וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טק: התפתחויות בתחום האנרגיה

23.12.2020 / 10:38

פרויקט הרוח "עמק הבכא" של אנלייט ברמת הגולן יגדל ל- 109 מגה וואט, יחל לפעול בחודשים הקרובים ויספק חשמל נקי למעל 40,000 משקי בית. מרגל מערכות תקים מתקנים סולאריים בהיקף כולל של עד 112 מיליון שקל ברחבי הארץ

אנלייט מדווחת כי קיבלה הודעה לפיה רשות החשמל העניקה לחברת פרויקט "עמק הבכא" אישור תעריף ואישור בדבר עמידה בכל התנאים לסגירה פיננסית עבור הגדלת הספק החווה ב- 12.8 מגה וואט נוספים, קרי, מ- 96 מגה וואט לסך של כ- 109 מגה וואט, וזאת באמצעות הקמת 4 טורבינות נוספות בשטחי החווה, כך שהחווה המוגדלת תכלול 34 טורבינות רוח.

על פי האישור שהתקבל, תעריף המכירה לרשת החשמל בגין ה- 12.8 מגה וואט הנוספים יעמוד על 28.19 אגורות לקוט"ש צמוד למדד המחירים לצרכן, ובהתאם לכך התעריף המשוקלל עבור כל הפרויקט יעמוד על 34.91 אגורות לקוט"ש צמוד למדד המחירים לצרכן.

כתוצאה מהרחבת הפרויקט ובהתאם לכושר הייצור המוגדל שלו, הכנסות הפרויקט מתקבולי חשמל צפויות לגדול ב- 13% ולעמוד על סך של 115-120 מיליון שקלים בשנה ראשונה מייצגת, ולאחר מכן יוצמדו למדד המחירים לצרכן למשך תקופת הרישיון אשר תיפרס על פני 20 שנים החל ממועד הפעלת הפרויקט. שיעור ה-EBITDA הממוצע צפוי לעמוד על כ-80%. עלות הקמת הפרויקט הכוללת, לרבות הרחבתו הנוכחית, מוערכת בכ- 705-715 מיליון שקל.

הפרויקט מצוי בשלבי הקמה מתקדמים והרחבתו תתבצע מיידית, במסגרת לוחות הזמנים המתוכננים של הפרויקט ואינה צפויה לעכב את מועד הפעלתו אשר מתוכנן, על פי הערכת החברה, לחציון הראשון של שנת 2021. במסגרת עבודות ההקמה, עד כה הושלמו בנייתן והנפתן של 29 טורבינות רוח.
הגדלת החוב הבכיר של הפרויקט- החברה חתמה על מערך הסכמי מימון להגדלת החוב הבכיר שהועמד לה ביולי 2018 על ידי קונסורציום מלווים בראשות בנק הפועלים בע"מ ובשיתוף קבוצות הפניקס והראל. מסגרת החוב הנוספת הינה בהיקף של כ- 50 מיליון שקלים במתווה Non-Recourse (ללא זכות חזרה לבעלים) ומהווה את מלוא עלות ההקמה להרחבת הפרויקט. שיעור המינוף של הפרויקט כולו יעמוד על כ- 80%.

במסגרת החתימה על הסכמי המימון להגדלת החוב הבכיר כאמור לעיל, תקופת ההחזר של ההלוואה הוארכה ל- 19 שנים ויתר תנאי המימון העיקריים נותרו בעינם.

הרחבת התקשרויות עם ספק הטורבינות וקבלן התשתיות - לצורך הרחבת הפרויקט, חברת הפרויקט מימשה את האופציות שעמדו לרשותה להרחבת הפרויקט כאמור, הן בהסכם TSA מול חברת General Electric לאספקה, הובלה לאתר, הנפה, ו- commissioning של הטורבינות והן בהסכם ה- BOP מול שותפות של חברות "מנרב" ו -"נקסטקום" לתכנון וביצוע תשתיות החשמל, התקשורת וההנדסה האזרחית של הפרויקט.

פרויקט עמק הבכא של אנלייט. עופר בלנק,
פרויקט עמק הבכא/עופר בלנק

מרגל מערכות מדווחת (באמצעות ברנד תעשיות) על קבלת הזמנת עבודה לביצוע עבודות להקמת מתקנים סולאריים בהיקף כולל של עד 112 מיליון שקל ברחבי הארץ.

בהתאם להסכם תבצע מרגל עבודות הכוללות תכנון וביצוע של המתקנים בהיקף של כ-55.8 מיליון ש"ח בשלב ראשון, ובהתאם להסכמי אופציה להרחבת התקשרות תבצע בשלב השני עבודות נוספות בהיקף נוסף של כ-55.7 מיליון שקל. עפ"י הערכת החברה, הצפי הוא לסיים את השלב הראשון של העבודות ברבעון השלישי של 2021, בעוד השלב השני צפוי להתחיל ברבעון השני של 2021.

לאחרונה זכתה מרגל במספר פרויקטים נוספים בתחום תשתיות התחבורה בהיקף כולל של כ-64 מיליון שקל: ביצוע עבודות בכביש 461 כחלק מהקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בהיקף של 34 מיליון שקל, עבודות במקטע 4א' במסגרת הנתיבים המהירים בהיקף של כ-23 מיליון ש"ח, ועבודות בהיקף של 7 מיליון שקל בכביש 85.

כחלק מהליך המיזוג של מרגל עם חברת ברנד תעשיות הציבורית, והקמת "ברנד החדשה", פועלת הקבוצה לפיתוח פעילות EPC בישראל וייזום פרויקטי אנרגיה בחו"ל כשירון סילש, אשר ימונה לאחר השלמת המיזוג למנכ"ל ברנד החדשה, וכיהן בעבר כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת במשך כ-5 שנים, עתיד להוביל את הנושא ביחד עם עומר גלעדי, לשעבר מנהל פעילות שיכון ובינוי אנרגיה בארה"ב, אשר ישמש כמשנה למנכ"ל הקבוצה לפעילות האנרגיה.

כמו כן מינתה ברנד לאחרונה את אלון הרפז לסמנכ"ל הכספים של הקבוצה. הרפז מכהן כיום כסמנכ"ל הכספים של קבוצות אורון הציבורית ובעברו כיהן כסמנכ"ל הכספים של חברת אפריקה תעשיות.
אסא גלעדי, מייסד, בעלים ומנכ"ל מרגל מערכות מסר: "בשבועות האחרונים אנחנו מתחילים לראות את הפירות של מהלכים שהתחילה מרגל לפני זמן רב, ואנו שמחים לדווח על חוזים משמעותיים בפרויקטים מובילים בתחומי התחבורה והאנרגיה. אני מאמין כי המיזוג עם ברנד יאפשר לנו להרחיב עוד יותר את פעילותינו בכדי ליהנות מהצמיחה המשמעותית שחווה מגזר התשתיות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully