וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת התחבורה הציבורית: מיום שלישי אפשר לשלם באפליקציית Moovit

13.12.2020 / 12:11

Moovit ופנגו מציעים לראשונה בישראל חוויית ניידות (MaaS) כוללת: כל המידע על שירותי התחבורה הציבורית והשיתופית כולל תשלום קל ונוח - באפליקציה אחת

אפליקציית מוביט החדשה/מוביט

החל מה-15.12, יוכלו נוסעי התחבורה הציבורית בישראל ליהנות לראשונה מחוויית ניידות כְּשֵירוּת (Mobility as a Service) כוללת - מידע, תכנון נסיעות ותשלום עבורן באפליקציה אחת. Moovit ופנגו, שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל, שלכל אחת למעלה מ-2 מיליון משתמשים בארץ, חברו יחדיו על מנת לספק מענה לכלל נוסעי התחבורה הציבורית ולשפר את חוויית התשלום והנסיעה.

המהלך יחולל מהפך בתשלום על תחבורה הציבורית בישראל: כל מי שירצה להשתמש בתחב"צ יוכל לעשות זאת בקלות ובנוחות באמצעות אפליקציית Moovit בטלפון, בלי צורך להצטייד מראש בכרטיס רב קו ולהטעין אותו בכסף או בחוזי נסיעה, ובלי החשש לאבד או לשכוח את הכרטיס. אחרי שהופסקה אפשרות השימוש במזומן באוטובוסים, הרפורמה הזאת תאפשר לנוסעים קבועים וגם למי שלא נוסעים בתחבורה ציבורית באופן קבוע, לרבות תיירים, להשתמש בה בקלות ובאופן מזדמן. נוסעים מזדמנים באוטובוס שיבחרו בחלופה זאת במקום לנסוע ברכבם הפרטי יפחיתו בכך את העומס בכבישים ואת זיהום האוויר. בשלב הראשון אפשרות התשלום תהיה זמינה בכל קווי האוטובוס בישראל והחל מ-1.2 גם ברכבת ישראל ובכרמלית. בעתיד יתכן שיתווספו לשירות אמצעי תחבורה ציבורית נוספים.

המהפכה גם מביאה בשורה צרכנית לנוסעים בהיבט התעריפים שישלמו. האפליקציה בוחנת בסוף כל חודש את כלל הנסיעות של הנוסע ומחייבת אותו לפי השילוב המשתלם ביותר עבורו. חישוב התעריף לכל נסיעה נעשה על פי נוסחה חדשה שמחשבת את עלות הנסיעה על פי מרחק הנסיעה בהתאם לשישה רדיוסים שנקבעו על ידי משרד התחבורה, עם תקרת הוצאה יומית והנחה על תקרת הוצאה חודשית. לא צריך להתחייב מראש על חופשי חודשי/שבועי/יומי - משלמים בסוף החודש, רק על מה שנוסעים בפועל. הזכאים להנחות בתחב"צ כמו נוער, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים, ימשיכו ליהנות מהתעריפים המופחתים, דרך הגשת בקשה באפליקציה.

מלבד אפשרות התשלום, Moovit מספקת את כל המידע הנדרש על מסלולי נסיעה בתחבורה הציבורית בישראל ואף מסלולים משולבים הכוללים מוניות, אופניים, קורקינטים שיתופיים, קארפול ועוד. כעת עם השקת שירות התשלומים, למשתמשי Moovit יש את כל מה שצריך על מנת לתכנן נסיעה, להתעדכן בזמן אמת ולשלם בתחבורה הציבורית בדרך הקלה והנוחה, ללא התחייבות מראש והכל באפליקציה אחת. חברת פנגו מספקת את תשתית חשבונות המשתמשים, הסליקה והתשלום לפעילות האפליקציה.

יובב מידד, סמנכ"ל שיווק וצמיחה ב-Moovit, אומר כי "השקת שירות התשלום באפליקציה היא אבן דרך חשובה בקידום התחבורה הציבורית בישראל. מהניסיון העולמי הרב שצברנו אנו יודעים כי הנגשת MaaS, ניידות כְּשֵירוּת, באופן אמיתי ומלא, מעלה את שביעות הרצון של המשתמשים בתחבורה הציבורית וכפועל יוצא מעלה את רמת השימוש בה. כעת יש ב-Moovit את כל מה שצריך על מנת לנווט, להתנייד וגם לשלם עבור נסיעות - הכול במקום אחד, מה שהופך את הנסיעה לפשוטה ונוחה יותר".

כך זה עובד

  • משתמשי Moovit לא נדרשים להוריד אפליקציה נוספת, רק לעדכן לגרסה האחרונה. במסך הראשי עם פתיחת האפליקציה הם יוכלו להירשם במהירות לשירות התשלומים ולהשתמש בו מיידית לאחר הזנת פרטי אמצעי תשלום. בשלב בחירת אמצעי התשלום, משתמשים להם יש גם חשבון באפליקציית פנגו יוכלו לבחור אם לקשר את חשבון הפנגו שלהם כאמצעי התשלום על נסיעות בתחב"צ.
  • לאחר השלמת תהליך פתיחת החשבון, כדי לשלם על נסיעה, יש לפתוח את אפליקציית Moovit עם העלייה לאוטובוס ומהמסך הראשי לבחור באפשרות של "תיקוף נסיעה". בשלב זה תופעל המצלמה, ועל הנוסע לסרוק בעזרתה את מדבקות קוד ה-QR היעודיות שהודבקו בקרבת הדלתות של כל קווי האוטובוסים בישראל. לאחר הסריקה, יש לבחור את תחנת היעד או מרחק הנסיעה, לאשר, ואישור הנסיעה יופיע מיידית באפליקציה ויהיה זמין להצגה לנהג או למפקח.
  • להבדיל מהמצב הקיים בו יש לטעון את כרטיס ה"רב-קו" ולשלם מראש כדי ליהנות מהנחה על ריבוי נסיעות, התשלום ב-Moovit יהיה בהתאם להרגלי השימוש של הנוסע כשבסוף כל חודש תחושב אוטומטית העלות לנוסע שתשקף את סך הנסיעות בפועל וההנחה המירבית שהוא זכאי לה. בנוסף המשתמשים יכולים גם לראות את פירוט הנסיעות והחיובים שלהם בכל עת באפליקציה.
  • עוד באותו נושא:
  • מוביט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully