וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכב הנצחי: גם הקורונה לא הפריעה לפנטהאוז להמשיך לשלוט

28.12.2020 / 12:06

בחודשים האחרונים הולך וגובר הביקוש לדירות פנטהאוז שמאפשרות להמשיך לגור בלב הסביבה האורבנית השוקקת והאהובה ויחד עם זאת להנות מתצפית מרהיבה למרחב האינסופי ומפרטיות מרבית. הקורונה יכולה לעצור הרבה דברים, אבל לא את דירות היוקרה

ShutterStock

הן יקרות בכ-30% בממוצע מדירות אחרות הממוקמות ממש באותו בניין, חלקן מתהדרות בתג מחיר של מאות מיליוני שקלים ועדיין, נחשבות לכוכבות הבלתי מעורערות בענף הנדל"ן. דירות הפנטהאוז שנהנות לאור, אוויר ונוף פתוח שאינו נבלם ע"י הבניינים שמסביב נתפסות כבר עשורים לסמל סטטוס ונראה שמשבר הקורונה רק חיזק את מעמדן: הריחוק הפיזי, העובדה שהשהייה במרחב הציבורי הפכה למצרך נדיר והמציאות בה חדרי כושר, אולמות קולנוע ומסעדות שף צרובים אצלנו כזיכרון מתוק אך רחוק רק העלו את הדרישה להן בקרב אלה שאינם מוכנים לעזוב את הסביבה העירונית המוכרת לטובת מגורים בישובים הכפריים ועם זאת מבקשים לייצר לעצמם מציאות חיים שקולעת יותר להלך הרוח העכשווי.

"המונח פנטהאוז (דירת גג) הוא הלחם של שתי מילים: Pent ,ששאולה מהמילה האיטלקית Appendere וה- House הלטינית כך שפירושה המילולי הוא 'בית עם הצמדה'", מסבירה מעצבת הפנים קרן ניב טולדנו המתמחה בתכנון ועיצוב בתי ודירות יוקרה. "לדירות הפנטהאוז אמנם אין הגדרה חד- משמעית מחייבת בחוק אך הן מרווחות ונוחות, בנויות על פני מפלס אחד, ממוקמות בקומה העליונה של הבניין או לחילופין יש להן גישה ישירה למרפסת שממוקמת על גג המבנה. פיצ'ר נוסף מרכזי בדירות הללו הן המרפסות הענקיות, בחלק מהמקרים היקפיות, שמאפשרות תצפית לעבר נוף מעורר השראה - אורבני, כזה הפונה לעבר שטחים חקלאיים פתוחים או מערבה לכיוון הים. למרות שהן ממוקמות במרכז העניינים הן רחוקות דיו מהצפיפות והרעש. בתוך כך לחלקן יש מעלית פרטית שמגיעה ישירות אליהן ואחרות חולקות במקסימום קומה עם דירה אחת נוספת בלבד".

פרויקט קורצ'אק הדמיה. זיתוני הדמיות אדריכליות,
את העליונה, אני רוצה את הדירה העליונה. הדמיית פרויקטו קורצ'אק בקרית אונו/זיתוני הדמיות אדריכליות

סיבה נוספת להיותן של דירות הפנטהאוז כה פופולריות היא העובדה שהיזמים והקבלנים משווקים אותן מלכתחילה ככאלה בעלות גמישות תכנונית: הלקוח מקבל מעטפת ומתכנן את חלוקת הפנים על פי צרכיו ורצונותיו. "משבר הקורונה והחשש מהתקהלות הוביל בעלי דירות הפנטהאוז רבים (קיימות וחדשות כאחד) לבצע שינויים פרוגרמתיים ולשלב בתוך הדירה עצמה פסיליטיז ופונקציות שערב המשבר נחשבו outsource והופכים בעקבותיו ל-inhouse", מסבירה ניב טולדנו. "חדר כושר ביתי, חדר קולנוע, חדר גיימינג עם שולחן ביליארד וקונסולות משחקים ועוד תופסים את מקומם של חדרי השינה הפנויים והופכים לחלק אינטגרלי מחוויית המגורים העכשווית. בתוך כך בשגרה בעלי הדירות נהנים מפסילטיז ציבוריים שמרוכזים בקומות המשותפות כמו חדרי ישיבות, חדרי אירועים וכיוב'".

עוזי עבדה, סמנכ"ל השיווק של חברת היזמות והבניה גרופין, המתמחה בפרויקטי תמ"א והתחדשות עירונית מצטרף לדבריה של טולדנו: "הגמישות התכנונית בפרויקטים שכאלה היא אדירה בטח ובטח ביחס למגדלים חדשים, מה שמאפשר לבעלי הדירות לייצר LAYOUT שעונה במדויק על הצרכים והמאווים. בתוך כך, הקונסטרוקציה בהם היא שונה. כך למשל הממ"דים נבנים אנכית למבנה ולא במרכז הדירה מה שמאפשר מרחב תכנון רב. הקונסטרוקציה גם נתמכת ע"י קורות ולא על ידי קורות הפנים כך שאפשר לתכנן חללים פתוחים ומרווחים. יתרה מכך, התקרות לרוב הן גבוהות יחסית דבר שמאפשר לנו למשוך את הרדיוס של הניקוזים ובתוך כך מאפשר יותר גמישות במיקום הכלים הסניטריים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תכנון ועיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
חלונות גדולים ונוף מופלא שנגלה לנגד עינינו. פנטהאוז בתכנון ועיצוב קרן ניב טולדנו/איתי בנית

למרפסות הגדולות במיוחד מהן נהנות דירות הפנטהאוז יש ערך מוסף אדיר בתקופה זו במיוחד. "הנוף שווה כסף והוא מתומחר ומגולם במחיר הפנטהאוז", מסביר עבדה. "אחד היתרונות בתמ"א, שאני מרבה לחדד לרוכשים, הוא שהתמ"א נעשית במסגרת פרויקטים קיימים, שסביבתם סביר להניח תיוותר בעינה ולא יקרה מצב שבעוד שנה -שנתיים יבנו להם מול הבניין מפלצת עצומת ממדים. כאשר משתקף מחלונות הפנטהאוז נוף פתוח, לרוב הוא נוף שיישאר שם לתמיד. הכל כבר קיים. הלקוח יודע מראש מה יש לו מול הבית. זה לא שכונה בהתהוות. התמחור של הנוף - כאשר הוא פתוח והוא לצמיתות , מגולם במחיר. כמובן שנוף לים מתומחר גם הוא בהתאם, והמחיר עולה משמעותית. כמובן שיש ביקוש לדירה עם נוף פתוח. לעתים לאנשים קוסמת יותר העובדה שהנוף פתוח מאשר פנים הבית".

ואכן, יותר מאי פעם מרפסות הפנטהאוזים משמשות כריאה ירוקה ומאפשרות אינטראקציה עם החוץ גם במהלך הסגרים: "הן מתוכננות כך שעל אף שטחן הגדול הן עדיין תהיינה קלות יחסית לטיפול ותחזוקה", אומרת ניב טולדנו. "בשנים האחרונות הן מתוכננות כגינות אורבניות לכל דבר עם קשר והלימה מקסימלית לתכנון הפנים. בחלקן משולבות גם בריכות נוי ו/או בריכות שחיה והמגמה כיום בקרב היזמים והקבלנים לחבור למעצבים וחברות המתמחות בתחום על מנת לנצל באופן המיטבי את השטח הנתון כך שידבר גם עם הפנים וגם עם הסביבה".

עיצוב פנים רות גולדמן. גרופין יוזמות ובניה,
נוף שווה כסף. פנטהאוז בעיצוב פנים של רות גולדמן/גרופין יוזמות ובניה

מאפיין בולט נוסף בדירות הפנטהאוז, בפרט החדשות, הוא האחוז הגבוה של חזיתות הזכוכית ביחס לקירות הבנויים. כפועל יוצא, אחד האתגרים הגדולים עליהם מעידים המעצבים והאדריכלים הוא ליצור איזון מדויק בין הנוף לבין החללים ותכולתם. משיחות שערכנו עם גורמים בענף, נראה שהנכון ביותר לעשות הוא ליצור מרחב שאינו מתחרה בנוף. כפועל יוצא נדרשת התעמקות בבחירות של חומריות צבעוניות למשל וכן של פרטי האמנות והאבזור שמשולבים במרחב. בתוך כך גובר השימוש בחיפויים מחומרים טבעיים (או מתועשים במראה טבעי) ושילוב של ברזל ומתכות שמוסיפים רובד נוסף ואופי לחלל הנתון.

תאורה בפנטהאוז, גלריית GLOW. תכנון ועיצוב: הדס וקובי מרום. נדב פקט,
מואר ונעים. תכנון ועיצוב: הדס וקובי מרום , גלריית GLOW/נדב פקט

היחס בין קירות בנויים לוויטרינות הגדולות מייצר לאנשי המקצוע אתגר נוסף - מיקום חיווטי חשמל של מוצרים כמו מסכי הטלוויזיה, ופתרונות ההצללה למשל. זאת אחת הסיבות שברבות מהדירות נראה את מסך הטלוויזיה מותקן על עמודי FREE STANDING שבנוסף מאפשר לנוף להמשיך ולבלוט. את יצירות האמנות משלבים באופן שונה ויצירתי ביחס לדירות רגילות- על כן ציור או בעזרת כבלים שמשתלשלים מתקרת החלל. גם לעניין הצללת והאפלת החללים יש כיום פתרונות אלגנטיים כדוגמת רשתות גלילה שממסכות את עוצמת האור ועם זאת אינן אטומות אלא אורגניות וככאלה מאפשרות ליהנות מהנוף.

  • עוד באותו נושא:
  • פנטהאוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully