וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מסוכנת לדירקטורים? הביטוח מתייקר והדירקטורים חוששים

24.12.2020 / 10:00

התייקרות פרמיית הביטוח לנושאי משרה ולדירקטורים גורמת לכך שחלק מהחברות נאלצות לוותר על חלק מהכיסוי לטובת הוזלת הפרמיות: "ניתן לצמצם משמעותית את החשיפה לתביעות באמצעות יישום של תהליכי ממשל תאגידי נאותים"

יוסי גינוסר מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה. אייל טואג,
יוסי גינוסר, מנכ"ל קנה ניהול בקרה/אייל טואג

כנס הדירקטורים הרבעוני של פאהן קנה ניהול בקרה שנערך היום (חמישי 24.12.20) דן בסוגיות הבוערות לדירקטורים בחברות הישראליות - התייקרות הפרמיות, כניסת ישראל לרשימה השחורה בחברות ביטוח בינלאומיות, והמפתח להקטנת הסיכון של דירקטורים לתביעות.

פאהן קנה ניהול בקרה מציינים השנה 30 שנות פעילות בסימן - המקצועיות שלנו היא הביטחון שלך. פירמת רואי החשבון פאהן קנה ניצבת במקום הראשון בדירוגי הביקורת הפנימית והחקירתית בישראל בשנים האחרונות ובין לקוחותיה חברות ציבוריות מובילות הנסחרות בבורסה בארץ ובבורסות זרות.

הכנס "מועדון ארוחת הבוקר" הפך למסורת בקרב דירקטורים ונושאי משרה בכירים בישראל בשנים האחרונות, התקיים השנה ב-ZOOM בעקבות מגבלות הקורונה. הכנס נערך בהשתתפות רו"ח יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה, עו"ד אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, עו"ד סיגל שלימוף רכטמן, גרוס אורד שלימוף ושות', נציגת לויידס בישראל, רו"ח דורון כהן שותף פאהן קנה ניהול בקרה ונוספים.

במחקר שנערך לקראת הכנס ע"י רו"ח יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה, נמצא כי לאיכות הממשל התאגידי יש קשר הדוק בהקטנת הסיכונים וחסינות מדדי המניות מפני משברים. המחקר מוכיח זאת והוא תואם ממצאי מחקרים אחרים מרחבי העולם. נמצאה רמת מובהקות גבוהה (80%) בין הפרמטרים הנ"ל אשר קובעת כי לחברות שראוי להשקיע בהן יש ממשל תאגידי איתן.

התייקרות פרמיית הביטוח לנושאי משרה ולדירקטורים גורמת לכך שחלק מהחברות נאלצות לוותר על חלק מהכיסוי לטובת הוזלת הפרמיות. הדבר יוצר חשש ואי ודאות בקרב דירקטורים ומנהלים ובולם את התקדמות המשק. עד להתמתנות מחירי הביטוח, על הדירקטורים לנקוט משנה זהירות בתפקידם בכדי להקטין את החשיפה לתביעות.

פאנל דירקטורים. יחצ,
תוצאות המחקר/יחצ

על פי ניתוח של עו"ד סיגל שלימוף רכטמן ממשרד גרוס אורד שלימוף ושות', נציגת לויידס בישראל, ישראל נכנסה לרשימות של undesirable territory בביטוחי דירקטורים אצל מבטחי משנה מובילים בעולם. לטווח הקצר המשמעות היא קושי בהשגת ביטוחים ועליית מחירים תלולה. לטווח הארוך מדובר באיבוד שוק מבטחי משנה חזקים. בישראל, כמות התביעות הנגזרות והנושאים שבהם תביעות אלה מוגשות היא מהגבוהות בעולם. החל מאמצע 2019, מבטחי משנה רבים לא מוכנים "לכתוב" עסקים חדשים בישראל, ולא מוכנים לחדש ביטוחים ללקוחות קיימים. בהתאם לכך, גבולות האחריות על פי הפוליסות ירדו באופן משמעותי בעשרות אחוזים.

רו"ח דורון כהן, שותף פאהן קנה ניהול בקרה פרס את העילות הנפוצות לתביעות דירקטורים, סיפק את המפתח להקטנת הסיכון של הדירקטורים: "לרוב אנחנו רואים תביעות בשל כשל עסקי שנבע מתהליכי אישור בלתי סבירים, אישור עסקאות בניגוד עניינים, או פרט מטעה בתשקיף. לאחרונה התגברו גם אירועי סייבר שגורמים לדליפת מידע, ושיתוק פעילות. קיימת חשיבות לקיום מערך ביקורת פנימית אפקטיבית. לצד האחריות הגוברת של דירקטורים בחברות הציבורית והאתגרים כתוצאה מהשינויים בשוק הביטוח, ניתן לצמצם משמעותית את החשיפה לתביעות באמצעות יישום של תהליכי ממשל תאגידי נאותים וביצוע פעולות בקרה ופיקוח על ידי הדירקטורים, זאת תוך שמירת האיזון בין תחומי האחריות ותפקידי ההנהלה לבין תפקידי הדירקטוריון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully