וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת מחירים? מהיום ניתן לייבא משקאות אלכוהוליים ביבוא מקביל

8.12.2020 / 14:05

הוראת מנכ"ל משרד הכלכלה, אשר נועדה להילחם ביוקר המחיה, צפויה להביא להפחתה של עשרות אחוזים במחירי המשקאות האלכוהוליים המיובאים, היקרים כיום ב55% בממוצע ממחירם במדינות ה-OECD

בסרטון: תורים בחנויות אלכוהול בדרום אפריקה אחרי שהוסרו הגבלות הקניה בקורונה/עריכה: ניר חן

משרד הכלכלה מרחיב את האפשרות לייבוא משקאות אלכוהוליים בייבוא מקביל, כחלק ממהלך כולל ומשמעותי להפחתת יוקר המחייה ומתן אפשרות לצרכנים בישראל לרכוש מוצרים אלו במחירים הוגנים.

מינהל תעשיות, במשרד הכלכלה והתעשייה, האמון על רישוי יבוא המשקאות, פעל לפתיחת אפשרות היבוא המקביל, שבמסגרתו פורסמה הוראת מנכ"ל משרד הכלכלה - המסדירה נוהל חדש להרחבת היבוא המקביל.

במסגרת הנוהל החדש, המרחיב את הוראת מנכ"ל 2.5 המסדירה את התנאים למתן אישורי ייבוא למשקאות משכרים, תותר כניסת משקאות (שלא מסוג יין) שכבר יובאו לישראל, אשר נרכשו מספק מורשה של יצרן משקאות, גם ממדינות מהן אין כיום יבוא ישיר. במשרד הכלכלה מצפים כעת כי מהלך זה יגביר את מגוון המוצרים ואת התחרות בשוק המשקאות האלכוהוליים, דבר אשר צפוי להביא לירידת מחירים של מוצרים אלו בעשרות אחוזים.

על מנת להגן על בריאות הציבור, יידרשו היבואנים, בין היתר, לעמוד בבדיקת מעבדה הנדרשת לתאימות המוצר המיובא למקבילו בייבוא הישיר וכן להראות קשר ישיר בין ספק המוצרים ליצרן. יצוין כי מחירי המשקאות האלכוהוליים בישראל, גבוהים בממוצע, ביחס למדינות ה- OECD ב-55% ומטרת ההוראה הינה לצמצם פער עצום זה.

אישה קונה אלכוהול בסופרמקרט. ShutterStock
תחרות מבורכת/ShutterStock

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר: "אין כל סיבה שהצרכנים הישראלים ישלמו מאות שקלים על משקאות אלכוהוליים, בזמן שמחירם בכל העולם נמוך בעשרות אחוזים. הגיע הזמן שהשוק ייפתח ליבוא מקביל, שיאפשר הגדלת מגוון המוצרים ותחרות על המחיר"

עוז כ"ץ, מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי: "השינוי שיאפשר פתיחת השוק ליבוא מקביל נבחן מזה זמן רב ומחייב הרחבת השוק, באופן מבוקר, הדואג גם לבריאות הצרכנים, אבל גם לעלויות המשקאות שהם רוכשים. היכולת לתאם בין כלל הגורמים ולוודא את בטיחות ובריאות הציבור אפשרו את השינוי בנוהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully