וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מקיסריה וסביון: בתי היוקרה נמצאים בכלל בפריפריה

22.12.2020 / 0:32

אם חשבתם שבתי היוקרה המושקעים ביותר בישראל ממוקמים בסביון או בקיסריה, כדאי שתפנו מבטכם לכיוון עפולה, יישובי גדרות ואפילו עוטף עזה. מסתבר שהאחוזות המפוארות והמאובזרות ביותר בארץ מצויות בכלל שם

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

לא, לא מדובר בהגירה של בעלי ממון מגוש דן ובפרט תל-אביב. עיקר בעלי נכסי היוקרה באזורים הללו הם דור שני ושלישי שנולדו, התחנכו ובגרו בסביבה ומעידים על חיבור עמוק ושורשי. הם אינם מוכנים לוותר על המרחב, השקט והרוגע תמורת מגורים בדירת יוקרה בלב העיר למרות שהם יכולים להרשות זאת לעצמם, ללא כל בעיה.

"99% מבעלי הנחלות הם תושבי האזור במקור. הם חיים בפריפריה, אוהבים כל רגע שם ואני לגמרי יכול להבין אותם", מסבירים הילה ודן ישראלביץ, בעלי המשרד ישראלביץ אדריכלים המתמחה בתכנון ועיצוב וילות ובתי יוקרה במרכז ובפריפריה. "המגרשים גדולים ומאפשרים שפע של אלטרנטיבות תכנוניות אבל מעל לכל יש שם איכות חיים שלא תסולא בפז שקשה למצוא באזורים אורבניים וצפופים. אנחנו מדברים על טייקונים - אנשים מאוד עשירים ומצליחים במגזר העסקי, תעשיינים, יבואנים ויצואנים, אנשי הייטק וגם חקלאים גדולים. כולם בני האזור שבזכות הצלחתם יכולים לרכוש נחלות רחבות ידיים ולבנות עליהן נכסים יקרים מאוד. בחלקם מושקעים גם 30 ו-40 מיליון שקלים".

פרנקל אדריכלות ועיצוב. איתי בנית,
הרחק מהעיר הגדולה. בית שנבנה בתכנון פרנקל אדריכלות ועיצוב/איתי בנית

לדברי ישראלביץ, מדובר בשטחים גדולים יותר ולכן גם אחוזי הבניה גדלים באופן משמעותי: "מחירי הקרקע נמוכים ביחס למרכז ואופציות התכנון גמישות בהרבה כך שבפועל, הסבירות שאוכל לספק חווית מגורים שוות ערך לבעלי מגרש בצהלה, שעלה 20 מיליון שקלים היא נמוכה. קווי הבניין בערים הם מאוד נוקשים, וניצול אחוזי הבניה הוא כמעט אופטימלי. היכולת של המתכננים ליישם במגרשים האלה מגרשי טניס, בריכה גדולה במיוחד, פטיואים מיוחדים או בריכות שיקוף היא נמוכה, בשל אילוצי שטח. בנחלות הגדולות אין שום מניעה לייצר את כל אלה וגם הרבה יותר, לכן הבתים האלה הם הכי מיוחדים. בתוך כך, ככל שהתב"ע מאפשרת זאת יש בעלי נחלות שמנצלים את השטח גם למבנים שמיועדים לפעילות שאינה חקלאית כמו יקבים, מבני משרדים, צימרים ויחידות נופש. אגב, רבים מהם בוחרים בנחלות גדולות מתוך מחשבה שיוכלו לבנות עליהן בעתיד בתים גם לילדים, שיישארו קרוב אליהם".

"כשמדובר בבתי יוקרה, הפתגם 'אל תסתכל בקנקן אלא מה שבתוכו' בהחלט קולע", מסבירה נירית פרנקל, מבעלות המשרד פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים. "על פניו, ספק אם אדם מהישוב יידע לשים אצבע ולהסביר היכן מושקע הכסף הגדול. חשוב להבין שהרוב המכריע של הבתים האלה ממש לא מוחצן ומנקר עיניים. מבלי לעשות הכללות רבים מהם הם דווקא אנשים צנועים ומאופקים שלא חשים צורך ליצור פרובוקציות ולנפנף בעושרם. מה שכן, הם מודעים לדרגות איכות ולפינישים ושם בדיוק מושקע הכסף הגדול- במוצרים עצמם ובאנשי מקצוע מהשורה הראשונה שמוגדרים כאומנים בתחומם".

לדברי פרנקל, חלק גדול מההשקעה הולך למערכות שכלל לא נראות לעין ודווקא הן היקרות. "יש להם את הפריבילגיה להשתמש במערכות חימום/ קירור ובקרת אקלים, חימום תת רצפתי, מערכות בית חכם ואודיו וידיאו שהן TOP OF THE LINE והעלות שלהם יכולה להגיע בקלות לסכום שחוצה את רף חצי המיליון למערכת בודדת. כך למשל, אם בתאורה עסקינן, בבתים כאלה משולבות מערכות חכמות שמאגדות מספר גופי תאורה על ציר הארה אסתטי אחד והן עונות על צרכי אסתטיקה ופונקציה באחת. תכנון הסיסטמים האלה מתבצע בהתאם לצרכי החלל כך שאין אחד שיהיה דומה למשנהו. פרט להם בולטים גופי תאורה פיסוליים וארכיטקטוניים שעלותם מתחילה בכמה עשרות אלפי שקלים אבל יכולה להגיע גם ל-300 אלף ₪ לגוף תאורה יחיד וכמובן שגם להרבה יותר מזה. ישנם מותגי יוקרה בינלאומיים שמתמחים במנורות בעבודת יד אומן אותן הן מיצרים מחומרים כמו קריסטלים, זכוכיות מיוחדות, פרזול יוקרתי וציפויים מניקל ורוז גולד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ישראלביץ' אדריכלים. אסף פינצ'וק,
ניצול אחוזי הבנייה כמעט אופטימלי. בית בעיצוב ישראלביץ' אדריכלים/אסף פינצ'וק

פרנקל מציינת כי "עוד פרט שמייקר מאוד הם הפתחים העצומים שגדולים בהרבה מהסטנדרט ופונים לרוב לעבר חצר גדולה ומושקעת במיוחד. הגודל משפיע באופן גורף על עלויות הייצור וההתקנה, לרוב פי 4 ביחס לעלות הסטנדרטית בבית פרטי, וגם שם מדובר בעלויות גבוהות במיוחד כשמסתכלים על התקציב הכולל. מי שאמונים על בניה, יצור והתקנה של כל פרט הם בעלי מלאכה שמתמחים בפלח שוק הספציפי ומפיקים תוצרים ברמת דיוק עילאית. לדוגמה, הטיח בבתים האלה מדויק ברמת המילימטר הודות לעבודה מוקפדת ושימוש בציפויי גבס טיח או גבס גמר חיצוני שיוצרים מפגשים של 90 מעלות. ההתעמקות בכל פרט והעסקת אנשי מקצוע מיומנים שכאלה גוזרים תג מחיר מרשים.

"בעלי הבתים יכולים להרשות לעצמם לרכוש חומרי גלם יקרים בהרבה מהסטנדרט ובמסה גדולה. כך, למשל, נראה הרבה עבודה עם פליז כתחליף יוקרתי לברזל, גזעי עצים יוקרתיים כמו איפאה ושִׁטָּה, חיפויים ורצפות מחומרים מיוחדים ועוד. הבית מורכב ממוצרים שנחתכים ומותאמים על פי מידה (cut to size) מה שמייקר את עלותם בהרבה ביחס למוצרי ה- MASS PRODUCTION. ההתמקדות לרוב היא במוצרים טבעיים אותם ניתן ליישם בשלל סגנונות כך שלכל קונספט נבחרים מוצרים שונים אך העקרונות זהים".

פרנקל אדריכלות ועיצוב. איתי בנית,
כמו בנופש. בית בעיצוב פרנקל אדריכלות ועיצוב/איתי בנית

שירלי דן, בעלת משרד המתמחה בעיצוב ותכנון אדריכלי שלבתי יוקרה מצטרפת לדעתו של ישראלביץ: "יש חיים מחוץ למרכז והם לא נופלים מהם במאומה. הכול עניין של state of mind ובאורח החיים שאתה רוצה לייצר לעצמך. מדובר באנשים בעלי משפחות שמחפשים את איכות החיים הספציפית שניתן למצוא באזורים הללו- מוסדות חינוך קיבוציים, שדות שניתן להגיע אליהם רגלית תוך דקות, אוויר נקי ושפע של מרחב. מדובר בבעלי חברות שמתנהלות בפריפריה אבל לא רק. חלקם עובדים במרכז אבל נושאים בתפקידים שמאפשרים להם גמישות מבחינת השעות כך שגם בימים שהם נוסעים למרכז הם נמנעים מהפקקים הגדולים ומגיעים לשם וחזה הביתה במהירות יחסית.

לדברי דן, לא מדובר באנשים שחסר להם כסף, חלקם אגב בעלי דירות בפרויקטי יוקרה בתל-אביב אותן הם משכירים או מנצלים לחופשות סוף השבוע. "מדובר באנשים שהשכילו להבין מה הם יוכלו להשיג תמורת ההשקעה שלהם וכן, הם יכולים להשיג הרבה יותר. המחירים במושבים באזור השרון לדוגמה הם גבוהים במיוחד ושטח של חצי דונם בהרצליה פיתוח מתחיל ב-6 או 7 מיליון שקלים. ככל שאתה יוצא מהרדיוס, המחירים מתחילים לרדת משמעותית, בקדימה לדוגמה מגרש בשטח של חצי דונם עולה כ-2.5 מיליון שקלים. באופן זה הם יכולים לממש פנטזיה כפולה ומכופלת, לרכוש שטח של 20 דונם (ולפעמים גם יותר) לבנות עליו בית חלומות רחב ידיים כולל פסיליטיז שאין שום אופציה לאכלס במגרשים במרכז וכל זאת במחיר זהה לבתים שנבנים על שטחים קטנים בהרבה במרכז".

ישראלביץ אדריכלים. יוסף פינצ'וק,
איכות מונומנטלית יוצאת דופן. בית בעיצוב ישראלביץ' אדריכלות/יוסף פינצ'וק

לדברי דן מדובר בתופעה שהולכת וצוברת תאוצה. יותר ויותר מתושבי האזורים הללו בוחרים לשדרג את הבתים הסטנדרטיים בבתי יוקרה מונומנטליים שתבססים על אדריכלות איכותית ויוצאת דופן: "אם עד לא מזמן רוב הבתים שהייתי מתכננת היו באזור המרכז היום המצב מתחיל להשתנות ויש דרישה הולכת וגוברת לבתי יוקרה בישובים באזור אשקלון, עפולה, נתיבות, בית לחם הגלילית ועוד יישובים פריפריאליים רבים. הבניה שם היא מעט שונה מכיוון שיש לנו את הפריווילגיה לתכנן בית שמתפרס על קומה אחת ועדיין יש מספיק מקום לשפע של פסילטיז כמו אורוות, בריכה ענקית, ג'קוזי, חדרי ספא, מתקני כושר ומלתחות ועוד. חשוב להדגיש שמבחינת שהעלויות על תכנון, תשתיות, אדריכלות נוף, חשמל חכם וכיוב' הן זהות. אותם לקוחות בפריפריה רוצים את הטוב ביותר עבורם ולא מתפשרים. מכיוון שמדובר על שטחים גדולים במיוחד, לעיתים העלויות שם גבוהות ביחס לפרויקטים במרכז".

דן צופה שההגירה מהמרכז לכיוון יישובי הפריפריה רק תגבר בשנים הקרובות: "אני מרגישה את זה אצל הרבה לקוחות, שחיו עד עכשיו בפנטהאוזים ודירות מפנקות ומרגישים בחודשים האחרונים מאוד חנוקים. הם מחפשים את הבית הפרטי והגינה ולא מדובר רק בדיבורים, יש לא מעט שכבר מיישמים, רכשו מגרשים או נחלות ומתחילים בתכנון בית החלומות. בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully