וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומפו ו-Binah.ai הישראלית יסייעו באיתור חולים ביפן

13.12.2020 / 11:13

פיתוח של ענקית הביטוח היפנית סומפו מאפשר ניהול שגרת חיים בצל נגיף הקורונה בעזרת תוכנה שמזהה את מצבם הבריאותי של המשתמשים, בהסתמך על צילום פנים בלבד, המבוססת על הטכנולוגיה של Binah.ai הישראלית. ינון דולב: "גידול חד בביקוש לטכנולוגיות ללא מגע"

ינון דולב. פביאן קולדורף,
ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של SOMPO ישראל/פביאן קולדורף

סומפו (SOMPO), ענקית הביטוח היפנית החלה בפרויקט ראשון מסוגו לבדיקת המצב הרפואי של העובדים בתעשיית הבידור והפנאי ביפן. הבדיקה נעשית באמצעות טכנולוגיה שפיתח הסטארטאפ הישראלי Binah.ai, המאפשרת לחלץ מדדים חיונים רפואיים בזריזות ולהפיק מהם מידע בעל ערך שיסייע לשירותי הבידור והפנאי ביפן לנהל שגרת חיים תחת נגיף הקורונה. סומפו השקיעה ב- Binah.ai באמצעות מרכז חדשנות שהקימה בישראל לפני שנתיים ומונה כ-10 עובדים.

יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, נחשבת לסיפור הצלחה בטיפול בקורונה כאשר השתלטה במהירות יחסית על נגיף הקורונה וחידשה את פעילותה הכלכלית. אך בדומה למדינות רבות אחרות, היא נמצאת כעת בעיצומו של גל נוסף אשר ממשיך להציב אתגרים בניהול חיי שגרה.

אחד האתגרים המשמעותיים בתקופת משבר הקורונה הוא הסינון בכניסה למקום העבודה, לקניון או לפארק. לשם כך, מעבדת החדשנות של תאגיד הביטוח סומפו, פיתחה תוכנה בשם "Health Checker", הבודקת את הסימנים החיוניים באמצעות וידאו שמצולם על ידי הטלפון החכם.

פארק השעשועים Sanrio Puroland. Creative Commons
פארק השעשועים Sanrio Puroland/Creative Commons

השלב הראשון - פארק השעשועים Sanrio Puroland

בפיתוח "Health Checker", סומפו עושה שימוש בטכנולוגיה של Binah.ai, המפתחת פתרונות ניטור מצב בריאותי ושְׁלוֹמוּת (WELLNESS), מבוססי ווידיאו וטכנולוגיות AI, ומספקת למשתמשים ולרופאים כלי נגיש להפקת מדדי בריאות, ברמת דיוק גבוהה. Binah.ai הוקמה בשנת 2016 על ידי מיכאל מרקזון, דיוויד ממן וקונסטנטין גדאלין.

הפתרון הטכנולוגי של Binah.ai, המבוסס על בינה מלאכותית (AI) ועיבוד אותות מאפשר לזהות בקלות יתרה ובדיוק מרבי את מצבם הבריאותי של המשתמשים, בהסתמך על עיבוד וידאו של אזור הפנים בלבד. טכנולוגיה זו מאפשרת ניטור ללא מגע של סימנים חיוניים, כגון דופק, קצב נשימה, SpO2 (ריווי חמצן בדם) ועוד.

השלב הראשון של הפרויקט, נערך בקרב עובדים המתפעלים את פארק השעשועים Sanrio Puroland - הידוע גם בשם "הלו קיטי לנד". פארק השעשועים הפופולארי בטוקיו, מתפרס על פני 46 דונם ומושך למעלה מ -1.5 מיליון מבקרים בשנה. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, הפארק נסגר למבקרים בפברואר 2020 ופתח את שעריו שוב במהלך יולי האחרון. הראשונים להשתתף בפרויקט זה הם עובדי הפארק שיבדקו את עצמם מדי יום בעזרת Health Check כאשר המטרה של סומפו בעתיד הקרוב היא להרחיב את הבדיקות גם לאורחי הפארק, ולאחר מכן להציע אותה לפארקים ואצטדיונים נוספים ברחבי יפן כדי להבטיח את בטיחותם ובריאותם של האורחים המגיעים למתחמים אלה.

ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של SOMPO ישראל: "התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם הובילה לגידול חד בביקוש לטכנולוגיות תומכות אבחון רפואי מהיר ללא מגע, במטרה לאתר ולמנוע חשיפה אפשרית לקורונה. אנחנו שמחים על תחילתו של שיתוף פעולה זה בפארק השעשועים Sanrio Puroland באמצעות הטכנולוגיה של Binah.ai, ומאמינים כי שיתוף הפעולה יסייע לתעשיית הבידור והפנאי ביפן לחזור לשגרה. מעבר לכך, אנחנו פועלים כל העת להרחיב את פורטפוליו העסקים שלנו וליצור שיתופי פעולה עם סטארטאפים המציעים טכנולוגיות חכמות וייחודיות בתחומי המכשור הרפואי והסייבר, כל זאת בשאיפה לשפר את השירותים שאנחנו מעניקים למיליוני לקוחותינו בעולם".

דיוויד ממן, מנכ"ל Binah.ai אמר "משבר הקורונה מדגיש את החשיבות של השימוש בטכנולוגיות חדשניות המסייעות לעולם הרפואה להתמודד עם מצבי קיצון ושגרה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם סומפו ומאמינים כי בכוחה של הבינה המלאכותית ליצור פתרונות יצירתיים שיעזרו לנו לנהל חיי שגרה בצל נגיף הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully