וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הודיע: תכנית סיוע חדשה לעצמאים

השר ישראל כץ פרסם בפייסבוק פוסט ובו התכנית החדשה, לפיה יימשכו מענקי הסיוע לעצמאים על בסיס המחזור שלהם ב-2020: יש צורך בהתאמה ובתגבור התכנית כדי להתמודד עם התמשכות המשבר"

בווידאו: נתניהו מעריך שניתן יהיה להקדים את החיסונים לקורונה/עריכה: טל רזניק

שר האוצר ישראל כץ הודיע היום (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו על תוכנית הסיוע החדשה לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים והגמשת הקריטריונים למתן ההלוואות בערבות מדינה. כץ לא מציין את עלויות תוכנית המענקים, אך יש להניח כי המקור התקציבי שלה הוא "קופסאות" חוץ תקציביות המיועדות למימוש תוכניות הסיוע בתקופת הקורונה.

לדברי השר כץ "על רקע התמשכות המגבלות והצפי לסגר או הגבלות נוספות, ועד להגעה והשפעה נרחבת של החיסונים על פעילות המשק הישראלי, יש צורך בהתאמה ובתגבור תכנית הסיוע לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים כדי להתמודד עם הימשכות משבר הקורונה".

התוכנית תכלול:

  • המשך הורדת הזכאות למענקים החל מ-25% פגיעה גם למענקים החל מחודש ינואר ואילך.
  • בנוסף, עסקים שנפגעו בממוצע ב-25% לפחות בתקופת הקורונה חודש מרץ לסוף חודש דצמבר יהיו זכאים לקבל מענק מיוחד בגין "פגיעה ממושכת" שבמסגרתו:
  • עסקים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף שקל יקבלו מענקים בגובה 6,000, 8,000 או 10,000 שקל, לפי המחזור שלהם.
  • - עסקים עם מחזור שנתי של מעל 300 אלף שקל ועד 400 מיליון יקבלו מענק בהיקף של 50% מהמענק הממוצע שקיבל העסק במהלך ב-2020 עד לתקרת מענק מיוחד של 50,000 שקל.
  • השר מציין כי "המענק המיוחד בגין פגיעה ממושכת יינתן בצמוד ככל הניתן לתשלום מענקי נובמבר-דצמבר בשלהי חודש ינואר תחילת פברואר".
שר האוצר ישראל כץ בדיון ועדת הכספים של הכנסת, 20 ביולי 2020.. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
תכנית סיוע חדשה. כץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בנוסף לכך, כץ הודיע על שורה של הקלות בנוגע לקבלת הלוואות בערבות המדינה והגמשת הקריטריונים של הזכאות להלוואה. נציין כי מתוך 40 מיליארד שקלים שהוקדשו למטרת מתן הלוואות לכלל העסקים שנפגעו מהמשבר, עד כה נוצל 23 מיליארד שקל בלבד, ובאוצר מקווים להגדיל את היקף הניצול כן על ידי מתן הלוואות חדשות וכן על ידי הגדלת סכום ההלוואה לאלה שכבר קיבלו.

במסגרת ההחלטה שתיכנס לתוקף בעוד כיומיים, השר האריך את התנאי לזכאות שעמד להסתיים בסוף השנה ולפיו נדרשת ירידה מינימלית של 25% מהמחזור במהלך אחד הרבעונים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ולא של 40% כפי שהיה לפני מספר חודשים. תנאי זה הכרחי במסגרת המסלול המוגבר המאפשר ערבות מדינה של 95% להלוואה בודדת.

בנוסף, הוכפלה מגבלת ההלוואות לעסקים חדשים ביחס להוצאות והם יוכלו לקבל הלוואות של עד 500 אלף שקל או 16% מהיקף ההוצאות, לפי הנמוך בין השניים. לפני ההחלטה, העסקים החדשים יכלו לקבל הלוואה עד לגובה המקסימלי של 8% מהיקף ההוצאות.

עוד הוחלט כי עסקים יוכלו לקבל במסגרת ההלוואות השוטפות מהקרן סכום נוסף של עד 20% מתשלומי ההלוואות הקיימות במהלך שנת 2021, זאת על מנת לתמוך בהחזרי התשלומים השוטפים של העסקים בהלוואות הקיימות שלהם. על מנת לאפשר את העמדת ההלוואות הנוספות להחזר תשלומים כאמור, לצד ההלוואות שמועמדות לעסקים מהקרן לצורך פעילותם השוטפת, הוחלט במקביל להגדיל גם את היקף ההלוואה לעסקים מהקרן, עד לשיעור של 40% ממחזור המכירות, לעומת 30% שיכולים העסקים לקבל במסגרת התנאים הקיימים.

"עד עכשיו התכניות התאפיינו בביצוע לוקה בחסר"

שי ברמן, יו"ר איגוד המסעדנים והברים, הגיב לפוסט של השר כץ: "תכניות האוצר לפיצוי העסקים התאפיינו עד עכשיו בביצוע לוקה בחסר, וזאת בלשון המעטה. 75% מהעסקים בתעשיית המסעדות מדווחים לנו כי הפיצוי איננו מכסה את ההוצאות הקבועות שלהם בזמן שהם סגורים. הפיצויים על ההפסדים הכספיים מגיעים בחסר ובאיחור ניכר. בעלי עסקים לא מקבלים החזרים שמגיעים להם על תשלום ארנונה ועסקים חדשים לא זכאי כלל להחזרי ארנונה. נמשיך לעבוד מול האוצר על דיוק התוכנית ועל חקיקתה, לא נסתפק הפעם בהצהרות".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully