וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק קוראת לרשויות המקומיות: הצטרפו ליוזמת "העסק של כולנו"

23.12.2020 / 14:05

היוזמה אשר פועלת כיום בברכת נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, מציעה לשתף רשויות מקומיות ממגוון אוכלוסיות בחברה הישראלית. הרשויות המקומיות מוזמנות להגיש מועמדותן להשתתפות

בווידיאו: מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, מסבירה על "העסק של כולנו"/אולפן וואלה! NEWS

'העסק של כולנו', היוזמה להעצמת היכולות הדיגיטליות של העסקים הקטנים בישראל, מתחילה לפעול ברשויות המקומיות שהחל מהבוקר יוכלו להגיש מועמדות להשתתפות בתכנית. התכנית, שנמצאת כעת בעיצומו של שלב הפיילוט, פועלת לקידום הטרנספורמציה הדיגיטלית בקרב העסקים הקטנים, בהובלת פייסבוק ישראל והפורום הכלכלי-חברתי בשיתוף התאחדות הסטודנטים ומרכז השלטון המקומי ובברכתו של נשיא המדינה. השלב הבא של התכנית צפוי להיערך במשך כשלושה חודשים בין החודשים מרץ ליוני 2021 ויוצע לעסקים הקטנים ברשויות המקומיות שייבחרו ללא עלות.

בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי עולמי, המגזר העסקי כולו ניצב מול אתגרים מורכבים וחוסר ודאות מתמשך. הנפגעים העיקריים מהמשבר הינם העסקים הקטנים והבינוניים, שמהווים 85% מהעסקים. עסקים שפעלו בערוצים הדיגיטליים לפני פרוץ המשבר נפגעו בהיקף מצומצם יותר, בעוד שעסקים ללא תשתית שיווק ומכירות מקוונת מצאו את עצמם בקשיים משמעותיים - וחלקם אף נאלצו לסגור את העסק. היוזמה הלאומית, שמובילות פייסבוק ישראל והפורום הכלכלי-חברתי, יצאה לדרך מתוך ההבנה שהשקעה בתשתית הדיגיטלית של העסקים הקטנים תאפשר להם לצמוח חרף המשבר, אך גם להיות ערוכים לטווח הרחוק ולהתאים את עצמם לעולם המשתנה.

התכנית נמצאת בימים אלו בעיצומו של שלב הפיילוט ופועלת בשני אשכולות בפריפריה וכן בערים באר שבע ובת ים. "העסק של כולנו" מציעה לעסקים שמשתתפים בה מענה ייחודי ורחב, שמתבסס על הקניית ידע, כלים ומיומנויות. התכנית כוללת מערך הדרכה מקוון בממשק של חברת קולטורה עם מגוון קורסים נגישים ופרקטיים שמועברים על ידי החברות המובילות במשק, כמו Wix, Fiverr, Monday, Lightricks, בנק הפועלים, זיג-זג, התעשייה האווירית, ועוד. העסקים זוכים לליווי אישי מצד סטודנטים נבחרים שהוכשרו להשתתפות בתכנית ויחד איתם בונים תכנית עבודה מותאמת לחיזוק היכולות הדיגיטליות. חלק מהעסקים שמשתתפים אף זוכים לתמיכה צמודה במשך שנתיים מטעם המנטורים העסקיים הבכירים של עמותת קרן שמש.

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון וחיים ביבס 11 לינואר 2018. ראובן קסטרו
הרשויות מתגייסות. חיים ביבס/ראובן קסטרו

הליך הגשת המועמדות להשתתפות ביוזמה, מפרט את הקריטריונים לעסקים, כמו גם את תנאי הסף לרשויות שמגישות מועמדותן להשתתפות. בתוך כך, הודגש כי התכנית תשאף לשתף רשויות ממגוון רחב של אוכלוסיות בחברה ישראלית, וכן כי תינתן עדיפות לרשויות מהפריפריה הגאוגרפית של ישראל ולרשויות בעלות דירוג סוציו-אקונומי נמוך יותר. הרשויות המשתתפות בפרויקט תיבחרנה בהתאם לקריטריונים המפורטים בקול הקורא ובאמצעות ועדת בחירה של מרכז השלטון המקומי שירכז את הנושא.

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל: "משבר הקורונה הציב בפנינו אתגרים רבים, בריאותיים וכלכליים כאחד. המציאות החדשה במידה רבה היוותה קטליזטור לתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית, שכבר היה בהתהוות אך הקורונה דחפה אותו כמה צעדים משמעותיים קדימה. המירוץ לאון ליין הותיר עסקים רבים באי וודאות באשר ליכולת שלהם לצמצם את הפער ולשרוד. הבנו מהר מאוד כי עלינו לצייד את העסקים בידע ובכלים דיגיטליים, שיסייעו להם לא רק לצלוח את המשבר אלא גם לעבור לאון ליין ולבסס תשתית עסקית איתנה להמשך. אני גאה על שיתוף הפעולה עם הפורום הכלכלי-חברתי ונרגשת מההירתמות של מיטב החברות הטכנולוגיות המובילות בישראל. אני בטוחה שעם הצטרפותן של הרשויות המקומיות נוכל יחד להמשיך ולהצעיד את העסקים הקטנים בישראל לעבר הצלחה ושגשוג".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "בעלי העסקים - אתם לא לבד. הרשויות המקומיות מתגייסות לתמיכה בעסקים הקטנים ומשתפות פעולה עם ענקית הטכנולוגיה פייסבוק כדי לעזור לכל עסק ועסק לקבל את הכלים הדרושים להגדלת הפעילות. היום אנחנו משיקים את המיזם "העסק של כולנו" כדי להציע ארגז כלים רחב ופלטפורמה לשימוש כל בעל עסק. הרשויות יתווכו ויסייעו בכדי לתת מענה לצרכי התושבים יחד עם פייסבוק והשותפים ניתן לעסקים את הכלים לצמיחה. איתנות העסקים במרחב הרשות מחזק את החוסן הכלכלי והחברתי של הרשות המקומית ולכן אנחנו מאמינים בשיתוף הפעולה הזה וגאים לקחת חלק בתכנית.

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "משבר הקורונה טרף את הקלפים, בעיקר של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שלא נמצאים בזירה הדיגיטלית. אתגרים גדולים מצריכים שותפויות גדולות וזו הסיבה שייסדנו את הפורום הכלכלי חברתי אשר משלב כוחות בין המגזר הציבורי, העסקי והשלישי בברכת בית הנשיא לטובת אימפקט אמיתי של שינוי. המגזר העסקי גאה להיות שותף בפרויקט לצמצום הפער הדיגיטלי בקרב העסקים הקטנים והבינוניים, מנוע הצמיחה של המשק, אשר יאפשר להם להפוך את המשבר להזדמנות ולצמוח ממנו לעבר הקידמה הדיגיטלית וייתן להם את הכלים והיכולות להתאים את העסק שלהם למגרש המשחקים בעולם הדינמי שלנו. אני מודה לפייסבוק ישראל שהרימו את הכפפה, למרכז השלטון המקומי שנרתמים למשימה ולכל השותפים בפרויקט החשוב והמורכב הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully