וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כששיחות הזום הכריחו אותנו לעשות קניות אונליין

15.12.2020 / 14:21

משבר הקורונה ניסה לקרקע ולביית אותנו לחלוטין. למזלנו, אנחנו חיים בעידן שבו אפשר "לצאת" לקניות ולהישאר בפיג'מה. עד כמה הקניות אונליין הרקיעו שחקים כשהטיסות הושבתו ואלו מוצרים הפכו לפופולאריים במיוחד? רמז: זה קשר גם בקיר שמאחורי שיחות הווידאו שלכם

ההיסטוריה של עליאקספרס/Splash, AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

שרית קריתי גולדשטיין, מנהלת שיווק של "גולדשטיין טפטים", מספרת על עסק שבתחילת המשבר נקלע לקשיים. את ה"תדלוק מחדש" היא חבה לאתר המכירות, שבעבר עבד פחות, מכיוון שהלקוחות זרמו פיזית, על בסיס קבוע.

"במהלך משבר הקורונה אתר המכירות הפך להיות הילד החמישי שלי", היא צוחקת. והתוצאות לא איחרו להגיע. "אין יום שאני לא מעדכנת את האתר, מוסיפה דגמים, תמונות. יש גם דף השראה יומי, וגם כל מי שמסמן מוצר שאהב - הוא נשמר לו", היא אומרת. קריתי גולדשטיין מספרת שה"קפיצה" במכירות היתה מיידית. "מעשרה אחוזים עלינו ל-100 אחוז בבת אחת. גם גוגל מאשרים שיש עלייה של מאות אחוזים בגלישה באתר".

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ,
למה שהקיר מאחוריכם לא יהיה מכבד יותר? דוגמה של גולדשטיין טפטים/יחצ

אז מה לקוחות מחפשים באתר הטפטים של גולדשטיין? "זה התחיל מהסגר הראשון. אנשים עשו הרבה שיחות 'זום' ו'התפדחו' ממראה קירות הבית, אז הרבה ביקשו טפטים מעניינים לעשות קיר מוקד בבית, והם מנהלים את פינת העבודה והזום משם. הזמן הפנוי אפשר להרבה לקוחות גם לעשות 'מייקאובר' לרהיטים ישנים ולארונות דהויים, אז היה ביקוש עצום גם לטפטים דביקים", היא אומרת. "יש לנו המון לקוחות חדשים. כאלה שמחפשים שינויים קטנים ונחשפו אלינו בעקבות מידע וכתבות. היה להם יותר זמן להתעניין בכתבות על שדרוגים בזמן הקורונה". היא מספרת שהביקוש העיקרי היום הוא לטפטים טקטורליים בגוון אחיד לקירות חללי הבית. "הרבה מבקשים להימנע מפרויקטים של טיח וצביעה, אז הם רוכשים טפטים עם מרקם בצבע אחיד, שמעניקים מראה חדש ונפלא לקירות הבית, בלי לעבוד קשה ולהשבית את הבית".

כאמור, סוגי הקהלים השתנו רבות ממה שהיו מורגלים. הרבה לקוחות גדולים, אבל לצידם גם המון לקוחות פרטיים שלא חוששים לבצע רכישות בלי מעצב שילווה אותם. "אמנם פריטים קלילים כמו טפטים דביקים או מדבקות קיר אפשר לקנות בקלות ובמהירות, אבל מי שעושה הזמנה גדולה של טפטים מעדיף לבחור באתר ולהגיע אלינו, כדי לחוש את הדוגמה בידיים", מדגישה קריתי גולדשטיין. "אנשים מגיעים מסודרים עם הדף השראה ויודעים מה הם רוצים, וזה הרבה יותר קל".

טרנד הקניות אונליין הולך ומתעצם מיום ליום, וקריתי גולדשטיין סבורה כי זה הודות ל"טרנד הקעקועים". "כמו שיש מי שמתקעקע לראשונה, מתלהב ומתמכרים, גם כאן, אנשים קונים בקטנה, מתלהבים וממשיכים לרכוש", היא מסבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טופ אודיו תאורה חכמה לבית. יחצ,
התיאבון למוצרים חכמים התעורר. תאורה של טופ אודיו/יחצ

יוסי גול, מנכ"ל חברת "טופ אודיו" סבור כי השהייה הממושכת בבית גרמה ללקוחות לרצות ולרכוש אצלו כדי לשפר את סביבת הבית, דרך מוצרים חכמים. "החל מדרישה לשפר ולשדרג את התשתית של האינטרנט, כדי לאפשר לכל מי שבבית להתנהל בשיחות זום, שיחות ועידה, לצפות ביוטיוב ועוד, ועד רצון לשלוט בתאורה מהאייפון, לארגן סביבת חוץ ידידותית עם רמקולים במרפסת", הוא אומר. "מה גם שהמותרות האלה התאפשרו גם הודות לחיסכון עצום בחופשות משפחתיות לחו"ל ושאר בילויים שלא מתאפשרים כרגע".

גול מספר כי הודות לשדרוג האתר, לחידוש המלאי בחנות ולמבצעים שמאפשרים גם משלוח מהיר במחיר נוח המכירות עלו בעשרות אחוזים והעלייה קבועה ותלולה מדי חודש. "הצענו מחירי משלוח ידידותיים, כי למרות שאפשר להשיג נורות חכמות, לדוגמה, במחיר קצת יותר נוח בחו"ל, אף אחד לא יכול להתחרות בזמן האספקה שלנו", הוא מסביר.

רשת השטיח האדום בעיצוב אורית וילקר. יאנה דודלר,
הדמיה של שטיח בבית בקלות. שטיח בעיצוב אורית וילקר/יאנה דודלר

לחברת השטיחים "השטיח האדום" המזל שיחק היטב כאשר שיווקו אפליקציה ייחודית שמאפשרת לעשות הדמיה של השטיח בחללי הבית בקלות, עוד טרום פרוץ משבר הקורונה. יוליה קוריס, מנהלת השיווק של החברה מספרת כי הדבר הזניק את הלקוחות להיכנס לאתר המכירה, שבפיתוחו הושקעו משאבים ומאמצים רבים, והמכירות עלו בצורה תלולה. האתר הידידותי שמאפשר למצוא שטיח לכל חלל בעזרת חלוקה לקטגוריות רבות ובהתאם לתקציב - הפך למעין "איקאה" לתחום השטיחים וסייע בהגדלת המכירות.

בנוסף לכך הנחות ענק, משלוחים חינם תוך שלושה ימי עסקים ואפשרויות החלפה נוחות - הפכו את הקניות אונליין לנחשקות עוד יותר ובלי צורך "ללטף ולהרגיש את השטיח" לפני הקניה. קוריס מציינת כי חוו עלייה חסרת תקדים באתר המכירות בתקופת הקורונה, אותה היא מייחסת לעובדה שהאתר ידידותי ומאוד נוח לשימוש. "אין לזה ממש מתחרים בארץ. בנוסף, אנחנו משווקים ומפרסמים ברשתות החברתיות ומעלים הרבה תמונות השראה של בתים מעוצבים עם השטיחים שלנו, וזה לגמרי 'עושה חשק' לקנות ולחמם את החלל בקלות", היא מסבירה.

מנורות של מחסני תאורה. יחצ,
אנשים הבינו שביתם הוא מבצרם. תאורה של מחסני תאורה/יחצ

חיים בן זקן, מנכ"ל רשת "מחסני תאורה" מציין כי באופן מקרי לחלוטין החברה השיקה את אתר הסחר שלה בתחילת הקורונה. בזכות האתר, הוא מציין כי המכירות לא נפלו בחודש אפריל מהמכירות בשנה שעברה. יחד עם זאת, בן זקן מדגיש כי ברגע ששחררו את הסגרים הפעילות עברה לחנויות הרשת, מכיוון שאנשים העדיפו לצאת, לראות, לחוש, כדבריו.

"זה לא עניין כספי", הוא מסביר, "זו לא רכישה גדולה שאנשים מפחדים לבצע בלי לראות. אני יכול לתת כדוגמה את היום שבו נפתחו הקניונים ואנשים נהרו כאילו מעולם לא היה אינטרנט ורכישות אונליין. המוני אנשים חיפשו לצאת לקניון, לא כי הקניות חסרות להם, אלא מכיוון שבעיני זה חלק מתרבות הפנאי. אנשים לא רוצים להישאר בבית, אנשים רוצים לצאת, לחוות, לבלות, וזה ניכר לגמרי במכירות".

בן זקן מציין גם את העובדה כי רבים ישבו בבית וגילו אותו מחדש. "אנשים הבינו ש'ביתם הוא מבצרם'. יושבים ורואים שחסר קצת אור, רוצים לשדרג, רואים את הבעיות ומבקשים לשפר. בנוסף, אנשים לא טסו לחו"ל והכסף נשאר בארץ. אנשים השקיעו בשיפוץ ובתאורה בעיקר. לנו זה היה ממש בולט מבחינה מכירתית", הוא מסביר.

רשת השטיח האדום בעיצוב אוסי טיילר. אור מויאל,
זה הבית שלכם, למה לא להשקיע בו? עיצוב: אוסי טיילר, השטיח האדום. צילום: אר מויאל)/אור מויאל

הזמן הפנוי שנכפה על רבים גרם, לדעתו של בן זקן, לאנשים להתעסק עם עיצוב הבית. "זו מדינה שאנשים עובדים בה קשה ואין זמן. ופתאום התפנה הזמן ואנשים השקיעו בדברים שחשובים להם, סדרו את הבית, חשבו על דרכים להאיר אותו כמו שצריך", הוא מסביר. "מכיוון שהרצנו את האתר בתחילת הקורונה לא היה לנו צורך במבצעים מיוחדים, אלא 'הסתפקנו' במבצעים שיש בסניפים תמיד. וזה הספיק בהחלט", הוא מוסיף.

בן זקן מדגיש כי תרבות הפנאי לא נעלמה מעולם ושום סגר לא יכול לה. "אחרי הקורונה אני מאמין שהיא עוד תתחזק. אמנם האינטרנט תמיד טוב, מתאים לגלישה בלילה, בשבתות, הוא בהחלט כלי טוב. אבל אנשים לא יוותרו על יציאה מהבית, על שיטוט בחנויות. מה שכן, אני יכול לומר שהאתר עזר לאנשים להתמקד יותר במה שהם צריכים. בעזרת חלוקה לפי קטגוריות וחללים, אנשים ראו סגנונות והגיעו מוכנים יותר לרכישה בחנות", הוא מסביר. "בעיניי חנויות אונליין לא יהפכו בחמש השנים הקרובות כלי מרכזי לרכישה. אבל אולי עבור כן עבור הדור הבא שיהיה אולי עסוק יותר או עצלן יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully