וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הוקם במשטרה מוקד הונאות בו תטופל תופעת עושק הקשישים

8.12.2020 / 12:59

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והשרה לשיוויון חברתי ולגמלאים מירב כהן הודיעו על הקמת המוקד החדש במשטרה: "יש להבטיח שמי שמנצל קשישים ישלם את המחיר"

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

היום (ג') הודיעו השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה (הליכוד) והשרה לשיוויון חברתי ולגמלאים מירב כהן (כחול לבן) על הקמתו של מוקד חדש במשטרת ישראל אשר יטפל בתופעות ההונאות בכלל, ובתופעת עושק קשישים בפרט.

את המהלך הובילו השרים כהן ואוחנה בשלושת החודשים האחרונים בהם ערכו פגישות ושיחות יחד עם קצינים בכירים במשטרת ישראל, לאחריהן החלה עבודת מטה במשטרה. בסיומה של עבודת המטה הוקם לראשונה פיילוט של מוקד הונאות ארצי ובו יהיו צוותי חקירות בתחומי המודיעין, סיגינט וסייבר, וזאת משום שבמקרים רבים התלונות נוגעות לעבירות מחשב או לעבירות טלפוניות. התכניות להקמת המוקד הוצגו ואושרו על ידי מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן וראש אגף החקירות ניצב יגאל בן שלום, ולאחר מכן הוצגו בפני השרים אוחנה וכהן.

יד של איש מבוגר ואישה צעירה. ShutterStock
הגיע הזמן שיקבלו תמיכה אמיתית/ShutterStock

במסגרת הפיילוט, המוקד אשר החל לפעול כבר בחודש נובמבר וייבחן במהלך שלושת החודשים הקרובים, האזרחים ימשיכו להגיש תלונות באמצעות התחנות או באמצעות הטופס המקוון באתר המשטרה, אך התחנות יעבירו את המידע אל המוקד שיתכלל ויטפל בתלונות, ובנוסף יזהה דפוסים חוזרים ועבריינים סדרתיים.

במסגרת שיתוף פעולה זה יינתן מענה מיידי לאזרחים הוותיקים בתחומים שונים ובדגש על עושק קשישים והונאות צרכניות. גמלאי משטרת ישראל יוצבו בכל מחוז ויתמקדו בסיוע לאזרחים ותיקים ובטיפול הפניות שמגיעות למוקד לאזרחים ותיקים, 8840*, של המשרד לשוויון חברתי ולגמלאים בתחומי עושק קשישים והונאות צרכניות.

בתוך כך, יהיה ניתן לקבל גם מענה לפניות ייחודיות נוספות של אזרחים ותיקים ואף ליווי בתהליך הגשת תלונה במשטרה.

שיתוף הפעולה של המשרד לביטחון הפנים, המשרד לשוויון חברתי ומשטרת ישראל יסייע לייעל את מיצוי הדין עם הנוכלים ועושקי הקשישים, ויטייב את הטיפול בנושא ההונאות בראייה רוחבית על מנת למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, 23 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
כל אדם מבוגר שנקלע לצרה יכול לפנות. השרה מירב כהן/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "הרעיון של מוקד הונאה ארצי שיתכלל את הפעילות והמודיעין הוא מהלך חשוב ובעל פוטנציאל להביא לשינוי ממשי במאבק בעושק הקשישים בפרט ועבירות ההונאה בכלל. בדיונים שקיימתי בנושא יחד עם השרה מירב כהן, משטרת ישראל הייתה מהראשונות להודות כי קיים צורך בטיוב עבודת המשטרה בעבירות אלו. לכן פותח הרעיון של מוקד הונאה ארצי שהחל כבר לפעול. בתוך שלושה חודשים יעילותו של הפיילוט תיבחן, ואם יימצא כי המוקד מביא יותר פענוחים, כתבי אישום, ותשובות שאזרחי ישראל רשאים וזכאים לקבל מהמשטרה - המוקד יהפוך להיות עניין של קבע. אני מבקש להודות למ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן על ההתגייסות המהירה להקמת המוקד. מבחינתי, זו דרך נוספת להגשים את מצוות 'והדרת פני זקן' ולכבד את ההורים של כולנו".

השרה לשוויון חברתי ולגמלאים, חברת הכנסת מירב כהן: "בשנים האחרונות ליווינו אלפי אנשים מבוגרים שנוצלו בצורה מחפירה על ידי שרלטנים אשר גנבו מהם לעיתים את כל חסכונות הפנסיה שלהם, רמסו את כבודם ובטחונם האישי ומנגד לא סיפקו להם כל תמורה וניצלו את חולשתם. על מנת לשפר את הטיפול משטרתי בתופעה הקשה הזו החלטנו על שיתוף פעולה של המשרד לשוויון חברתי עם המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, במסגרתו פניות שיגיעו אלינו יטופלו על ידי צוות משטרתי מיוחד המתמחה במתן שירות לאנשים מבוגרים. עלינו לפעול יחד על מנת להבטיח שמי שמנצל קשישים ישלם את המחיר ובכך נייצר הרתעה משמעותית מול אותם נוכלים. בכל מקרה, כל אדם מבוגר שנקלע לצרה כזו שלא יחשוש ויפנה אלינו ל-*8840. אני יודעת שחלק מהאנשים מתביישים להתקשר ולבקש עזרה, אז חשוב לי לומר להם שאנחנו כאן למענם".

  • עוד באותו נושא:
  • קשישים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully