וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: בית השקעות לא ישקיע במניות "שחורות"

16.12.2020 / 9:26

בית ההשקעות 'כרמים' הוא הראשון בישראל שקיבל את תו התקן החדש 'נקי מדלקים מאובנים'. רוני ניימן, נציג פורום "כסף נקי": "מהלך חשוב ומבורך. מקווה שגופי השקעה נוספים ילכו בדרך זו"

עדי סוויד. סרגיי ליטווק,
עדי סוויד/סרגיי ליטווק

בית ההשקעות 'כרמים' שנמצא בבעלות עדי סוויד ורן אמיתי, יהפוך לבית ההשקעות הראשון בישראל שמתחייב שכל נכסיו ינוהלו ללא השקעה בחברות הפועלות בעולם הדלקים המאובנים. כרמים קיבל את תו התקן החדש שגיבשו ארגוני איכות הסביבה במטרה לעודד כופים פיננסיים נוספים בישראל להסיט השקעות לטובת טכנולוגיות נקיות מדלקים מזהמים לטובת תעשיות האנרגיה הנקייה.

כרמים הוקם בשנת 2007 על ידי עדי סוויד ורן אמיתי, מהמשקיעים המנוסים ביותר בשוק ההון אשר רכשו ניסיון וידע רב בחברות הבולטות במשק הישראלי. עיקר הפעילות מתמקדת באג"ח חברות ובחברות הנסחרות במדד החדש של הבורסה: מדד ת"א-125 אקלים נקי מדלקים מאובנים, שהושק בחודש האחרון.

לדברי עדי סוויד, יו"ר בית ההשקעות כרמים, "לתעשיית הפיננסים יכולה וצריכה להיות השפעה גדולה על האופן שבו מתנהל העולם בכל הקשור לשמירה על הסביבה והורדת רמות הזיהום. מעבר לסוגייה הסביבתית, השקעה במניות של חברות שאינן עושות שימוש בדלקים מאובנים הוכחה כמשתלמת יותר וכלכלית יותר לאורך זמן. אנו יצאנו היום בצעד אסטרטגי ומודיעים שלא נשקיע בחברות "שחורות", ואנו קוראים לבתי השקעות נוספים ללכת בעקבותינו, למען הדורות הבאים".

רוני ניימן, נציג פורום "כסף נקי", המשמש כקואליציה של ארגוני איכות הסביבה, בירך על המהלך ואמר: "כרמים הוא בית ההשקעות הראשון בישראל שקיבל את תו התקן החדש 'נקי מדלקים מזהמים' ואנו שמחים להעניק לו אותו. בדומה לגופים רבים המנהלים טריליוני דולרים ברחבי העולם, כרמים הם בית ההשקעות הישראלי הראשון המנהל קרנות נאמנות אשר מתחייב שכספי העמיתים לא יושקעו בתעשייה המסכנת את עתידם. אני מקווה שהמהלך החיובי של כרמים הינו סנונית ראשונה שמבשרת על שינוי מגמה בקרב הגופים המוסדיים בישראל וכי בעתיד נראה בתי השקעות וגופים פיננסיים נוספים הולכים בדרך זו".

תו התקן החדש מצטרף למדד "ת"א 125 אקלים נקי מדלקים מאובנים", שהשיקה בחודש האחרון הבורסה לניירות ערך בשיתוף הארגונים הירוקים. המדד נטול מניות של תאגידים הנוטלים חלק בשרשרת הייצור של דלקים מאובנים ותאגידים העוסקים בחיפוש, הפקה, הולכה, אחסון וזיקוק שלהם (גז, פחם, נפט, פצלי שמן ועוד) כגון בזן, דלק, ישראמקו, פז נפט, רציו, אקויטל והחברה לישראל.

לדברי ניימן, המדד החדש מאפשר למשקיעים לזהות בקלות השקעות המאושרות על ידי קואליציית הארגונים הסביבתיים. "דוחות ונתונים של הפורום הכלכלי העולמי ומשרד הכלכלה האמריקאי מצביעים על הפוטנציאל ההרסני של המשך השימוש בדלקים מזהמים על הכלכלה העולמית, כמאיצים מרכזיים של ההתחממות הגלובלית. אנו שמחים שכרמים נרתם למאמץ הבינלאומי למנוע את הנזקים ולהבטיח עתיד נקי ובטוח יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully