וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סוויץ' אקטיב על ההתרחבות לקהל הפרטי: "זו הייתה הישרדות"

20.12.2020 / 13:27

לפני הקורונה, הלקוחות של ברק צור, מנכ"ל סוויץ' אקטיב, היו חברות הייטק, עיריות וגופים ממשלתיים. אחרי שהשיק מתקני אקסטרים בגרסה קומפקטית וראה את ההתלהבות, יצא צור לדרך חדשה: "פתאום במקום מנהל רכש או סמנכ"ל כספים אתה מדבר עם בן משפחה". ריאיון מלא העצמה

סוויץ' אקטיב. רונן טופלברג,
אפשר גם בחצר. מתקנים של סוויץ' אקטיב/רונן טופלברג

ברק צור, בן 51, נשוי פלוס 2, גר באורנית. צור הוא הבעלים והמנכ"ל של חברת סוויץ' אקטיב, הקיימת מאז 2003. החברה מתמחה בייצור, תכנון והקמה של מתחמי אקסטרים. הלקוחות של צור עד לפני הקורונה היו גופי ענק, חברות הייטק, עיריות, גופים ממשלתיים, עם פסטיבלי ענק, אירועי ספורט עצומים, מרוצי בוץ, תוכן אקטיבי במרתונים, ועוד. אך הקורונה טרפה את הקלפים. השלטר ירד. האירועים נדמו וכך גם הפעילות של החברה.

מאחר שספורט הוא אורח חיים חשוב עבור צור, שאגב לפני 12 שנה אימן את המשתתפים בתכנית "לרדת בגדול", ולאור השעמום הגדול וחוסר המעש, הוא החליט להקים מתקן אקסטרים בביתו הפרטי. מתקן שהיווה סוג של חמצן עבורו ועבור משפחתו. פתאום החל שיח בין השכנים, המעגלים התרחבו, אנשים לטשו עיניים והבינו שהמתקן הזה הוא ממתק עבורם וחבל הצלה עבור בני משפחתם. החברים של הילדים החלו להגיע. נוצר שיח שהלך וצבר תאוצה.

ברק צור מנכ"ל סוויצ' אקטיב. סלי בן אוריה,
כשהשיח בין השכנים החל האסימון נפל. ברק צור/סלי בן אוריה

כך הבין צור שיש אור בקצה המנהרה. העשייה החלה. הוא התחיל להשכיר לשכנים ולתושבים של אורנית את מתקני האקסטרים בגרסה קומפקטית, התגובות היו נפלאות, והמעגלים התרחבו.

בתוך זה, ותוך כדי תנועה, גם היה תהליך דיוק של החברה, עם הרבה ניסוי וטעיה על מנת להתאים את המתקנים למשפחה ולקהל הפרטי. בחודשי הקיץ, הוא הבין שיש לו ביד בונבוניירה, כאשר בעלי הבריכות החלו להזמין מתקני אקסטרים מעל הבריכות הפרטיות. בד בבד עם הידיעה שחו"ל רחוק מאיתנו, אין הופעות, אין פעילויות, אין חוגים, מתקני הבריכות הפכו להיות להיט בקרב הקהל המבוסס.

"אני חושב שמהרגע שהתחיל להיווצר באזז ביישוב שלי", אומר צור, "ועשיתי את שתי ההתקנות הראשונות בתשלום לקהל הפרטי, גם כאשר מדובר באלפים בודדים, האסימון נפל. הבנתי שהעסק 'קם' על הרגליים, שאנחנו עושים SHIFT ומתניעים מחדש.

"עד כה התנהלנו מול לקוחות ענק. חברה עם נהלים מאוד ברורים. ההתאמה לקהל הפרטי נעשתה תוך כדי תנועה. פתאום אנשים משלמים באשראי או מזומן. בתחילת הדרך החדשה המטרה הייתה להשכיר את הציוד והמתקנים, כי המחירים מאוד גבוהים והפנייה עד כה כאמור הייתה ללקוחות מסחריים עם מחזורי ענק. הרכישה החלה דווקא עם קהל בעל בריכות פרטיות - הפכנו להיות מאוד אטרקטיביים".

לדברי צור "מחודש מרץ התחלנו לאפיין מתקן המותאם לקהל הפרטי. מתקן לא גדול, ולא יקר. התהליך ארך מספר חודשים, עד שהגענו למודל הקיים. מתקן אימון פונקציונאלי של 2 על 3 מ"ר, המחיר כ-7,450 שקל, שכולל שלל אפשרויות אימון, בין היתר קפיצות אקסטרים, ניתורים, סווינגים, ועם יכולת להוסיף פיצ'רים נוספים של עולם הקרוס פיט וכלה במתקנים גדולים יותר שמיועדים להתקנה מעל בריכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
seperator

למי מיועדים המתקנים?

"כמי שאימן בתכנית 'לרדת בגדול' לפני 12 שנים, אני מבין וחי את הספורט. המתקנים שלנו מיועדים גם לאותם אנשים שלא בכושר, שלא יודעים איך להתחיל להתאמן, מצאתי במתקן הביתי פתרון מעולה, למשל לילדים שלא מרגישים נוח ללכת לגינה ציבורית, אלו שנבוכים להגיע לחדר כושר. למבוגרים שלא יודעים איך לחזור לכושר וכמובן גם לספורטאים בדרגות קושי שונות. קורה מצב שחבר'ה צעירים 'השתלטו' על גינות הכושר השכונתיות, והם מהווים סוג של איום על אלו שאינם בכושר. המתקנים שלי מאפשרים לקהל הרחב לחזור לכושר, להתאמן. ראינו משפחות שאפילו בפינת משחקים של הילדים התקינו מתקן, או במרפסות לא גדולות , או פשוט אנשים שמגיעים אליי מתוך החלטה שהם אינם רוצים שהשגרה שלהם תיפגע בגלל גורם שלישי.

"בסופו של יום המתקן הזה הוא הרבה מעבר לספורט. יש כאן העצמה, התמודדות עם פחדים, בניית בטחון עצמי ועוד. התקופה "פירקה" מסגרות. אנשים מחפשים את המקום הזה לילדים ולמבוגרים, לפרוק אנרגיה ולהוציא תסכולים. וזה עושה עבודה מדהימה".

סוויץ' אקטיב. רונן טופלברג,
באוויר, במים וביבשה/רונן טופלברג

ההתעסקות עם קהל חדש לחלוטין אינה פשוטה. "אם בעבר עסקה נסגרה לאחר שיחה אחת עם גורם מקצועי, כמו מנכ"ל, מנהל משאבי אנוש, מנהל אגף אירועים ולאחר מכן עם איש רכש או מנהל כספים, כאן השיח הוא עם בני המשפחה", אומר צור, "בעבר ההתקנה הייתה בשטח סטרילי, פה הילדים 'מסתובבים' בין הרגליים וצמאים לעלות על המתקן. כמו כן, יש פה רמת דיוק מאוד גבוהה. כשאתה בונה פסטיבל שמיועד ל-3,000 איש עם 1,000 מ"ר בינוי ועשרות מכשולים, בסוף יש מתקנים לכולם, לכל גיל ויכולת. כשאתה מתכנן מתקן למשפחה, אתה לומד שפה אחרת, עם תיאום ציפיות ודיוק שיא, תוך כדי למידת והבנת היכולות הספורטיביות של הלקוח, פתרונות חדשים כמו אומגות לבריכה ועוד אלמנטים שלא היו קיימים בעבר.

ומה אחרי עידן הקורונה?

"אין ספק שנמשיך עם הקהל הפרטי. בכוונתי להקים חנות מקוונת עם מתקנים, תוספות וכו'. גם חו"ל מאוד מעניין אותי, זו חלק מהתכנית האסטרטגית של סוויץ' אקטיב ל-2021".

מה עם כל הפסטיבלים ואירועי הענק?

"נחזור לעשות את הפסטיבלים. אולם בפירוש לא נעצור את העבודה מול הקהל הפרטי. מהבחינה הזו הקורונה נתנה לנו סוג של מתנה. עשינו פסק זמן מהעבודה השוטפת, בלי שום הסחות דעת. בהתחלה זה היה הישרדות וכעת במבט לאחור - זו התפתחות רוחבית מבורכת, שעם יד על הלב לא הייתה מתרחשת ללא הקורונה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully