וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מגילת היהודים חזרה לירושלים לאחר מסע בין יהודי העולם

בשיתוף קרן ג'נסיס

16.12.2020 / 10:00

במעמד מיוחד שכלל את רה"מ, שר הביטחון, שרת התפוצות, יו"ר מפלגת ימינה, ראש עיריית ירושלים ונציגי קרן ג'נסיס העומדת מאחורי היוזמה בשיתוף משרד התפוצות, נחתמה המגילה עליה התדיינו בשנה החולפת קהילות יהודיות בכל רחבי העולם. השרה ינקלביץ': "הכוח הגדול הוא האחדות"

בווידיאו: אירוע החתימה על מגילת "הייעוד המשותף שלנו" בירושלים/עריכה: דפי מקל

מגילת "הייעוד המשותף שלנו" נחתמה אמש (שני) במעמד חגיגי במצודת דוד בירושלים. באירוע נכחו בין היתר שר הביטחון בני גנץ, שרת התפוצות עומר ינקלביץ', ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ונציגי קרן ג'נסיס, שעומדת מאחורי המגילה יחד עם משרד התפוצות. ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף באירוע בזום בשידור חי ונשא אף הוא נאום, שהועבר באופן וירטואלי.

המגילה נחתמה כשנה לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין חנך את הפרויקט והיא הוקרנה על גבי חומות העיר העתיקה במיצג אור-קולי אינטראקטיבי.

בנאומו אמר נתניהו: "זה יום חשוב, כי אנחנו חותמים על מגילת העם היהודי, שזינק בדורות האחרונים מגאיות ההריגה לפסגות התקומה. יש עדיין תופעות של גזענות ואנטישמיות ואנחנו חייבים להילחם בהם בנחישות וללא מורא, אבל האור גדול לאין שיעור מהחושך. אם נדבק במדיניות שהתוונו לביצור כוחה של ישראל, נביא עוד הישגים ובריתות שלום, שגשוג וגאווה לנו ולאחינו ואחיותינו בחוץ לארץ".

ראש הממשלה החליפי גנץ אמר בדבריו: "חנוכה מסמל את סיפור הייעוד המשותף אותו אנו מציינים כאן, את דאגתינו הנצחית לאחינו ואחיותינו, ההבנה שאנו קשורים זה לזה והנכונות לפעול למען הגורל המשותף שלנו. המשבר של ימינו הוא החוסן החברתי והלכידות, שרוסקו בשנים האחרונות. הקורונה היא האויב שמקצין את התופעות הללו ויש מי שיטען שהנס הוא החיסון. נוכל לנצח רק אם ננהג בערבות הדדית ונכבד את האחד ואת ההסכמות ואי ההסכמות בינינו. יהדות התפוצות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו ולצערי השנים האחרונות עמדו בסימן התרחקות ממנה".

השרה ינקלביץ' אמרה באירוע: "הכוח הגדול הוא האחדות, לקחת ולהושיב סביב שולחן אחד את כל העם היהודי. יש כל כך הרבה דברים שמחברים ומאחדים בינינו וזה הגדלות של היום והבשורה הזו. בסוף אנחנו עם יהודי גדול. יש שבעה מיליון יהודים בישראל ושמונה-תשעה מיליון בתפוצות ואנחנו צריכים לדבר על האחדות הזו, לראות את האור שאנחנו יכולים להפיץ יחד ולדאוג לשלמות הפיזית שלנו ולחיבור האישי והפנימי, לקשר בינינו".

וכיצד הופכים את המגילה ממסר למעשים פרקטיים? "אנחנו במשרד לדוגמה, ממש בונים מיזמים שמייצרים את המסר הזה, בצורה חדשנית וחווייתית, שמדברים לדור הצעיר", הסבירה השרה ינקלביץ'.

סיון אלוני-אולידורט, מנהלת פרויקט "הייעוד המשותף שלנו", סיפרה: "התהליך החל בבית הנשיא, לפני שנה וחצי, כאשר הבאנו 30 מנהיגי והוגי דעות מהעולם כולו לדון במגילת הייעוד המשותף, שבעצם משרטטת חזון לעתיד יהודי משותף. מאוד שמחנו שבתום יומיים של דיונים הצלחנו לצאת עם תמיכה של כל ההוגים הללו, שהגיעו מפרספקטיבות פוליטיות ודתיות שונות, וכמובן עם ברכתו של הנשיא. יצאנו עם המגילה לרחבי העולם היהודי וקיבלנו תגובות לפני שהמגילה חזרה הביתה, לירושלים".

עוד אמרה אלוני: "אני חושבת שהיכולת שלנו לייצר מרחב בו אפשר להביא אנשים ממקומות ורקעים שונים לדון על נושאים רגישים, שאנחנו לא תמיד מסכימים עליהם, בצורה מכבדת, והיכולת שלנו לדעת שגם אם הדרכים שלנו שונות, המטרה טובה ובמקרים רבים זהה - היא דבר מבורך, שצריך לעשות".

פרויקט "הייעוד המשותף שלנו" הוא יוזמה של קרן ג'נסיס, בשיתוף משרד התפוצות ובחסות הנשיא ריבלין והוא נועד להדגיש ולחזק את הקשרים בין הישראלים וליהדות העולם. כך נולד הרעיון לנסח מסמך המגדיר ערכים משותפים. המסמך נידון בשנה החולפת בקרב קהילות יהודיות בכל רחבי העולם ונשלח כמשאל עם למאות קהילות יהודיות ברחבי העולם. כ-130 אלף אנשים השתתפו והגדירו את הערכים החשובים שלהם, כאשר המטרה היא להפוך את המגילה למסמך מכונן, שילווה את העם היהודי שנים רבות.

מיכאל פרידמן, מייסד שותף קרן ג'נסיס, סיכם את האירוע: "טרגדיות העבר ואויבינו האנטישמיים אינם יכולים להיות הבסיס היחיד לתחושת השותפות שלנו. אם איננו יכולים להגדיר מחדש את האחדות היהודית בהווה, איננו יכולים לקוות שילדינו יקיימו אותה בעתיד. זאת המשימה שלנו, והיא המרכיב ההכרחי לכל שאר התקוות והחלומות שלנו כעם".

מוזמנים להמשיך להשתתף בפעילות של הברכות והתמונות

בשיתוף קרן ג'נסיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully