וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקורונה הכלכלית אין חיסון

מאיר נג'יבי

20.12.2020 / 12:19

המשבר הכלכלי שלא נוהל על ידי הממשלה כראוי הביא כל עסק למצוא את הדרך להתמודד עם הקשיים כל אחד לעצמו. החיסון אולי ירפא אותנו בריאותית, אבל בעלי העסקים ימשיכו לסבול זמן רב

בווידאו: נתניהו ואדלשטיין התחסנו נגד קורונה/צילום: ניב אהרונסון ולע"מ, עריכה: עמית שמחה

משבר הקורונה הביא עמו מאמץ כלל עולמי למציאת חיסון לנגיף שפגע בבריאותם של מיליונים ועלה בחייהם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם. ההשפעה של הנגיף על הכלכלה העולמית עוד תידון לאורך שנים ארוכות עם הניסיון של המדינות לצמצם את הנזק הכלכלי. חברות רבות בארץ ובעולם לא עמדו בהשלכות של המצב ונאלצו לסגור ולסיים את פעילותן.

החל ממרץ 2020 המשק הישראלי בכלל ורשתות האופנה בפרט עברו למתכונת של הקפאה לאור המגבלות וההנחיות שהחילה הממשלה בכדי להתמודד עם הנגיף ולמנוע הדבקה. הסגר הראשון הביא עמו כאוס למשק הישראלי, שכן ניהול המשבר נראה כנשלף מהמותן. לאחר החזרה ל"שגרת" הקורונה החדשה נותרה שאלת המסחר בעינה כשכל שנותר הוא להתעדכן מדי ערב בדיוני קבינט הקורונה שמקבל את החלטותיו עמוק לתוך הלילה ומשאיר את בעלי העסקים עם זמן אפס להיערכות של פתיחת חנויות.

חנות ברחוב דיזנגוף בתל אביב מודיעה על סגירתה, 12 בדצמבר 2020. ארז מיכאלי
חלק עברו למתכונת הקפאה, חלק לא שרדו/ארז מיכאלי

אחד ממהלכי ניהול המשבר הראשוניים בו נקטו מרבית החברות במשק הישראלי היה להוציא עובדים לחל"ת. " שגרת" הקורונה החדשה והחזרה למסחר בצעדים מתונים הביאה להחזרת עובדים למשרותיהם ונראה היה המשק הישראלי מתחיל לחזור לפעילות שתעזור להתאושש מהנזק הכלכלי הכבד שנגרם בחודשי מרץ, אפריל ומאי. ואז הגיע הסגר השני ואיתו מכת מוות לעסקים במגוון רחב של תחומים החל מענף המסעדנות ועד לענף האופנה. שוב להוציא עובדים לחל"ת, לסגור את החנויות ולהיתקע עם מלאי של עונה נוספת במחסני החברה שגם כך היו עמוסים בסחורה.

אחת מנקודות האור בענף האופנה, שעבר בשנים האחרונות תהליכי דיגיטציה מואצים, הינן חנויות האונליין שאפשרו לעסקים להמשיך בפעילותם ולספק ללקוחות את צרכיהם. בכדי להמשיך את פעילותם השקיעו עסקים רבים במהלך החודשים האחרונים בפתיחת אתרי אונליין מתוך ההבנה שהמשבר עוד רחוק מלהסתיים. לאור הסחורות שהצטברו במחסני חברות האופנה ומכיוון שמדובר בפריטים טרנדיים שמתאימים לכל עונה, נאצלנו למכור את הסחורה בהפסד רק בכדי לפנות מקום לסחורה החדשה.

המשבר הכלכלי שלא נוהל על ידי הממשלה כראוי הביא כל עסק למצוא את הדרך להתמודד עם הקשיים כל אחד לעצמו. למרות ההבטחות למענקים בגין החזרת עובדים מחל"ת לא נראה שהמדינה ממהרת לעמוד בהבטחותיה. בעלי העסקים שכל חייהם פרנסו אלפי משפחות ושילמו את חובותיהם למדינה נותרו לבדם להתמודד עם המשבר הכלכלי, איש איש לעסק שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאיר נג'יבי בעלי TOGO. איציק קנטי,
כתף קרה ממשרדי הממשלה. מאיר נג'יבי/איציק קנטי

עם קבלת הכתף הקרה ממשרדי הממשלה הוקמו איגודים של בעלי עסקים במגוון תחומים בכדי ללחוץ על מקבלי החלטות לתת פתרונות. כשם שישראל ערבים זה לזה הקורונה יצרה ערבות הדדית גם בקרב הקהילה העסקית שהחליטה להתאגד יחד כדי לקבל מהמדינה פתרונות. במקום שבעלי התפקידים במשרדי הממשלה יציגו תוכניות סדורות להבראת המשק התחושה היא שניהול המשבר בהיבט הכלכלי נעשה כלאחר יד.

בימים אלו נוחת בישראל לראשונה החיסון נגד הקורונה, שהביא עמו בשורה בריאותית חסרת תקדים ואופטימיות שהנה אנחנו רואים את תחילת הסוף. אך חיסון למגיפה הכלכלית עדיין לא נראה באופק ולמשק הישראלי ייקח שנים רבות להתגבר על השנה האחרונה שהייתה מכת מוות ללא מעט עסקים ישראלים.

מאיר נג'יבי הוא מנכ"ל ובעלים רשת נעלי TO GO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully