וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדרי ניתוח לבית ולמשרד: פיתוח חדש מחטא אוויר מווירוסים וחיידקים

20.12.2020 / 11:22

חטיבת ההנדסה של אלקטרה פיתחה מערכת אינטגרלית ייחודית המבוססת על טכנולוגיית ה-UV-C, שנעשה בה שימוש עד כה לחיטוי ולטיהור חדרי ניתוח. המערכת, שהוכחה כיעילה ב-99.9% כנגד וירוס הקורונה, מותקנת כתוספת על יחידת המיני-מרכזי בבתים, במרפאות ובמשרדים או על מפוחים

מסנן UV של אלקטרה. יחצ,
המערכת של אלקטרה/יחצ

החורף מגיע, אנחנו סגורים יותר זמן בחללים סגורים בבית ובעבודה, נמנעים מפתיחה של חלונות ונושמים אוויר שעובר שוב ושוב במערכת המיזוג. המצב הזה מהווה קרקע פורייה להידבקות במגוון מחלות, לרבות וירוס הקורונה, שהוכח באופן מובהק, ע"פ דוח אמן, שהסיכון להדבקה ממנו בחלל סגור היא פי 20 יותר מאשר בשטח פתוח.

במרבית החללים הסגורים בישראל מותקנות מערכות מיזוג שמכילות מסנני אבק עם פילטרים ברמות שונות שרובן ככולן לא יודעות להתמודד עם חיידקים, מיקרו-אורגניזמים ווירוסים. הטכנולוגיה היחידה שהוכחה ככזאת שיודעת להתמודד בחיטוי וטיהור האוויר בחלל החדר היא טכנולוגיית ה-UV-C שמנטרלת ( DEACTIVATE) את יכולת ההתרבות שלהם.

טכנולוגית ה-UV-C אף קיבלה השנה את ההכרה רשמית של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) ומשרד הבריאות בישראל, שהמליצו על השימוש ב- UV להפחתת הסבירות להעברת מחלות. משרד הבריאות אף פרסם באוגוסט האחרון המלצה לשימוש ב UV-C במערכות המיזוג ואף קבע תקן מחייב לשימוש במערכות הללו בבתי חולים (AC-01).

פיתוח אלקטרה למזגנים. יחצ,
לפני ואחרי המערכת/יחצ

חטיבת ההנדסה של חברת אלקטרה מוצרי צריכה השלימה בימים אלו את פיתוחה של מערכת אינטגרלית פורצת דרך בשם Electra UV-C ADD-ON, שהינה ייעודית למזגני אלקטרה ומבוססת על טכנולוגיית ה- UV שנעשה בה שימוש כיום בחדרי ניתוח לטיהור חלל האוויר מחיידקים ומווירוסים, לרבות וירוס הקורונה.

המערכת שפותחה במשך כחצי שנה במרכז המו"פ של אלקטרה בראשל"צ בהשקעה של 2 מיליון שקל, יכולה להיות מותקנת על יחידות חדשות או קיימות של מזגני המיני מרכזי הביתיות של אלקטרה או על מפוחי נחשון בהן נעשה שימוש במיזוג משרדים, קניונים, מוסדות ומלונות.

במרכזה של היחידה האינטגרלית, נורת UV-C (קרינת על-סגול) הנמצאת בתוך מתקן בטיחות ייעודי ומופעלת בצורה אוטומטית עם הפעלת יחידת המיזוג. היחידה עם נורת ה-UV-C, ממוקמת במיקום המדויק ביותר על פי הנחיות ASHARE (איגוד מהנדסי המיזוג האמריקאי), מה שמאפשר כאמור, להשיג יעילות מקסימלית של 99.9% בטיהור האוויר מחיידקים ומווירוסים לרבות נגיף הקורונה.

יתרונות מהותיים נוספים שקיימים במערכת האינטגרלית של אלקטרה על פני המוצרים הקיימים כיום בתחום: כל היחידה עומדת בתקן האירופי המחמיר (IEC 60335-2-40 REV:06), סחרור כמות אוויר גדולה לניקוי כל חלל החדר באופן המהיר ביותר (בין 12-15 מחזורים בשעה), עמידה בתקני בטיחות נדרשים למניעת פגיעה בריאותית, חיסכון בהוצאות החשמל, מנטרלת ריחות לא נעימים ומשתלבת בפתרון מיזוג האוויר הקיים ממילא בחדר. מעבר לכך, באלקטרה הצליחו לתמחר את המערכת בטווח של 1,200-1400 שקל בלבד, מה שיאפר להנגיש אותה לציבור הרחב.

לדברי מושיק ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, "כחלק מאסטרטגיית החברה לשיפור מתמיד של איכות האוויר פותחה המערכת במפעל בראשון לציון. כל הזמן עמד לנגד ענינו הרצון לייצר פתרון שיעמוד בכל הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות ויעילות אך באותה מידה שיהיה מתומחר ברמה שתנגיש אותו לכלל שכבות הציבור". עוד ציין ארדר, " אין לי כל ספק כי מדובר במוצר פורץ דרך בתחום המיזוג שכבר בשלב הפיילוט זכה לתגובות נלהבות מצד מתקינים, בעלי קניונים, מלונות ולקוחות פרטיים ואנו באלקטרה ערוכים לעמוד בכל הביקושים, בייחוד בתקופה שכזאת בה חשיבות איכות וניקיון האוויר הוא קריטי להמשך התנהלות ושיגרת החיים".

באלקטרה מעריכים כי פוטנציאל השוק של המערכת החדשה עומד על 15 אלף יחידות מיני מרכזי ו- 25 אלף יחידות מפוחים נחשון. כשאר במהלך השנה הקרובה יצטרפו עוד מאות אלפי לקוחות שיבקשו לשדרג את המערכות הקיימות שלהם במערכת Electra UV-C ADD-ON .

  • עוד באותו נושא:
  • אלקטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully