וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שכולכם מסתכלים על דובאי, טיוואן עוברת מתחת לרדאר

17.12.2020 / 0:50

המדינה שגודלה בסך הכול פי 2 ממדינת ישראל היא אחת הכלכלות החזקות באסיה, מעצמה טכנולוגית שמעריכה את אומת הסטארטאפ מהמזרח התיכון: "מזהים בישראל פוטנציאל עצום"

מערכת וואלה!

בשבועות האחרונים מרבית הדיונים על קשרים עסקיים עסקו בדובאי, תוך דגש על אבו דאבי. ישראלים רבים, בהם אנשים עסקים, אנשי תקשורת ויזמים עטו על האפשרות לטוס ליעד שעד לאחרונה לא היה נגיש עבור רובם, על מנת לבדוק הזדמנויות עסקיות במגוון תחומים.

אלא שיש עוד מדינה שבה ניתן לבנות שותפויות בנושא חדשנות, טכנולוגיה וכן ליצור הזדמנויות בתחום הסחר בכלל ובתחום התקשורת והאלקטרוניקה בפרט: טיוואן.

טיוואן. ShutterStock
השמיים הם הגבול. קו הרקיע של טיוואן/ShutterStock

ישראל וטיוואן דומות מאוד בהרבה מובנים - מדובר בשתי מדינות קטנות, שמסתמכות בעיקר על ההון האנושי. טיוואן, כמו ישראל, היא מדינה דמוקרטית, פתוחה, בעלת שוק פרטי, שדומה מאוד לזה של ארצות הברית. טיוואן גדולה מישראל יותר מפי שניים בסך הכול, אבל נחשבת לכלכלה השישית בגודלה באסיה ובמקום ה-21 בעולם, ונמצאת במקום ה-17 בהיקף הסחר הבין-לאומי, על פי ארגון הסחר העולמי, עם ייצוא בשווי 329 מיליארד דולר בשנת 2019. טיוואן היא מעצמת ייצור מתקדם ומתמחה בייצור חומרה ואלקטרוניקה, והטמעת טכנולוגיות חדשניות בתחומים רבים.

"אנחנו מזהים בישראל פוטנציאל עצום כגורם משלים באותם תחומי תעשייה בהם טיוואן מצטיינת. ישראל מובילה בחדשנות ובמו"פ, בעוד טיוואן מובילה בהנדסה ובייצור. החברות הטיוואניות הגדולות צריכות את הטכנולוגיה ואת יכולות החדשנות של סטארט-אפים ישראלים", מסבירה אמה יאנג, מנהלת TAITRA (טאיטרה), מרכז החדשנות והסחר של טיוואן בישראל.

טאיטרה הוא ארגון הפועל ללא מטרות רווח, סניפו הישראלי הוא הסניף ה-63 של הארגון בו פועלים כ-1400 עובדים בכ-35 מדינות. מטרת הארגון היא לתמוך בחברות הטיוואניות במאמציהן להפוך לחברות גלובליות, ולעזור להן בייצוא לשווקים גדולים, ביניהם ארה"ב, הודו, דרום אמריקה ואירופה. הארגון גם אמון על הפקת כ-40 תערוכות בינלאומיות מדי שנה, כדוגמת Computex, שנחשבת לתערוכת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם.

בישראל, משימת הליבה של הסניף היא ליצור ערוצים עסקיים וטכנולוגיים בין ישראל לטיוואן, לבנות שותפויות בנושאי חדשנות וטכנולוגיה ולקדם הזדמנויות סחר. "המטרה לשמה הקמנו את הסניף בישראל היא לא רק לקידום היצוא הטיוואני, אלא לעזור לחברות וליצרנים טיוואנים ליזום שיתופי פעולה עם תעשיית ההיי-טק והסטארט-אפ הישראלית", מסבירה יאנג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אמה צ'אנג. Su Fan Chen,
"החברות הטיוואניות הגדולות צריכות את הטכנולוגיה ואת יכולות החדשנות של סטארט-אפים ישראלים". צ'אנג/Su Fan Chen

כיום, טיוואן היא יצרנית עולמית מובילה של רכיבי ומוצרי אלקטרוניקה מתקדמים. תעשיית האלקטרוניקה מחזיקה בנתחי שוק חסרי תקדים: מעל ל-80% מהמחשבים הניידים בעולם מיוצרים בה, 80% מלוחות האם, ו-67% מהראוטרים בעולם, כמו גם מותגים בינלאומיים כדוגמת האייפון של חברת Apple שייצור רכיביו והרכבתו מתבצעים על ידי חברות טיוואניות. כמו כן, לטיוואן שורה של יצרנים מובילים בתעשיית הגיימינג, מחשוב תעשייתי ועוד. מוצרי האלקטרוניקה הטיוואנים הינם ברמת איכות גבוהה מאוד וביניהם מותגים בינלאומיים ידועים כמו: ASUS ,ADVANTECH, D-Link, ACER ,BenQ ועוד. "עוצמה ונוכחות שוק כזו בתחומי האלקטרוניקה והתקשורת הופכת חברות טיוואניות לשותפות סחר אסטרטגיות לחברות ויבואנים ישראליים", מסבירה יאנג.

רע קרונבליט, מנכ"ל חברת ASUS ישראל מוסיף: "יצרניות החומרה הטאיוואניות ו-ASUS בראשן מספקות כיום לצרכן הישראלי מוצר באיכות הכי גבוהה שיש תוך שמירה על מחיר תחרותי, ולראייה נתח השוק הגדול אותו היא מחזיקה בסגמנטים כגון לפטופים, גיימינג, חומרה (לוחות אם וכרטיסי מסך) ועוד. תחומים נוספים בהם ניכרת השקעה של ASUS בשוק הישראלי הם התחום העסקי ותחום IOT embedded. בתחום העסקי ASUS מפתחת את מערך הפתרונות והשירותים שהיא מציעה בשוק הישראלי מציוד קצה ועד שרתים מורכבים ומתמודדת כיום במכרזים ממשלתיים ותאגידיים לאספקת ציוד IT. בתחום ה-embedded ניתן למצוא את הרכיבים הייחודיים שלנו במגוון של פתרונות מכספומטים, תחנות דלק, בית חכם ועוד". בנוסף הוא מציין: "ASUS נמצאת בחיפוש מתמיד אחר שותפות ישראליות כדי למקסם את פתרונות החומרה הגמישים שהיא יכולה ליצר עם היצירתיות המחשבתית שלנו הישראלים".

רע קורנבליט. אביב קורט,
"יצרניות החומרה הטאיוואניות מספקות כיום לצרכן הישראלי מוצר באיכות הכי גבוהה שיש". רע קורנבליט/אביב קורט

חשוב לציין שטיוואן היא אחת המדינות שהתמודדה באופן הטוב ביותר עם מגפת הקורונה, שפרצה מוקדם יותר השנה בסין, במרחק של פחות מ- 1,000 ק"מ מהמדינה . בשונה מרוב העולם, מגפת הקורונה לא עצרה את הכלכלה הטיוואנית, והתעשיות ממשיכות לפעול במלוא המרץ. המדינה אף צפויה לרשום שיעור צמיחה של כ-%1.56 ב-2020 - הישג יוצא דופן לעומת כלכלות דומות. על רקע מגפת הקורונה והמשבר הכלכלי במדינות השכנות, טיוואן חיזקה את מעמדה כיצרנית המובילה בעולם בתחום האלקטרוניקה והתקשורת.

"ישראל היא סטארט אפ ניישן נפלאה, בעיקר בעולמות התוכנה - סייבר, דאטה ועוד, אך בכל הקשור לאלקטרוניקה, החיבור למרכז ייצור מוביל בעולם הוא הכרחי וחשוב. על כן יזמנו וובינר מיוחד ב-22/12 המיועד ליבואנים במסגרתו יוצגו התעשיות המתקדמות בתחומי האלקטרוניקה והתקשורת של טיוואן , הזדמנויות הסחר הקיימות, וכיצד ניתן לעשות עסקים עם אחת הכלכלות הצומחות בעולם", מסכמת יאנג.

  • עוד באותו נושא:
  • טיוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully