וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכול להיות שהפיתרון לקורונה היה לנו מתחת לאף?

21.12.2020 / 14:56

להבדיל מנתונים מפרוץ המגיפה שגרסו כי מסנני אוויר אינם יעילים במניעת הדבקה, פרסום בניו יורק טיימס מציע דווקא ההיפך. מסנני אוויר עם מסנני HEPA נמצאו יעילים בקרוב ל-100% בלכידת חלקיקים מתחת ל-0.3 מיקרון, בהם נגיף הקורונה. יכול להיות שפספסנו?

מסנן אוויר חכם של פאקיר. יחצ,
האם זה הפיתרון היעיל? מסנן אוויר של FAKIR/יחצ

כתבה שפורסמה לאחרונה בניו-יורק טיימס עוררה סערה כאשר כתב העת המוביל מפנה לנתונים על פיהם מסנני אוויר עם מסנני HEPA יעילים בסינון וירוס הקורונה מחלל האוויר.

הנתונים מסתמכים על שינוי העמדה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (center for CDC disease Control and Prevention) שפורסם במהלך אוקטובר האחרון כי ישנה אפשרות הדבקה ב-COVID-19 גם על ידי חשיפה לווירוס בטיפות וחלקיקים המתעופפים באוויר במשך מספר דקות עד שעות. במילים אחרות, ה-CDC שינה את עמדתו, וכעת מכיר בעובדה כי נגיף הקורונה עלול להתפשט דרך האוויר.

נתונים חדשים אלו הופכים את מסנני האוויר שלא נתפסו עד כה כאמצעי יעיל עבור הורדת סיכויי ההדבקה בנגיף, לשחקן משמעותי. מסנני HEPA לוכדים ביעילות חלקיקים בגודל של 0.01 מיקרון ומעלה, ואילו נגיף הקורונה הינו בקוטר של 0.125 מיקרון, ובכך נופל הנגיף בטווח הקוטר המתאים. הכתבה אף מפנה למחקר של נאס"א (National Aeronautics and Space Administration) בנושא מסנני אוויר HEPA, שמדבר על קרוב ל-100% יעילות בלכידת חלקיקים בגודל קטן מ0.3 מיקרון.

נראה כי הציבור הרחב נקט עמדה עוד בטרם הפרסומים הרשמיים והצטייד במסנני אוויר כבר מתחילת המשבר "בשנה האחרונה חווינו עליה של -80% במכירת מסנני האוויר", מספר אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר המשווקת מספר מותגי חשמל בקטגוריה. "המודעות לאיכות האוויר שאנחנו נושמים עולה משמעותית כל הזמן, עוד בטרם עידן הקורונה. כעת צרכנים מודעים הרבה יותר לסיכונים הכרוכים בנשימת אוויר לא מסונן. אם בעבר המטרד הבולט היה ריח, בעקבות השנה האחרונה חלה עליה משמעותית במודעות הצרכנית לסינון נגיפים מאוויר חללים סגורים".

על אף שאף אחד מהיצרנים לא מבטיח מניעה מוחלטת של וירוסים, ובהקשר של קורונה לא מונע את הצורך בחבישת מסיכה ושמירה על היגיינה, בשנתיים האחרונות המודעות לאיכות האוויר נמצאת בעליה מתמדת שהובילה לצמיחת קטגורית מסנני אוויר ביתיים, מסנני HEPA משולבים כעת גם בשואבי אבק מתקדמים לשאיבה כפולה של חלקיקי אבק וסינון אוויר.

נתונים שפורסמו לאחרונה צופים כי שוק מסנני האוויר עתיד להכפיל את עצמו במהלך חמש השנים הקרובות, ועתיד להפוך למכשיר חובה בכל בית. אחד ממסנני האוויר שתופסים נתח מכירות משמעותי בישראל הוא של מותג החשמל הגרמני -Fakir מדגם לומינוסו (Luminoso) בעל שישה פילטרים אשר מנקה ומסנן את האוויר בבית מ-99.97% מהזיהומים, ביניהם חיידקים, אבק, ריחות, עשן סיגריות ואלרגנים, ובעל מערכת סינון שעברה סקרי איכות, ובין המקיפות והמוצלחות ביותר שקיימות בשוק. המכשירים החדשים מגיעים עם שלט, תוך אפשרות לאוורור קירור וחימום החלל ומציגים באופן קבע מדדים לגבי מצב האוויר בחדר

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully