וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: מה היה מוצר החשמל הנמכר ביותר השנה?

23.12.2020 / 10:03

הישיבה הממושכת בבית כתוצאה מהשפעות הנובעות מנגיף הקורונה השפיעה גם על רכישות מוצרי החשמל. דוח של חברת המחקר GfK עבור Beko, מותג מוצרי החשמל הביתיים המוביל באירופה, מצביע על שינויים מפתיעים בצריכה

בווידאו: בעלי עסקים חוששים מסגירת החנויות בעקבות חציית רף התחלואה/צילום: סוניה גורודיסקי

שנת הקורונה שנחתה עלינו בתחילת 2020 ללא אזהרה מוקדמת, לוותה באינספור כינויים: השנה שלא הייתה, השנה המבודדת, שנת המגיפה וכמובן שנת האפוקליפסה הכלכלית. מיליון מובטלים בישראל בחודשי השיא של הווירוס, קניונים סגורים, מאות עסקים שקרסו - הכניסו את מדינת ישראל למשבר כלכלי, אבל לא רק. השנה הזו שינתה לחלוטין את הרגלי הצריכה של הישראלים בכל התחומים. בחלק מהתחומים חלה ירידה חדה, חלקם דיווחו על פריחה, אבל אין ספק שאצל כולם היה שינוי לכאן או לכאן. נתוני חברת המחקר Israel GfK שדווחו למותג מוצרי החשמל Beko ומתייחסים לשנת 2020, מצביעים על עלייה כוללת במכירות מוצרי החשמל.

שתי הסיבות העיקריות לכך שהישראלים קנו בשנה האחרונה יותר מוצרי חשמל הן גידול טבעי באוכלוסייה ונגיף הקורונה, שנכנס לחיינו וטרף את הקלפים בכל הנוגע להרגלי הצריכה שלנו.

מייבש כביסה של בקו. יחצ,
עלייה במייבשים, ירידה במכונות. מייבש כביסה של BEKO/יחצ

הסגר הראשון שהתרחש מסוף חודש מרץ ועד אמצע חודש מאי והשהות בבית, גרמו ישראלים מצד אחד לוותר על יציאות, בילויים, מסעדות, חו"ל ואירועי תרבות, ומצד שני חידדו אצלם רצון לשדרג את רמת החיים הביתית. השדרוג כלל, בין היתר, רכישה של מוצרי חשמל.

מנתוני המחקר עולה כי ניכרת עלייה ברכישת תנורי אפייה, ככל הנראה בשל השהייה הממושכת בבית, הצורך להכין שלש ארוחות גדולות ביום וסגירתן של המסעדות. בנוסף, ישנה עלייה ברכישת מדיחי כלים. העיסוק בבישול ואפייה, הגביר ככל הנראה את העיסוק בשטיפת כלים וכתוצאה מכך נוצר צורך במדיחים שיקלו על דיירי הבית.

עלייה נרשמה גם במכירות של מקררים גדולים, שיכילו את כל מוצרי המזון שנקנו וקופסאות האוכל שאופסנו לאחר הבישול. עלייה משמעותית מאד של למעלה מ-50% דווחה ברכישות של מקפיאים, כנראה בשל הצורך לאחסן את כמות המזון שאגרנו בימים של הסגר, אחסון שמנע יציאה לרשתות המזון. על אף שהדוח מעדכן על עלייה ברכישת מייבשי כביסה, נרשמה דווקא ירידה בקנייה של מכונות כביסה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מקפיא מלא בקופסאות עם מזון מבושל. ShutterStock
הלהיט של 2020 - מקפיאים/ShutterStock

שנת 2020 מבציעה על צמיחה של רכישות מוצרי חשמל באון ליין. נתוני GfK מצביעים על גידול של פי 2 ברכישות מוצרי חשמל באון ליין בחודש אפריל, כתוצאה כמובן מהסגר וסגירת החנויות.

יתרה מכך, מחקר גלובלי שנערך על ידי חברת IPSOS, ב-30 מדינות, מצביע על כך שהרגלי הקניה ברשת לא פחתו גם לאחר החזרה לשגרה ופתיחת החנויות, למרות ש- 70% מהישראלים קונים בחנויות. הנתונים מעלים כי 70% מהנשאלים קונים יותר באון ליין מאז שפרצה מגפת הקורונה. 85% מהנשאלים אמרו שינסו לא לבקר פיסית בחנויות עקב המגפה. 75% דיווחו כי בשל מגפת הקורונה הם קונים מוצרי חשמל המתאימים יותר לכיסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully