וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חממת הפודטק Start Fresh תשקיע מיליון דולר בפיגמנטום

23.12.2020 / 14:50

חברת פיגמנטום, יוצאת האוניברסיטה העברית, פיתחה מערכת גנטית בצמחים, הגורמת להפקת חומרי טעם וצבע טבעיים בריכוזים הגבוהים עד פי 15 תוך חסכון בשטחי חקלאות, מים ועלויות גידול נוספות

פיגמנטום. יחצ,
פיגמנטום/יחצ

חברת הביוטכנולוגיה פיגמנטום, המפתחת טכנולוגיה לשינוי רכיבים גנטיים בצמחים לטובת ייצור חומרי טעם וצבע טבעיים, מצטרפת לחממת הפודטק Fresh Start, הממוקמת בקרית שמונה, ותזכה להשקעה של מיליון דולר. Fresh Start מופעלת על-ידי הקונסורציום של תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd וקרן ההשקעות Finistere המתמחה במזון וחקלאות.

הפתרון של החברה מאפשר הכלאה והטמעה של אלמנטים גנטיים בצמחים שונים, ליצירת זרעים ייחודיים מהם ניתן לגדל צמחים שבתגובה לאות חיצוני מייצרים ריכוז גבוה של מולקולת צבע או מולקולת טעם פי 10-15 ממקורות צמחיים אחרים. כך למעשה, כל צמח הופך למעין מפעל ייצור קטן להפקה של חומרי טעם וריח טבעיים.
החברה פיתחה חומר אקטיבציה ייעודי, שמפעיל את הרכיב הגנטי המבוקש של מולקולת הצבע או הריח. כך, בניגוד לגידולים אחרים בשוק, הפתרון של פיגמנטום מאפשר לצמחים להגיע לבגרות, ורק אז לחשוף אותם לחומר האקטיבציה באמצעות ריסוס או השקיה, מה שמגביר את הפקת הרכיב המבוקש בשיעורים ניכרים. היקף הגידולים להפקת החומרים הטבעיים לתעשיית המזון בצמחים של פיגמנטום נמוך משמעותית מזה הדרוש לגידולים קיימים. כפועל יוצא נדרשים לו פחות שטחי גידול, פחות השקיה ועלויות גידול נוספות, ותודות לריכוז הגבוה, צפוי גם תהליך ההפקה של החומר להיות יעיל יותר.

פיגמנטום הוקמה ב 2018 על-ידי טל לוצקי, המשמש כמנכ"ל ואמיר טירולר, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה, שניהם אגרונומים בהכשרתם, יחד עם פרופ' אלכסנדר ויינשטיין, הממציא והיועץ המדעי של החברה, מומחה עולמי בתחום ההנדסה הגנטית של צמחים, שחתום על שורה של פיתוחים המוטמעים כיום בענף החקלאות. את פעילות המעבדה מנהל גוני דביר. החברה היא יוצאת תוכנית "הפקולטק" - מועדון היזמות של האוניברסיטה העברית.

השוק הגלובלי של רכיבי הצבע, הטעם והריח לתעשיית המזון מגלגל כ-16 מיליארד דולר, מתוכו הנתח של חומרי הצבע, הטעם והריח הטבעיים הוא כ-7 מיליארד דולר,. בעוד הביקוש לרכיבים טבעיים גדל והולך, פערי העלויות, בין רכיבים טבעיים לסינתטיים עשויים להגיע עד פי 2 - עלויות המתגלגלות בהמשך לתעשיית המזון. הפתרון של פיגמנטום פונה לחברות הרכיבים המכתיבות את התנהלות כל שרשרת הערך, לרבות גידול הצמחים להפקת הרכיבים, וישמש קטליזטור במעבר של תעשיית המזון הגלובלית לחומרי טעם וצבע טבעיים.

seperator

טל לוצקי, מנכ"ל פיגמנטום: "בחרנו להצטרף לחממת FreshStart בזכות שותפי החממה, שהינם שחקני מפתח בתעשיית המזון והפיננסים הישראלי והגלובאליים, והתמיכה הטכנולוגית והעסקית של צוות החממה. הצטרפותנו לחממה תאפשר לנו להשלים את בניית המערכת הגנטית ולקדם שותפויות עסקיות לקידום הפתרון לשוק.

רוני ברק, מנכ"ל FreshStart: אנו נרגשים לצרף את פיגמנטום לחממה ולסייע לה לא רק לעשות מהפיכה בריאותית וסביבתית בענף הרכיבים והמזון הבינלאומי, אלא גם לעזור לה להפוך לחברה מבוססת בצפון, ומוקד תעסוקה איכותי, חלק בלתי נפרד מחזון החממה".

  • עוד באותו נושא:
  • פודטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully