וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חם: כך תעבירו את החורף גם בנעימים וגם בסטייל

9.12.2020 / 17:27

כולנו רוצים בית חם ונעים, והיום יש דרכים שונות לחמם אותו, חימום שהוא גם יפה וגם פונקציונאלי, דרכי חימום שנסתרות מהעין וגם אלמנטים מחממים שיהפכו את החלל להרבה יותר מרשים. הכנו עבורכם את כל האפשרויות המתוחכמות והטכנולוגיות העדכניות

חדשות העיצוב בשיתוף ס.פ.ו דומוטק

החורף הגיע והשהות בבית הופכת לקרה יותר. כן, להדליק מזגן זה פיתרון, אבל היום יש פתרונות טובים, פרקטיים וגם יפים יותר.

אדריכלית שירה מוסקל, מ"הלל אדריכלות" אומרת:" חימום תת רצפתי מהווה אופציה פופולרית שיותר ויותר אנשים בוחרים בה בשנים האחרונות. דרך נפלאה לחמם את החלל, להסתובב במהלך החורף עם חולצה קצרה וליהנות מחימום שאינו מייבש, מה גם שאפשר ליישם את החימום רק בחללים ספציפיים, כמו חדרי שינה, אמבטיה וכו'. חימום תת רצפתי מבוסס על שתי אופציות - מים או חשמל כשהמערכת המופעלת באנרגיית חשמל זולה בכ-50% מזאת המופעלת על אנרגיית מים: חימום תת רצפתי על בסיס חשמל יעלה כ-150 שקל למ"ר ועל בסיס מים כ-300 שקל למ"ר.

בתוך כך, "בכל הקשור לחימום תת רצפתי מבוסס מים העלות הראשונית יחסית גבוהה, אבל הצריכה השוטפת חסכונית ונמוכה", מסבירה מוסקל. "מדובר באופציה שמתאימה לבנייה חדשה. התוצאות שהיא מספקת נעימות מאוד וכאמור, לטווח ארוך היא משתלמת. באמצעות חימום תת רצפתי מבוסס חשמל, לא חייבים להרוס את התשתיות, כך שהוא מתאים לדירות קיימות. אפשר גם למקם אותו מתחת לפרקט - אולם ההוצאה החודשית גבוהה יותר".

תאורה של מחסני תאורה. יחצ,
אפשר לשים חימום בחללים ספציפיים/יחצ

לשיטתו של הקבלן ומנהל הפרויקטים גיא אהרונוביץ: "חימום תת רצפתי מבוסס מים. למרות העלויות הגבוהות בהתקנה, מדובר בפתרון מצוין לאורך זמן. לעומת החימום התת רצפתי מבוסס חשמל בו צריכת החשמל גבוהה מאוד.

אהרונוביץ ממליץ למשפצים שמחפשים פתרונות חימום ביתיים לעשות בידוד טרמי בתוך הקירות, ששומר על החום בצורה טובה מאוד בחורף ובקיץ שומר על טמפרטורת החדר ברמה מאוד גבוהה. "מדובר בהוצאה אבל בטווח הארוך הבידוד יחסוך בחשמל מאחר ולא נצטרך להפעיל את המזגן באופן קבוע".

ועדיין, רוב הבתים בישראל מחוממים על ידי מזגן: "העלויות אינן גבוהות בשוטף. אולם המזגן עלול לייבש", מסבירה מוסקל. "כיום קיימות מערכות מיזוג חכמות בהן מערכות ה-VRF שדומות באופן פעולתן למזגני האינוורטר ומשנות את תפוקת המדחס על פי צורך מבלי להפסיק את פעולת המנוע. כך בפועל יורדת צריכת החשמל. המערכת יונקות את האוויר מלמטה, הסירקולציה של האוויר טובה ואחידה יותר ואפשר להטמיע אותה ביחידות נגרות, כך אין צורך לייצר הנמכות תקרה. יש לקחת בחשבון שהמחיר של המערכות האלה יקר בערך פי 3 ממערכת מיזוג מרכזית רגילה (כ-100,000 שקל ליחידה), אך החיסכון בחשמל לטווח הארוך והיתרונות הנוספים הופכים במקרים מסוימים את ההשקעה למשתלמת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סטודיו קרמיקה. יחצ,
מזגן יכול לייבש, מערכת מיזוג חדשנית תעשה עבודה אחרת לגמרי/יחצ

קמינים: גם יפים וגם מחממים

הקמינים המאסיביים שאנחנו זוכרים מלפני עשרות שנים הפכו בשנים האחרונות לפריט עיצוב יוקרתי: "תחום הקמינים עבר מהפכה של ממש והוא משמש כמעין FOCAL POINT בפרט בחלל הציבורי של הבית", אומרת שירלי דן, בעלת משרד לתכנון אדריכלי ועיצוב בתי יוקרה. "יש כיום מגוון רחב של קמינים שמופעלים בטכנולוגיות שונות בהם גם קמינים אלגנטיים בעלי נפח קטן שמתאמים במיוחד לדירות. שימוש בקמין גז חסכוני בהרבה ממערכות חימום שניזונות מחשמל. יתרון נוסף שלהם שהחום שהם מפיקים מבוקר בהרבה ולכן יותר נעים. בתוך כך, החום הטבעי והריח האותנטי של העץ עושים את שלהם וקמיני העץ גם הם די מבוקשים, בעיקר בבתים פרטיים מכיוון שהם דורשים פתח לארובה".

ויש גם חידושים בתחום: לדברי דן, יש כיום קמינים בעלי מפוח אוויר שמשפר את פיזור החום בחדר ובכך גורם לו להתחמם מהר יותר ובדומה למזגן מיני מרכזי מאפשר הזרמת אוויר ליתר החדרים בבית. בנוסף, יש גם מפוח עשן שמתאים לבתים או דירות שנמצאים בתהליכי בניה או שיפוץ. המפוח הזה מאפשר התקנת קמין גם אם אין בבית פתח יציאה לארובה בגג ומפחית את כמות הפיח והרעלים. טווח המחירים של הקמינים הוא מאוד רחב ונע בין 20,000 שקל ועד ל-100,000 שקל ואפילו יותר"

קמינים עיצוב שירלי דן. גלעד רדט,
פריט עיצובי בולט. קמין בעיצוב שירלי דן/גלעד רדט

חלל שמהווה מוקד בו ניתן להתחמם, ובמקביל גם להתפנק בסופו של יום גשום ומקפיא, הוא חדר הרחצה שעבר בשנים האחרונות כברת דרך ומהווה כיום את אחד החללים המושקעים בבית הישראלי. "השינויים בו באים לידי ביטוי במספר היבטים והמרכזי שבהם הוא הפיכתו מחדר פונקציונאלי לחלל מעוצב ומאובזר בו אנו יכולים להתחמם בחורף (או לחילופין להתקרר בקיץ), להירגע ולתפוס פינה שקטה כשבחוץ מתחוללת סערה", מסבירה שלומית לזרוביץ, מנהלת הפיתוח העסקי ברשת סטודיו קרמיקה.

"הפריחה של אתרי הספא בימים שבשגרה, והמודעות ההולכת וגוברת לגוף ולנפש גורמים לישראלים רבים להפוך את האמבטיה למעין ספא אישי", מוסיפה לזרוביץ. "קשת המחירים של המוצרים לאמבט היא מאוד רחבה ואנחנו רואים שימוש הולך וגובר במוצרים כמו מראה מפשירת אדים, אסלה מחוממת, מחממי מגבות וכמובן אמבטיות מרווחות, ג'קוזי, מקלחונים עיסוי עם ג'טים ובמקרים מסוימים אפילו סאונה יבשה. ריינג' המחירים של המוצרים הללו הוא גדול מאוד ותלוי בדגם ובמותג. כך למשל מחיר אמבטיית ג'קוזי עם ג'טים נע בין 5000 ל-20,000 שקל, מקלחון סמארט עם זרמים ופונקציות בין 7000 ל-15,000 שקל, מחממי מגבות בין 2700 ל-10,000 שקל ואסלות טכנולוגיות למיניהן בין 4500 ל-20,000 שקל. ככלל, ההשקעה בחדרי הרחצה הפכה בשנים האחרונות לאחת מהגבוהות בחללי הבית פר מ"ר והיא משתווה רק להשקעה במטבח".

רשת השטיח האדום. מעיין פיינשטיין,
גם שטיח עושה היטב את העבודה. מתוך הקולקציה של רשת השטיח האדום/מעיין פיינשטיין

וממוצרים נייחים לאביזרים שמהווים סממנים חורף מובהקים ומפיצים חום בדרכם. כך למשל השטיחים- המגע עם החומר המבודד הרך והמפנק עושה את שלו ולא בכדי רשתות השטיחים והחנויות מדווחים מדי שנה על עליה של עשרות אחוזים במכירות.

לדברי אלון בבג'ני, מנכ"ל ובעלים של רשת השטיח האדום: "קשת הסגנונות והחומרים מהם עשויים השטיחים כיום היא רחבה במיוחד ועל פניו כולם אידיאליים ליצירת מראה חמים. שטיחי צמר נחשבים למומלצים במיוחד היות והם מבודדים היטב חום וקור. כך למשל שטיחי קילים, על אף היותם דקים, נחשבים לבעלי יכולת בידוד מצוינת. טווח המחירים גם הוא רחב ונע בין מאות שקלים בודדים לשטיחים קטנים בגודלם ועד אלפי ועשרות אלפי שקלים לשטיחי אספנות או לשטיחים שנארגו בידי אמן".

הימים הקצרים והעובדה שהבתים חשוכים יחסית גם במהלך היום גורמים לכולנו להדליק אורות באופן תדיר, בפרט השנה במהלכה רבים מאיתנו עוד עובדים בבתים. לדברי רוני סיידון, מנהלת השיווק של רשת מחסני תאורה, "נושא התאורה מהווה נדבך מרכזי בחורפים, בהיבט הפונקציונלי ולא פחות חשוב באווירה שהם מכניסים לחללי הבית השונים. החמימות שהאור מכניס לחדרים הוא קריטי ולכן חשוב לבחור בגוון אור (או בשפה המקצועית טמפרטורת אור) לבן חם - 3000K. בשנים האחרונות הפך התחום לנגיש בהרבה וניתן להנות היום מגופי תאורה מעוצבים שמחירם מתחיל בעשרות שקלים בודדים. זאת ועוד מאז שתאורת הלד, שידועה כיעילה אנרגטית, נכנסה לשימוש אנחנו עדים לירידה יחסית בצריכת החשמל- טוב לכיס וטוב לסביבה".

  • עוד באותו נושא:
  • חימום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully