וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז פתאום גילינו את הבית: השינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים

21.12.2020 / 16:44

עד שכולנו נתחסן, מסקרן לראות עד כמה עשרת החודשים החולפים השפיעו על הרגלי הצריכה שלנו שהשתנו פלאים. כך למשל את הכסף שחסכנו על חופשות בחו"ל, תרבות, פנאי ובילויים, השקענו בריהוט, גאדג'טים לבית ומוצרי חשמל חדשים

בווידאו: רכב שינוע של חיסונים התנגש בקלנועית באשקלון/עריכה: טל רזניק

וירוס הקורונה לא הותיר לנו אלא להסתגל למציאות חיים חדשה שלא הכרנו בעבר: הישראלים, שמורגלים לבלות את החלק הארי של זמנם מחוץ לבתים (ולא משנה מה מזג האוויר), עברו להסתגר בבתים ולהעריך את החופש, הפרטיות והשגרה "המשעממת" לכאורה. כפועל יוצא הם הפסיקו להתייחס ל"ארבעת הקירות" כמובנים מאליהם והתחילו להשקיע בהם סכומים נכבדים כך שיתאימו לצרכיהם ויהפכו לנוחים ומפנקים. לראייה, מדדי הצריכה שפורסמו כבר בחודשים הראשונים הצביעו על זינוק ברכישת ריהוט בכרטיסי אשראי ביחס לממוצע היומי בחודשים ינואר-פברואר, ערב המשבר ובחודש יוני אף נרשמת עליה חדה של יותר מ-50 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השני והשלישי, אם תהיתם, הופיעו מוצרי החשמל והביגוד בהתאמה.

נראה שהשיח הצרכני השתנה לפחות עד יעבור זעם ונחזור לשגרה. זה מתחיל בעליה של עשרות אחוזים בהתחלות השיפוצים שם לצד שדרוגים ושינויים טריוויאליים נרשמו בקשות לטיפול מקיף בנושא האקוסטיקה ושינויים בתשתיות חשמל כך שיתאימו לעבודה מהבתים. המטבחים שעבדו בחודשים הללו שעות נוספות קיבלו גם הם משנה חשיבות והישראלים שהפכו לפודיז מושבעים הצביעו ברגליים ורכשו מוצרי חשמל חדשניים שהופכים את העבודה במטבח לקלה, יעילה וידידותית. כל זה עוד לפני שדיברנו על ההשקעה האדירה במרפסות ובחצרות.

ניגא שף. Alfa Forni,
מוצרים שלא היו בראש מעייננו פתאום קיבלו תעדוף. טאבון של ניגא שף For Home/Alfa Forni

ההשקעה כאמור אינה עוצרת במעטפת הבית או הדירה. בחודשים החולפים נרשמה עליה בביקוש לאביזרים ומוצרים עבור החללים שהפכו לצירים חשובים ומרכזיים בבית הישראלי כמו הסלונים ופינות האוכל שאחרי עשור בהם נדחקו הצידה חוזרים למרכז הבמה.

"אני מאמינה שאין אחד שלא היה שמח לוותר על התקופה המטלטלת הזאת אבל במובנים מסוימים, מעז יצא מתוק", כך לדברי עינת כהן, תושבת שכונת עיר ימים בנתניה. "בדירה שלנו עברנו להתגורר לפני כבר יותר משנתיים אבל היא הפכה לבית במלוא מובן המילה במהלך החודשים הראשונים של המשבר. הרבה מההרגלים שלנו כמשפחה השתנו ואנחנו מבלים כיום הרבה יותר בבית - אין מסעדות, אין בילויים והמפגשים שלנו עם המשפחה והחברים והמשפחה עברו לכאן. ההחלטה לשדרג את הרהיטים בדירה נפלה כבר בימים הראשונים של הסגר - הבנו שאפשר להפוך את לאזורי המחייה שלנו לנוחים ומותאמים יותר מתוך הבנה שהתקופה הזאת תערך זמן רב. החלטנו לרכוש רהיטים פונקציונליים ומפנקים יותר שיהפכו את השהייה בבית לנעימה ומזמינה יותר. לדוגמה, מערכת הישיבה החדשה בסלון היא עמוקה וכיפית ומאפשרת לנו ההורים לבלות זמן איכות עם הילדים- לשחק, לצפות בסרט יחד וכו'. את פינת האוכל הקטנה והפרוביזורית הישנה החלפנו באחת גדולה ונוחה בהרבה שנפתחת בעת הצורך ל-3 מ' ומאפשרת לנו לארח לארוחות ביתיות חברים ומשפחה בצורה נינוחה ונעימה בהרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אליתה ליוינג. יחצ,
סדרי העדיפויות השתנו. סלון של אליתה ליווינג/יחצ

שינויים כגון אלה מגיעים עם תג מחיר שנע בין באלפי ולעיתים אף מאות אלפי שקלים, בהתאם לרשת ולמותג אך נראה שהישראלים רואים בהשקעה זה השקעה כדאית: "למרות ההגבלות והסגרים לא נרשמה ירידה בביקוש אלא דווקא עליה", אומר יגאל סייג, בעלי חברת אליתה ליוינג - יבואנית ריהוט של מותגי יוקרה אירופאים. "התקופה שינתה סדרי עולם ובתוך כך גם את סדרי העדיפויות של הישראלים שגילו מחדש את הסלונים ופינות האוכל - שני אזורים שבשנים האחרונות מעמדם התערער לטובת המטבח עצמו. העובדה שכל בני המשפחה שוהים יחד פרק זמן ממושך גורם לסלון הפורמלי לפינת משפחה לכל דבר וככזאת, לקוחות מחפשים מערכות ישיבה עמוקות ומפנקות, כנ"ל לגבי סקשן של פינות האוכל שם אנחנו רואים עליה בביקוש לפינות אוכל מעוצבות וכיסאות אוכל נוחים".

לדברי סייג, "המציאות החדשה הצריכה אותנו להסתגל לשיטות עבודה חדשות - כך למשל פיתחנו מנגנון פגישות עם מעצבים, אדריכלים ולקוחות שעמד בדרישות התו הסגול והתגלה כהצלחה וגם עכשיו, בחודשי נובמבר-דצמבר אנחנו ממשיכים לראות הענות של הצרכן הישראלי אל מול ההטבות והקולקציות החדשות".

גולדשטיין גלרי. יחצ,
יותר דגש לעיצוב הסלון. טפט של גולדשטיין גלרי/יחצ

לדברי אלון שגיא סמנכ"ל קמעונאות בחברת אלוני: "בתקופת הקורונה קרו 3 דברים מרכזיים: הראשון - מכיוון שאנשים לא יכלו לצאת לחופשות מתוכננות או ספונטניות הם הקצו את הכספים לשיפוץ הבית על חשבון החופשות שבוטלו. בנוסף - לאור כל ההגבלות, הריסונים, והסגרים אנשים מצאו את עצמם בבית מבוקר עד ליל והבינו את חשיבותו של הבית, שמו יותר לב לעיצוב ולפונקציונליות. התחזק בהם הרצון לעשות שינוי. הבית הפך להיות הלב והמרכז בתקופת הקורונה - רבים הרחיבו את אזור החוץ של המרפסת, שיפצו את חדרי הרחצה והשירותים, המטבח שהפך למאוד דומיננטי בזמן הקורונה גם קיבל תשומת לב מיוחדת והתחדש, הסלון עם הטלויזיה במרכז הפך לחלק מרכזי בחיי האנשים ועבר מתיחת פנים וכו. לאנשים היה חשוב לעשות את כל ההתאמות הנדרשות בתקופה זו בעיקר לאור העובדה שאין לדעת מה צפוי גם בהווה וגם בעתיד. דבר נוסף - רבים עברו לעבוד מהבית והיו צריכים לעשות התאמות ברוח התקופה החדשה על מנת לייצר סביבת עבודה מותאמת , נוחה ואסתטית".

אלוני אריחים. אסף לוי,
אריחים של אלוני/אסף לוי

לדברי שרית גולדשטיין, סמנכ"לית השיווק ומבעלות גולדשטיין גלרי טפט, טרנד העובדה מהבית הצריך מהישראלים לתת הרבה יותר דגש לעיצוב הסלונים וחדרי השינה שבהעדר חדרי עבודה ייעודיים הפכו לאזורי העבודה המועדפים. "אנחנו מייחסים את העלייה לדרישה בטפטים וחיפויי הקיר בין היתר לשיחות ה-ZOOM ושיחות הוועידה שהעובדים מנהלים מהחללים האלה ובאופן טבעי הם רוצים שהם יראו במיטבם. בתוך כך, גם הילדים לא נשארים מקופחים ואנחנו עדים לעליה בביקוש לטפטים גם עבורם, תולדה של רצון ההורים לשמח ולעודד אותם בתקופה של חוסר ודאות ושפע חששות שצפים באוויר. העובדה שמדובר במוצר שניתן להזמין אונליין דרך האתר גם בתקופות של סגרים הקלה מאוד על הצרכנים. המידע פרוס בפניהם בצורה מאוד מסודרת וכולל המחשה וויזואלית של איך המוצרים נראים כשהם מותקנים". טווח המחירים הוורסטילי, שנע בין עשרות למאות שקלים לגליל, אפשר בפועל גם לאלה שלא התכוונו להוציא סכומים גבוהים מאוד לשדרג את סביבת המגורים".

נראה שהשהיה הארוכה בבתים גרמה גם לעליה בהיקף הדרישה למערכות סאונד לפנים הבית ובתוך כך גם עבור המרפסות והגינות: " הדרישה היא לרמקולים שלא רק יפיקו סאונד צלול עוצמתי ומאוזן שמתפזר ברחבי החלל בצורה אחידה אלא גם בכאלה שיתחברו אופטימלית לסגנון העיצוב השולט בחלל", כך לדברי יוסי גול, מנכ"ל ומבעלי חברת טופ אודיו. "קיימים מגוון פתרונות של רמקולים "אינטגרליים" שמושקעים בתקרת או קירות הגבס. או רמקולים מעוצבים שניתן לתלות מהקיר או אפילו מהתקרה או להניח על מדף או בתוך ספרייה ובחודשים האחרונים בהחלט ניכר היה שיש עליה בביקוש להם".

טופ אודיו שנדליר. יחצ,
שנדליר של טופ אודיו/יחצ

כחלק משדרוג המרפסות נרשמה גם עליה בריהוט גן, תאורה לגינה ומטבחי חוץ. לדברי יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק ומבעלי חברת ניגא שף FOR HOME, "העובדה שקיימים מותגים שמייצרים מטבחי חוץ CUSTOM MADE מאפשרת גם לבעלי דירות עם מרפסות לא גדולות במיוחד להתאים לעצמם מטבח חוץ שעונה על כל הצרכים, קל וחוויתי לשימוש שמאפשר אינטראקציה עם יתר הנוכחים. יש כיום נטייה להשתמש במטבחים עשויים נירוסטה בהם משולבים מוצרים שמאפשרים לשמור עליהם מסודרים ונקיים תוך כדי עבודה: משטחי הנחה והכנה נשלפים, מדיחי כלים מהירים במיוחד, פחי אשפה נסתרים במשטח העבודה וכיוב'. עוד מוצר שמככב ביותר ויותר מרפסות הם הטאבונים שבזכות טכנולוגיות חדשות משחזרים את הטעמים והמרקמים האותנטיים של מיני מאפים ומנות נהדרות של בשר, דגים וירקות, בזכות צליה על רצפת אבן טרקוטה מיוחדת. טווח המחירים של אלה הוא רחב וניתן למצוא מוצרים איכותיים במיוחד בעלות של החל מעשרות אלפי שקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • צרכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully