וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מצב שאתם בבעיה גדולה והכי גרוע: אתם אפילו לא יודעים את זה

בשיתוף max

27.12.2020 / 8:00

הבנקים הגדולים בישראל עומדים לצמצם את מסגרות האשראי של לקוחותיהם וייתכן מאוד שגם אתם קיבלתם הודעה בנושא ולא שמתם לב או לא הבנתם אותה עד תום. בגלל שמדובר בשינוי משמעותי, חשוב להכיר אותו היטב ולדעת - יש מה לעשות

maxBack. יח"צ,
כל מה שחשוב לדעת/יח"צ

ייתכן מאוד שגם אתם קיבלתם איזושהי הודעה בנושא. "מסגרת האשראי הבנקאית שלכם עומדת להצטמצם בקרוב" או משהו ברוח הדברים הללו. אולי לא ממש התעמקתם בהודעה הזו, שהגיעה במכתב, סמס או במייל. יכול להיות שקראתם, אבל לא הבנתם אותה ולכן חשוב שתדעו - השינוי שבדרך עשוי להשפיע גם עליכם באופן משמעותי. אז כדי שלא תמצאו את עצמכם ברגע האמת במצב לא נעים - הנה הכתבה שאתם חייבים לקרוא, עוד היום.

מה בדיוק עומד לקרות ולמה?

מסגרת אשראי בכרטיס האשראי היא סכום קבוע, אותו הבנק מעמיד עבור הלקוח שלו מדי חודש. הלקוח יכול להוציא כספים בכרטיס האשראי עד לסכום זה. מדובר במסגרת שמשמשת את הלקוח עוד לפני שהמשכורת הבאה שלו נכנסת ומכסה את הסכום בו השתמש.

אלא שדווקא כיום, כאשר רבים נקלעו לבעיות כלכליות משמעותיות עקב משבר הקורונה, הבנקים הגדולים בישראל מבצעים מהלך לצמצום מסגרות האשראי בכרטיסים הבנקאיים שלהם וכך, לקוחות רבים שתכננו הוצאה או רכישה גדולה בקרוב ובנו על מסגרת האשראי שתספק להם את "החבל" הנחוץ, עלולים לגלות לפתע שאין באפשרותם להשלים את המהלך והם זקוקים למסגרת אשראי נוספת.

המהלך המדובר הוא תוצאה של "חוק שטרום", שנחקק לפני כארבע שנים וקובע כי על הבנקים הגדולים לצמצם את מסגרות האשראי ללקוחותיהם בהיקף של 50 אחוזים. אולם יישומו של החוק, שדרש להשלים את התהליך עד סוף 2020 ונועד במקור לייצר תחרות טובה יותר ולהיטיב עם הצרכנים, גורם כעת למצב הפוך.

גם לכם צמצמו את מסגרת האשראי? יש פתרון

maxBack. יח"צ,
קיבלתם הודעה? אל תתעלמו ממנה/יח"צ

האם צמצום מסגרות האשראי ישפיע גם עליי? ואם כן, איך?

אם גם אתם נמנים על לקוחות הבנקים הגדולים ומחזיקים כמו רבים בכרטיסי אשראי שלהם, התשובה הפשוטה היא "כן", צמצום מסגרות האשראי בהחלט ישפיע גם עליכם ולכן, מומלץ שלא להתעלם מההודעות שאתם מקבלים בנושא.

כך למשל, נניח שמסגרת האשראי שלכם, אותה קובע הבנק כאמור בהתאם לגובה ההכנסות החודשיות שאתם מייצרים, עומדת על 15,000 ש"ח ומתוכה, אתם מנצלים באופן קבוע בערך שליש להוצאות שוטפות. אם אותה מסגרת תצומצם כעת על ידי הבנק מ-15,000 ל-10,000 ש"ח, תגלו לפתע שנותרו לכם רק 5,000 ש"ח נותרים לביצוע רכישות כלשהן. אם תכננתם לקנות ריהוט חדש לבית, לשדרג משהו בחייכם או אפילו לטוס לחו"ל (לאן שאפשר בימים אלו), יכול להיות שמסגרת האשראי החדשה לא תאפשר לכם לשלם על כל זה. בשל כך, חשוב להיערך בהתאם ולהכיר את השינוי.

maxBack. יח"צ,
הכירו את כרטיס maxBack/יח"צ

הבנק צמצם לי את מסגרת האשראי. יש מה לעשות?

אלא שכמובן, יש גם פתרונות וצמצום מסגרת האשראי ממש לא אומר שאתם חייבים לשנות קיצונית את אורח חייכם.

אפשרות מצוינת להתמודדות מיידית עם צמצום מסגרת האשראי היא להצטייד בכרטיס אשראי חוץ בנקאי, כזה שאיננו קשור לבנקים שמבצעים כעת את המהלך במסגרת אותו חוק מדובר. כרטיס אשראי חוץ בנקאי maxBack של חברת max לא רק שיעניק לכם מסגרת אשראי נוספת, בעזרתה תוכלו להשלים את כל אותן רכישות שאתם רוצים וצריכים עבורכם ועבור המשפחה - אלא גם יחזיר לכם כסף על כל קנייה ויספק לכם הטבות רבות ומפנקות.

כך למשל, מלבד מסגרת האשראי, עם כרטיס maxBack גם תקבלו כסף בחזרה על כל קנייה שתבצעו באמצעות צבירת נקודות מסך ההוצאות שלכם בכרטיס. איך זה עובד? בשנה הראשונה תצברו 1% מסך הקניות בכרטיס ובשנה השנייה ואילך 0.75% מסך הקניות בכרטיס. את הנקודות ניתן להמיר, כשמגיעים ל-75 נקודות, באמצעות giftcard דיגיטלי לקנייה בעשרות רשתות בישראל, גם בקניות אונליין, למשל באתר טרמינל איקס ומגה ספורט. בשנה הראשונה לא תשלמו דמי כרטיס ב-maxBack ואם כל זה לא מספיק, תוכלו ליהנות גם מפינוקים שונים כמו 1+1 למגוון אטרקציות, מסעדות וחנויות בישראל.

אז אם גם אתם רוצים להיערך לשינוי שבפתח, זה הזמן לשים לב להודעות בנושא ולהצטרף ל-maxBack, כדי לשמור על השגרה ולהפוך את החיסרון ליתרון.

בשיתוף max
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully