וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנויות השקעה ופיתוח בתחום החקלאות המדברית בנגב

16.12.2020 / 8:09

אירוע AgTech בהובלת גופים מובילים בתחום יתקיים החודש בהשתתפות גופים בינ"ל לחקלאות ומזון במטרה למנף פרויקטים חדשים בתחום, בהשתתפות קהילות GrowingIL, DeserTech ומרכז החדשנות פרונטיר

אגריטק. ShutterStock
הרבה פתרונות חדשים ליישום/ShutterStock

האירוע הווירטואלי הבינ"ל "חקלאות מדברית בנגב" ייערך ב 23 בדצמבר החל מהשעה 17:30. האירוע בהובלת קהילת GrowingIL (של המכון הישראלי לחדשנות, SNCמשרד הכלכלה וישראל דיגיטלית) וקהילת DeserTech (מיזם משותף של קרן מיראז' והמכון הישראלי לחדשנות, הפועל ברמה הארצית וממוקמת בבאר שבע) ובשיתוף פרונטיר (Frontier), מרכז החדשנות הגדול בישראל לחקלאות מדברית של אריאלי קפיטל ומרכז המחקר והפיתוח של המועצה האיזורית רמת הנגב.

מטרת האירוע, בהשתתפות גופים מובילים בינ"ל בתחום החקלאות והמזון, בייחוד באלו הקשורים למדבר, היא למנף פרויקטים חדשים, פיתוח ויצירת שיתופי פעולה והשקעות עתידיות בתחום.

באירוע ישתתפו בין היתר: דורון מלר, סמנכ"ל מכון החדשנות הישראלי, מנהל תחום GrowingIL, שידבר על הזדמנויות עסקיות באקוסיסטם החקלאי; ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב, שידבר על הזדמנויות מימון ופיתוח טכנולוגיות מדבור; אור חביב, שותף וראש תחום חדשנות באריאלי קפיטל; שידבר על מנוע הצמיחה הכלכלי וההשפעה של חדשנות חקלאית בנגב, כמינוף לחברות בינ"ל בתחום; ד"ר יובל קיי, מנהל מחקר ירקות, מו"פ רמת הנגב, שידבר על ערך החדשנות הפיתוח ברמת נגב; סיוון כהן שחרי, מנהלת קהילת DeserTech על ערך הקהילות בתחום החקלאות המדברית.

ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "ההתחממות הגלובלית ותהליכי המדבור מחייבים מציאת כלים יישומים וטכנולוגיה ייחודית לחקלאות איכותית ועתירת יבול בתנאי קיצון. מרכז החדשנות פרונטיר, שיתוף הפעולה בין מו"פ רמת הנגב ואריאלי קפיטל, מהווה מעטפת מלאה ליזמים עם ליווי של מיטב המומחים הטכנולוגיים והעסקיים ורתימת הניסיון הרב שלנו בתחום החקלאות המדברית והמזון. הפוטנציאל של פלטפורמת החדשנות בחקלאות הוא אדיר וביחד נביא בשורה גדולה של חדשנות ובטחון תזונתי למדינת ישראל ולעולם כולו".

סיוון כהן שחרי, מנהלת קהילת DeserTech: שינויי האקלים ותופעות המדבור והבצורת מעסיקים מדינות וארגונים בינלאומיים באופן הולך וגובר, ומחייבים איתור ופיתוח פתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם תופעות אלו. הנגב בפרט וישראל בכלל מהווים מרחב של מחקרים פורצי דרך בתחומים אלה מזה עשורים. אתגר המדבור הגלובלי מחד, וההזדמנות הטכנולוגית בישראל בשילוב המשאבים הפיזיים של הנגב מאידך, הובילו להקמת קהילת DeserTech. הקהילה מתמקדת בשני סוגי טכנולוגיות: אלו הנבנות מהנכסים הייחודיים של המדבר ליצירת ערך כלכלי ואלו המתמודדות עם תנאי המדבר הייחודיים. המטרה שלנו לזרז פיתוח טכנולוגיות ייחודיות הנותנות מענה לאתגר הגלובלי של המדבור ולהפוך את באר שבע והנגב למרכז ארצי וגלובלי של טכנולוגיות אלו. אנחנו מאמינים כי תחום זה יהווה את אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים בנגב, הן בהגדלת מספר מקומות העבודה והן בביסוס הנגב כמרכז עולמי לחדשנות בתחום".

אור חביב, שותף וראש תחום החדשנות באריאלי קפיטל: "מרכז החדשנות פרונטיר, בשיתוף רמת נגב, מהווה את המרכז הגדול בישראל לתחום זה, ומציע יתרונות רבים עבור משקיעים ויזמים: גישה לשטח האדמה הגדול בישראל - מעל 20% משטח הארץ, מעל 20 מיליון ליטר חלב מיוצרים במחלבות רמת הנגב, מדובר בענף חקלאי אזורי עם מחזור של מעל 700 מיליון שקל ממכירת מוצרים חקלאיים ועם מפעל מים המייצר מעל 3.5 מיליון מטר מעוקב של טיפול במים מלוחים. מעל 70% מהתוצר החקלאי באזור מיועד לייצוא וכן ממוקם בו מרכז המחקר והפיתוח היישומי לחקלאות מדברית, עם כ-50 שנות פעילות. מרכז החדשנות עוסק בתחומים מובילים של חקלאות מדברית, מזון, מים, חלב, יין, גידול דגים, הידרופוניקה, חקלאות חכמה וכן שת"פ עם איחוד האמירויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully