וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ברגע האחרון: זוגות צעירים שחתונתם בוטלה יקבלו החזר על המקדמה

22.12.2020 / 23:33

רגע לפני פיזור הכנסת אושר סופית החוק להחזרת המקדמות לזוגות שחתונתם התבטלה בגלל הקורונה, לאחר שהתקבלה הסכמה סופית בין כחול לבן לליכוד ולסיעות החרדיות. יוזמת החוק חה"כ שי וזאן: "אחרי 5 חודשי מאבק, הגיעה לסיום העוולה המתמשכת שחוו אלפי זוגות צעירים בישראל"

בווידאו: מחאת עצמאיים ושכירים מתחום המסעדנות אולמות אירועים, תיירות ותרבות בחיפה/צילום: שלומי גבאי

הלילה, מעט לפני חצות ופיזור הכנסת, אושר סופית בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק להחזרת מקדמות אירועים לזוגות צעירים, שהגישו חה"כ הילה שי וזאן, (כחול לבן), חה"כ יעקב מרגי (ש"ס) וחה"כ גפני (דגל התורה). בניגוד לחוק השוויון שנפל, החוק להחזרת מקדמות עבר לאחר שהושגה במהלך היום הסכמה סופית עם הליכוד והמפלגות החרדיות.

יוזמת החוק חה"כ הילה שי וזאן: "הצעת החוק נתקעה משך כמעט 5 חודשים בעקבות עיכובים של ועדת השרים לחקיקה שלא התכנסה, אך לפחות ביומה האחרון של הממשלה והכנסת הצלחנו להביא לתיקון העוולה המשמעותית הזו. אני מאושרת בשביל הזוגות הצעירים שאין להם חברות לובי או יח"צ מאחוריהם ונאבקים על עתידם הכלכלי, ונמשיך לפעול לטובת אותם אזרחים שקולם לא נשמע".

אולם אירועים. ShutterStock
כל הכסף חזרה עד תחילת פברואר - אבל יש כמה הגבלות/ShutterStock

על פי הצעת החוק, זוג שהתחתן במהלך חודשי הקורונה ולא התקיימה חתונתו, ועשה מאמץ למציאת תאריך חלופי - יקבל את כל כספו חזרה תוך 30 יום מרגע כניסת החוק לתוקף ב-1 בינואר 2021. עם זאת, על מנת שלא לפגוע בדיני החוזים, ההצעה מחייבת כי תחילה על הזוגות לנסות ולהגיע להסדר מול בעלי האולמות תוך 5 חודשים. במידה והצדדים הסכימו על מועד חלופי וגם הוא בוטל, יהיו הזוגות זכאים להחזר כספי של המקדמה ששילמו בתוך חודש ממועד האירוע המתוכנן או ממועד פניית הזוג לבעל האולם. במקרה כזו ינוכו מהחזר המקדמה רק עלות ארוחת הטעימות עד גובה של 2,000 שקל.

עם זאת, אם הצדדים לא הסכימו על קיום אירוע במועד אחר, או שהזוגות החליטו שלא לנהל משא ומתן על מועד נוסף לאירוע, בעלי האולמות יוכלו לגבות מהם דמי ביטול שלא יעלו על 5% מהמקדמה או 3,000 שקל, הנמוך ביניהם, בנוסף לעלות ארוחת הטעימות. במידה ובעלי האולמות לא ישיבו את הכסף כפי שקבע החוק יוכלו הזוגות הצעירים להגיש תביעה לבית המשפט, שיוכל לקבוע פיצוי של עד 10,000 שקלים. החוק יחול על אירועים שמועדם נקבע ל-12 במרץ 2020 ואילך, והחוזים לגביהם נחתמו לפני תקופת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully