירושלים/דוד וינוקור

משבר הקורונה הציב את עולם התרבות מול משבר שלא היה כמותו בעבר. ארגון השחקנים של ישראל (שח"ם) מדווח שכיום ישנם כ-2500 שחקנים העומדים מול משבר כלכלי ונותרו ללא הכנסה.

בניסיון לעזור ולחזק את עולם התרבות בישראל, תיאטרון אלעד אשר הוקם על ידי השחקנים בעז דן ודנה יצחקי וכולל קבוצת שחקנים שעברו להתגורר בדרום מתוך שליחות ואמונה שיצירה תיאטרונית, איכותית צריכה להתקיים בכל הארץ, יוצאים בפרויקט ייחודי, יחד עם המועצה האזורית חבל אילות. פרויקט שנועד לחבר בין שחקנים מאזור המרכז בארץ עם תושבי הערבה הדרומית. הפרויקט כולל תכנית עבודה שמטרתה לייצר פרנסה לעשרות יוצרים ישראלים, (שחקנים, בימאים, רקדנים ומוזיקאים) ובמקביל מעשירה ומחזקת את עולם התרבות בפריפריה.

במסגרת הפרויקט, אשר יתקיים במשך שישה שבועות החל מהשבוע, יוצרים בכירים בעולמות התיאטרון והמחול בישראל, יתארחו בשלושה קיבוצים בערבה הדרומית: קיבוץ סמר, קיבוץ קטורה וקיבוץ אילות. האמנים, יחד עם הקהילה המקומית, יתפרנסו ממקצועם ויעבדו על 4 הפקות ייחודיות שיעלו במסגרת פסטיבל Site specific אזורי ב- 6-9 בינואר 2021, סיום התקופה המעשירה

הערבה הדרומית. טלי זיידנברג,
הפרויקט בערבה הדרומית/טלי זיידנברג

פסטיבל הסרטים הישראלי ה-34 בלוס אנג'לס, הפסטיבל הגדול ביותר ליצירה ישראלית בצפון אמריקה, יתקיים השנה במתכונת אונליין בין התאריכים 13-17.12.2020 ויהיה זמין עבור תושבי דרום קליפורניה.
את הפסטיבל יפתח הסרט "אסיה", זוכה 9 פרסי אופיר ביניהם הפרס הסרט הטוב ביותר, פרס הבמאית לרותי פרי-בר ופרס לשחקנית המשנה שירה האס, אשר היתה גם מועמדת לפרס האמי על תפקידה בסדרה "המורדת" של נטפליקס. "אסיה" הוא הסרט שייצג את ישראל בטקס פרסי האוסקר 2021 בקטגוריית הסרט הבינלאומי.

הפסטיבל השנה במתכונתו הדיגיטלית יאפשר לקהל להכיר את מיטב סרטי הקולנוע הישראלי החדש ובמקביל לגלות גם אוצרות ישנים הכוללים סרטים עטורי פרסים, סרטים תיעודיים, זוכי פרסי אופיר ובנוסף להשתתף בפאנלים הכוללים שאלות-תשובות עם יוצרי סרטים מובילים ושחקנים מכל סרט, הודיע מאיר פניגשטיין, מייסד, מנכ"ל ומפיק פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס אנג'לס.

דירקטוריון פסטיבל הקולנוע הישראלי בחר השנה להעניק את פרס מפעל חיים לשנת 2020 (2020 IFF Lifetime Achievement Award) למאיר פניגשטיין. פניגשטיין (הידוע גם בכינוי פוגי, שדבק בו בימיו כמתופף להקת כוורת) הוא מייסד ומנהל הפסטיבל משנת 1982, חבר מוערך מאוד בקהילת הקולנוע בלוס אנג'לס ובישראל. רק בעקבות החלום, החזון, המסירות והמחויבות של פניגשטיין נולד ושגשג הפסטיבל והביא את הקולנוע הישראלי לקהל ברחבי העולם.

מאיר פניגשטיין. יחצ,
בתמונה: פוגי, הידוע בכינויו מאיר פניגשטיין/יחצ

תופעת האלימות ההולכת ומתרחבת בחברה הישראלית מעוררת דאגה רבה בציבור ומערערת את הביטחון של כל אחד ואחת מאתנו. מכון אדלר הממוקם בכפר סבא, פועל בארץ מאז 1963 ומסייע למשפחות בקבלת כלים להסתגלות טובה יותר עם השינויים המתרחשים בחברה. המכון כמוביל שינוי חברתי בארץ, החליט לקיים כנס מיוחד שיתמקד בנושא האלימות ויתמודד עם השאלה "איך הגענו עד הלום, מה קרה לנו?"

הכנס יתקיים בפלטפורמה דיגיטלית בתאריך 23/12/2020 (יום ד'). וייערך בין השעות: 19:00-22:00. במעמד שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים - איציק שמולי. את הכנס תנחה אורלי וילנאי, עיתונאית, פעילה בתחום החברתי ומנחה בטלוויזיה.

במהלך הכנס יתקיימו הרצאות מרתקות של ד"ר אנאבלה שקד, מייסדת בית הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר ומחברת הספר "לקפוץ למים", אפרת מייקין-כנפו, מנהלת הרשות לחוסן ושיוויון חברתי ויועצת רה"ע למעמד האישה, עיריית תל אביב-יפו, לילי בן עמי, מייסדת ויו"ר עמותת "פורום מיכל סלה", ד"ר עו"ד כרמית קלר-חלמיש, ראשת תחום מחקר, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, דליה אילת ויעל כרם מנחות ומרצות במכון אדלר, ד"ר אבי מרדלר, פסיכולוג קליני, מרצה בכיר ומטפל בקליניקה במכון אדלר

התשלום על ההשתפות בכנס מוקדש לטובת פרוייקטים חברתיים בקהילה, אותם מפעיל מכון אדלר, ניידת "מדברים הורות בקהילה", המגיעה לפריפריה הג"ג והחברתית לצורך מתן כלים וסיוע להורים, תוכנית להורים אסירים "הורות בשלט רחוק", ותוכנית מיוחד להורים עם מוגבלויות. (פירוט הפרוייקטים נמצא באתר מכון אדלר). ניתן לרכוש כרטיס ב- 20/30/50 שקל. למעוניינים להשתתף ללא עלות ניתן לשלוח פניה למייל: Dorit@m-adler@com

ליאן סלע, מנכ"לית מכון אדלר: "כולם מדברים על מגפת הקורונה, אבל שוכחים מהמגפה המשתוללת השנייה, מגפת האלימות. האלימות לא פוסחת על אף אחד, בעיניה כולם שווים, נשים וגברים, ילדים וקשישים, כולם חשופים בדרך זו או אחרת לאלימות. זה הזמן למצוא חיסון לבעיית האלימות, רק שבניגוד לקורונה, המחקר לחיסון החברתי לאלימות עוד נמשך. אנו תקווה שבכנס הזה נוכל לחקור ולהבין יותר טוב את בעיית האלימות בחברה הישראלית "להסתכל לה בעיניים" ולנסות להציע פתרונות לאלימות הראשונית שמתחילה כמובן בבית, במקום שמשפיע עלינו יותר מכל".

להרשמה

לרגל חג החנוכה, אמריקן אקספרס משיקה פסטיבל ייחודי וחינמי לקהל הרחב. AMERICAN EXPRESS FUNFEST הינו פסטיבל אונליין אשר יכלול ארבעה ימים של שידורים חיים במהלך חופשת חנוכה מהם יוכלו ליהנות ילדים ובני נוער, ללא יציאה מהבית או התקהלות וללא עלות.

הפסטיבל יערך במהלך חופשת חנוכה בין התאריכים 13-16 בדצמבר בהשתתפות מיטב כוכבי היוטיוב והטיקטוק האהובים בישראל, ביניהם: אור בן אוליאל, גל זהבי, מורן ואמה טרסוב, קווין רובין, ועוד. במסגרת הפסטיבל ישתתפו הכוכבים בשידורים חיים ויערכו סדנאות במגוון תחומים - ללא עלות! על הפקת הפסטיבל אמונה חברת בלוסטון בע"מ. הפסטיבל פתוח לקהל הרחב ולא רק ללקוחות אמריקן אקספרס, בכדי שכלל הילדים ובני הנוער יוכלו ליהנות מהתכנים המופיעים בו.

לדברי עידו עלמני מנהל אמריקן אקספרס ישראל: "אמריקן אקספרס מעניקה ללקוחותיה הצעות מגוונות ורבות ערך. אנו שמחים לקחת חלק בפסטיבל American Express Funfest שמותאם למצב ולנסיבות. בעת הזו על מנת לשמור על שגרה ועשייה, אנו נדרשים למצוא פתרונות יצירתיים ולהעניק ללקוחותינו חווית בילוי ייחודית בדרך הטובה והבטוחה ביותר. בשונה משנים קודמות החלטנו השנה לפתוח את הפסטיבל לקהל הרחב בכדי לאפשר לכולם בעת הזו ליהנות מתכנים איכותיים לרגל חג החנוכה".

הסדנאות ישודרו בעמוד ה- YouTube ובדף ה-Facebook של אמריקן אקספרס בכתובות הבאות:
פייסבוק https://www.facebook.com/AmericanExpressIsrael/

יוטיוב https://m.youtube.com/user/AmexIsrael

עידו עלמני, רוני קרני, זוהר שריג. אוראל כהן,
עידו עלמני, רוני קרני וזוהר שריג/אוראל כהן

ביטול הופעות בחופשת החנוכה הובילו את כאל ודיינרס ליצירת שתי רצועות שידור, ללא תשלום, להופעות ולתחרויות לכלל הציבור, במהלך כל ימי החופש.

בכל יום יוזמנו הילדים להשתתף באתגר היומי של אחד האמנים ולזכות בפרסים אטרקטיביים: אייפד, X-BOX, מצלמת אקסטרים, רמקול בלוטוס וערכת טיקטוק כולל טלפון נייד ורינג תאורה.

רצועת שידור אחת לבוגרים עם פעילויות ואתגרים ייחודים בהובלת כוכבות הטיקטוק שינה הידי ושלי צירינג, הזמר והיוצר אברהם טל, הסטרימר המוביל זיגי (בר אובלס), זוכי המרוץ למיליון יעל ויוסיאל ועוד; ורצועת שידור לקטנטנים עם מגוון הצגות ומופעים בכיכובם של מיכל הקטנה, יובל המבולבל עם מני ממטרה וכוכבים גדולים נוספים.

לו"ז השידורים ברצועת לבוגרים - מדי יום 13-17.12 בין השעות 14:00-15:00:

  • 13.12 אליפות הגיימינג עם זיגי: הסטרימר המוביל בפורטנייט מגיע לשידור חי ומזמין את הצופים למשחק אינטראקטיבי יחד איתו. הפרס: ב-XBOX SERISE X החדש!
  • 14.12 אליפות הטיקטוק עם שינה הידי ושלי צירינג: כוכבות הטיק טוק, רקדניות וכוריאוגרפיות מדגימות ומלמדות את הצופים את כל הטרנדים, האתגרים והריקודים החמים מהטיקטוק. הפרס: ערכת טיקטוק כולל טלפון נייד ורינג תאורה צבעוני.
  • 15.12 אליפות המוזיקה עם אברהם טל: היוצר והזמר בסדנה מיוחדת לכתיבת שירים יחד עם הילדים. הפרס: רמקול נייד בלוטוס.
  • 16.12 אליפות התיפוף עם יעל ויוסיאל: זוכי המרוץ למיליון מגיעים לסדנת תיפוף וקצב אנרגטית ומצחיקה, בשילוב סיפורים מרתקים על מאחורי הקלעים של המרוץ למיליון. הפרס: אייפד חדש!
  • 17.12 אליפות האתגרים ברשת עם מיכאל ספיר ורז ספני: אלופי האתגרים מהרשת, מזמינים את הצופים לקרב אתגרים קורע מצחוק. הפרס: מצלמת אקסטרים.

לו"ז השידורים ברצועת הקטנטנים - מידי יום 13-17.12 בין השעות 17:00-18:00:

  • 13.12 יובל המבולבל ומני ממטרה: מפגש פסגה חד פעמי במופע מוזיקלי משותף מצחיק וצבעוני.
  • 14.12 דוד חיים: במופע בידור מושקע ומלהיב לחנוכה עם השירים האהובים ועם החברים בובו ודובילב.
  • 15.12 המחזמר ספר הג'ונגל: עיבוד חדש לאחד מספרי הילדים האהובים בכל הזמנים.
  • 16.12 הצגת ילדים פיטר הארנב: הארנב האהוב והשובב בקומדיה קלאסית ומרגשת.
  • 17.12 מיכל הקטנה: מופע מצחיק ומרגש לילדים כולל שירים, ריקודים, הפעלות ואתגרים לילדים בבית.
  • לפרטים נוספים ניתן להיכנס לחנות החוויות של כאל ודיינרס https://www.cal-store.co.il/ תחת קטגוריית 'כאל בחנוכה'. לשידור החי יש ללחוץ על הלינק: https://cal-kids.co.il
כאל בחופש חנוכה. יחצ,
אלוף האלופים של כאל בחנוכה/יחצ

חברות וטכנולוגיה

אגירת אנרגיה מהלחות שבאוויר, נהיגה סמי-אוטונומית, IoT למפעלים וראייה ממוחשבת לשדות תעופה - אלו רק חלק מהתחומים בהם עוסקים הסטארטאפים שסיימו אתמול את המחזור הראשון של Quantum SPARK, תוכנית ה-POC's של Quantum Hub - מרכז החדשנות שהקימה בחודש יוני השנה קבוצת תעבורה-לבנת, בשיתוף קבוצת תדיראן, Hyundai (קוריאה), וקבוצת VDL (הולנד). מטרת התוכנית היא לבנות POC's (תהליכי הוכחת יכולת, Proof of Concept) בין הסטרטאפים הלוקחים חלק בתוכנית, לבין השותפים המסחריים המשתתפים בתוכנית.

חמשת המיזמים שהתקבלו לתוכנית האיכותית נבחרו מתוך למעלה מ-100 סטרטאפים אשר הגישו את מועמדותם. במסגרת התוכנית, הסטרטאפים הנבחרים לוו במשך 12 שבועות על ידי מעל ל-40 מומחים ומנטורים ממגוון חברות בתעשייה - החל ממנכ"לים וסמנכ"לים של חברות תעשייתיות ועד ליזמים מוכחים ומוכרים בתעשייה.

יעל קוכמן, GM Programs ב- Quantum Hub: "לכל אחד משיתופי הפעולה שנוצר במהלך התוכנית יש פוטנציאל לייצר אימפקט משמעותי על התעשייה וערך רב עבור החברות המשתתפות. אנו בטוחים ביכולת שלנו ושל שותפינו לתת לחברות שסיימו ערך משמעותי ולייצר שותפויות אסטרטגיות בינן ובין שותפינו. כל יזם היה רוצה לעבוד 3 חודשים בצמוד למנטורים ולמנכ"לים מובילים מהתעשייה שהוא מכוון אליה כדי לבנות POC אצל לקוח מטרה, וזה - מעבר להשקעה ולתכנים - הערך הכי משמעותי שאנו מספקים ליזמים".

Quantum SPARK מציעה כמה אפיקים שיסייעו לצמיחת החברות המשתתפות. ראשית, לצורך התוכנית נבנה מודל מיוחד שמתאים 'חליפה אישית' לכל סטרטאפ, מתוך הבנה שכל סטרטאפ שונה במהותו ובעל צרכים שונים. בנוסף, הסטרטאפים זוכים לגישה ישירה ליותר מ-200 חברות בישראל ובעולם, מה שמאפשר להם לבחון את גודל השוק הפוטנציאלי והתאמת הצעת הערך שלהם לשוק. לאלה מצטרף גם צוות עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה בהן הקים חברות, קידם יזמים וגייס כספים לחברות, אשר יעמוד לטובת החברות.

המחזור השני ייפתח באפריל 2021 ויכלול בין 7-8 חברות מהתחומים הבאים: ייצור ותעשייה 4.0, הובלה ואוטומוטיב, לוגיסטיקה, אנרגיה וטיפול באויר. החברות שייבחרו יוצמדו לצ'מפיון בכיר מחברה מובילה בשוק היעד שלהם לטובת תכנון ובנייה של POC משותף, כאשר התוכנית מספקת מימון לטובת ה-POC.

  • תשעה שיתופי פעולה טכנולוגיים מבטיחים עם חברות הקבוצה והשותפות נבנו במסגרת התוכנית ובימים אלה נמצאים בשלבים שונים של הטמעה:
  • AutoTrust - סטארט-אפ המפתח פיתרון לניצול מיטבי של מערכות בטיחות ונהיגה חצי-אוטונומית, תוך התחשבות מלאה בתנאי הדרך ובהתאם להרגלי הנהיגה של הנהג. יונדאי מוביס בוחנת פיילוט להטמעת המערכת לצורך ניתוח והגדלת השימוש במערכות ADAS ברכבים של הקונצרן.
  • ThermoTerra - סטארט-אפ העושה שימוש באנרגיה ירוקה, הנוצרת כתוצאה משינויי לחות באוויר, לטובת חימום וקירור של מבנים ושטחים. תדיראן תשלב את הטכנולוגיה כאחד מהפתרונות לייעול וחסכון באנרגיה בתוך מערכות המיזוג של תדיראן.
  • IntellAct - פלטפורמת SaaS המבוססת על ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה לניהול ואופטימיזציה של תהליכי הכנת מטוסים לטיסה (Turnaround). חברת לאופר (מקבוצת ממן) תטמיע את טכנולוגיית ה-AI שלהם במערך הלוגיסטי של לאופר בנתב"ג על מנת להפחית אירועי בטיחות ולהעלות את היעילות התפעולית.
  • Safemode - פועלת מול מספר חברות בקבוצת תעבורה, מתחומי ההובלה, הלוגיסטיקה והתחבורה הציבורית, בראשן חברת אגד-תעבורה, בה מבוצע פיילוט להטמעת האפליקציה בקרב הנהגים, וזאת על מנת לשפר את ביצועי הנהג בכל הנוגע לניהול הנסיעה בהתאם לכללי משרד התחבורה, הפחתת אירועי בטיחות, וחיסכון בדלק.
  • Siraj Technologies - מפתחת פתרון IoT לעולם הייצור המאפשר חיבור של כלל מוצרי הקצה לענן וכן ניתוח והצגה של הנתונים על גבי כל ממשק. תדיראן ישתמשו בטכנולוגיה של החברה על מנת לחבר את המכונות במפעלים לענן וכדי לנתח את יעילות המכונות, להתריע על ירידה בתפקוד ועל תקלות בזמן אמת וכן ע"מ לייעל את עבודות התחזוקה.
תכנית POC'S. יחצ,
המחזור הראשון הסתיים/יחצ

התוכנית "הזמר במסכה" רק הסתיימה, אבל הכריש, הדוב, השור, הפופקורן, הפטריה, וחבריהם, ממשיכים לככב ולהעלות סימני שאלה וניחושים סקרניים.

בשבועיים האחרונים עברו חלק מהתחפושות המקוריות לצילומים סודיים בחברת "סייברארק", במסגרת אירוע חנוכה מיוחד לעובדיה. את הקונספט הארגוני של הזמר במסכה יזמו קבוצת ההפקות B.y של אמיר בלכר וזוהר רבינוביץ' וחברת Thisplay Live של שרון דרור שרכשו את הזכויות לפורמט המצליח.
בערב חנוכה, נר ראשון, יתקיים האירוע הראשון מסוגו בארץ עבור ענקית הסייבר הישראלית חברת סייברארק (CyberArk).

עובדי החברה אשר משתתפים במופע עצמו, צילמו את הנאמברים בתחפושות המקוריות, שאליהן התווספו עוד שתי תחפושות שנתפרו במיוחד כדי שיתאימו לעולם התוכן הטכנולוגי של החברה:
כספת (המסמלת כספת וירטואלית) ו-האקר. האירוע משודר לכל עובדי החברה, כאשר הפורמט יוצג כפי שאנו מכירים אותו - תעודת זהות, פאנל שופטים, נאמברים ולאחר מכן חשיפה דרמטית. באירוע עצמו, שכולל גם ברכה ממנכ"ל סייברארק, אודי מוקדי, יצפו העובדים ומשפחותיהם ויתחרו ביניהם מי חושף הכי הרבה דמויות והכי מהר.

בצוות השופטים יושבים חן ביתן - מנהל סייברארק ישראל, רות שקד - סמנכ"ל משאבי אנוש גלובלית, רותם רגב - יועץ משפטי בכיר, ליאת שניטמן ואחי בן דוד אף הם מנהלים בחברה.

זהר תדמור אילת, סמנכ"ל"ית משאבי אנוש, סייברארק ישראל: "בימים של ריחוק חברתי ועבודה מהבית, חיפשנו פעילות שתחבר את העובדים חזרה לארגון ותיצור מעורבות אקטיבית, וגם תאפשר הוקרה מיוחדת לעובדים אחרי שנת עבודה מורכבת. ה"זמר במסכה" מחזק את תחושת השייכות אצל עובדי החברה, והם מצפים לו בקוצר רוח, כאשר הניחושים ורמת הסקרנות עולים מיום ליום, היה לא פשוט להיות לרגע אחד מלהקת ולבחור 6 מנהלים ועובדים אשר הסכימו להכנס למחתרת לחודשיים מאומצים של עבודת הכנה, גם עבורם זאת חוויה של פעם בחיים!"

הזמר במסכה של סייברארק. יחצ,
הזמר במסכה בסייברארק/יחצ

חברת "בריקסטון" המתמחה בהקמת ותפעול מתחמי כספות פרטיים מנהלת בימים אלו מו"מ עם 2 משקיעים מדובאי לפתיחת מתחם כספות של "בריקסטון" בדובאי בהשקעה של 2 מיליון דולר.

"בריקסטון" תקים בדובאי מתחם כספות אוטומטי שהלקוחות באמצעות כרטיס עם קוד סודי ובדיקת טביעת אצבע יקבלו את הכספת באמצעות רובוט אוטומטי שישלוף את הכספת מחדר האוצר וישנע אותה לעמדת כספומט חיצונית לחדר הכספות בה יהיה נוכח הלקוח ובתום הפעולה תוחזר הכספת על ידי רובוט לחדר האוצר.

עו"ד דביר אינדיג, מנכ"ל "בריקסטון" שנמצא בימים אלו בדובאי, מציין כי מתחם החברה יוקם בשטח של כ- 1,000 מ"ר ויכלול 5,000 כספות. מחיר כספת בדובאי יהיה 2,500 AD (כ- 2,200 שקל).

"בריקסטון" החלה את פעילותה בישראל לפני כ- 5 שנים, כאשר פתחה מתחם כספות פרטי הראשון בישראל בתל אביב הכולל 2,600 כספות, ובימים אלו מסיימת את בניית המתחם השני בירושלים. מתחם הכספות "בריקסטון" בנוי כמו בסרטי ג'יימס בונד - הכניסה אליו רק אחרי זיהוי תווי פנים וטביעת אצבע, לאחר מכן מעבר בגלאי מתכות, תחקיר של איש ביטחון ולאחר כניסה למתחם פותחים עבורו את דלת הפלדה האדירה, כדי להיכנס לחדר האוצר וגם אז בליווי קצין ביטחון. כל כספת נפתחת עם שני מפתחות - מפתח שבידי הלקוח ומפתח שבידי קצין הביטחון.

עו"ד אינדיג מציין: "הנהלת החברה החליטה, בעקבות צמצום סניפי הבנקים וסגירת חדרי הכספות בבנקים, לפתוח במהלך השנים הקרובות עוד 10 מתחמי כספות בכל רחבי הארץ בהשקעה של כ-60 מיליון שקל, כאשר המתחם השני ייפתח בירושלים במהלך שנת 2021".

דביר אינדיג. מורג ביטן,
עו"ד דביר אינדיג/מורג ביטן

בנק יהב השלים פרויקט רחב היקף להתקנת מערך תקשורת חדש בסניפים, במוקדי שירות הלקוחות ובמרכז הבנק, באמצעות פתרונות Avaya. את הפרויקט בהיקף של מיליוני שקלים ביצעה חברת מיטווך.

בנק יהב השלים לאחרונה פרויקט רחב היקף להחלפתו של מערך הטלפוניה למערך תקשורת אחודה (UC), מבוסס טלפוניית IP, במטה הבנק ובסניפים. בנוסף הותקנה בבנק מערכת מוקד שירות לקוחות חדשה של אוויה, הכוללת יכולות מתקדמות וממשקי משתמש וניהול מתקדמים, שפותחו על ידי חברת מיטווך בהתאמה לצרכי הבנק. כמו כן, הותקנה בבנק מערכת וידאו קונפרנסינג בחדרי הישיבות של הבנק.

מטרת הפרויקט היתה לשדרג את מערך התקשורת של בנק יהב : במטה הבנק, במערך הסינוף המונה 53 סניפים ברחבי הארץ, במערך הייעוץ ובמוקד הטלפוני הישיר, וזאת באמצעות מערכת תקשורת אחודה מתקדמת, מכשירי טלפון מודרניים, פתרונות וידאו קונפרנסינג לחדרי ישיבות ומערכות תוכנה מתקדמות במוקדי השירות. היקף הפרויקט נאמד במיליוני שקלים.

גדי דודיאן בנק יהב. יחצ,
גדי דודיאן, בנק יהב/יחצ

חממת חמשת החושים, הממוקמת בלב מטעי קיבוץ אליפז שבערבה הדרומית, פותחת את עונת החורף ומציעה מגוון פעילויות לכל המשפחה בנושא חקלאות מדברית ועל פי כללי התו הסגול. הביקור בחממה כולל הדרכה, יצירה, קטיף תבלינים, תה מדברי מתבליני החממה, טעימות פומלות טריות, פעילות העפת עפיפונים בדיונות ועוד. ההדרכה עוסקת בהיכרות עם ה- "היי-טק" של החקלאות המדברית - האתגרים, הפתרונות היצירתיים, טכניקות הגידול ועוד.

החממה ידועה בגידוליה הייחודים לאזור ובין שלל הגידולים בה, ניתן למצוא צמחי תבלין, עגבניות, תירס ותרד. כמו כן, במתחם, פינות ישיבה באזור מוצל ונוף הרי אדום וטרקטור להנאת הילדים. בנוסף, במקום תתבצע מכירת פומלות ותמרים טריים והתשלום במזומן בלבד.

חממת החושים בקיבוץ אלפיז. חגית גל,
חממת חמשת החושים/חגית גל

רשת בתי הספר הגדולה בישראל למקצועות היופי, נייל סטודיו, משיקה את קורס "גולדן ג'ל" - הקורס הראשון מסוגו הכולל בתוכו את כל מה שצריך לדעת בעולם המניקור לק ג'ל. הקורס ילווה את המשתתפות מצעדיהן הראשונים כתלמידות קורס ועד תכנון שיווקן כאשת מקצוע, בליווי תעודות בינלאומיות.

הצורך שהביא ליצירת קורס כל כך מקיף ומקצועי, נוצר בתקופה האחרונה, בעולם בו כבר שום דבר לא בטוח, התגבשה הבנה בקרב האוכלוסייה שחשוב ליצור רשת ביטחון תעסוקתית, שתאפשר עבודה מהבית, חלופה מקצועית, ועוד עוגן להישען כשהמצב לא בטוח. הביקוש הרב יצר קורס מקיף במיוחד, שיאפשר בזמן קצר להציע את כל סוגי טיפולי הג'ל בהכשרה אחת - מניקור ג'ל, לק ג'ל ובניה בג'ל.

במסגרת הקורס, יילמדו סודות מניקור הג'ל מהיסוד, מחיטוי עיקור וסטריליזציה במכון ועד שיווק וקידום עצמי למכון ציפורניים. בין הנושאים הנלמדים בקורס הם מניקור לכל סוגיו (קלאסי, מכשורי, מכונה), מריחת והסרת לק ג'ל, סוגי בסיסים וטופים, מבנה אנטומי, קישוטים בסיסיים, הארכה בתבניות ותיקון והשלמה ציפורן טבעית. בנוסף לעבודה עם הציפורן הטבעית, ילמדו המשתתפות בנייה בג'ל, מילוי, פרנץ' קבוע בג'ל ואת שיטת האומברה ששיגעה את העולם.

עם תחילת הקורס, יקבלו המשתתפות ערכת גולדן מושלמת הכוללת את הציוד המקצועי הנדרש ללימודים ולעבודה כמניקוריסטית. הקורס נושא תעודות בינלאומיות: לק ג'ל ובניה בג'ל.

רשת נייל סטודיו, משמשת מזה 30 שנה, מקפצה לנשים לקבלת תעודת מקצוע בינלאומית בתחום הטיפוח והיופי ולהתקדם לעצמאות כלכלית משלהן ואף להקים עסק ולהרחיב את עצמאותן. מסלולי קורסים, למידת טכניקות והתנסות פרקטית בכל הציוד והמכשור בענף. תכנית הלימודים מאושרת על ידי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ובפיקוח מלא.: www.nailstudio.co.il

תעודת קורס גולדן ג'ל. יחצ,
תעודת קורס גולדן ג'ל/יחצ

השבוע נחתם הסכם הבנות לשיתוף פעולה (MOU) היסטורי בין אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, ובין מר זייד בין ראשיד אלזיאני (Zayed bin Rashid Al-Zayani), שר התעשייה, המסחר והתיירות של בחריין.

הסכם ההבנות הינו חלק משיתוף הפעולה ההדוק עם Export Bahrain, סוכנות הייצוא המובילה של בחריין, איתה איגוד לשכות המסחר פועל לקידום יצירת קשרי מסחר בין חברות ישראליות לחברות בבחריין.

להסכם החתימה קדם אתמול אירוח של הגברת סאפא אקאליק (Safa Akaliq), ממלאת מקום מנכ"ל Export Bahrain, בבית לשכות המסחר בתל אביב, וקיום פגישות עם חמישה יבואנים ישראלים מובילים במטרה לפתח שיתופי פעולה נוספים בין המדינות ובתקווה לקיים עוד פגישות כמו אלה בעתיד.
לדברי אמיר שני במעמד החתימה: "בפגישתי עם השר זייד בן ראשיד אלזיאני הבעתי את מחויבותנו באיגוד לפיתוח היחסים הכלכליים בין המדינות, בדגש על היתרונות שמביאה עמה הטכנולוגיה הישראלית במתן שירותים".

כזכור, במסגרת החתימה על הסכם לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לבחריין באוקטובר השנה, איגוד לשכות המסחר בישראל חתם על MOU מזכר הבנות לשיתוף פעולה עסקי עם לשכת המסחר והתעשייה של בחריין.

ההסכם בין הלשכות כלל הכרה הדדית בשירותי הלשכות וקידום שיתופי פעולה למען העסקים בשתי המדינות, במיוחד לאור המשבר הכלכלי כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, שהביא עסקים לחפש אפיקי סחר נוספים ולאתר סקטורים פוטנציאליים למסחר.

זייד אל זייני עם אמיר שני. יחצ,
זייד אל זייני ואמיר שני/יחצ

במסגרת פעילות "אלוני קאלצ'ר", מועדון האדריכלים והמעצבים של חברת אלוני, החל מהשבוע ובכל סופ"ש במשך 12 שבועות יקבלו כ- 80 אדריכלים ומעצבים סופ"ש הפתעה במסגרתו יקבלו לביתם פינוק אחר בכל סופש ברבעון הראשון של השנה.

טלי לוין מנכ"לית חברת אלוני אמרה: "אנו מקפידים לטפח את מועדון האדריכלים והמעצבים של אלוני בכל ימות השנה ובעיקר בנסיעות לתערוכות עיצוב עולמיות בחו"ל ובהעשרה וידע. השנה למרות המצב מצאנו דרך יצירתית להמשיך ולחזק את האדריכלים והמעצבים הצועדים איתנו את הדרך וכ 80 איש יופתעו במהלך 12 השבועות הקרובים במחווה מחממת לב".

טלי לוין. יחצ,
טלי לוין/יחצ

השבוע החלה בדובאי התערוכה הטכנולוגית. בין מאות המוזמנים והמציגים, נמצאת גם חברת גיאומטריקס הישראלית. מדובר בפוטנציאל עצום של שיתופי פעולה והזדמנויות עסקיות לחיבורים עם משקיעים ולקוחות ברחבי העולם.

גאומטריקס, חברה טכנולוגית, שאספה את מיטב המוחות הישראלים, והקימה חברה עם שיטות פיתוח במודל יחידת המודיעין 8200. החברה הוקמה לפני יותר מעשור, ונחשבת בין המובילות בתחומה.
מקים החברה, אביב אנתבי, קצין יוצא 8200, הקים את החברה, שבחזונו היה להקים צוות עם כל הדיסיפלינות הרלוונטיות, וכך נולדה גאומטריקס, הכוללת מומחי תוכן מהמובילים בארץ בתחומי המכניקה, האלקטרוניקה והתוכנה, שכולם עובדי החברה ומעניקים מעטפת טכנולוגית לייצור מוצר. לתערוכה בדובאי הוזמנה חברת גאומטריקס להציג מוצר שפותח על ידה- מכונה ללבישת כפפות רפואיות ללא מגע יד, בצורה מהירה, נקייה ואלגנטית.

מזה מספר שנים עובדת החברה על פיתוח וייצור מכונה ראשונה מסוגה בעולם, המאפשרת לבישת כפפות באוטומציה מלאה המתאימה לשלל התעשיות: מבתי חולים ועד מפעלי מזון, משדות תעופה ועד כניסה לאתרים ציבוריים.

החברה פיתחה בעבור חברת IGIN מערכת אוטומטית ללבישת כפפות באופן אופן סטרילי ביותר, ללא מגע יד, וללא העברת זיהומים. בפעולה פשוטה, שאורכת שניות בודדות בלבד, מכניסים יד למכונה ומוציאים את היד שהיא כבר עם כפפה נקייה וסטרילית. זהו פתרון אידיאלי ללבישה מהירה ונוחה ללא פחת של כפפות קרועות בהיגיינה מקסימלית. המערכת בעלת שליטה ובקר מלאים המספקת לצרכן DATA על רמת ההיגיינה במחלקה שלו. המוצר מקבל משנה תוקף ותהודה עולמית בשל משבר הקורונה.

אביב אנטבי, מנכ"ל גאומטריקס: "המכונה, שפיתחה חברת גאומטריקס משלב הרעיון ועד שלב הכנתו לייצור המוני,מקבלת התעניינות רבה ממגוון מדינות ויבשות, נסיכות באפריקה ואנשי עסקים ממדינות מתועשות גדולות לרכישת המוצר וקיום שיתופי פעולה שונים. קהל המתעניינים כאן בתערוכה בדובאי כולל מפיצים, מנהלי בתי חולים, בעלי מפעלים מכלל העולם. החברה מקיימת פגישות רבות עם מתעניינים לאורך התערוכה ומתגלה התעניינות עולמית במוצר ומוצרים רבים נוספים שפותחו בגאומטריקס".

מדיקל קר. יחצ,
התערוכה הטכנולוגית בדובאי/יחצ

קמעונאות

רשת טיב טעם תקיים פעילות בלעדית לחברי המועדון ב- 41 סניפיה ובאתר המכירות "טיב טעם בקליק" www.tivtaam.co.il - קונים ממגוון מותגי אסם-נסטלה ויתר המותגים המשתתפים במבצע ב-49.90 שקל ומעלה ויכולים להשתתף בתחרות לזכייה בארוחת שף אצלכם בבית שבשל השף אבי ביטון.

בכל קניה ממגוון מותגי אסם, נסטלה, פיטנס, נסקפה, סטארבקס, טבעול, בונז'ור, צבר, עוף טוב, ויטמניצ'ק, עסיס ובארכה ב-49.90 שקל ומעלה ברשת טיב טעם מקבלים שובר להשתתפות בפעילות. בכל קניה נוספת מהמותגים המשתתפים ב-49.90 ומעלה מקבלים שובר נוסף, מה שעשוי להגדיל את סיכויי הזכייה. נכנסים לאתר האינטרנט הייעודי , שהושק לפעילות זו - cbl.co.il/tivtaam או משתתפים במסכים הממוקמים ב- 7 סניפי הדגל. עונים נכונה ובמהירות המירבית על 3 שאלות ידע הקשורות לאסם-נסטלה ויכולים לזכות.

בסיום תקופת הפעילות יזכו 20 חברי מועדון טיב טעם בארוחת שף בביתם. הפעילות תתקיים עד ה- 31.12.20 לחברי מועדון טיב טעם ומצטרפים חדשים. ההרשמה למועדון החברים חינם. אתר המכירות און ליין "טיב טעם בקליק" www.tivtaam.co.il. מציעה משלוח חינם לקניה מעל 750 שקל. באתר המכירות ניתן לבצע הזמנות משלוחים גם בשבת.

אבי ביטון. אריאל עפרון,
אבי ביטון/אריאל עפרון

איקאה פותחת את החורף ומציעה "הצעות מיוחדות" על מבחר מוצרים חיוניים לבית, לצד מוצרי ריהוט ואביזרים מעוצבים. "ההצעות המיוחדות" יופיעו בחנות במגוון המחלקות בחנות, החל ממוצרים חיוניים לבית כגון כלי עבודה, כלי אוכל, אחסון וכדומה ועד ריהוט ופריטים מעוצבים לבית.

המוצרים יופיעו כ"הצעה מיוחדת" ויאפשרו ללקוחות ליהנות מעשרות אחוזי הנחה ממחלקות נבחרות כגון: אחסון, טקסטיל, כלי אוכל והגשה, אביזרי ילדים, ריהוט, שינה ואבזור ועוד. ההצעות המיוחדות יינתנו בכל חנויות הרשת, אולם בעקבות זמינות שונה של מלאים בכל חנות, יש להקפיד ולהתעדכן באתר החברה, ברמת זמינות המוצרים בכל חנות. ה"הצעות המיוחדות" יינתנו בכל חנויות איקאה בנתניה, ראשל"צ, קריית אתא, באר שבע ואשתאול, עד לתאריך 30.12.20.

איקאה כסא בר. יחצ,
כסא בר איקאה במבצע/יחצ

יוזמות ותרומות

זה קרה בינואר האחרון, העיר נהריה כמו חלקים נרחבים מישראל הוצפו במים לאחר מערכת חורפית קשה מאוד, במהלך השיטפון בעיר הצפונית זינק מוטי בן שבת ז"ל לעבר משפחה שהייתה בסכנת טביעה, הצליח להציל אותה אך הוא לא שרד, סיפרו ריגש את כל מדינת ישראל.

אלישבע רז, תושבת נופים שבמועצה האזורית שומרון, ראתה אף היא את התמונות וסיפרה: "החלטנו אני ובעלי מייד לאחר האירוע שאנחנו ננציח את שמו של מוטי בן שבת ז"ל, התקשרתי לאמא של מוטי ואמרתי לה שאני רוצה להנציח את בנה, עדיין לא ידעתי מה ואיך אבל ידעתי שנעשה משהו מכובד, אמו של מוטי התרגשה מאוד".

רז ביררה אצל חברים שמתנדבים במד"א שם נאמר לה שיש מחסור גדול במכשירי קורפולס, מכשיר המסוגל לבדוק ולנטר דום לב, התקף לב, ומחלות נוספות תוך כדי נסיעה לבית החולים. מדובר במכשיר שעלותו גבוהה מאוד אך הם יכולים להציל חיים. רז החליטה שהיא מרימה קמפיין בשומרון ופנתה לראש המועצה יוסי דגן שהתגייס לנושא ורתם את דורון קמיר יו"ר היישוב יקיר, איציק מנדל יו"ר היישוב נופים, עמיחי איתם יו"ר היישוב חוות יאיר ומנשה וחניש יו"ר היישוב רבבה ויחד עם יו"ר הצלה ללא גבולות מר חנן מלכא, שליווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו, ויחד עם תושבי המועצה הם הצליחו לגייס למעלה מ-120,000 ש"ח, "מכיוון שהיה עודף של תרומות ביקשנו מהתורמים רשות לרכוש גם מכשיר אולטרסאונד אלחוטי שיכול לתת לפראמדיקים עוד פונקציות רפואיות כדי להציל חיים" אומרת רז. ומוסיפה כי היא רוצה להודות לכל התורמים "זו זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט הזה".

ראש המועצה יוסי דגן אמר: "ההתגייסות של התושבים להנצחת אדם שהם כלל לא הכירו מחוץ לשומרון מרגשת ומיוחדת, בסופו של יום כולנו אחים והמעשה של בן שבת ראוי שיונצח בטח בדרך של הצלת חיים". בסוף השבוע האחרון הגיעו הוריו ובתו של בן שבת לשומרון ויחד עם ראש המועצה, אלישבע רז ותושבים נוספים חנכו את המכשירים החדשים שנכנסו לאמבולנסים.

חוה בן שבת אמו של מוטי ז"ל אמרה במהלך האירוע כי מוטי שלה נמצא בגןעדן "עשיתם כאן משהו שהוא בלתי נתפס, אני רוצה להודות לראש המועצה ולכל התושבים שתרמו, זו זכות גדולה עבורינו ואנחנו נגיע לשומרון לבקר". אביו של מוטי ז"ל, דני, שיחד עם בנו הצליחו להציל 2 משפחות באסון אמר כי מוטי הציל משפחות בחייו אבל גם אחרי מותו הוא ימשיך להציל חיים בזכות אותם מכשירים שנתרמו על ידי התושבים.

בתו של מוטי ז"ל שי-לי בתו בת ה-11 של מוטי אמרה באירוע כי היא מאוד מתגעגעת לאביה "אני מאוד מתגעגעת לבאב ומקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר, אני גאה באבא שלי וזה עושה לי טוב שזוכרים את אבא". ראש המועצה דגן ציין באירוע כי "מוטי בן שבת היה גיבור ישראל, איש שחשב על הכלל לפני שחשב על עצמו, בניגוד לטבע האנושי. אנחנו רוצים לזכור את מוטי שהציל חיים ולכן התרומה הזו של מכשירים מיוחדים שמצילים חיים מותאמת למידותיו ולמעשיו של מוטי, הטקס היה מאוד מרגש ואני מודה להוריו של מוטי שהגיעו וחנכו יחד איתנו את אותם מכשירים".

יוזמה בשומרון. יחצ,
יוזמה מבורכת ומרגשת/יחצ

בנק מזרחי-טפחות מציע סדרת הרצאות העשרה וגם פעילויות לילדים לרגל חנוכה. ההרצאות והפעילויות ישודרו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הבנק והן פתוחות ללקוחות כל הבנקים ללא תשלום

בנק מזרחי טפחות מציע הרצאות בנושאים שונים לצד פעילויות לילדים לכבוד חנוכה, במסגרת פרויקט "נפגשים במזרחי טפחות מהבית". בנוסף להרצאות ההעשרה, הפעילות כוללת הרצאות לגיל השלישי, הרצאות על משכנתא פנסיונית ופתרונות מימון לגיל השלישי ופעילויות ייעודיות לילדים במהלך חופשת חנוכה. ההרצאות יועברו ע"י מיטב המרצים לצד מומחי הבנק וישודרו בלייב בעמוד הפייסבוק של הבנק. ההשתתפות בהרצאות פתוחה ללקוחות כל הבנקים ללא עלות, ברישום מראש שיבוצע דרך אתר בנק מזרחי טפחות.

בין הפעילויות לילדים: מופע של אמן הילדים 'גילי בא לבקר' ומופע של כוכבי הילדים 'חיפזון וזהירון', ואת הרצאות ההעשרה יעבירו: יוסי אלפי, מאיר שלו, דורון הרמן ועוד.

להרשמה להרצאות והפעילויות: www.mizrahi-tefahot.co.il/he/nifgashim

חיפזון וזהירון. יחצ,
בנק מזרחי מארגן את חיפזון וזהירון/יחצ

עמותת 'אפיקים' חילקה שמיכות פוך ומצעים לעשרות ילדות המקבלות סיוע במועדוניות אפיקים בירושלים. התרומה הגיעה בעקבות תלונות שנשמעו מהן על מחסור בשמיכות ומצעים - דבר שהעמיד בסכנה את בריאותן.

המוצרים שחולקו ישמשו את הנערות בבתיהן. המועדוניות של 'אפיקים' ברחבי הארץ מספקות לילדים ממשפחות רווחה תכנים חינוכיים יחד עם תכני העשרה ותמיכה עד לשעות אחר הצהריים לצד הענקת ארוחות חמות.

משה לבקוביץ', מנכ"ל 'אפיקים' אמר: "עם תחילת החורף הקר שבא עלינו, חלוקת השמיכות לילדות אפיקים תשמור על בריאותן ותחמם להן את הגוף ולנו את הלב".

תרומות. יחצ,
מחמם את הלב חלוקת מצעים של עמותת אפיקים/יחצ

שלוה תעבור לדום: פיקוד המרכז בראשות אלוף תמיר ידעי יחד עם פורום המפקדים הבכיר של הפיקוד, ביניהם מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל יניב אללוף, מפקד אוגדה 98 תא"ל עופר וינטר, ראש מטה פיקוד המרכז תא"ל רמי אבודרהם, ראש המנהל האזרחית א"ל רסאן עליאן ומפקדים נוספים החליטו לסכם את שנת 2020 במרכז שלוה בירושלים, בו מתקיימת פעילות ארגון שלוה עבור למעלה מ-2000 ילדים עם מוגבלויות מידי שבוע.

הפורום הבכיר בפיקוד האלוף, הגיע למרכז שלוה, קיים בו סיור, שמע מפי קלמן סמואלס מייסד ונשיא שלוה את סיפורם האישי בגינו הוקם הארגון, נהנה מהופעה מרגשת של להקת שלוה ואז נפגש עם החיילים בוגרי תכנית 'עולים דרגה' של שלוה לשילוב בוגרים עם מוגבלויות בצבא, אשר עתידים להתגייס לצה"ל בקרוב ולשרת בפיקוד המרכז. מעבר לפורום הבכיר השתתפו גם עו"ד יוחנן סמואלס מנכ"ל שלוה, איתמר שבח סמנכ"ל, ליאת רהט מנהלת תכניות חינוכיות, ומלאכי בעדני מנהל תכניות בוגרים בשלוה.

לאחר מכן סיכם האלוף את הביקור ואמר: "אני רוצה להודות לכם מקרב לב גם על מה שאתם עושים כאן וגם על האירוח החם. זאת הזדמנות עבורנו לראות את ההישגים אליהם אתם מגיעים, וכמה מסירות נפש, תשוקה, כישרון וסבלנות יש בכם. מפגשים מהסוג הזה נותנים לנו פרופורציות לעיתים על הדברים החשובים בחיים. תמשיכו בעשייתכם המבורכת".

מנכ"ל ארגון שלוה עו"ד יוחנן סמואלס ציין כי "הקשר בין שלוה לצה"ל בכלל ולפיקוד מרכז בפרט, חשוב מאוד וחם מאוד ואנו מודים על הזכות לשלב בוגרים שלנו בשירות משמעותי ויודעים שאנו מפקידים אותם בידי מפקדים הראויים לכך. אין לנו ספק שלאחר הביקור של מפקד הפיקוד והפורום הבכיר הקשר עוד יתחזק ויהיה הדוק. תודה לכם שאתם שאתם שומרים עלינו ותודה לאלוף ידעי על תשומת הלב, ההקשבה והיחס החם, זה ממש לא מובן מאליו".

תודה ליוזמי המפגש נטע שמואל קצינת חינוך פקמ"ז, מישאל מרדכי סגן קצינת שלישות פיקוד, שמעון מלכה מפקד מחנה, ובצלאל שנייד מחט 417.

האלוף תמיר ידעי בביקור בשלוה. יחצ,
האלוף תמיר ידעי במהלך הביקור/יחצ

בטקס מרגש בגן הלאומי ציפורי בנוכחות חברי הפורום הציבורי של הקרן לשמירת הטבע והמורשת, ד"ר אלעזר במברגר, מנכ"ל חברת הידרומודול, קיבל תעודת הערכה משאול גולדשטיין מנכ"ל רשות הטבע והגנים הלאומים , מהאלוף במיל מתן וילנאי נשיא הקרן, ומעוזי ברזילי מנכ"ל הקרן, בזכות תרומתו הנדיבה להקמת תצפית ציפורים עבור המטיילים בגן הלאומי אפק.

למעלה מ-100 אנשי עסקים, בכירים במשק, ביניהם מנכ"לית איגוד קרנות הגידור בישראל עו"ד ליטל דגן, יהודה לשמן יו"ר חברת לסיכו, מנחם ורותי אורן, מנכ"ל ובעלי חברת "אורנים" היזם יגאל טמיר, תת אלוף (מיל') ד"ר מולי בן צבי, ומפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, כולם עם זיקה מיוחדת לטבע - נסעו יחד צפונה לגן הלאומי ציפורי, וקיבלו תדרוך של מדריכי רשות הטבע והגנים על שרידי העיר הממוקמת בתוך הגן, מימי הבית השני והתקופה הרומית והביזנטית, ולתגליות האחרונות באזור, הפיתוח והפעילות הנוכחית באתר. הסיור כלל מספר נקודות שונות שהציגו את המגוון הרחב של הממצאים במקום, שרידים מהעת העתיקה, פסיפסים ועוד.

ציפורי. יחצ,
טקס הענקת תעודת ההוקרה/יחצ

עמותת רקפת היא עמותה המסייעת למתמודדים עם הימנעות וחרדה חברתית, פותחת קבוצה ייעודית נוספת לחברי הקהילה הגאה בהובלתו של מנכ"ל העמותה, אבנר דפני. "הקבוצות שלנו נפגשות אחת לשבוע ובהן תוכלו לשתף, להקשיב, לתרגל תגובות ומיומנויות ולשפר אותן וגם את תחושותיכם - כל זאת בסביבה בטוחה ומונחית, ללא שיפוטיות וביקורת - עם אנשים שמרגישים ממש כמוכם".

הקבוצה תעסוק בהתמודדויות הקשורות בזהות מינית והשתייכות לקהילת הלהט"ב, דילמות וקשיים סביב נושא הזהות המינית. ההשלכות הלא פשוטות על תחושת קבלה ושייכות, שלעיתים מייצרות גם חוסר ביטחון גדול, מבחינה חברתית, ובחירה בריחוק.

עמותת רקפת. יחצ,
אבנר דפני, מנכ"ל עמותת רקפת/יחצ

חן גוטר, סמנכ"לית השיווק בחברת הסטארט-אפ לושה, המפתחת מוצרי תוכנה המנגישים דאטה לשיפור תהליכי מכירה בחברות B2B, הרצתה השבוע בפני תלמידות כיתה י"א במסגרת שבוע הנערה הישראלית.
מדובר על פרויקט של עמותת "שוות" שמתקיים השנה לראשונה, במסגרתו נפגשים נערות ונערים מרחבי הארץ עם נשים מובילות מכל תחומי המשק, כדי לקבל מהן השראה ולהכיר מודלים לחיקוי.

חן, שמקדמת את תחום האיזון המגדרי ומרצה ומאמנת נערות ומנהלות, נפגשה עם הנערות על מנת לעורר בהן השראה להיכנס לעולם הניהול, לפתח אצלן רעב להוביל, להוכיח להן שטכנולוגיה זה תחום מעניין שמתאים גם לנשים כמו לגברים ונתנה להם כמה עצות פרקטיות מניסיונה האישי איך לממש את השאיפות שלהן.

חן גוטר. גבע טלמור,
חן גוטר/גבע טלמור

צוות מועדון הדרכון הפורטוגלי בהובלת עו"ד איתי מור עזבו את עיסוקיהם ביום ההתנדבות הבינ"ל לטובת אריזת חבילות מזון לנזקקים בעמותת פתחון לב. הצוות ארז עשרות חבילות ונרשמה התרוממות רוח גבוהה בקרב הצוות. עו"ד מור אמר לאחר הפעילות כי "אני גאה בצוות שלי שקפץ על ההזדמנות, שעשה הכל באנרגיה גבוהה וחדוות עשייה. אלה הם הערכים שחשוב לי להנחיל בחיים שלי, בילדים שלי ובחברה שלי".

משרד מור סיוע לפתחון לב. יחצ,
צוות מועדון הדרכון הפורטוגלי בהובלת עורך הדין איתי מור מתגייס/יחצ

אתר "כרמלה" מתגייס למען ילדי עמותת "גדולים מהחיים", לקראת חנוכה יימכרו באתר מארזי נרות חנוכה עם הכוללים 44 נרות צבעוניים וחגיגיים תמורת 10 ₪. כל ההכנסות ממכירת מארזי הנרות יועברו כתרומה לעמותת "גדולים מהחיים", הפועלת למען ילדים חולי סרטן וסיוע למשפחותיהם. ניתן לרכוש באתר: https://www.carmella.co.il/

רמלה נרות גדולים מהחיים. יחצ,
הנרות של כרמלה/יחצ

מותג בייביסיטר יוצא בקמפיין דיגיטל רחב תחת המסר "חיתולי בייביסיטר נבדקו דרמטולוגית, בפיקוח רופא עור, ומתאימים לעורם הרגיש של תינוקות". במסגרת הקמפיין, ניתן לקבל אריזת חיתולי בייביסיטר להתנסות במחיר מיוחד של 19.90 שקלים בלבד: https://www.baby-sitter.co.il/pages/cupon-new

*עפ"י בדיקות מעבדת SGS מינואר 2020. נבדק בעזרת תמיסת מלח על חיתולי האגיס פרידום דריי ופמפרס בייבי דריי לעומת חיתולי בייביסיטר (כולם מידה 4) ובמעבדת Hamilton.

הקופון בתוקף עד ה- 31.12.20 או עד גמר המלאי בסניפים, למימוש ברשת BE. אריזה אחת ללקוח. כפוף לתנאי המבצע

בייביסיטר עור רגיש. יחצ,
נבדק לעור רגיש. חיתולי בייביסיטר/יחצ

משרד עורכי הדין אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות', הוא הזוכה באות הגיוון בעסקים ע"ש דב לאוטמן לשנת 2020 בקטגוריית העסקה רב תרבותית בחברות קטנות. זו הפעם הראשונה שבה משרד עורכי דין זוכה באות החברתי היוקרתי - הזכייה מגיעה בהמשך לשילוב פרויקט הגיוון התעסוקתי במשרד כנדבך מהותי בתוכנית העסקית, במטרה להוביל לשינוי מהותי בתחום, בקרב משרדי עורכי הדין בישראל.

הוועדה שבחרה את הזוכים וכוללת נציגים מכל שדרות החברה הישראלית, נימקה את הענקת האות לאגמון ושות' בכך שהתרשמה מאוד ממחויבותם לגיוון, מהתוכנית הסדורה המיושמת להעלאת אחוזי הגיוון ומתפיסת הרב תרבותיות שמנחה את הארגון פנימה והחוצה.

משרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות' הוא בין המשרדים המובילים בישראל, אשר שם דגש משמעותי על עשייה חברתית-קהילתית ועל קידום סולידריות עם החברה והמדינה. כחלק מאג'נדה זו, יזם המשרד את פרויקט הגיוון התעסוקתי, במסגרתו מונו מנהלי גיוון תעסוקתי, המובילים יחד עם הנהלת המשרד, מגוון יוזמות חברתיות. אג'נדת המעורבות החברתית באה לידי ביטוי גם בפרויקט העשייה החברתית של המשרד, שמתקיים בעשור האחרון, במסגרתו מעורבים עובדי המשרד בפרויקטים חברתיים מגוונים, כמו התנדבות עם ילדי פנימיות, סיוע לקשישים, פעילות אתגרים עם בעלי מוגבלויות ועוד.

עו"ד מורן אומן, שותפה מנהלת של משרד עורכי הדין אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות': "לפני כשנה, הגדרנו את פרויקט הגיוון התעסוקתי כאחד מהיעדים המרכזיים של המשרד במטרה להגדיל את החשיפה של המשרד לאוכלוסיות מגוונות, לאפשר הזדמנות שווה וליהנות מהיתרונות הרבים הגלומים בהעסקת אוכלוסיות מגוונות. לשמחתי, ההשקעה בפרויקט כבר נושאת פירות ראשונים, אך אין ספק שמצפה לנו עוד דרך ארוכה. אנו בטוחים שהמאמצים וההשקעה יוכיחו את עצמם, ומקווים שמשרדי עורכי דין נוספים יצטרפו למהפכה החברתית אותה אנו מובילים בגאווה".

מורן אומן. יורם רשף,
עו"ד מורן אומן/יורם רשף

מותגים

רשת אירוקה, המובילה את אופנת משקפי השמש והראייה בישראל, יוצאת מבצע דמי חנוכה ל-8 ימים בלבד, על כל מותגי העל. במסגרת המבצע: 30% עד 50% הנחה על כל המותגים המובילים לנשים ולגברים. המבצע כולל דגמי כל משקפי השמש של 30 המותגים מובילים: פראדה, דולצ'ה וגבאנה, פנדי, רייבאן, מארק ג'יקובז, טומי הילפיגר, הוגו בוס, רוברטו קוואלי, גסס, סלין ועוד.

מחירי מבצע לדוגמא: פראדה - 800 שקל בלבד, במקום 1600 שקל, סלין - 700 שקל בלבד במקום 1400 שקל, טומי הילפיגר - 350 שקל בלבד במקום 700 שקל, דיויד בקהאם - 400 שקל במקום 800 שקל, גסס - 300 שקל בלבד במקום 600 שקל.

בעקבות משבר הקורונה פועלת כרגע אירוקה עם 30 חנויות פתוחות מתוך 61 חנויות הרשת, ואתר אינטרנט. המבצע בתוקף החל מ 10.12.2020 עד 18.12.2020

מבצע אירוקה. יהונתן ויצמן,
מבצע באירוקה/יהונתן ויצמן

חברת "בן & ג'ריס" בישראל תצא בחג חנוכה בקמפיין לעשרות אלפי מעריצי "בן & ג'ריס" בישראל להחזיר לחיים אחד בתוך 5 טעמי גלידות שהחברה יצרה בעבר וכיום שוכנים בבית הקברות לטעמים של חב' "בן & גריס" בישראל.

5 טעמים מתוכם ייבחר הטעם שיחזור לחיים (לייצור) הינם:
1.סולטד קרמל - גלידת שמנת משובחת עם בלונדי בראוניס וליבת קרמל מלוח
2. צ'רי גרסיה - גלידת דובדבנים עם דובדבנים וחתיכות פאדג'
3. הכל חוץ מ - גלידת שוקולד וגלידת וניל עם חתיכות טופי קראנץ', חתיכות שוקולד לבן, חמאת בוטנים מצופה שוקולד ושקדים מצופים שוקולד
4. פיסטוק - גלידת פיסטוק עם חתיכות פיסטוקים
5. קפה בזבזבז - גלידת קפה אספרסו עם חתיכות שוקולד בטעם קפה.

בשנת 1997 "בן & ג'ריס" הקימה בסמוך למפעל בוורמונט, ארה"ב, בית קברות לטעמים בו אפשר למצוא מצבות לכל טעם שהפסיקו לייצר ובארץ הקימו בית קברות לגלידות (בשנת 2005) שבו קוברים את כל הטעמים שהפסיקו לייצר.

אבי זינגר מנכ"ל חב' "בן אנד ג'ריס" בישראל מציין: "בית הקברות מנציח את הגלידות שהפכו לאייקונים וכמחווה לטעמים שהינם איתנו עוד. מדי פעם החברה 'מחזירה לחיים' טעם גלידה על פי בקשות ופניות של מועדון מעריצי "בן אנד ג'ריס".

סולטד קרמל של בן אנד ג'ריס. יחצ,
האם סולטד קרמל של בן אנד ג'ריס יחזור לחיים?/יחצ

ברגע שהעונה מתחלפת, והחורף מגיע, מגיעות גם מחלות החורף ואיתן תסמינים של שיעול וצינון.
על מנת לסייע לתפקוד תקין של מערכת החיסון, לעודד ולחזק את פעילותה ואף להקל על תסמיני מחלות החורף, מומלץ ליטול ויטמין C.

  • ויטמין C מהווה נוגד חמצון חזק המסייע לנטרול רדיקלים חופשיים
  • ויטמין C מסייע לגוף האדם לייצר נוגדנים, ותורם לפעילות של תאי הדם הלבנים ומערכת החיסון
  • צריכה קבועה של ויטמין C במינון נכון, מסייעת גם לשמירה על נימי הדם בגוף, ובכך מונעת התפתחות של דימומים מהפה והעור החיצוני.
  • ויטמין C הוא מרכיב חיוני המשתתף ביצירת קולגן, חלבון הדרוש בין השאר, לבנייה של רקמות חיבור, איחוי פצעים ושמירה על מראה עור טבעי ובריא.
  • גוף האדם לא מייצר ויטמין C בעצמו
  • חשוב לדעת! רמת ויטמין C בגוף איננה מצטברת, אלא הולכת ויורדת. כדי לסייע לשמירה על הבריאות יש לצרוך ויטמין C באופן קבוע דרך מקורות מזון העשירים בו כמו ירקות ופירות (ברוקולי, פירות הדר, פלפל אדום, בטטה ותותים), או באמצעות תוספי מזון איכותיים המכילים מינון אופטימאלי.
  • איך מזהים חוסר? לא עורכים בדיקות לרמות ויטמין C. חוסר ניתן לזהות לפי סימנים קליניים ומצב תזונתי. תסמינים העשויים להעיד על חוסר בוויטמין C
  • תדירות גבוהה של הצטננויות ותסמיני חורף
  • זמן הגלדה ממושך של פצעים
  • דימום קבוע מהחניכיים.
  • עייפות מתמשכת
  • דימומים מהאף בתדירות גבוהה.
ויטמין C סופהרב. יחצ,
ויטמין C של סופהרב/יחצ

NUK, מותג מוצרי התינוקות מהמובילים בעולם, המשווק על ידי ניאופרם מוצרי צריכה משיק דגם חדש של מוצצים זוהרים בחושך: NUK Happy Nights, עם ידית בעלת אפקט זוהר בחושך, המהווה פיתרון יעיל לכל אותם הורים מותשים, המנסים לאתר את המוצץ הנעלם של התינוק באמצע הלילה.

  • עזרה קטנה ומושלמת ללילה רגוע - מוצץ NUK הפי נייטס, ניתן לאיתור בקלות בלילה, הודות לידית בעלת אפקט זוהר בחושך. האור העדין הינו מחומר זוהר הבטוח לתינוק. דגם זה, מתווסף למוצצי Night & Day NUK שאף הם זוהרים בחושך, ובעלי כפתור שטוח (ללא ידית). הרחבת מגוון המוצצים הזוהרים היא חלק מטרנד 'הזוהרים בחושך', שחוזר ובגדול בתחום האופנה.
  • מומלץ על ידי מומחים - מוצצי NUK אינם גורמים לשיניים עקומות או לליקויים בלסת. בזכות הצורה השטוחה, הדקה והצרה של פטמת המוצץ, אשר מקטינה למינימום את הלחץ על השיניים הקטנות והלסת ומשאירה מספיק מקום לתנועות היניקה הטבעיות - שתי סיבות נוספות מדוע מוצץ NUK מוערך כל כך ובמקביל מומלץ גם על ידי מיילדות, רופאי ילדים ואורתודונטים. 100% מהאורתודונטים שהשתתפו במחקר שוק אישרו, שהמוצצים של NUK אינם גורמים לשיניים עקומות או לליקויים במבנה הלסת,* 100% מרופאי הילדים אישרו שהמוצצים מתאימים באופן אופטימלי לחך של הילדים* ו- 100% מהאורתודונטים, רופאי הילדים והמיילדות, אישרו שמוצצי NUK מתאימים להרגעת הדחף המולד ליניקה.* עוד עלה מהמחקר, כי 86% מהמיילדות ימליצו על מוצצי NUK, לאימהות מניקות, המעוניינות לתת מוצץ.
  • מאושר על ידי הורים - מוצצי NUK מתאימים בצורה אופטימלית לפה של הילדים ולכן מאומצים על ידי תינוקות במהירות (95%)**. זו הדרך בה הם מספקים רגיעה הן לתינוקות והן להוריהם. גם תינוקות יונקים מאמצים את המוצץ הזה בשל צורתו המוכרת. 92% מהאימהות המניקות שהשתתפו במחקר בלתי תלוי, אישרו שמוצץ NUK אינו מפריע להנקה.
  • מוצצי NUK הפי נייטס מוצעים: לגילאי 0-6 חודשים ולגילאי 6-18 חודשים, בגוונים של אפור-סגול ואפור-כחול ומשווקים בקופסה רב פעמית לאחסון המוצץ ולניקוי היגייני במיקרוגל.
  • מחיר מומלץ לצרכן: 39.90 שקל (לאריזה של זוג מוצצים).
  • ניתן להשיג ברשת סופר-פארם, BE, בבתי המרקחת הפרטיים, בחנויות המתמחות במוצרי תינוקות ובאתר NUK
מוצץ זוהר של NUK. יחצ,
המוצץ הזוהר של NUK/יחצ

לרגל חג החנוכה יצרו בגלידת יטבתה הממוקמת בפונדק יטבתה שבערבה הדרומית ספיישל גלידה סופגנייה. כל מי שרוצה לטעום מהגלידה המיוחדת מוזמן לבקר בפונדק ולהנות גם משלל הטעמים המיוחדים של הגלידות המיוחדות. גלידה בטעם סופגניה. מנת גלידה בטעם סופגנייה המוגשת בתוך סופגנייה אמיתית.

יטבתה סופגניה. יחצ,
יאם יאם/יחצ

סופגניות רולדין במתנה: מארז משפחתי של קולקציית סופגניות רולדין יחולק בסופ"ש 10- 11/12הקרוב בקניון שער הצפון מתחם איקאה בקריית אתא. בסופש הקרוב, על כל קניה בקניון בסכום של 299 שקל, יוענק מארז משפחתי של סופגניות לבחירה אישית מתוך מגוון האפשרויות והטעמים של קולקציית רולדין. (המארז יכלול 3 סופגניות במילוי ריבה ועוד 3 סופגניות מהקולקציה הרחבה). יום ה' בין השעות 10:30-21:00, ביום שישי בין השעות 15:00 - 09:30 ובמוצאי שבת בין השעות 23:00 - 21:00 ועד גמר המלאי.

סופגניות רולדין קניון שער הצפון. יחצ,
סופגניות רולדין בקניון שער הצפון בקרית אתא/יחצ

עם בוא החורף, עולה גם שכיחותן של מחלות החורף בקרב ילדים ועימן תופעות החום והכאבים וכמובן השימוש בתכשירים לטיפול בתופעות אלה. בישראל, מוערך שוק התכשירים להורדת חום לילדים בכ- 3 מיליון יחידות בשנה (2019) והוא כולל מגוון תכשירים נוזליים, עם חומרים פעילים שונים, המוכרים ביניהם - פראצטמול (דוגמת נובימול/אקמולי) ואיבופרופן (נורופן, אייבו).

טיפטיפות נובימול, של חברת התרופות "כצט", הוא התכשיר המוביל בקטגוריה בקרב הורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 3, לאור היתרון שבריכוז התכשיר. כך, נובימול, מרוכז פי שניים ביחס לתכשירים אחרים בקטגוריה ומאפשר מתן "מחצית" הכמות ביחס למתחרים - מה שבדרך כלל משפר את ההיענות לטיפול בקרב הקטנטנים ומקל על מתן התרופה. התכשיר מותר לשימוש מגיל לידה ומכיל 15 מ"ל.

כדי לאפשר להורים להמשיך ליהנות מיתרון הכמות הקטנה של נובימול גם כשהילדים מעט יותר גדולים, החליטה חברת כצט על הרחבת המותג והשקת המוצר החדש - טיפטיפות נובימול לילד הגדול. נפח הבקבוק של נובימול לילד הגדול (50 מ"ל) הותאם במיוחד לילדים בגילאי 3-9, על מנת להספיק בצורה אופטימלית למשך מספר ימי המחלה, הממוצע בגילאים אלה. כמו כן, אריזת התכשיר מכילה מזרק גדול יותר בנפח של 5 מ"ל, המותאם לילדים ממשקל 8 ק"ג ועד 33 ק"ג.

המזרק המצורף כולל גם חידוש בלעדי - שנתות כפולות המאפשרות לזהות בקלות את נפח התרחיף הנדרש גם לפי משקל הילד , לנוחות ההורים. שאיבת התרחיף נעשית דרך פקק פטנט המקל על השימוש, מאפשר שאיבה הגיינית של התרחיף ומונע בזבוז התכשיר. נובימול לילד הגדול מוגש ממש כמו טיפטיפות נובימול המקורי בטעם תות וללא סוכר.

"נובימול" לילד הגדול אינו מחייב מרשם רופא, להשיג בבתי המרקחת. מחיר לצרכן 59.90 שקל.

נובימול. אפרת אשל,
נובימול/אפרת אשל

לקראת חג החנוכה יקב רמת הגולן משיק מארז אירוח נוצץ במיוחד. המארז החדש מגיע בארגז ורוד המכיל בתוכו 6 בקבוקי הר חרמון מוסקטו, פותחן ושמפניירה קלאסית. הר חרמון מוסקטו הינו יין צעיר בעל טעמים מתקתקים ובעבוע עדין המשתלב מצוין לצד מאכלי החג המסורתיים.מחיר : 255 שקל לא כולל דמי משלוח

מארז יקב רמת הגולן. יחצ,
מארז יקב רמת הגולן/יחצ

לאחר תקופה בה מרכז המבקרים היה סגור, יקב תבור פותח את שעריו ומציע סלסלות ומארזי פיקניק מפנקים אותם ניתן לקחת לאחת מהפינות עוצרות הנשימה בנוף של הר תבור או ברחבת היקב תוך שמירה על הנחיות התו הסגול.

סלסלת פיקניק פרמיום 255 שקל: סלסלת פיקניק מקש, 2 יינות לבחירה מסדרת 'אדמה', 2 שקיות קרקרים עבודת יד, 400 גר' גבינות משק מקומיות (פרמז'ן, מנצ'גו, קממבר ורוקפור), צנצנת זיתים, ממרח ארטישוק, ממרח עגבניות, שמן זית עם בלסמי, 2 כוסות זכוכית, פותחן יין, סכו"ם וצלחות אקולוגיות מתכלות לפי כמות סועדים.

מארז פיקניק בייסיק 135 שקל: בקבוק יין אחד לבחירה מסדרת 'אדמה', שקית קרקרים עבודת יד, 300 גר' גבינות משק מקומיות (פרמז'ן, מנצ'גו, קממבר ורוקפור), צנצנת זיתים, ממרח ארטישוק, ממרח עגבניות, שמן זית עם בלסמי, 2 כוסות זכוכית, פותחן יין, סכו"ם וצלחות אקולוגיות מתכלות לפי כמות סועדים.

כל מארז ניתן לשדרג ולהוסיף יין ו/או גבינות וכן ניתן לרכוש כרטיס טעימות יין נטען למימוש במרכז המבקרים. את הפיקניק ניתן לקיים ברחבת היקב בהתאם להנחיות התו הסגול או לקחת אותו לאחת מפינות החמד או הטיולים הקצרים המומלצים בעלון המצורף לכל מארז. מומלץ להתקשר למרכז המבקרים שבכפר תבור לתיאום מראש- 04-6760444

שעות פעילות- שעות פתיחה:
א' - ה': 17:00 - 09:00
שישי: 14:00 - 09:00
שבת: סגור

מארז פיקניק יקב תבור. יחצ,
מארז פיקניק יקב תבור/יחצ

בימי קדם נחשבה ישראל ל"ארץ זבת חלב ודבש", אך היום נדמה שאפשר להרחיב את הכינוי ל"ארץ זבת חלב, דבש ויין". מעטים יודעים שגידול הגפנים ליין באזור הדרום החל עוד במאה השנייה לפני הספירה, כאשר השבטים הנבטים שהגיעו לישראל החלו לגדל בנגב גפנים למטרות ייצור יין ומיץ ענבים. אזורים שונים בארץ נתפשים כקלים ונוחים יותר לגידול ענבים, אך אזור הנגב בעל תנאי האקלים והתנאים הפיזיים המאתגרים לגידול, הפך לאזור המסקרן ביותר כעת, המכונה "ארץ היין הדרומית" ובו אפשר למצוא יינות מזנים מקומיים איכותיים.

דרום BY YATIR. יינות חדשים, ארץ ישראלים, שפותחו על ידי ערן גולדווסר יינן יקב יתיר. דרום BY YATIR מאופיין ביינות נגישים ומרעננים המבוססים על זנים אהובים ומוכרים מכרמים נבחרים בטרואר הדרומי. הכרמים נהנים מאקלים מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים זוכים לתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין מהם מופקים יינות דרום אשר טעמיהם הנגישים והמשוחררים, מאפשרים לצרכן הישראלי ליהנות מהדרום במלוא הדרו.

דרום BY YATIR פונה לצרכני העתיד, דור המילניאלס, המעוניינים להשקיע ביין איכותי, נהנים מיין כחלק מהשגרה ולא רק באירועים מיוחדים ופתוחים להתנסות בטעמים חדשים ומרגשים.

יעקב בן דור מנכ"ל יקב יתיר: "הדרום הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של עם ישראל בכלל, ובתחום הכרמים בפרט, שפרחו ושגשגו באזור כבר משחר ההסטוריה ולא בכדי - זהו בית גידול טבעי נהדר מבחינת אקלים וקרקע ואפשר להפיק פה זנים מקומיים איכותיים. אנו גאים להוביל את מגמת היינות הדרומיים עם מותג יתיר ולהרחיב את ההיצע עם השקת מותג דרום BY YATIR, שהיא אבן דרך מבחינתנו. לפני 20 שנה חנכנו בדרום את יקב הבוטיק יתיר, שצמח להיות יקב מוביל בארץ ששמו נודע גם מעבר לים. היום, ליקב הזה נולד "אח קטן", קליל יותר, בדמות היינות החדשים, שמאפשרים לאוהבי היין להינות מהטרואר הדרומי במחיר נגיש ולחדד את מנעד הטעמים שלהם".

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר: "היינות של דרום BY YATIR שורשיים ומחוברים לאדמה הפעילה, והצניעות המלווה אותם מורגשת בכל לגימה. רשמי הטעימה מלמדים אותנו ששניהם יינות אינטליגנטיים, טעמי הפרי שלהם שומרים על איפוק ורעננות ושבעשור הקרוב צפויים להמשיך ולהתפתח בבקבוק. הבציר בכרמי הדרום התחיל בשבוע השני של אוגוסט והסתיים בסוף ספטמבר. קדמו לו חורף קר עם כמות משקעים ממוצעת לאזור, מלבד חודש מרץ שהיה קר וגשום מהרגיל, אביב קיצוני - שילוב של אירועי קרה ושרב לסירוגין, וקיץ נוח ללא אירועי שרב קיצוניים. ההבשלה הייתה רציפה ואיכותית".

יין דרום אדום. אייל קרן,
יין דרום אדום/אייל קרן

מותג האופנה המוביל Adika חוגג את חנוכה עם מבצע מיוחד לסופ"ש: 15% הנחה על כל הפריטים באתר - אופנה, אקססוריז וליבינג. לא כולל מותגים. תוקף המבצע: חמישי - מוצ"ש ה-10-12.12.2020.

ADIKA. יריב וגיא,
ADIKA/יריב וגיא

חברת Powertech Nutrition , המתמחה בתוספי תזונה לספורטאים, משיקה סדרה חדשה של אבקת חלבון מי גבינה PURE WHEY HD באריזות אישיות, היגייניות ונוחות לשימוש. הסדרה מוצעת ב-6 טעמים נהדרים: בננה, שוקולד, קפה, עוגיות, וניל והטעם החדש בחברה, שוקולד-אגוזים.
כל אריזה שוקלת 33 גרם ומכילה כ-25 גרם חלבון. המוצר אינו מכיל סוכר או אספרטיים (מכיל סוכרלוז) והוא נמס מייד: צריך רק להוסיף 250 מ"ל של נוזל (מים, חלב ועוד).

גם בתקופת משבר הקורונה מקפידים ספורטאים ומתאמנים להמשיך בשגרת האימונים. אליהם הצטרפו רבים שלפני כן לא ממש הקפידו על כושר, וכעת הם מוצאים בו דרך איכותית "לשחרר אנרגיות" ובה בעת, לתרום לבריאותם הגופנית והנפשית. אלה וגם אלה דואגים לצרוך חלבון בכמות גבוהה, כדי לספק לגוף את צורכיו.

בשוק קיימות אבקות שונות וכמעט כולן נמכרות במיכלים גדולים, כשכל מיכל בטעם בודד. האריזה האישית לעומת זאת מוצעת במגוון טעמים, היא מדויקת במינון, היגיינית ושומרת על הטריות והאיכות של האבקה - משום שאין צורך לפתוח בכל פעם את המיכל הגדול, ולקחת אבקה עם כוסית מדידה.

את האריזות האישיות ניתן להשיג במארזים של 20 או 60 אריזות אישיות בטעם אחד, או במארז של 60 אריזות המכיל 3 טעמים. יש לשמור במקום קריר ויבש.

כשר חלבי בהשגחת הרבנות האזורית ערבה תיכונה ובד"צ חוג חתם סופר.

מחיר: מארז עם 20 אריזות אישיות - 109 שקל; מארז עם 60 אריזות אישיות - 268 שקל. להשיג ברשתות Be , סופר פארם, רמי לוי, טבע קסטל, בחנויות טבע ובבתי מרקחת.

אריזות אישיות של אבקת חלבון. יחצ,
אריזות אישיות של אבקת חלבון/יחצ

אריאל משיקים קפסולות כביסה חדשות, פורצות דרך בתחומן - Allin1 בניחוח FRESH המרכך וכדוריות הבושם של Lenor - בהשראת האוקיינוס עם ניחוחות פירות הדר. הכרזה זו הנה המשך טבעי להשקה המוצלחת לפני כשנתיים בישראל של Lenor Unstoppables , כדוריות הריח של Lenor המבטיחות כביסה בעוצמת ניחוח יוצאת דופן.

בזכות הטכנולוגיה הייחודית המצויה בקפסולת Allin1 , כאשר היא באה במגע עם מים משתחררים רכיבים עוצמתיים לניקוי לכלוך וכתמים עקשניים מהבגד, ובמקביל, הכדוריות החכמות המצויות בתוכה נמסות, ורכיבי הבושם שוקעים אל תוך סיבי הבד בשלב האחרון של מחזור הכביסה. התוצאה: בגדים נקיים, נעימים למגע בניחוח משכר המשתחרר עם כל חיכוך של הבגד (למשל: חיבוק, לבישה, שפשוף וכדומה) ומעניק חווית רעננות עוצמתית שנשארת עליו למשך עד כשבעה ימים.

אופיר גוטמן מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל: "הצלחת ההשקה בישראל של מותג הבישום לכביסה לנור לפני כשנתיים הייתה מעל כל הציפיות שלנו והמוצר הפך לחובה בכל בית: עד כה נמכרו ממנו למעלה מ -200,000 בקבוקים. הפתרון החדשני שלנו, קפסולות אריאל Allin1, נותן מענה כמוצר משולב ואנחנו גאים להשיק אותו גם בישראל".

בנוסף, לקפסולות הכביסה החדשות של אריאל Allin1 טכנולוגיה חדשה ובלעדית, Purezyme שמה, המשתמשת באנזימים מיוחדים המצליחים להסיר כתמים קשים וגם את אלה הבלתי נראים, שעם הזמן עלולים להצטבר ולהופיע במפתיע על הבגד. בכך היא מבטיחה שמירה כפולה: גם על היגיינה וניקיון עמוק וגם שמירה על הבגד לאורך זמן.

מחיר קפסולת Allin1 של אריאל 34.90שקל. המחיר באחריות הקמעונאי בלבד, ל-24 יחידות. ניתן להשיג בשופרסל וברשת BE

קפסולות אריאל. יחצ,
קפסולות אריאל/יחצ

Gillette מציג לראשונה פתרון שלם לגברים עם זקן. מותג הגילוח המוביל בעולם מכריז על סדרת King C. Gillette החדשה: מוצרים לעיצוב וטיפוח הזקן, בראשם מעצב זקן ייחודי בעל 11 רמות אורך שונות. סדרת המוצרים החדשה פותחה בהשראת המורשת של Gillette, מותג הגילוח מס' 1 בעולם עם מעל 115 שנה של חדשנות, מומחיות והובלה בתחום הטיפוח לגבר.

מוצרי King C. Gillette מספקים מענה לכל השלבים בשגרת טיפוח הזקן בבית. המוצרים יוצרו תוך מחקר ופיתוח מעמיק בכל אחד מהצרכים של שגרה זו כדי להעניק חוויית טיפוח בייתית חדשנית שלמה ונוחה לזקן. בראש הסדרה ניצב מעצב הזקן הראשון מבית Gillette המאפשר עיצוב ב-11 רמות אורך שונות בעזרת 3 מסרקים מתחלפים וללא צורך בהחלפת סכינים.

לדברי רוני שחם סמנכ"ל שיווק Gillette ישראל: "ג'ילט העולמית, Gillette, יוצאת בבשורה שנותנת מענה גם לגברים עם זקן. רתמנו את שנות הניסיון והמומחיות שלנו בתחום הגילוח כדי לייצר סדרת טיפוח בייתית בטכנולוגיה חדשנית לעיצוב ופיסול הזקן. סדרת המוצרים הינה One Stop Shop - בוטיק טיפוח שלם ובו כל מה שגברים מחפשים".

Gillette מכריז על השקת סדרה חדשה: King C. Gillette - סדרת מוצרים אקסקלוסיביים לזקן החל משלב העיצוב, דרך הפיסול ועד לטיפוח. לראשונה בהיסטוריה המותג האייקוני, עם מורשת של מעל 115 שנה בגילוח, נותן מענה לכל הגברים, ולא רק לגבר המגולח, כאשר הסדרה כוללת מגוון מוצרי עיצוב פיסול וטיפוח לזקן, בראשם מעצב הזקן. המותג מציע את בוטיק הטיפוח האולטימטיבית לגבר, עם מוצרים המעניקים חווית טיפוח ייחודית ושלמה לשגרת הטיפוח הבייתית.

סדרת המוצרים מאפשרת #1 עיצוב זקן על ידי מעצב זקן חדשני הכולל 3 מסרקים ל11 רמות אורך שונות השומר על פעולתו ללא צורך בהחלפת סכינים, #2 פיסול זקן עם מכשיר לגילוח ויישור קצוות חדים ומדוייקים וג'ל גילוח שקוף לדיוק מיטבי ו#3 טיפוח הזקן בעזרת שמן ובאלם לזקן, ושמפו לפנים ולזקן.

מוצרי הסדרה מבוססים על ניחוח ייחודי ובלעדי,בין היתר, של הל, זנגביל, מרווה, אלגום ועץ ארז, שפותח במיוחד על ידי מומחי הבשמים והריחות של King C. Gillette, ומורגש החל מרגע פתיחת האריזה ועד לאחר השימוש.

King C. Gillette חולל מהפכה בעולם הטיפוח לגבר עם פיתוח תער הגילוח הבטוח כבר בשנת 1901, חדשנות שהפכה את שגרת הטיפוח היומיומי לעמוד תווך לגברים ברחבי העולם. עם מעל ל-115 שנות ניסיון בטיפוח ורקורד שאין שני לו בפיתוח מוצרים חדשניים, השקת הסדרה החדשה King C. Gillette ממשיכה במסורת זו של עמידה בסטנדרט הגבוה ביותר של מוצרים, ומעניקה לגברים את האפשרויות הטובות ביותר לפיתוח המראה המושלם שלהם.

הסדרה כוללת מוצרים המתאימים לכל אחד מ-3 השלבים של עיצוב, פיסול וטיפוח הזקן. להשיג בסופר פארם ובאתר.

סדרת מוצרי ג'ילט. יחצ,
סדרת המוצרים של ג'ילט/יחצ

חברת adidas מציגה מבצעי סוף שנה אטרקטיביים ברשת החנויות ובאתר החברה:

החל מה-10 בדצמבר ועד גמר המלאי תציע הרשת עד 25% הנחה על קולקציות חדשות באתר הסחר וברשת החנויות ועד 50% הנחה על קולקציות מעונות קודמות באתר בלבד. בכפוף לתקנון ולא כולל מהדורות מיוחדות.

adidas space ultra. יחצ,
adidas space/יחצ

אופטיקנה, רשת האופטיקה הגדולה בישראל, משיקה את קולקציית המשקפיים לחורף 2021. הקולקציה מבוססת על הטרנדים הכי חמים ועדכניים מבתי האופנה המובילים ממילאנו ופריז ומציעה את הדגמים המובילים של מותגי על כמו: גוצ'י, איב סאן לורן, סטלה מקרטני, מון בלאן, ברברי, דולצ'ה גבאנה, פנדי, פראדה, ווג, ורסאצ'ה, סלין, ג'ימי צ'ו ועוד. בנוסף מציעה הרשת בחשיפה ראשונית את קולקציית דגמי השמש והראייה של בית היוקרה Cartier, וכן את קולקציית דגמי הבוטיק של מותגי הבית Koya ו- SEVEN.

טרנדים בולטים בקולקציה החדשה באופטיקנה

  • משקפי "פריימלס"- משקפיים ללא מסגרת. נותנים תחושה של "ללכת עם ולהרגיש בלי" משום שלרוב כמעט ואין להם משקל. במשקפי פריימלס העדשות הן המוטיב הכי בולט והן נולדו מתוך הצורך של אלו שחיפשו נוכחות עדינה על הפנים. עם השנים כל מסגרות הפריימלס קיבלו אדפטציה לצבעוניות, צורות גאומטריות ולא קונבנציונליות.
  • שקוף זה השחור החדש- מגמה ההולכת ומתחזקת בעונות האחרונות היא מעבר למסגרות שקופות (שקוף לבן, שקוף ורדרד, שקוף אפור). הצבע השקוף נחשב לכזה המעניק תחכום מעודן ללוק, מתאים לכל גווני העור ומעניק תחושה של הרמוניה למסגרת העין.
  • עדשות שקופות להגנה מפני קרינת המסכים- בתקופה האחרונה אנו רואים כי מותגים בינלאומיים מובילים כגון רייבן, פראדה, ווג, ורסאצ'ה ועוד, מוסיפים אפשרות לרכוש את מודל ה- Best seller שלהם עם עדשה שקופה. עדשות אלה מגיעות עם תוספות פילטר האור הכחול שמטרתו לסנן את קרינת האור הכחול המזיקה הנפלטת מהמסכים ולהפחית אי נוחות ויזואלית אשר נגרמת מחשיפה ממושכת למסכים.
משקפי שמש גוצ'י. יחצ,
משקפי גוצ'י באופטיקנה/יחצ

אין ספק ששנת 2020 הייתה שנה קצת אחרת. שנה מאתגרת ובלתי צפויה, ששיבשה בצורה חסרת תקדים את סדרי העולם שהכרנו וחייבה אותנו להתרגל למציאות של "נורמאליות חדשה". "נורמאליות" שנולדה והתפתחה בעת חירום והפכה לשגרה יומיומית ספק דמיונית, ספק דיסטופית: החובה לעטות מסיכות הגנה, לשמור על ריחוק חברתי ולא פעם, להישאר ספונים בסגר ממושך בבתים. זו הייתה גם שנה, שאפשרה לנו לעצור לרגע את מרוץ החיים התזזיתי והמטורף, לנשום עמוק ולבחון מחדש את החיים שלנו בכלל ואת סולם הערכים והמושגים שלנו בפרט.

בשנים האחרונות, הבחירה בצבע השנה הייתה ביטוי להלך רוח כלכלי, חברתי ופוליטי:
בשנת 2019 ביקשנו להציף את הסוגיה הסביבתית ואת נושא המחזור הכה חשוב. הגוון הנבחרIS0688 North Cold משלב בין הטבעי לגשמי ומייצג תפיסה חדשה ומתקדמת של שימוש חכם ונכון במחזור. ההשראה לגוון הירוק שנבחר הייתה צבע האוקיאנוס והשתקפות השמים המרצדים על פני הגלים יחד עם הצורך לעבד מחדש את אוצרות הטבע המודרניים ולשמר את אלה הקיימים.

הבחירה בצבע השנה של 2020 IS 0107 Prosperity, הציפה את הצורך לעצור לרגע את המרדף, ליהנות מהתחושה המשחררת של ההחמצה (Jomo) ולהימנע מהתחושה שאנו מפסידים משהו ( Fomo). הבחירה נולדה מתוך הצורך בחיפוש מתמיד של אנשים באי אמיתי של שקט. מקום שבו יוכלו להיכנע להמולת היום, להשתחרר ולנוח. הגוון טומן בחובו את אי המבטחים האישי, החם והמחבק שלנו. צבע עמוק ומעושן שמשלב גווני ורוד רוויים עם נגיעה טבעית של גווני אדמה חומים.

השנה בחרנו בנירלט, באופן מושכל ומכוון, לחזור לבסיס. לנקות את כל רעשי הרקע שמסביב, להשיל מעלינו את הלחצים ואת החדשות ולפתוח בדף חדש. שלגיה NWC 045 הוא אותו לוח חלק ונקי לו אנחנו מייחלים. לבן עם נגיעה אפורה, שמטיל מיסוך על ההתרחשויות הבלתי צפויות של השנה האחרונה ומאפשר לנו לאמץ אליו את האישיות, הטעם והסיפור האישי שלנו. הלבן המוכר והסולידי, שכל כך אהוב בישראל, מעניק לנו תחושה של ביטחון ויציבות- אי מבטחים צבעוני ומכיל, שמהווה בסיס לעתיד חדש ונטול הפתעות..

כבר במחצית שנות ה- 80 טבעה חזאית הטרנדים האמריקאית Faith Popcorn את המונח Coocooning, שמתאר תופעה של חזרה למרחב הביתי והתנתקות מבחירה מכל אינטראקציה חברתית. פופקורן הציגה את הרעיון של הקוקונינג, שלקוח בהשאלה מעולם החרקים (גלמים), כדחף האנושי שלנו להתכנס ולעטוף עצמינו במעטפת של ביטחון והגנה אל מול עולם אלים, קשה ובלתי צפוי שבחוץ. התופעה הפכה עם השנים למגמה מסחרית מובילה, שתרמה רבות להתפתחות הטכנולוגית של אמצעים דיגיטליים מתקדמים ובכך הביאה לשינויים מרחיקי לכת בהרגלי הצריכה היומיומיים של תרבות, בידור ועבודה במרחב הביתי. אבל מי בכלל צפה שבשנת 2020 יהיה נגיף, שיחייב אותנו לשמור על ריחוק חברתי, באופן אבסולוטי, ולבלות בסגר מוחלט בבתים.

הבית שלנו הפך, בעל כורחנו, למיקרוקוסמוס של חיים שלמים. הוא מתפקד כמקום הקינון האולטימטיבי והמוגן, שבו אנחנו משתדלים לנהל בהצלחה שגרה של עבודה, בילוי וחיים נטולי מסיכות. חיים בקפסולה אינטימית עם כל שאר בני המשפחה. כולנו הבנו, שהבית צריך להיות גמיש והיברידי, כך שיוכל להכיל בהתאמה את הדרישה לפונקציות החיים החדשות. כך גם לגבי גוון שלגיה הלבן שנבחר. הוא לא דומיננטי ו/או משתלט. הוא משמש עוגן עיצובי דינאמי להטענת חללי הבית בשכבות נוספות של צבע וחומר ויהיה רלבנטי מאוד בהווה ובעתיד.

צבע השנה של נירלט שלגיהNWC 045 לקוח ממניפת הלבנים והוא לבן מואר עם נגיעה אפורה. הגוון הלבן, הוא מוטיב מרכזי מוביל בעיצוב הבית ובעל קסם נצחי, קלאסי ואלגנטי, המשדר תחושה של ניקיון וטוהר. השנה, בחרנו לחזק את השימוש בצבע הלבן, לא רק כגוון רקע בסיסי ופונקציונאלי, אלא גם להעצים את החוויה שלו כבעל משמעות עיצובית של ממש. הגוון הנבחר מסמל את תחילתה של תקופה חדשה ומעודד מחשבות חיוביות ומלאות אופטימיות, שנחוצות כל כך בימים אלה. אנחנו בנירלט מכנים את גוון שלגיה הלבן כ"לבן חכם". הוא בעל נוכחות ברורה ומובהקת והוא ישתלב בצורה נפלאה בכל חלל ועם כל סגנון עיצוב. כל שנותר הוא לקוות לימים טובים יותר ולחיוך אמיתי נטול מסיכות.

נירלט. יחצ,
צבע השנה של נירלט/יחצ

פנדורה בהטבה מיוחדת לחנוכה: קופסת תכשיטים מתנה, בכל קנייה מעל 399 שקל ברשת ובאתר Pandora ובסניפי JACKIE-O. המכירה תתקיים מ-13.12.2020 עד 15.12.2020, ניתן להשיג ברשת חנויות PANDORA, ברשת JACKIE-O, בחנויות התכשיטים המובחרות ובחנות האונליין: www.pandora-shop.co.il

רשימת הסניפים הפתוחים באתר - https://www.pandora-shop.co.il/%D7%A1%D7%A0%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D/

סייגים - לחברי מועדון ומצטרפים חדשים, ללא כפל מבצעים, בכפוף לתקנון* עד 15.12 או עד גמר המלאי
מימוש אחד למועדון, מינימום 1,200 יח' במלאי, ההטבה אינה כוללת את התכשיטים המופיעים בתמונה. *הרשמה למועדון אינה כרוכה בתשלום.

תכשיטי פנדורה. יחצ,
פנדורה במבצעים לחנוכה/יחצ

תיירות

תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2021 - International Mediterranean Tourism Market, תיערך בישראל זו השנה ה-27, ולראשונה במתכונת ארוכה יותר שתחל ב-9 בפברואר ותימשך עד ה-15 ביוני 2021 באופן וירטואלי. במסגרת התערוכה הוירטואלית, יתקיימו פגישות בין אישיות בין המשתתפים, במטרה ליצור חיבורים עסקיים בתוך ישראל, וחיבורים בינלאומיים של ישראל עם מדינות העולם. בנוסף, יתקיימו הרצאות במגוון נושאים, אפשרות לקבוע שיחות בין אישיות עם המשתתפים וחשיפה לכלל אתרי התיירות, המלונאות וחברות התעופה העולמיות. בתערוכה ישתתפו אנשי עסקים מעולם התיירות והטיולים, ובנוסף יוצג עבור המשתתפים 'חלון ראווה וירטואלי' של התערוכה הפיזית שתתקיים בהמשך.

החלק השני של תערוכת IMTM, יתקיים פיזית בין התאריכים 16-15 ביוני 2021 ב'אקספו' תל אביב בביתן 2. לאחר שנוצרה הכרות בין המשתתפים במתכונת הווירטואלית, בתערוכה הפיזית, החיבורים העסקיים ימוקסמו עוד יותר. התערוכה מהווה את נקודת המפגש השנתית העיקרית ואירוע הדגל של ענף התיירות הישראלי והבינלאומי, המשלבת ומפגישה בין התייר הישראלי, עמיתיו ולקוחותיו מחו"ל והקהל הרחב. בתערוכה צפויים להשתתף יותר מ-50 מדינות, והשנה יצטרפו מגוון מדינות וחברות תעופה חדשות.

התערוכה נערכת על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ובחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל. התערוכה מיועדת לכל העוסקים בענפי התיירות השונים - תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM: "השנה התערוכה מהווה עבור הענף אוויר לנשימה. אחרי חודשים ארוכים בהם מגפת הקורונה השביתה את רוב המשק ואת ענף התיירות בפרט, אנו מצפים לתערוכה שתחייה את התיירות בישראל, ואת החיבור לתיירות הבינלאומית. הפתרון הטכנולוגי המשולב, יאפשר למשתתפים ליצור הזדמנויות עסקיות ולהיערך לקראת המפגש הפיזי ביוני. השנה צפויות להגיע מדינות חדשות, ייחשפו מגוון חידושים, אטרקציות ומלונות חדשים שמשתוקקים להניע את התיירות באמצעות התערוכה. IMTM היא גורם משמעותי לתיירות היוצאת והנכנסת לישראל, ואנו גאים לארח השנה ה-27 את התערוכה בארץ, ולהוות את פלטפורמה לשיתופי הפעולה המרכזיים בין גופי התיירות והתעופה השונים".

seperator

ערים ונדל"ן

היום בצהריים ביקר סגן שר הבריאות יואב קיש בעיר אריאל. הוא סייר בעיר ובאוניברסיטת אריאל וערך בדיקת קורונה עם ראש העיר אלי שבירו. שולח לך ידיעה ושתי תמונות באדיבות דוברות עיריית אריאל:

סגן שר הבריאות וצוות משרדו הגיעו היום (ג') לבקר בעיר אריאל ונפגשו עם ראש העיר אלי שבירו, מנכ"ל העיריה שלמה רואימי ונציגי העיריה. במהלך הביקור שמע השר סקירות על פעולות העיריה בטיפול בקורונה, מצב התחלואה בעיר וענייני בריאות הנוגעים לבירת השומרון. בהמשך סיירו ברחבי העיר ובאוניברסיטה שם ביקרו במרכז הרפואי הנבנה בימים אלה.

במהלך הביקור באוניברסיטה קיבל סגן השר ספר שכתב סבו שהיה בריגדיר יהודי בצבא הבריטי. הדבר מאד ריגש את סגן השר קיש. בנוסף, ראש העיר וסגן השר ניגשו לבצע יחד בדיקת קורונה. סגן השר הפציר בסטודנטים ובתושבים: "המשימה שלנו היא להוריד את התחלואה. אם כולנו נבוא להיבדק, גם מי שמרגיש טוב, נצליח להוריד את התחלואה ונמנע מאיתנו את הקושי הכלכלי שכרוך בכך. בואו להיבדק!".

ראש העיר אלי שבירו קרא לתושבים לבוא ולבצע בדיקות קורונה כדי לשמור על העיר והבריאות שלה וציין כי: " סגן השר יואב קיש הוא ידיד אמת של העיר".

יואב קיש בסיור עם אלי שבירו. יחצ,
יואב קיש ואלי שבירו בסיור/יחצ

קבוצת More משביחה את ערך קניון More בחריש ומקדמת שימוש באנרגיות מתחדשות: חברה לחברת enerG בהקמת פאנלים סולאריים על גג הקניון בשטח של 3,000 מ"ר. הפאנלים הסולאריים יאפשרו להגדיל את ה-NOI של הקניון בכ-325 אלף שקל לשנה.

עם חתימת ההסכם, החברה נכנסת לתהליך הסדרת המכסות במסגרתו יובטח תעריף של 45 אגורות לכל קילוואט-שעה. על פי התכנון המערכת אמורה לייצר כ-400 קילוואט-שעה. בנוסף המערכת משרתת את תפיסת עולמה הירוקה של החברה לקידום השימוש באנרגיות מתחדשות. "התקנת מערך סולארי על גג הקניון מסייע בהשבחת הנכס ומהווה שלב נוסף במיצוי הפוטנציאל הגדול הטמון בו". מציין יו"ר הקבוצה חנן מור ומוסיף: "קניון מור בחריש הוקם בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה של מתחמי מסחר המשלבים קניון סגור ופתוח, המאפשר נגישות יומיומית לתושבי העיר עם תמהיל נכון ומותאם. רק לאחרונה דיווחנו על העמקת שיתוף הפעולה עם קבוצת פוקס בהקמת חנות של רשת ללין במתחם, המצטרפת למותגים נוספים של הקבוצה שזוכים להצלחה בעיר לצד שוכרי עוגן נוספים כגון שופרסל, סופר פארם קופות חולים מכבי וכללית".

קניון More בחריש, שנחנך ביולי 2019 בשטח של 10,500 מ"ר ובהשקעה של כ-76.5 מיליון שקל, הינו מתחם ייחודי המשלב מרכז מסחרי פתוח עם קומת מסחר מקורה. תמהיל החנויות בקניון, כולל בין היתר: חנות דגל של שופרסל, חנויות של קבוצת פוקס (פוקס הום ופוקס), סופר פארם, ביגוד, תחנת דלק של רשת דור אלון ועוד, וכן מתחם בילוי והסעדה ובו סניפי רשתות מובילות, כגון: מקדונלד'ס, גלידה גולדה ויין בעיר.

חנן מור. אייל טואג,
חנן מור/אייל טואג

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ היה אורח הכבוד בטקס הנחת אבן פינה למפעל חדש לתריסים קליל בכרמיאל: "בכל הזדמנות שפותחים מפעל חדש' זו ברכה מאוד גדולה' במיוחד כשהעיר סובלת מאבטלה ואין מקום טוב יותר לסולידריות מאשר בפס הייצור' שם אין מבדילים בין דת גזע ומין אלא התוצאה היא חשובה. זה מה שהם עושים בקליל הלכה למעשה".

בטקס הנחת אבן הפינה למפעל התריסים החדש בקליל, שבהקמתו ישקיעו כ- 20 מיליון שקל, נוכחו גם צורי דבוש יו"ר "קליל", פרדי אבוקרט מנכ"ל "קליל", ומשה קונינסקי ראש עיירת כרמיאל. צורי דבוש יו"ר "קליל": "מר פרץ כמה פעמים יצא לך להיות נוכח בהקמת מפעל חדש שגם הבעלים וגם המנכ"ל הם ילידי הפריפריה ? המנכ"ל ילידי שדרות והבעלים יליד אשקלון, אנחנו מקימים מפעל חדש שיוכל לייצר כמויות גדולות של תריסים המותאמים לכל חלון. הטכנולוגיה היא ייחודית ברמה עולמית, פרי פיתוח של קליל".
פרדי אבוקרט מנכ"ל "קליל" : "אני שמח שבתקופה מאתגרת של הקורונה "קליל" ממשיכה בתנופת הצמיחה ומקימה מפעל חדש ומתקדם תוך יצירת מקומות תעסוקה חדשים למשק הישראלי".

משה קונינסקי עם עמיר פרץ. דוד כהן,
מימין: משה קונינסקי ראש עיריית כרמיאל, עמיר פרץ שר הכלכלה, צורי דבוש יו"ר קליל, פרדי אבוקרט מנכ"ל קליל/דוד כהן

לראשונה בישראל: תכנית אב חדשנית להקמת מערך דרגנועים בחיפה הוצגה במליאת הועדה המקומית לתכנון ובניה. התוכנית מציעה התוויית רשת משלימה של דרגנועים, אשר ישלימו את שירות התחבורה הציבורית הקיים בעיר. בין המקומות המוצעים בתוכנית: חיבור מרכז הכרמל לשכונת הדר, חיבור בנייני העירייה לקריית הממשלה וחיבור מתחם שוק תלפיות לרחוב החלוץ ולוואדי סאליב

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "מדובר בתוכנית מהפכנית ומתקדמת בתחום התחבורה, לא רק לחיפה אלא לכל הארץ כולה - הצעד הראשון בגיבוש חזון תחבורתי חדש לעיר. המסר שלנו ברור - הולכי רגל חוזרים להיות במרכז, מהלך המציג שינוי משמעותי ביחס לגישות תחבורתיות רבות בארץ. התכנית מאתרת מיקומים עירוניים לכ- 200 דרגנועים בעיר, שייבחנו וייבנו בתהליך הדרגתי לצד איזורי התחדשות שונים בעיר, ומתוך מטרה לשנות את המרחב הציבורי, תוך חיזוק השימוש באמצעי תחבורה, ניידות ונגישות מתקדמים יותר".

תכנית האב לדרגנועים, שהוצגה אמש (ג') במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה, נולדה כצורך ליצירת אמצעי משלים ל"מייל האחרון" - הנסיעה הראשונה מנקודת המוצא או הנסיעה האחרונה אל היעד הסופי. האמצעי שנבחר להשגת מטרות התכנית הינו הדרגנוע - מהלך מדרגות נעות, המקל על אנשים להתנייד בין אזורים בעלי הפרש גבהים.

הקמת מערך הדרגנועים נועדה להשלים את רשת התחבורה הציבורית הקיימת בעיר וכוללת כיום: אוטובוסים, כרמלית, מטרוניות (רכבת קלה), שבילי אופניים ורכבלים, ולהגביר את השימוש בהם, תוך שיפור נגישות אזורים ושכונות משופעות אל מוקדים וצירים עירוניים מרכזיים (איזורי מסחר, תעסוקה, מוסדות ציבור וכו'). המיקומים שהוצעו במסגרת התוכנית להצבת הדרגנועים נבחנו בין היתר על פי רמת השיפוע בהם, מרחקם מתחנות תחבורה ציבורית ומידת קירבתם לאחד מהצירים המרכזיים או המוקדים השכונתיים בעיר.

כך למשל, הושם דגש בתוכנית על יצירת קישור בין העיר התחתית, הדר ומרכז הכרמל, בשל הצורך בחיבור בין ריכוזים של המוקדים העירוניים, המסחריים והתעסוקתיים בעיר, אשר הקשר הפיזי ביניהם כיום הינו באמצעות כבישים או מדרגות.

באופן זה מציעה התוכנית בין היתר הקמת דרגנועים, אשר יחברו בין מרכז הכרמל לשכונת הדר, בין רחוב שבתאי לוי בהדר לשכונת ואדי ניסנאס, חיבור בין רחוב אל כיאם ומעלה השחרור ליצירת קישור בין בנייני העירייה לקריית הממשלה, חיבור בין מתחם שוק תלפיות לרחוב הרצל ולוואדי סאליב ובין רחוב הגליל לרחוב נתיב חן.

כיום ניתן למצוא דרגנועים במספר מדינות ברחבי העולם - בהן ספרד, הונג קונג, פורטוגל, סין ועוד. במדינות אלה הוסיפו הדרגנועים חיוניות לרחובות הסמוכים שאליהם הוצמדו והם משרתים מידי שבוע אלפי אנשים. בנוסף, מהווים הדרגנועים במקומות אלו קטליזטור להתחדשות עירונית, והקמתם הביאה לעלייה משמעותית בכמות הפרויקטים של יזמות מקומית בסביבתם.

כעת, לאחר הצגת התכנית בפני חברי מליאת הועדה המקומית, היא תועלה לאתר "תובנות" לקבלת תגובות והערות הציבור. לאחר קבלת ועיבוד הערות הציבור, תובא התוכנית לדיון נוסף במליאת הועדה, לצורך קבלת החלטה בדבר אימוצה.

מערך דרגנועים בחיפה. יחצ,
מערך דרגנועים בחיפה/יחצ

השבוע, לאחר למעלה מחודשיים של סגר, חזרו התלמידים בכיתות ז' עד ט' אל ספסל הלימודים. התלמידים ילמדו במשך יומיים בשבוע בכיתות וביתר הימים ימשיכו את הלמידה מרחוק באמצעות ה"זום". הלמידה מתקיימת במתווה של קפסולות תוך הקפדה ושמירה על הנחיות הבריאות והבטיחות המחמירות, כפי שנקבעו על ידי משרדי הבריאות והחינוך.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל: "אני מאחל הצלחה רבה לתלמידי חטיבות הביניים שחזרו הבוקר ללימודים. הצוותים החינוכיים עושים הכל על מנת להעביר את השיעורים בצורה מיטבית גם בכיתות וגם בלמידה מרחוק".

ראש מינהל החינוך, ניב בר גיא, הודה למנהלי בתי הספר והמורים על היערכותם בנושאים הפדגוגיים, לרבות מתן מענה רגשי לתלמידי החטיבות.

שרית עוזרי, מנהלת אגף פיתוח במועצה האזורית מטה יהודה ומתנדבת בבית החולים שערי צדק, כתבה מדם לבה על התנדבות:

"כשפנו אליי לכתוב טור דיעה על ההתנדבות, לא ידעתי מאיפה להתחיל כי למעשה הכל מתחיל בפנים, איפשהו פנימה עמוק בתוך הלב. אז התחלתי לקלף שלב אחר שלב פנימה ולהגיע לתוככי ליבי שהרי ההתנדבות מגיעה ממניע פנימי ועמוק לתרום לכלל, לתרום לחברה הישראלית היקרה שלנו. אין חזק מאותו מניע, כי המניע הזה משלב בתוכו מן מוטיבציה פנימית לתת ולהעניק לאחר מבלי לקבל תמורה.

תמיד חשבתי שאם אלך לעולם הבא מבלי לעשות ולתרום, לתת ולהעניק משהו בחינם בעולם הזה, אזי לא מיציתי את חיי בעולם, שכן הקשיים העולים בחיי היום יום, מהשגרה הכזו מטורפת שלא נותנת לנו רגע לנשום נכון, לנשום נקי, ועד השלב שלהכניס לגוף באמת אויר נקי וטהור לנפש. חשבתי והתייעצתי עם שותפי לחיים: איך אפשר לזקק את הנפש ולשמור עליה? לא המדובר בעוד שעות בחדר כושר או בחוג מוזיקה/ אומנות או לימודים לתואר נוסף, אלא משהו גבוהה יותר שירומם לי את הנפש גבוה גבוה.

וכך מצאתי את עצמי יום אחד מסתכלת על לוח הזמנים ביומן העמוס (מאוד!) שלי ומחליטה על יום קבוע ושעות מוגדרות של אחרי יום עבודה ומחליטה על שעות ערב- לילה, ופונה לגוף שנדרש למתנדבים יושבת מאחורי השולחן ומציעה את עצמי כמתנדבת. וכך, כל יום רביעי, באופן קבוע בשעה 17:00 אני מתחילה את ההתנדבות שלי ואני יודעת ששם מחכים ומצפים לי לעזרה, לתמיכה, ליד החמה והמלטפת.

שם, בהתנדבות, אני אדם שליו ורגוע לא לחוץ, לא עמוס, לא רצה ומסתחררת. שם בהתנדבות אני בעולם אחר, בעולם של נתינה מבלי לומר לרגע "לא יכולה" "לא עכשיו" שם אני נותנת את כל כולי, כי שם אני יודעת שאם יש משהו שחייב לעשות לעצמי ולחברה הישראלית זה באמצעות ההתנדבות.

בעקבות חיפוש במרשתת, צוין באתר חדשות כי מחקרים מדגישים את סגולותיה של ההתנדבות כפעילות המועילה לרווחתו הנפשית והרפואית של המתנדב. נמצא כי עבודה התנדבותית מפחיתה סטרס ודיכאון, ומשפיעה על התחושה הגופנית הכללית. מעבר לכך, משמעות של ההתנדבות הינה יעד של השגת מטרות אישיות, עיצוב זהות עצמית ומערכת ערכים. מנגד, חשוב כי ההתנדבות תעשה לא מתוך כוונה לסייע לבריאות העצמית של האדם, אלא מרצון לסייע לזולת כגורם מנטלי שמשפיע לחיוב על תפקידו ובריאותו של המתנדב.

דווקא בתקופה האחרונה, כשמגפת הקורונה ברקע, השסע החברתי הקיים בחברה, הקשיים העולים מהאירועים הפוקדים את המדינה בתחום החברתי, כלכלי, בריאותי, סוציאלי - אני חושבת כי על כולנו לעצור, לחשוב, ולעשות חשבון נפש ולומר לעצמינו איפה אני יכול לתת ולהעניק לאחר, ובתוך כך גם להרוויח את בריאות הנפש והגוף".

צילום למאמר דעה. יחצ,
שרית עוזרי/יחצ

מערך המתנדבים בישראל איננו תלוי בגיל, אלא ברצון טוב לעשות שינוי, להשפיע על החברה ולהפיץ אור. במסגרת יום המתנדבים הבין לאומי, פגשנו שלושה תושבים שאמנם יצאו לגמלאות, אבל עשייתם הברוכה בהתנדבות מלאה בנתינה ועזרה לקהילה. ראש המועצה, ניב ויזל: "המתנדבים היקרים הם חלק מהמארג המרכיב את חוסנה של קהילת מטה יהודה".

איילה עמר (74) ממושב תירוש, אמא לארבעה ילדים וסבתא לשמונה נכדים. בעבר היא עבדה כרכזת חברתית במרכז יום.

באיזו מסגרת את מתנדבת?
"במרכז יום לקשיש אני מעבירה את פרשת השבוע, פעילות גופנית, מעבירה הרצאות וכל מה שצריך".

מה גורם לך להתנדב?
"אני לא יכולה לשבת מהצד מאוד אוהבת את האנשים ואוהבת לעזור ככל שניתן".

מה גורמת לך ההתנדבות להרגיש?
"זה עושה לי טוב על הלב, האנשים האלה הם הנכס הכי חשוב של מטה יהודה".

דוד גבאי (72) ממושב אדרת, אב לתשעה ילדים, וסבא ליותר מ- 40 נכדים וארבעה נינים.
בעבר עבד במועצה האזורית מטה יהודה.


באיזו מסגרת אתה מתנדב ?
"במרכז יום לקשיש מתנדב מאז הקמתו עוד לפני שיצאתי לפנסיה".

מה גורם לך להתנדב?
"הרצון לתת לאחר, אני אוהב להעביר את הידע שלי לאחר על מנת שיהנו מזה".

מה גורמת לך ההתנדבות להרגיש?
"אוהב מאוד שאנשים מכבדים, רוצים לפגוש אותך זה עושה כיף ומשמח".

שם: שרה אוזן (66) מהישוב גפן, אמא לארבעה ילדים וסבתא ל-16 נכדים.
בעבר עבדה בבית אבות עם קשישים וחולים במעון הרופא במוצא.


באיזו מסגרת את מתנדבת ?
"אני מתנדבת במועדון - בעבודת יד ועזרה לאנשים במועדון".

מה גורם לך להתנדב?
"זה עושה לי טוב לעזור לכולם".

מה גורמת לך ההתנדבות להרגיש?
"אני אוהבת מאוד להתנדב גם כשעבדתי בבית אבות מאוד נהניתי ושמחתי לעזור, אני אוהבת לעזור ולתת".

דוד גבאי מתנדב. יחצ,
דוד גבאי/יחצ
איילה עמר מתנדבת. יחצ,
איילה עמר/יחצ
שרה אוזן מתנדבת. יחצ,
שרה אוזן/יחצ

אביסף דדון (40), נשוי ואב לשניים, חלה לאחרונה בקורונה והחליט לשתף, לכבוד חג חנוכה, מהנס הפרטי שנגרם לו וכך אמר השבוע:

"'לא אמות כי אחיה ואספר מעשי יה'. אני רוצה להודות לקב"ה על הניסים שחוויתי בשבועיים האחרונים. לפני כשבועיים וחצי עשיתי בדיקת קורונה ויצאתי חיובי, היו לי תסמינים של חום מעל 39 מעלות למשך מספר ימים, כאבי ראש ובעיות בנשימה.

ביום שישי לפני כשבועיים התפניתי לבית החולים שערי צדק והיה לי ממש קשה לנשום. הגעתי למחלקת קורונה והרופאים אבחנו שאני במצב קשה נתנו לי חמצן ואף שקלו להנשים ולהרדים. הם חששו מאוד אני התפללתי בכל כוחי לקב"ה את תפילות השבת וכך עברה לה השבת.

ביום שני שלאחר מכן עשו לי צילום ריאות ופענוח הצילום הראה החמרה במצב. הרופאים הסבירו לי את המצב ואני עניתי להם: 'הקב"ה אוהב אותי, הוא יירפא אותי. מתפללים לרפואתי עשרות אנשים ורבנים ואני מרגיש שמחר אנחנו נראה ניסים גדולים. שוחחתי עם אשתי בטלפון ואמרתי לה תהיה חזקה אני מרגיש שמחר נראה ניסים גדולים'.

למחרת, ביום שלישי, עשו לי צילום חזה נוסף והרופא הגיע ואמר לי 'הקב"ה אוהב אותך. לא ראיתי שינוי כה דרמטי בזמן כזה קצר'. הוא הראה לי את הצילומים ואני אמרתי לו ב"ה, אני שמח שהתפילות עזרו ואני שמח שאתה השליח, שכן ידוע שמגלגלים זכות על ידי זכאי. ב"ה, כבר שחררו אותי להמשך טיפול ובידוד בבית. הקב"ה אנחנו אוהבים אותך הקב"ה אנחנו הילדים שלך".

רותם יעקב דדון, אישתו של אביסף, כתבה בפוסט מרגש כי לאחר כמה שיחות טלפון מהרופא, הגיעה השיחה המעודדת ביותר וכך כתבה: "עוד יום עובר ועוד טלפון מהרופא 'שלום רותם דדון, זה הרופא של בעלך, יש שיפור מדהים תוך פחות מ-24 שעות. אני לא יודע איזה דבר טוב בעלך עשה בחיים. אנחנו במחלקה בחיים לא נתקלנו בכזה דבר, אתמול חשבנו להנשים אותו בטיפול נמרץ והיום הוא אדם שונה לגמרי'. אני יודעת, אני יודעת כמה טוב בעלי עשה ועושה בחיים, מי שמכיר את אביסף יודע כמה הוא מקדיש חייו לגמילות חסדים, לשמח אנשים, מתן בסתר והתעסקות בקודש. ברוך אלוקים אשר לא הסיר תפילתי וחסדו מאיתי" תודה לה'!!! הרגשתי איך הקדוש ברוך הוא משלב את ידו בידינו ולא עוזב. לא מרפה!....אז ניסים אנחנו בהחלט רואים, ניסים גלויים, בעזרת ה' בחנוכה הקרוב אביסף הילדים ואני נהיה מול החנוכייה ונאמר 'על הניסים ועל הנפלאות שעשית..., בהחלט עשית לאבותינו ולנו. אם הסיפור שלנו יחזק אחד או שניים עשיתי את שלי".

ראש המועצה, ניב ויזל: "מאחל רפואה שלמה לאביסף ולכל קהילת מטה יהודה. יחד נמשיך במאמצים משותפים להוריד את התחלואה ביישובי המועצה".

seperator

בעקבות התפרצות נגיף הקורונה הוחלט במועצה להרחיב את מתן המענה לאוכלוסייה, אשר אינה יכולה לקיים בידוד אפקטיבי במסגרת ביתית ע"י הצטרפות לתוכנית "אנשי חייל" של פיקוד העורף.
תכנית 'אנשי חיל' הינה מענה משלים המסייע לבתי האב בהם מתגלה חולה קורונה מאומת ויש באפשרותם לקיים בידוד ביתי מסיבות שונות ולסייע למגר את התחלואה תוך וידוא של אשפוז ביתי מלא ואיסוף מידע מדויק מהשטח ולתת מענה למועצה ולתושביה בהתמודדות מול נגיף הקורונה.

במסגרת תכנית "אנשי חיל" הרשות, בסיוע משרד הרווחה ופיקוד העורף, תספק כלים למימוש בידוד ביתי כנדרש. התכנית נועדה לסייע במספר אפיקים שהעדיפות היא בעיקר לנתמכי רווחה, אוכלוסייה מבוגרת (בני 70+), וחסרי עורף משפחתי, כלומר שההורים גרים בישוב אחד וילדיהם גרים בישוב אחר. מטרת הצטרפות המועצה האזורית מטה יהודה לתכנית "אנשי חיל", הוא להוריד את רמת התחלואה בקורונה בישובים וזאת באמצעות סיוע לחולים בבתים, תוך ביצוע פעולות הסברה והדרכה, שימור הרציפות התפקודית, קטיעת שרשרת ההדבקה, פינוי חולים מהקהילה וקיום תכנית הגנה לגיל השלישי ועוד.

במועצה האזורית מטה יהודה מציינים כי הם יתרכזו בסיוע קיום בידוד ביתי- מענה קיומי ורגשי. המענה הגמיש כולל דאגה לאספקת מזון, קניות, משחקים, סידורים, ומתן מענה בשעות פנאי או בדידות ובתחום הקשים הרגשיים. הסברה - הנגשת מידע באופן מותאם ואיתור "מתאם תרבותי" במגזרים.

ראש המועצה, ניב ויזל: "תכנית 'אנשי חיל' היא מימוש צמד המילים ערבות הדדית ומחובתנו לתת את המענה ההולם לתושבים שנמצאים במצוקה רפואית. ניתן לפנות אלינו על מנת שנרתום אתכם למאמץ הלאומי בהורדת התחלואה. רק ביחד נצליח לשמור על מטה יהודה ירוקה מקורונה".

למעוניינים להצטרף לתכנית בני חיל ניתן לפנות אל מאיה אשכנזי, מנהלת תחום קורונה במועצה maya@m-yehuda.org.il

בני חיל. יחצ,
אספקה בבני חיל/יחצ

המועצה האזורית באר טוביה רכשה לאחרונה 22 דפיברילטורים מצילי חיים, אשר מיועדים לכלל יישובי המועצה. מדובר במכשיר החייאה אשר יוצב במקום מרכזי בכל ישוב ויספק מענה הולם במקרה חירום, עד להגעת כוחות מד"א לשטח. עד כה הותקנו שלושה מכשירי החייאה, אחד מהם הותקן השבוע במושב ינון.

חיוניות מכשירי ההחייאה בכלל ובמרחב הכפרי בפרט היא גדולה, מאחר והיא מהווה מתן מענה ראשוני לאדם במצוקה רפואית. מה גם שיישובי המועצה מתפרסים על שטח גדול במיוחד וברגעים הראשונים עד להגעת צוותי מד"א, יונחו התושבים, כחלק מההדרכה הטלפונית להביא ולתפעל את המכשיר ובכך להיות שותפים להצלת חיים כאשר כל דקה היא חשובה.

בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א. חיים רבים כבר ניצלו באמצעות מכשירי הדפיברילטור שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות.

מנהל מרחב לכיש במד"א, חיים קרדי: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה וגאים לחנוך את העמדות הראשונות במועצה, לרווחת התושבים אשר עתידות לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום. העמדות מוצבת במיקום מרכזי ומיועדות לשימוש התושבים והמבקרים הרבים שפוקדים אותה. אנו מודים למועצה ולעומד בראשה מר קובי אביבי על שיתוף הפעולה ארוך השנים ועל פועלם למען התושבים בנושא".

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, אמר השבוע: "המועצה ממשיכה במהפכה עבור התושבים ומשדרגת גם את מערך הצלת החיים במרחב הכפרי שלנו. בהמשך לתכנית המועצה להגדלת מאגר המתנדבים שלנו בישובים, אני קורא לתושבים לקחת חלק בקורס שייפתח בשיתוף מד"א להפעלת הדפיברילטורים. בחודש ינואר ייפתח גם קורס חובשים וקורס נהגי אמבולנס בשיתוף עם מד"א. אני מודה למד"א לכיש, לאיציק אמזלג מנהל תחנת מד"א בקרית מלאכי ולחיים קראדי מנהל המרחב, אשר ידאגו להדרכות בכלל הישובים שלנו ומודה לוועדים ולתושבים על שיתוף הפעולה לקידום נושא חשוב זה".

באר טוביה. יחצ,
דפיברילטורים חדשים בבאר טוביה/יחצ

שלמה ולדמן מקיבוץ חצור, תושב המועצה האזורית באר טוביה, אסף בקבוקי פיקדון רבים ואת הזיכוי עבורם, בשווי 1000 שקלים, העניק השבוע כתרומה למחלקת הרווחה במועצה. ראש המועצה קובי אביבי אירח בלשכתו את ולדמן ואת טל מלול, עובדת סוציאלית במועצה ואמר: "זוהי דוגמא יפה לאזרחות למופת. ישר כוח לשלמה היקר ואנו במועצה נמשיך לעודד את המיחזור למען המרחב הכפרי שלנו".

צילום באדיבות מועצה אזורית מטה יהודה. יחצ,
עשה מעשה יפה. שלמה ולדמן/יחצ
  • עוד באותו נושא:
  • חברות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully