וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה כאלרגי לחליפת מגן - ויפוצה בכמעט 2 מיליון שקל

13.12.2020 / 16:37

הנדסאי בהייטק לבש חליפה לא נושמת כ-9.5 שעות ביממה. חוות דעת מומחה שכנעה את הביטוח הלאומי לפסוק לזכותו 20 אחוזי נכות, וגם החברה הוסיפה פיצוי משלה. תגובת החברה: "התשלום נעשה מתוך מחווה של רצון טוב"

ביטוח לאומי ירושלים. ראובן קסטרו
הסכימו לקבוע נכות לאחר שנשלח מומחה מטעמם. ביטוח לאומי/ראובן קסטרו

הנדסאי מכונות בחברת ההייטק אפלייד מטיריאלס יזכה לפיצוי של כ-1.8 מיליון שקל לאחר שנמצא כי הוא סובל מגירודים ופריחה כרונית בשל שימוש בחליפת מגן אותה לבש בחדר העבודה הסטרילי. כך עולה מפיצוי של הביטוח הלאומי ומהסכם פשרה שנחתם בימים אלה בין באי כוחו עורכי הדין גיל וניצן הראל לבין חברת אפלייד מטיריאלס.

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים עולה כי ההנדסאי, בשנות ה-40 לחייו, עבד שנים בחדר 'נקי' בחברת אפלייד מטיריאלס וחודשיים לאחר שלבש לראשונה חליפת מגן מיוחדת עשויה חוטי פלדה, הוא החל לסבול מגירודים ופריחה. מדובר בחליפת מגן לא נושמת עשויה פוליאסטר וסיבי פחם אשר גורמת להזעת יתר. ההנדסאי נאלץ לעבוד בפס הייצור בחדר נקי כ-9.5 שעות בממוצע בתוך החליפה והיו תקופות שבהן נאלץ לעבוד גם 19 שעות ביממה.

כאשר העובד נעדר מהעבודה שבועות מספר, הפריחה חלפה וכאשר חזר לעבוד בחדר הנקי הפריחה חזרה. רופאים קבעו כי מדובר באקזמה כתוצאה של מגע בין הגוף לחליפה. למרות זאת, הביטוח הלאומי סירב בתחילה להכיר בכך כמחלת מקצוע. בתביעה נטען כי למרות הפריחה והאקזמה, מנהליו בעבודה הורו לו להמשיך לעבוד בחדר הנקי עם חליפת מגן למרות שהיה מודע לבעיית העור של העובד, מה שגרם להמשך סבלו ונכותו.

מומחה מטעם התביעה קבע כי למרות שההנדסאי הפסיק לעבוד בחדר הנקי, מחלתו נמשכת ויכולה להימשך שנים רבות. המומחה קבע כי מדובר במחלת עור הגורמת לנכות בשיעור של 20 אחוזים לצמיתות. על פי דעתו של המומחה מטעם התביעה, למרות שההנדסאי הפסיק לעבוד בחדר הנקי, מחלתו נמשכת ויכולה להימשך שנים רבות.

עו"ד גיל הראל. יחצ,
עו"ד גיל הראל/יחצ

רק בעקבות חוות דעת המומחה, הביטוח הלאומי חזר בו מסירובו להכיר במחלת העור כמחלת מקצוע וקבע לו 20 אחוזי נכות לצמיתות, מה שמקנה לו קצבה חודשית לכל ימי חייו. בימים אלה גם חברת אפלייד מטיריאלס הסכימה לפצות את העובד במסגרת הסכם פשרה בין באי כוחו עורכי הדין גיל וניצן הראל, העוסקים בתביעות בגין נזקי גוף, לבין נציגי חברת ההייטק וחברת AIG המבטחת אותה. זאת מעבר לתשלומים אותם זכאי לקבל מהביטוח הלאומי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תגובת אפלייד מטריאלס

"הטענות העולות מכתב התביעה רחוקות מן המציאות. מרגע שנודע על הרגישות הרפואית הספציפית של העובד, החברה נהגה בהתחשבות מקסימלית ותוך הקפדה יתרה על הנחיות המדויקות שנקבעו על ידי הרופא, לרבות מאמצים מתמשכים לשלבו בעבודה מחוץ לחדר הנקי. התשלום לעובד נעשה בהסכם פשרה, אשר אינו מכיר בטענות, כמחווה של רצון טוב, וזאת מעבר לרובו המכריע של הסכום שהועבר מביטוח לאומי. למותר לציין כי אפלייד פועלת על פי כל הוראות הדין לרבות בנושא שעות עבודה ומנוחה ולפי כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר, ובכלל זה שימוש בחליפות העומדות בתקנים בינלאומיים כמקובל בתעשייה. אפלייד מבקשת לאחל לעובד בריאות איתנה והצלחה בהמשך דרכו".

  • עוד באותו נושא:
  • תביעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully