וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכול הממוקד החדש: עבירות בנייה

עו"ד משה גרין

17.12.2020 / 15:11

זה החל עם גלנט, עבר בליאת בן ארי וכעת נדבק גם, אולי, לקובי שבתאי. עו"ד משה גרין, שבעצמו הואשם בעבירות בנייה, מסביר מדוע הפיתרון הוא להסדיר את הנושא מראש ולא לחכות איתו כנשק יום הדין נגד מינויים בכירים

בווידאו: המפכ"ל המיועד בבוקר שאחרי ההודעה על מינויו/צילום: שלומי גבאי

מה משותף ליואב גלנט, עו"ד ליאת בן ארי, שי באב"ד, למפכ"ל המיועד הבא קובי שבתאי וגם לכותב שורות אלו? לכולנו יש עבירות בניה. ומתי התגלו עבירות הבנייה? רק כשהיינו קרובים לקבל מינוי. גלנט היה אמור להיות רמטכ"ל, שבתאי הוכרז כמועמד השר לתפקיד המפכ"ל, עו"ד ליאת בן ארי היא התובעת במשפטי נתניהו, שי באב"ד פרסם פוסט אודות הקמת מפלגה ואני, על פי הסכם קואליציוני חתום עם רה"מ, הייתי צפוי להיות יועצו לענייני התיישבות וחקלאות.

כאדם שבעצמו נשפט על עבירות ובניה ונלחם במערכת המשפטית בנושא זה, צר לי להגיד אך משהו רקוב מאוד אם עבירות בניה מתגלות אך ורק בסמוך לשיא קריירה של אדם כזה או אחר.

עבירות בניה הן לא רק גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה, אלא יש בהן הוראות סותרות, ארכאיות ויש סיכוי טוב מאוד שנמצא עבירות בניה בכל מקום אליו נפנה. ואם נחליט שעבירות הבניה הם תקנות חשובות ויש לשמור עליהן, מדוע הן נחשפות, כמעט תמיד, רק לקראת מינוי של אדם כזה או אחר? האם ביתו של גלנט נבנה לקראת קבלת תפקיד הרמטכ"ל? הטענות כלפי שבתאי גם נבדקו בעבר. סיפור עבירת הבניה שלו הוא מתקופתו כמפקד מרחב שרון שכלל בנייה לא חוקית על גג מבנה מפקד המרחב. בעיתון "הארץ" סופר על מתחם אירועים קטן שנבנה על גג המרחב מבלי שניתן לו היתר בנייה ומבלי שהמשטרה שילמה את אגרות הבנייה הנדרשות. האירוע הזה נבדק ע"י המשטרה שהטילה את האשמה על טעות אנוש ולא יותר מכך. אם כך, למה חוזרים וממחזרים את זה?

מפקד מג"ב, קובי שבתאי. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
סיפור ישן וממוחזר, אבל אם אפשר לנסות לגמור לבן אדם קריירה, אז למה לא? שבתאי/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

ומה לגבי באב"ד? על פי פרסום ב"כאן 11" באב"ד, עד לאחרונה מנכ"ל משרד האוצר ומי שממונה על מנהל התכנון והבנייה ויחידת האכיפה במשרד, לא הקפיד עליהם, לכאורה, בביתו. לפי "כאן 11" אף על פי שלא קיבל היתר ולא שילם את היטלי ההשבחה, הבית פוצל לשתי יחידות דיור, באמצעות בנייה בסטייה מהיתר הבנייה של כניסות נפרדות.

ומה לגבי בן ארי? כזכור, בן ארי פיצלה את הנכס בבעלותה על מנת להשכירו לזרים. ממקרה דומה של תביעה כנגד אחים בראש העין שפיצלו דירתם אך רק לשימוש בני משפחה עולה כי זו עבירה ב"רף התחתון" כאשר זה לשימוש משפחתי. לבן ארי זו בעיה משום שהנכס בבעלותם דווקא כן הושכר לזרים שאינם בני משפחה.

לכן, יש להקים צוות מקצועי שייבחן את כל תקנות הבניה הקיימות היום. יש לעשות שם סדר, לראות מה רלוונטי ומה לא. כשניהלתי מטעם מפלגת "צומת" את המו"מ הקואליציוני עם רה"מ נתניהו הוחלט כי תוקם ועדה מקצועית בנושא שתעשה סדר בעניין. לצערי, הסכם זה עוד לא יצא לפועל. בנוסף, יש לבנות מדרג - לא כל עבירת בניה היא כזו שיכולה לסכל מינוי. הגיע הזמן שמדינת ישראל תטפל בנושא הזה אחת ולתמיד משום שאם לא כולנו עבריינים בעלי כורחנו.

עו"ד משה גרין הוא יו"ר מפלגת "צומת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully