וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאגר תת קרקעי יקלוט עודפי מי גשמים בתחנת הכח בקרית גת

24.12.2020 / 12:15

פרויקט ראשוני נגד הצפות: מאגר תת קרקעי שיקלוט אליו את עודפי מי הגשמים יותקן בתחנת הכח החדשה שנבנית בקרית גת על מנת לקלוט את מי הגשמים מהאתר ולהגן על המתקנים הרגישים מפני עודפי שטפונות

התקנת מאגר מי גשמים. יחצ,
האם זה מה שימנע הצפות?/יחצ

פרויקט ראשוני בישראל של מאגר תת קרקעי שיקלוט אליו את עודפי מי הגשמים יותקן בתחנת הכח החדשה שנבנית בקרית גת על מנת לקלוט את מי הגשמים מהאתר ולהגן על המתקנים הרגישים מפני עודפי שיטפונות.

המאגר, בנפח של 1000 קוב, יוקם במהלך השבוע הבא באמצעות טכנולוגיה גרמנית יחודית שהובאה לארץ על ידי חברת אגרולן, המתמחה בפתרונות סביבתיים. המתקן עשוי מיחידות אקו בלוק - חלקי פלסטיק מודולריים היוצרים מאגרים תת קרקעיים שמשהים את הנגר מתחת לקרקע ומסייעים בהחדרת מי הגשמים לתהום. בעזרתו ניתן לטפל במי הנגר בצורה מקומית עוד לפני שהוא מגיע אל מערכות הניקוז המסורתיות שלא עומדות בעומס. המאגר חזק ועמיד מאוד והשטח מעליו יכול לשמש למגוון שימושים כמו מעבר להולכי רגל, גן ציבורי ואפילו חניון למכוניות ומשאיות כבדות.

חנן גליקמן, מנהל הפרויקט בחברת אגרולן: "כולנו מכירים מידי שנה את התמונות הקבועות של ההצפות שנגרמות בישראל מידי חורף וגורמות לנזקים כבדים. הגיע הזמן להפסיק להתייחס לזה כאל גזירת גורל. המתקן שאנו בונים קולט אליו את המים העודפים מפני השטח ומרזבי הגגות ולאחר מכן הם מחלחלים בהדרגה אל מי התהום. זוהי התפיסה שאליה הולכים היום בעולם ובה נותנים פתרון מקומי למי הנקז במקום לבנות תשתיות להובלה שלהם למרחקים. הרווח הוא כפול גם מניעת שיטפונות וגם העשרה של מי התהום."

  • עוד באותו נושא:
  • הצפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully