וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכלו ושתו כי מחר לא נמות (אבל כן נישאר בבית)

14.12.2020 / 16:30

הקורונה הביאה עימה שינויים בהרגלי הצריכה: יציאה לברים אאוט, ברים ביתיים וערכות קוקטיילים משודרגות אין. כך המציא את עצמו הענף מחדש. ומה מזה יישאר גם ב-2021?

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

כך זה היה אחרי הסגר הראשון. מי יודע מתי יפתחו לנו את הברים שוב

את סילבסטר 2019 העבירו בר שירה, גלעד לבנת ודרור אלטרוביץ', הבעלים של קבוצת אימפריאל, בניצוח על חמישה מקומות מצליחים: אימפריאל, בושוויק, פונטנה, לה אוטרה ואימפריאל רד - כולם, אגב, שוכנים במלונות. זו הייתה שנת שיא עבור קבוצת ברי הקוקטיילים, שזוכה להכרה ופרסים בישראל ומחוצה לה, עם קרוב ל-100 עובדים- ברמנים, טבחים, מלצרים ומלצריות.

דצמבר 2020 פוגש אותם, כמו רבים אחרים, במקום אחר לגמרי. את הברים השוקקים באדם, המוסיקה הרועשת ופעמוני המלצרים מחליפים שלושת בעלי הקבוצה שחזרו לגזום ענפי הדסים משיחי העיר על מנת לרקוח סירופים מקומיים, מבלים בלוינסקי בבחירת הסומאק המתאים לרוטב ולפתוח פסיפלורות טריות לקוקטייל שיבוקבק ממש בעוד רגע.

בר שירה. בן יוסטר,
עולם אחר לגמרי. בר שירה/בן יוסטר

אם אי אפשר לצאת לדרינק, הדרינק יבוא אליכם (או שאפשר להכין לבד)

"כבר ביום השני לסגר, 17.03.20, יצאתי עם קורקינט לחלק את שאריות הקוקטיילים שנשארו לנו מתחילת הסגר, שתפס אותנו ביום שבו היינו אמורים לחגוג שבע שנים לקבוצה", מספר בר שירה. "תכננו סדרה של אירועים ואירוחי שפים השורה הראשונה בכל אחד מהברים שלנו ונערכנו לכך מבעוד מועד. זה היה ממקום של להשתמש בקיים ולא להשמיד סחורה שהייתה פגת תוקף בעוד מספר ימים, וכך למעשה הבנו שזה הביזנס שאותו אנחנו צריכים לתפעל עד העתיד הנראה לעין.

"התקשורת התבצעה דרך עמודי הסושיאל שלנו ומפה לאוזן - לקח לנו קצת זמן ללמוד לתפעל ולשכלל את המודל. בתחילת הדרך, אזור החלוקה היה מוגבל, לקח לנו זמן להגיע, רשמנו את שם הקוקטייל בכתב יד. הבנו שאנשים רבים נוהגים לשלוח את הקוקטיילים כמתנה- למבודדים או למי שחוגגים אבל במציאות שונה לגמרי מזו שהיו רגילים לה. ההבנה הזו חידדה אצלנו את החשיבות במיתוג והגדרת אפקט החוויה אצל הצרכנים. לשם כך, יצרנו מזוודה מעוצבת שבה הלקוח יכול לבחור מבין מגוון קומבינציות שכוללות קוקטיילים, כוסות מהודרות, קישוטים שמותאמים לקוקטיילים וכרטיס ברכה עם פלייליסט תואם, שמחבר ככל שניתן לחוויה של המקום. הקמנו גם אתר ייעודי להזמנות והרחבנו את אזורי המשלוח מעבר לגבולות תל-אביב - מנתניה ועד רחובות ועד למודיעין במזרח.

גם בחברת בקרדי, חברת המשקאות האלכוהוליים הפרטית הגדולה בעולם, מעידים על השינויים בהרגלי הצריכה. לדברי אייל להב, מנהל אזור ישראל של החברה, שברשימת המותגים שלה ניתן למצוא את וודקה גריי גוס, מרטיני, בומביי ג'ין וטקילה פטרון: "הצריכה הדיגיטלית בעולם צמחה בשנים האחרונות עוד לפני עידן הקורונה. הקורונה האיצה את התהליך, מאחר ואנשים בילו הרבה יותר און ליין בתקופת הסגר. בקבוצת בקרדי, זיהינו את השינוי המהיר שעברו הצרכנים בהרגלי הצריכה ובצרכים שלהם על רקע המגבלות וההנחיות ופעלנו להתאים את אסטרטגיית השיווק שלנו לצרכים אלה. הבנו שהלקוחות מבלים יותר ויותר זמן בבית, אך עדיין מחפשים לבלות ולציין אירועים מיוחדים. הפעילויות שיצרנו בחברה כוונו לענות על הצרכים הללו: פעילויות שתוכננו להתרחש במרחב הפיזי עברו למרחב הוירטואלי וסיפקנו לקהל דרכים נוחות וחוויתיות להכנת קוקטיילים בבית באמצעות סרטוני וידאו שיצרנו, ערכות קוקטייל ביתיות וטיפים שנותנים כלים לחגוג בבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אייל להב. זוהר רון,
אסטרטגיית שיווק שונה. אייל להב/זוהר רון

שותים יותר, מתפנקים יותר

למרות או בגלל המתח הגובר, המצב הכלכלי והשהייה הממושכת בבית חנויות המשקאות ורשתות השיווק מדווחות על זינוק בצריכת האלכוהול. הנתונים הללו אינם מפתיעים את בר שירה: "מבחינתנו, היה מתבקש שבמצב שבו המסעדות והברים סגורים, חופשות בחו"ל מבוטלות ואנשים מחפשים מה לעשות ובעיקר להעביר את הבאסה קצת יותר בסבבה שצריכת היין והאלכוהול תעלה".

אלא שלא מדובר רק על זינוק בצריכה אלא בצריכה של מוצרי פרמיום. "שמחנו לגלות שגם היום יש מי שמוכן וחשוב לו להשקיע באיכות על פני מחיר וכמות. אנחנו מבינים שאנחנו לא נמכור באותן כמויות כמו יין או בירה שנמכרים בסופר. למעשה, ייצרנו קטגוריה חדשה שלא הייתה קיימת ואנחנו שמחים שאנשים מחבקים אותה, גם מחוץ לשואו שהברמן משקשק והמשקה שנרקח לנגד עיניך. לאור הזמן, מחשבה וחומרי הגלם שמושקעים בפיתוח, המוצר שאנחנו מספקים אינו נופל משמעותית מזה שאתה מקבל בבר", מעיד שירה.

ערכת סילבסטר אימפריאל. בן יוסטר,
ערכת סילבסטר אימפריאל/בן יוסטר

סילבסטר 2020

מודל היציאה מהסגר השני כיוון לפתיחת המסעדות והברים שהיה מיועד לסוף נובמבר. אלא שנתוני התחלואה ומדיניות הממשלה מכוונים למועד בלתי ידוע. אי לכך, הסילבסטר הנוכחי ייחגג בבתים בפורמט מצומצם, שונה לחלוטין ממסיבות רבות משתתפים וברים הומי אדם, שבהם נחגגה הכניסה לעשור השלישי של המאה ה-21. גם זה, כמובן, חייב את תעשיית האלכוהול להיערכות שונה בתכלית.

בקבוצת אימפריאל נערכו לסילבסטר עם מארזי קוקטיילים מושקעים. "ניגשנו לזה ממחשבה על איך מייצרים ערב שבו זוג או חברים יקבלו את הפינוק המושלם לסיום שנה די מעאפנה, עם תקווה לשנה שתגיע", מפרט שירה. "ההגנבה שלנו הייתה סדרה של מארזים פרי שיתוף פעולה עם וודקה גריי גוס, שמוצעים למכירה באתר שלנו ומאפשרים לשלב בין שתי קבוצות קוקטיילים - קלאסיקות כמו קוסמופוליטן ואספרסו מרטיני שזוכות לטוויסט וקוקטיילים מקוריים עם טאץ' מקומי, כדוגמת סירופים של סומאק והדסים שרקחנו במו ידינו. רצינו שהחוויה בבית תהיה הכי קרובה לישיבה על הבר ולכן בנינו סדרת ערכות שבהן אפשר לעשות mix&match של קוקטיילים, עם כוסות מהודרות, פלייליסט מותאם וכל הקישוטים שיהפכו את הערב ללא עוד ערב של בהייה מול נטפליקס".

בהתייחס לתמחור החוויה, מסביר שירה ש:"מארז מתומחר החל מ-175 שקל. הערכה הקלאסית, הזולה מבין השלוש, מכילה בקבוק שמספיק לשלושה-ארבעה קוקטיילים אישיים ועוד שתי כוסות מהודרות ואת כל המסביב שמשלים את התמונה. זו חוויה של בר קוקטיילים ברמה גבוהה במחירים מאוד נגישים, ברוח התקופה".

אופיו הביתי של הסילבסטר הקרוב הכתיב גם דפוס הפעולה של קבוצת בקרדי. לדברי להב: "זיהינו שלושה קהלים פוטנציאליים של חוגגים- אלה הרוכשים מתנה לשנה האזרחית החדשה, דייטים זוגיים ומפגשים ביתיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כשלכל אחד מהם יצרנו ערכה מותאמת. הרעיון שעמד מאחורי הערכות היה הרצון שלנו לספק לא רק את המשקה אלא גם חוויה ואווירה. לכן, שילבנו בערכות אלמנטים כמו שמפניירה מוארת או שרשרת נורות והפתעות נוספות ואף יצרנו כמה שיתופי פעולה שנועדו להעצים את החוויה- די.ג'י דלית רצ'שטר בנתה פלייליסט בהתאם לכל אחת מהחוויות, מושיק גלאמין מספק טיפים איך לארגן את הבית לערב המיוחד, יעל גולדמן עם עצות בנושאי סטיילינג ואופנה ואשת הקולינאריה אפרת אנזל על הנשנושים המושלמים לצד הדרינק".

מארזי גרייגוס. רוסקו רז,
מארזי גרייגוס באימפריאל/רוסקו רז

מה טומנת בחובה 2021?

שחקן הקולנוע האמריקאי המיתי המפרי בוגרט אמר פעם שהבעיה בעולם היא שכולם מפגרים בכמה משקאות. כשהחיסון באופק, התקווה בתעשייה היא ש-2021 תסמן במידה רבה את תחילת החזרה לנורמאלית, גם אם תהיה זו נורמאליות חדשה, שתחזיר את הקהל לברים ובמקביל תשמר את מגמת הגידול בצריכה הביתית. בשנה הזו יחפשו הצרכנים חוויות שחסרו להן בשנה האחרונה כמו יציאה לברים ויבקשו להירגע לדאגות שאפיינו את 2020. דומה שאין משהו שעונה על הרצון הזה יותר מכוסית משקה.

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully