וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כלבים צריכים להיערך לחורף: כך תדאגו לחיית המחמד שלכם

8.12.2020 / 14:41

מדוע כדאי לעבור בחורף למזון כבש, האם ומתי כדאי להלביש את הכלב בחורף, איך לא נאבד אותו בטיולים כשחשוך בחוץ, כיצד נרגיע את הכלב בזמן סופת רעמים ואיזו מלונה מבודדת מקור? כל מה שלא ידעתם על טיפול נכון בכלב במהלך העונה הקרה

בווידיאו: הווטרינרית סתוית כהן עם טיפים שיעזרו לנו לדעת מתי להגיע לבדיקה/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

הזמנו סריגים, הצטיידנו במגפיים וניקינו את המסננים של המזגן - העונה הקרה כבר כאן. רק שאם נביט מטה נבין שגם ההולך על ארבע צריך להסתגל ללא מעט שינויים לקראת החורף: הוא רגיל לרוץ בטיול הערב - אבל כעת, כשחשוך אנו מאבדים אותו במהרה. אולי שמנו לב שהוא רעב יותר עכשיו, ובוודאי שסופות ברקים ורעמים מכניסות אותו ללא מעט לחץ וחרדה.

בחורף הוא רעב יותר? זה לא במקרה

"רוב גזעי הכלבים מיובאים ממדינות קרות מישראל - כך שבמידה מסוימת בחורף הם פורחים", מספר גדי עידן מבעלי קבוצת גג לחיות המייבאת מספר מותגי סופר פרמיום בתחום המזון והציוד לחיות מחמד, "יחד עם זאת חדוות החורף של כלבים מצריכה שינויים שבעלי הכלבים פעמים רבות לא יודעים להיערך אליהם. באופן פרדוקסלי למשל, דווקא בחורף רמת האנרגיה של כלבים עולה וחשוב להעלות את הצריכה הקלורית שלהם. אנחנו ממליצים לעבור ממזונות עוף והודו לכבש שכלבים מאוד נהנים ממנו, ומשאיר אותם שבעים לאורך זמן ממושך יותר בעונה הקרה".

מזון על בסיס כבש לכלבים. יחצ,
עדיף לעבור לכבש בחורף/יחצ

איפה הכלב?

בעיה נוספת עם העלייה ברמת האנרגיה היא שדווקא עכשיו הכלב מעוניין לרוץ לקפוץ ולהשתולל בטיולי הערב - אך בחושך המוקדם הולך בקלות לאיבוד. "החורף הוא זמן מסוכן מבחינת הפוטנציאל לאבד כלב, ורגיש בייחוד מבחינת נהגי הכביש שאינם רואים את הכלבים שחוצים לפניהם במהירות בשעות החשוכות - דבר שמעלה את תאונות הדרכים בהם מעורבים כלבים בעונה הקרה" מספר מור מזרחי, סמנכ"ל שיווק ב Pet-Best. "מיותר לציין שבייחוד בחורף לא רצוי לתת לכלב להסתובב בקרבת כביש ללא רצועה. שחררו אותו להוציא אנרגיה בגינות סגורות או מדשאות רחבות ידיים רחוק מן הכביש והיעזרו במוצרים מחזירי אור המשולבים על הקולר על מנת שלא לאבד אותו גם בחשיכה".

ברקים בפתח תקווה, מזג אוויר, 20 נובמבר 2020. ראובן קסטרו
אויב גדול של הכלב בחורף. מטח ברקים ורעמים/ראובן קסטרו

לבוש חורף לכלב - גימיק או הכרח?

בעוד שבחודשי הקיץ לבוש לכלב הוא בעיקרו אופנתי, במהלך חודשי החורף לבוש נכון לכלב משפר משמעותית את איכות חייו ויכול למנוע מחלות חורף - צינון, דלקות גרון, דלקת ריאות ועוד. "לכלבים יש אמנם שכבת פרווה שמגנה עליהם, אבל כלבים שעוברים סירוק מידי יום, תספורת גם בחודשי החורף, כלבים קטנים עם אחוזי שומן גוף מינימליים או כלבים מעל גיל שבע שצמיחת הפרווה שלהם מאטה בהחלט סובלים מקור, גם בחורף הישראלי", מספר יניב שרון, עורך אתר 'Petnet המרכז מחקרים ונתונים עדכניים מהעולם הנוגעים לטיפול בחיות מחמד. "בימים גשומים מומלץ לכל בעלי כלב להצטייד במעיל גשם, רצוי כזה המשלב שכבת פליז פנימית לחימום. ריח פרווה רטובה הוא ריח חזק ומאוד לא נעים, מה עוד שכלבים שמרגישים אפילו טיפת רטיבות על הפרווה מתנערים באופן אינסטינקטיבי, ויפזרו רסיסי מים בכל הבית".

לבוש חורף לכלבים. יחצ,
הרבה יותר מסתם אופנה. לבוש חורף חם של ביופט/יחצ

מלונת עץ או פלסטיק? מזרן פרווה או אורתופדי?

פגעי מזג האוויר לא פוסחים גם על הכלבים שלנו, שסובלים אפילו יותר מאיתנו מסופות גשמים, ברקים ורעמים. "אם הכלב ישן בחוץ החורף הוא הזמן לוודא שמלונה שלו מבודדת קור ורוח. גם כאן בעלי כלבים רבים לא יודעים שדווקא העץ המסורתי ולא הפלסטיק הוא מבודד הקור האפקטיבי ביותר שישנו. זה נכון שלהבדיל מפלסטיק עץ עשוי לתפוס רטיבות וטחב, לכן מומלץ לרכוש מלונת עץ בעלת רגלי פלסטיק שלא באה במגע ישיר עם הקרקע - דבר שתורם גם לעמידות המלונה וגם לבידוד הכלב מהרצפה הקרה". גם לכלבים שישנים בבית וגם לכלבים הישנים במלונה - מיטה מבודדת קור היא מוצר חובה בחורף. "אנשים נוטים להשקיע במיטות שאחרי פעם או פעמיים מאבדות נפח והופכות ללא יותר מנייר על הרצפה" מסביר מזרחי, "אבל המזרן או המיטה הם שמבודדים את גוף הכלב מהקור של הרצפה במשך שעות הלילה ולכן מומלץ להעדיף מיטות אורתופדיות ששומרות על נפח ויציבות, עם שכבה מבודדת קור וכיסוי כביס ניתן להסרה - על מנת לשמור על המיטה נקייה מבלי לפגוע בנפח המזרן במהלך הכביסה".

מזרן אורתופדי עם כיסוי של PETEX. יחצ,
חובה מיטה מבודדת מקור. מיטה אורתופדית של Petex/יחצ

"יש כלבים שעשויים לקבל התקף לב מסופת ברקים"

הבעיה הבוערת ביותר שבעלי כלבים נאלצים להתמודד עימה בחורף הם התקפי חרדה, מצוקה ופחד ממשי של כלבים מסוימים מסופות ברקים ורעמים. "צריך לזכור שכלבים מסוגלים לשמוע קולות בחדות של פי שניים עד שלוש מבני אדם, דבר שמועיל להם בעשרות פעולות הישרדותיות אך הופך סופת ברקים ורעמים לחוויה שנשמעת להם קצת כמו שאנחנו נרגיש אם ניקלע למטווח יריות ללא מגני אוזניים", מסביר שרון. "אנחנו עדים לסיפורים של כלבים שקיבלו התקפת לב כתוצאה מהתעוקה הנפשית של סופת ברקים ורעמים, ולכן חשוב מאוד להכניס את הכלב לבית בזמן סופה רועשת, גם אם הוא בדרך כלל ישן בחוץ. חשוב להיות רגישים ולא לאלץ כלב לצאת לטיול או לעשות צרכים בזמן שהוא חש פחד. ללטף, לחזק ולהרגיע. ככל שהכלב יראה שאנחנו רגועים - גדלים הסיכויים שגם הוא יירגע. אם אתם בכל זאת חשים שהכלב סובל במהלך סופת ברקים ורעמים גם בבית לידכם, סייעו לו באמצעות חומרי הרגעה".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully