וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת התחבורה הציבורית: "רב פס" של Hop On תושק בשבוע הבא

9.12.2020 / 17:31

לאחר 6 שנות עבודה, משרד התחבורה אישר להפעיל את אפליקציית "רב פס" מבית חברת HopOn, בשיתוף הארנק הדיגיטלי של PayBox וחברת Cellopark. האפליקציה הינה היחידה התומכת במגוון אפשרויות התשלום לתחבורה - תשלום ותיקוף מהנייד וטעינה מראש של כרטיסי רב-קו

הדור הבא בתחבורה הציבורית. יחצ,
הדור הבא בתחבורה הציבורית/יחצ

חברת HopOn משיקה את אפליקציית התשלומים בתחבורה הציבורית "רב-פס" בשיתוף PayBox ו- Cellopark התאפשר תשלום בכלל צורות התשלום הקיימות היום בתחבורה הציבורית, כמו תשלום ותיקוף מהנייד באמצעות סריקת ברקודים (QR) באוטובוסים או ע"י טעינת כרטיס הרב-קו מראש.

רפורמת התשלומים הדיגיטליים בתחבורה הציבורית עליה עבדו בשש השנים האחרונות במשרד התחבורה צפויה להיכנס לתוקף ב 15/12/20. הרפורמה מתבססת על תשלום באמצעות הטלפון החכם שיפעל לצד התשלום הרגיל ברב - קו הקיים היום. מעבר לאפשרות התשלום דרך הטלפון החכם, הרפורמה מציגה שינוי בתעריפי הנסיעה לנסיעות שמתבצעות ע"י רב - פס.

הרפורמה כוללת תעריפים חדשים למחירי הנסיעות עבור לקוחות שישתמשו באפליקציית רב-פס לצורך תיקוף נסיעותיהם בתחבורה הציבורית והיא אף כוללת תקרת תשלום יומית לנוסעים אשר נוהגים לנסוע בתחבורה הציבורית מספר פעמים ביום. רב-פס ממשיכה לתמוך גם בתשלום מראש וטעינה של כרטיסי רב-קו, והיא הפתרון היחיד בשוק שמשלב בין שני המוצרים - טעינה מראש של כרטיסי רב-קו או תשלום לאחר ביצוע תיקוף הנסיעות עם הנייד.

על מנת לעשות סדר במחירים ולסייע לציבור בהתנהלות כלכלית מושכלת, חברת הופאון פיתחה מחשבון חכם אשר יודע להציג את המחיר הזול ביותר לכל נסיעה, ע"פ מיקום ובהתאם להרגלי הנסיעות (נסיעה חד פעמית/ הלוך חזור/ נסיעות קבועות במהלך חודש) של הנוסעים.

כמו כן, תיקוף הנסיעות עם רב-פס מיישם לראשונה את מודל התמחור החדשני של משרד התחבורה הפועל במתכונת "לא נסעת לא שילמת" ובמקרים רבים תורם רבות להוזלת עלויות הנסיעה ומונע בזבוז כספים עקב רכישה מראש וחוסר ניצול. המעבר למודל תשלום "לא נסעת לא שילמת", במסגרתו כלל הנסיעות של החודש מחויבות במצטבר פעם בחודש, זאת בשונה ממודל הרב קו בו המשתמש רוכש את הסכם הנסיעה מבעוד מועד (חופשי יומי/חודשי/שנתי/ערך צבור). בעידן הקורונה, שבו אוכלוסיות רבות כמו תלמידים עברו למודל "קפסולות" , ועובדים שמגיעים למשרד רק פעמיים בשבוע, מדובר במודל תמחור אידיאלי שלא גורם לבזבוז כסף מיותר. עובד שמגיע למשרד רק פעמיים בשבוע לא צריך יותר לרכוש מראש חופשי חודשי, באמצעות תיקוף מהנייד עם רב-פס הוא ישלם רק על נסיעות שביצע בפועל.

seperator

המודל מבוסס על 6 טווחי נסיעה שונים, כאשר נסייעה בכל אחד מהטווחים היא במסגרת מחיר מסוים שאינו תלוי בחלוקה הגיאוגרפית המסורתית של אזורי תעריפים, אלא מבוסס על פי מרחק הנסיעה מנקודת העלייה לנקודת הירידה בלבד. עם זאת, חשוב להדגיש כי לעיתים קרובות המודל אינו משתלם עבור כלל הציבור ועדיף להמשיך לשלם דרך הרב קו וזאת בעיקר בנסיעות בתוך המטרופולינים, מבדיקה במחשבון התעריפים של הרב-פס ניתן לראות כי לנוסע שמבצע באופן קבוע נסיעות בתוך גוש דן, עדיף לרכוש חופשי חודשי במחיר של 213 ש"ח מאשר לבצע נסיעות ע"י הרב - פס שגובה 5.90 שקל על כל נסיעה.

דוגמה נוספת שבה כדאי לשים לב להבדלים בין הרב-פס לרב-קו בנסיעות קבועות בין גוש דן לירושלים. אם מחשבים על פי נסיעה בודדת, הרי שהתשלום ברב - קו משתלם יותר, אך אם מדובר בנסיעות המתבצעות על בסיס יומיומי על בסיס מנוי חודשי לרב-קו שעולה כ-540 שקל, הרי שהתמחור החדש מוזיל את מחיר אותן נסיעות בדיוק לכ-236 שקל.

אמיר רוזנצבייג, מנכ"ל חברת HopOn: "אנו שמחים להשיק את שירות הרב-פס יחד עם משרד התחבורה כפתרון הרשמי לקידום תשלומי התחבורה הציבורית בישראל. מיום הקמתה פעלה חברת HopOn אך ורק בכדי לשנות את עתיד התשלומים בתחבורה הציבורית ולהצעיד אותם קדימה. עם השקתה, אפליקציית רב-פס הינה הדרך היחידה המאפשרת לציבור הנוסעים בתקופה זו לחסוך ככל הניתן בשימושיהם בתחבורה הציבורית ולהתנהל באופן כלכלי ומושכל תוך שימוש במגוון אפשרויות התשלום הזמינות כיום בתחבורה הציבורית".

  • עוד באותו נושא:
  • רב קו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully