וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק החזקים שורדים - גרסת מתחמי העבודה המשותפים

רומן לוי

15.12.2020 / 13:26

המודליים העסקיים של מתחמי העבודה המשותפים יצטרכו להתכונן ליום שאחרי כאילו הקורונה עדיין כאן. רק מי שיהיה עם היד על הדופק, גמיש ונכון לשינויים יוכל לעמוד על הרגליים

אורבן פלייס. יחצ,
אורבן פלייס/יחצ

שנת 2020 תיזכר כאחת השנים הקשות בתחום מתחמי העבודה המשותפים. נגיף הקורונה חתך בעשרות אחוזים את תפוסת המשרדים, ומעבר להיבט הכלכלי שנפגע בין רגע. המורל, התוכניות העסקיות, השגרה ובעיקר הקשר שבין אדם לחברו - או יותר נכון בין קולגה לקולגה הושהה זמנית ואף נפרם אצל אחרים ללא כל הודעה מוקדמת. הייתה זו מכה חזקה, מהירה ופתאומית - בדמות מגיפה עולמית שגרמה לספקנים להספיד את הענף - אך אין ספק כי ההתאמות הנדרשות שבוצעו בהתאם להנחיות בין אם זה הסכמי הצטרפות גמישים או אטרקציות ייחודיות למען הממברים - הם אלו שיעשו את ההבדל במהלך שנת 2021 - בין המקומות שירימו את ראשם בגאווה ואף יוכלו לטפוח לעצמם על השכם לבין אלו שיוספדו ולא יצליחו לקום מן המשבר.

המודליים העסקיים של מתחמי העבודה המשותפים יצטרכו להתכונן ליום שאחרי כאילו הקורונה עדיין כאן. התחום ייראה אחרת מכל מה שאלו התרגלו במהלך השנים. מה הכוונה? כל אלו שנתנו מענה מידי לממברים בהתאם לכל בעיותיהם או לפחות למרביתם- בין אם זה הסכם הצטרפות גמיש, מענה על פרוצדורת ההגבלות באופן מידי הן מבחינת זירוז תהליכי הארגון והן מבחינת פעילויות פנאי - כל הפתרונות יצטרכו להילקח לחשבון בטווח הארוך תוך גמישות מחשבתית מותאמת לתנועת הסיטואציות. אם בעבר חברות שהצטרפו הסתכלו בעיקר על היוקרה שבכל אותם מתחמים: ריהוט, תשתיות מחשוב והטבות - כיום יותר ויותר חברות מחפשות את הפשטות שמביאה לבריאות הנפשית של העובדים בתקופה כה סבוכה, וזו מובאת לידי ביטוי על ידי האווירה באותם מקומות שמעניקים תחושה של בית שני. אין דברים מסוימים שניתן להדגיש אלא פשוט להעניק מעבר לצפוי - החל מברכת בוקר טוב בכניסה למקום ועד הענקת תחושת ביחד שיוצרת אצל כל ממבר חיוך של סיפוק בסופו של יום עבודה.

באותה דרך בה חברות מנסות לשפר ולהשתפר על מנת לשמר את העובד תקופה ממושכת בארגון תוך שילוב כל יכולותיו המקצועיות והחבריות - כך צוותי מתחמי העבודה המשותפים צריכים להתייחס לכל מתחם מדי יום. נוכחנו כבר לדעת במהלך שנת 2020 כין אין דבר שהוא ברור מאליו. לחיצת היד נלקחה מאיתנו, חיבוק איש לרעהו נלקח מאיתנו, אירועים של פעם בחיים בדמות חגיגות המוניות נלקחו מאיתנו - כעת רק נותר להושיט יד לעבר עתיד יותר באמצעות בנייה מחדש של הקהילתיות במקום עבודה כערך עליון. אומרים שככל שהעולם הופך ליותר דיגיטלי כך נוצר ריחוק בין אדם לאדם - אך הקורונה גרמה לרבים לרצות להתחבר בחזרה לשורשים. וגם החברות שהתירו לעובדיהם לעבוד מהבית במהלך שנת 2021 כמענה להגבלות וכרצון לחסכון משמעותי - יראו אט אט שהפלסטר הזמני שנראה כמהלך הנכון יישמט - וכל המספידים של מתחמי העבודה המשותפים יחזרו בהם.

שנת 2021 תביא לפריחה המחודשת של מתחמי העבודה המשותפים. אין ספק כי העבודה מרחוק תישאר כבלתי נמנעת לאחר שארגונים רבים ראו כי הם יכולים לשלב זאת מבלי לפגוע בתפוקת העבודה אך מרבית החברות יבינו כי על מנת להעניק לעובד את מעטפת האיזון בין חייו האישיים והמקצועיים הם צריכים פתרון אידיאלי שהותאם לעולם החדש ושהקורונה לא הצליחה להתמודד מולו - מן מתחם עבודה משותף שהראה שרק החזק שורד.

רומן לוי הוא מייסד ומנכ"ל רשת מתחמי העבודה משותפים Urban Place

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully