וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסמס כבר מזמן לא חג לנוצרים בלבד: הבשורה של הרשתות

21.12.2020 / 13:42

חג המולד מתקרב, והשנה הישראלים לא יחגגו אותו עם כדורגל בלונדון או קניות בניו יורק. "מדי שנה פוקדים את הסניפים לקוחות שרוצים לחגוג כאן בישראל", אומרים ברשת דאבח, ובטיב טעם מפתיעים: "גידול משמעותי בקרב רוכשי עץ האשוח - דווקא מצד הקהל היהודי"

קים קרדשיאן מציגה את קישוטי חג המולד שלה/@kimkardashian

חג המולד אמנם יחל רשמית רק בעוד כשבועיים, אבל ניתן לחוש באווירת החג ברחבי הארץ במגוון ערים, שווקים ורשתות חנויות שונות.

מדי שנה עשרות אלפי מבקרים, בני כל הדתות, באים לחגוג את חג המולד, להכין את הבית לקראתו עם קישוטים, ממתקים ואורות מנצנצים. אם בעבר היה הנושא בגדר טאבו בישראל, הפתיחות הביאה בעשורים האחרונים להרמת המודעות גם בקרב הציבור הישראלי.

סניפי רשת השיווק סאלח דבאח ובניו, המונה ארבעה סניפים בפריסה ארצית (מגדל, עין המפרץ, דיר אל אסד ובאר שבע) התקשטו השקיעו כחצי מיליון שקלים החודש והתקשטו בשלל אביזרים, צבעים, טעמים וריחות לקראת הכריסמס. בסניפים, שבבעלות משפחת דבאח, נערכו השנה לקלוט עשרות אלפי ישראלים אשר רוצים לחוות אווירת חג כמו בחול ושהפעם לא יוכלו לצאת מישראל בשל מגבלות הקורונה. בסניפים הוצבו בובות ענק של סנטה קלאוס, מכונות שלג, מטעמים מרחבי העולם, סופגניות ייחודיות ועוד.

מנהל פיתוח ארגוני ברשת סאלח דבאח ובניו, איציק ניזרי מספר: "אנו גאים להציג את מגוון מכל הדתות בסניפים שלנו - חנוכה לצד חג המולד, חג הקורבן לצד חג השבועות. מדי שנה פוקדים את הסניפים עשרות אלפי לקוחות אשר רוצים לחוות את אווירת חג המולד כאן בישראל. אני מזמין את כולם לבוא, לראות וליהנות, זו אווירה צבעונית ונהדרת".

טיב טעם כריסמס. אסף לב,
טיב טעם בכריסמס/אסף לב

גם ברשת טיב טעם, שחרתה על דגלה שוויון לכל הדתות והמגזרים, נערכים בקפידה. באתר המכירות "טיב טעם בקליק" מציעה הרשת לקהל לקוחותיה מגוון אקססוריז ומתנות וליין רחב של קישוטים המסמלים את החג.

רוני גרין מנהל המכירות ומועדון הלקוחות בטיב טעם: "מבדיקה שערכנו ברשת טיב טעם עולה כי לקראת חגיגות הכריסמס והסילבסטר ישנה עלייה של מעל 60% משנה שעברה, בקרב רוכשי עצי אשוח וקישוטים לעץ".

הגידול המשמעותי, מציין גרין, אינו דווקא בקרב המגזר הרוסי, ערבי או נוצרי אלא בקרב המגזר היהודי ישראלי. הגידול השנה עולה על מגמת הגידול שנצפתה בשנים האחרונות בדצמבר בשל הקורונה והיעדר הנסיעות לחו"ל: "ישראלים מהמגזר היהודי עורכים אירועים ומסיבות לסילבסטר ולכריסמס יותר ויותר בביתם, ורואים בעצי האשוח והקישוטים עוד תוספת יפה וצבעונית לחגיגות אלו. גורם נוסף לעלייה במכירות של עצי אשוח בקרב יהודים ישראלים אשר עשו עלייה לישראל לאחר שנים רבות בחו"ל , והביאו עימם מסורת ארוכת שנים, של חגיגת שני החגים: חנוכה לצד הכריסמס, בהשפעת מנהגי המקום ממנו הגיעו. הם חוגגים עם כל סממני החג, כולל תפאורה עשירה של עצי אשוח ומבחר רחב של קישוטים, מצנפות, סמלי אייל, גרבי חג למתנות ועוד".

גרין מסביר עוד: "השנה הגדלנו ברשת את היצע עצי האשוח והמוצרים לכריסמס כמו כדורים בצבעים של זהב, אדום וירוק, בובת סנטה, קונפטי, תאורה צבעונית וחגיגית. זאת על מנת לעמוד בביקוש ההולך וגובר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רשת בנא משקאות. יחצ,
יותר קוקטיילים. בנא משקאות/יחצ

ברשתות האלכוהול כבר ערוכים לנהירה המאפיינת כל סיום שנה, אבל מבינים שהפעם זה בכל זאת קצת שונה.

"לקראת חגיגות סוף השנה ולאור המצב המתמשך בעקבות הקורונה, אנו צופים שהחגיגות יתקיימו במתכונת שונה והקהל יחגוג בביתו בחיק משפחתו לצד חגיגות במתכונת מצומצמת עם חברים", אומרת פני בכר, מנהלת השיווק של בנא משקאות, "בתקופה האחרונה אנו רואים גידול של כ-30% ברכישת משקאות אלכוהוליים ברשת, כשעיקר הגידול ניכר בשמפניות ויינות מבעבעים. לכן נערכנו בחנויות הרשת עם מלאים ומבצעים חגיגיים על מגוון רחב של יינות, שמפניות, קאווה, למברוסקו, וכן מבצעים על מגוון משקאות אלכוהוליים כגון וודקה וליקרים, להשלמת החגיגה הביתית. כמו כן, הרחבנו קטגוריית הוודקה בטעמים והשקנו מוצרים חדשים בשוק, לצד היצע מגוון של ליקרים חדשים, שמתאימים להכנת קוקטיילים ביתיים".

קוקטייל על בסיס שיבאס. יחצ,
קוקטייל על בסיס שיבאס של טמפו/יחצ

הקוקטיילים הם גם מנת חלקה של מחלקת האלכוהול של טמפו. חן הרפז, מנהלת המחלקה, מספרת: "שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת בכל תחומי החיים ובתחום האלכוהול בפרט, זאת בעקבות הסגירה של מקומות הצריכה ה'מסורתיים' (ברים, פאבים, מועדונים ומסעדות). ניתן לראות גידול משמעותי בצריכה הביתית ומשינוי הרגלים של הצרכן וכתוצאה מכך ישנו גידול בחנויות היין וברשתות המתמחות במשקאות אלכוהוליים. לקראת הכריסמס וחגיגות סוף השנה האזרחית, ישנה עליה ניכרת בביקוש בעיקר בצריכת הקוקטיילים בהכנה ביתית, שמפניות ומהדורות חגיגיות ומיוחדות לאירוח בבתים פרטיים ובאירועים אקסקלוסיביים מצומצמים".

  • עוד באותו נושא:
  • חג המולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully