וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאקסיה מתחילה לייצא לגרמניה עם משלוח מסחרי ראשון של קנאביס

22.12.2020 / 10:02

פנאקסיה היא החברה הראשונה לייצא לגרמניה את מוצרי הפרימיום שפיתחה. המשלוח שוחרר אתמול (שני) ממכס בנתב"ג וצפוי לנחות בגרמניה ביום חמישי: "תולדה של עבודה קשה ומתמשכת"

דדי סגל מנכ"ל פנאקסיה. יחצ,
דדי סגל, מנכ"ל פנאקסיה/יחצ

פנאקסיה מעבדות ישראל בע"מ ("פנאקסיה ישראל", ת"א: פנאק PNAX) יצרנית מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בישראל, הודיעה היום (שלישי) על ייצוא מסחרי ראשון של מוצרי פרימיום מבוססי שמן קנאביס רפואי לגרמניה, בהתאם לתחזיות החברה מתחילת השנה. המשלוח, שיצא לנתב"ג ממפעלי החברה בלוד לאחר השלמת הבדיקות הנדרשות על ידי משרד הבריאות ורשויות המכס הישראלי, צפוי לנחות בגרמניה כבר ביום חמישי. המוצרים, שפותחו על ידי פנאקסיה ומגובים בניסויים קליניים, יימכרו תחת המותג Naxiva-Panaxol, המשותף לה ולענקית הפארמה האירופאית Neuraxpharm.

Neuraxpharm שתשווק את המוצרים בגרמניה, צפויה להתחיל במכירות כבר בתחילת 2021. חשוב לציין כי בעוד שבישראל הרופא המטפל רושם למטופל מרשם הכולל את המינון המומלץ ואחוז החומר הפעיל הדרוש למטופל ובכך מאפשר לו לרכוש בבית המרקחת כל מוצר מתוך מגוון רחב של מוצרים המכילים את התרכובת הספציפית לבחירתו, בגרמניה המטופל מקבל מרשם עם שמו של המוצר המדויק אותו יקבל בבית המרקחת. על כן, שיווק המוצרים בקרב הרופאים המוסמכים להנפיק למטופלים מרשמים למוצרי קנאביס רפואי לטיפול במספר רחב של מחלות שהינו תחום מומחיותה של Neuraxpharm, הינו תנאי סף להצלחה במדינה שנחשבת לשוק הקנאביס הרפואי הגדול והצומח ביותר בעולם מחוץ לארה"ב, ומונה כיום כ-120 אלף מטופלים. כמו כן, על פי הערכות מספר המטופלים בשוק הגרמני גדל בעקביות וצפוי תוך 4 שנים לגדול ל-1%-2% מהאוכלוסייה, קרי, כ- 800 אלף מטופלים.

ההוצאה החודשית הממוצעת של מטופל קנאביס רפואי בגרמניה עומדת על כ- 400-500 אירו לחודש, בהשוואה להוצאה חודשית ממוצעת של כ- 500-800 שקלים למטופל בישראל. על כן, הרווחיות הגבוהה הטמונה במכירת מוצרים בשוק האירופאי מהווה בשורה משמעותית עבור החברה, שמכירותיה, בדומה לחברות הקנאביס האחרות, התבססו עד כה על השוק הישראלי בלבד. על פי הערכות, היקף מכירות מוצרי קנאביס רפואי למטופלים בגרמניה במחצית הראשונה של 2020 הסתכם בכ- 75 מיליון אירו, כשהצפי הוא שתוך שנים ספורות היקף שוק הקנאביס הרפואי בגרמניה יעמוד על כמה מיליארדי אירו. הערכות אלו גורמות לכל תעשיית הקנאביס בישראל ובעולם לשאת את עיניה לגרמניה, כשוק עם פוטנציאל הרווח הגדול ביותר, בעודו מתבסס כיום על ייבוא בלבד. נכון להיום, פנאקסיה הינה החברה היחידה בישראל שמחזיקה בהיתר רגולטורי לשיווק מוצרים בגרמניה, מטעם רשות בריאות גרמנית.

seperator

סדרת מוצרי Naxiva-Panaxol פותחה ומיוצרת על ידי פנאקסיה על פי דרישות תקן EU-GMP בסטנדרטים פרמצבטיים מחמירים, באיכות גבוהה ובמינון קבוע של חומרים פעילים בכל סוג מוצר. שמנים אלה הם היחידים כיום המגובים בנתוני פרמקוקינטיקה וספיגה בדם שנבחנו בניסויים קליניים ומאפשרים לרופאים להתאים את המינון המדויק והאופטימלי לכל מטופל, בדומה לתרופה. המוצרים מיוצרים מחומר גלם המגודל על ידי שותפתה של פנאקסיה, שיח מדיקל גרופ, במסגרת שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות.

בנוסף לייצוא השמנים לגרמניה, בשבוע שעבר החברה הוציאה לצרפת משלוח ראשון של דוגמאות של טבליות קנאביס רפואי ושמני קנאביס רפואי, כחלק מהגשת מועמדות להשתתפות בפיילוט יוקרתי של ממשלת צרפת לאסדרת ענף קנאביס רפואי במדינה. הפיילוט צפוי להתחיל בחודשים הקרובים ולהמשך כשנתיים ובמסגרתו יבחרו 5-6 חברות שתספקנה מוצרי קנאביס רפואי ל- 3,000 מטופלים שיעמדו בקריטריונים שיקבעו, ללא תמורה. הגשת המועמדות בפיילוט נעשתה גם היא יחד עם Neuraxpharm, לאחר שהשתיים הודיעו בחודש שעבר על הרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן לשוק הצרפתי ועל התקשרות במזכר הבנות מחייב.

ד"ר דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה ישראל: "אנו חוגגים היום הצלחה שהיא תולדה של עבודה קשה ומתמשכת המבטאת את עוצמתה של פנאקסיה כחברת פארמה הן בשדה העסקי והן בשדה הרגולטורי. השוק הגרמני מהווה מנוע צמיחה משמעותי לפעילות החברה ואנו צופים שהתחלת מכירות מסחריות במדינה, יחד עם שותפתנו האסטרטגית ,Neuraxpharm תחל כבר בשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully