וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מגבירים את אמון הציבור בחיסונים? מייצרים אותם פה

9.12.2020 / 9:27

מאמינים בפיתוח הישראלי: על פי סקר של גיאוקרטוגרפיה, 35 אחוזים מהציבור הישראלי מעדיף חיסון שפותח כאן, רק 19.5 אחוזים נותנים עדיפות לחיסונים שפותחו בחו"ל. השגריר באו"מ לשעבר דני דנון: "הטכנולוגיה הישראלית מסייעת לבניית גשרים דיפלומטיים"

בווידאו: מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך/צילום: רויטרס

סקר חדש שנערך השבוע על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה כי 35% מהישראלים מעדיפים להתחסן בחיסון שפותח בישראל, בהנחה שיאושר לשימוש בקרוב. 19.5% השיבו כי הם מעדיפים להתחסן בחיסון של חברה כלשהי מחו"ל (פייזר, אסטראזניקה ועוד) ול- 45% אין העדפה לחיסון כלשהו.

עוד עולה מהסקר כי 80% מהישראלים מאמינים שתדמיתו של ההייטק הישראלי בעולם תורמת לתדמיתה הפוליטית של ישראל. בנוסף, למעלה מ-51% מציינים כי מבין תחומי ההייטק השונים, הסייבר הינו התחום שהכי מזוהה עם מדינת ישראל ולמעלה מ-15% ציינו דווקא את תחום טכנולוגיות החקלאות (Agri-Tech) כמזוהה ביותר עם החדשנות הישראלית.

החיסונים הראשונים הגיעו לישראל, נתניהו: אהיה הראשון שמתחסן
9.12.20. לשכת העיתונות הממשלתית
תודה שבאתם, אנחנו/לשכת העיתונות הממשלתית

נתונים אלה ואחרים עולים מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לקראת וועידת "דיפלוטק 2020", ביוזמת השגריר לשעבר דני דנון ובשיתוף עם קבוצת ג'רוזלם פוסט, שיעסוק בנושאי טכנולוגיה ודיפלומטיה, ובעתיד החדשנות לצד האתגרים הגלובליים וההיערכות לעידן שלאחר הקורונה. הסקר נערך בקרב 502 גברים ונשים, גולשי אינטרנט בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסייה זו במדינת ישראל (מגזר יהודי ומגזר ערבי ).

השגריר לשעבר דני דנון: "אין ספק שתדמיתנו כ"סטארט אפ ניישן" תומכת בתדמית ישראל בעולם כבר תקופה ארוכה וכי הטכנולוגיה מסייעת לבניית גשרים דיפלומטים. ישראל מובילה בתחומים רבים כגון סייבר, חקלאות, ועוד. ב-5 השנים בהן כיהנתי באו"ם, נחשפתי לעוצמת ההערכה לידע והחדשנות הישראלית. אני רוצה להאמין שגם בכל הקשור לחיסון נגד נגיף הקורונה ישראל תהיה בין המובילות ותתרום עוד יותר לתדמית החיובית ולהערכה כלפי מדינת ישראל."

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דני דנון. חיים צח,
רוצה להאמין שגם בכל הקשור לחיסון נגד נגיף הקורונה ישראל תהיה בין המובילות. דני דנון/חיים צח

ממצאים נוספים שעלו בסקר

  • פילוח על פי רמת הכנסה - 92% מבעלי הכנסה מעל הממוצע מאמינים כי ההייטק הישראלי תורם לתדמיתה הפוליטית של ישראל, זאת לעומת 75% בלבד מבעלי הכנסה מתחת לממוצע ו-83% מבעלי הכנסה ממוצעת. בנוסף, 47% מבעלי הכנסה מעל הממוצע מעדיפים חיסון שפותח בישראל לעומת 31% בלבד מבעלי הכנסה מתחת לממוצע ו-37% מבעלי הכנסה ממוצעת.
  • פילוח על פי גיל - המבוגרים מאמינים יותר בחיסון ישראלי. מבין המשיבים שענו כי יעדיפו חיסון שמיוצר בישראל - למעלה מ-45% מהם הינם בני 55 ומעלה, זאת לעומת 30% מהצעירים 18-34 ו- 36% מבני ה-35-54.
  • פילוח על פי מין - הגברים מעדיפים חיסון ישראלי , לנשים זה לא משנה. 40% מהגברים השיבו כי הם מעדיפים חיסון ישראלי, לעומתם למעלה מ-55% מהנשים השיבו כי אין להן העדפה כלפי חיסון כלשהו.
  • פילוח על פי אזור מגורים - כמחצית מתושבי הדרום מעדיפים חיסון ישראלי 49%, זאת לעומת 26% בלבד מתושבי ירושלים, 30% מתושבי השרון, 36% מתושבי הצפון ו-35% מתושבי המרכז שהשיבו כך. בנוסף, למחצית מהירושלמים אין העדפה לחיסון כלשהו 58% השיבו כך, לעומת 30% מתושבי הדרום, 43% מתושבי הצפון, 45% מתושבי המרכז ו-53% מתושבי השרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully