וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתח תקווה תהפוך לעיר התיירות מספר 1 בישראל"

27.12.2020 / 9:31

בעוד אתם לוקחים אותה כברירת מחדל ומושא לבדיחות, ראש העיר רמי גרינברג לא מתבדח: "למעט ירושלים, זו העיר הכי מעניינת בישראל". והכול מתחיל בכלל ברצפת אפוקסי

יח"צ - חד פעמי

אחת מהערים התאומות של פתח תקווה היא מזריץ בפולין, אולם אם תשאלו את רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, המרחק בין השניים מעולם לא היה רחוק יותר. "העיר הזו תהפוך לעיר התיירות מספר אחד בישראל. אנחנו חוגגים החודש 142 שנים לעיר עם העוצמות הכי גדולות במדינה".

האומנם פתח תקווה צפויה לדחוק את תל אביב ולהפוך לפנינת תיירות ולעיר הכי שוקקת חיים ותרבות בישראל? האם ההתלבטות בין מגורים בשדרות רוטשילד בתל אביב לרחוב העצמאות בפתח תקווה, תוכרע לכיוון האחרונה? תפסנו את מר גרינברג, שזוכה לאהדה רבה על פועלו הנמרץ, לשיחה צפופה על הפער בין התדמית האפורה של העיר, לבין המציאות בפועל.

המרכז הרפואי רבין- בית חולים בילינסון ובית חולים השרון, 10 במאי 2020. ראובן קסטרו
"יש כאן עשרות אלפים שמועסקים, כל החברות המובילות במשק הישראלי נמצאות כאן, כמקבץ מרכזי בריאות - אנחנו הכי גדולים: בילינסון, השרון, שניידר, גהה, אורנית וכו'. מספר 1"/ראובן קסטרו

רמי, מה הופך את פתח תקווה לעיר מספר 1 בישראל?

"יש כאן עשרות אלפים שמועסקים, כל החברות המובילות במשק הישראלי נמצאות כאן, כמקבץ מרכזי בריאות - אנחנו הכי גדולים: בילינסון, השרון, שניידר, גהה, אורנית וכו'. מספר 1. מתגוררים כאן 275 אלף תושבים שפרוסים ב-40 שכונות. זו עיר מאוד הטרוגנית - המיקרוקוסמוס של מדינת ישראל. יש לנו מערכת כבישים מאוד רצינית וממשיכים לעבור מהפכה תחבורתית. בין היתר, אנו מקדמים את הרכבת הקלה שאמורה להתחיל שנה הבאה אצלנו. הכול בתנופה אדירה. בהשוואה לערים האחרות בארץ. למעט ירושלים, זו העיר הכי מעניינת בישראל. כל הדברים ההיסטוריים נמצאים כאן, יש את החריש הראשון, בית הדפוס הראשון, בית השיח נשים הראשון שהוקם לפני 100 שנה, וגם את בית הכנסת הראשון ובית הספר הממלכתי חילוני הראשון במדינה".

תן עוד דוגמה למהלך שעשית כחלק מהמהפכה?

"למשל, השוק בפתח תקווה. התושבים חיכו שנים רבות לשוק משופץ ומזמין, והשקענו בזה עשרות מיליונים. מתוך מחוייבות למרכז העיר ולסוחרים, בפרט בתקופה בה אנחנו נמצאים, קידמנו גם את הקמת החניון החדשני שיאפשר גישה נוחה יותר לשוק ולמסחר במרכז העיר בכלל. אנחנו נמשיך במגמה זו מתוך מטרה להפוך את מרכז העיר למקום שוקק חיים ומזמין תיירים. תבין, מדובר על שיפוץ בסדר גודל עצום, שמוערך בעשרות מיליוני שקלים. ברשימת המשימות שכבר נעשו אפשר להצביע על שיפוץ הגג, התקנת מערכת אוורור חדישה, טיפול במערכות המים והניקוז, קרצוף הכביש, ריבוד והנחה של אספלט חדש. ויש לנו עוד הרבה תוכניות לעתיד. המון".

ויש עוד היילייטס בשוק? משהו שהופך את החוויה בו למגניבה הרבה יותר?

"לגמרי. יש למשל גם את רצפת האפוקסי ששמנו בהשקעה של מיליוני שקלים. יצאנו לדוגמה גם במכרז נוסף של 20 חנויות שבמשך שנים העירייה לא מסרה לשימוש. איגדנו אותן עכשיו והכול רק לטובת ייעוד כמסעדות מקומות בילוי ופנאי. לא לירקות, בשר ודגים. את כל זה יש בשוק ובאיכות הכי טובה שיש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השקת כיכר טראמפ בפתח תקוה עם ראש העיר רמי גרינברג, אלי כהן וישראל כץ 3 ביולי 2019. דוברות עיריית פתח תקווה, אתר רשמי
אמריקה. רמי גרינברג/אתר רשמי, דוברות עיריית פתח תקווה

בוא נחזור רגע לעניין התיירות לעיר. למה שתייר שיגיע לישראל יסמן את פתח תקווה כנקודה שאי אפשר לוותר עליה?

"למה תיירים מגיעים לתל אביב או לנתניה? בשביל הים ובתי המלון. אז נכון, לנו אין ים, אבל בתי מלון יש פה כולל כאלו שנמצאים על הפארק והאגם האקולוגי. יש לך איפה להסתובב, ויש מרכזי בילוי ומסעדות מהמובילות בארץ. בוודאי שיש כאן מה לעשות, יותר מבכל עיר אחרת. אנו מתכננים להקים עוד כמה בתי מלון בתקופה הקרובה".

מה עוד קורה בעיר ששווה התייחסות והופך אותה לעיר מעולה?

"יש התעוררות מאוד רצינית של כל מרכז העיר, החיינו אותו, הקמנו לדוגמה מתנ"ס חדש. מעל השוק נבנו 2 מגדלי מגורים ובשנים האחרונות המקום מושך המון צעירים, ומתכונן לקום שם עוד בניין גדול בפאתי השוק".

אם הכל כל כך מוצלח ונהדר, למה פתח תקווה נתפסת כברירת מחדל? אני לא זוכר ששמעתי מישהו אומר שהחלום שלו זה לגור בפתח תקווה

"זו סתם בדיחה, זה ממש לא נתפס כך ובטח שלא ע"י התושבים. היא לחלוטין לא ברירת מחדל. כל מי שעובד כאן לא תופס את זה כך. גם לא מי שנולד וגדל פה. מי שחי בעיר ומכיר יודע שזה לא נכון"
.

מתלבטים אם לעבור לפתח תקווה? קחו את זה בחשבון

  • חגיגה לחובבי זאולוגיה: טרמיטים מהמין הפורמוסי, הנחשב לזן המזיק ביותר בעולם, זוהו לראשונה בישראל בפתח תקווה - כך הודיע לפני מספר חודשים המשרד להגנת הסביבה. "זה יום חג לחובבי הטרמיטים בישראל שזכו לצפות בטרמיט על עם יכולות אכילה מופרעות והתרבות מופלאות", אומר לוואלה! עסקים, אוהד דרור, חובב טרמיטים מושבע, "הלחות ותנאי החום מאפשרים לו להתרבות חופשי חופשי.יש לו תיאבון חזק מאוד לעצים, לא אכפת לו מאיזה סוג, הוא אוכל כמו קרנף, וגם חוטי חשמל, הם באים לו טוב מאוד".
  • יש אופק בקצה התחנה: לאחר התמהמות של שנים, ממש לאחרונה ובשעה טובה, אישרה מועצת העיר פתח תקווה את ההסכם מול המדינה להתקמת תחנה מרכזית חדשה, על שטחה של הישנה. זו שתיהרס, הקומה בשנת 1957 ואינה מספקת מענה הולם למכלול הצרכים התחבורתיים. הקרקע עליה חלה תב"ע מאושרת משנת 2007, צפוייה לכלול גם מרכז עסקי חדש".
  • הציפוי האפוקסי: נכון, נדמה כי אף אחד לא יעבור מנווה צדק בתל אביב לשדרות העצמאות בפתח תקווה רק בשביל לדרוך על רצפת האפוקסי בשוק, אבל בכל זאת, הבחירה לנתב מיליוני שקלים לציפוי הרצפה ראויה לציון ואנו אוהבים לפרגן כשיש מקום לכך. "הבט, אומר לוואלה עסקים דותן וקנין, מחברת ד.ו פרויקטים בע"מ, האיש שהכי קרוב בישראל למושג דוקטור של ציפוי אפוקסי, "זה אחד מסוגי הריצוף העמידים ביותר שיש, שניחן ברמת שחיקה גבוהה ביותר ועמידות מתמשכת, במיוחד במקומות בהם קיימת תנועה ערה כמו שוק. זה עולם אחר מאשר ריצוף רגיל של קרמיקה והקהל יאהב מאוד את הבחירה הזו. אפשר להוסיף לחומר הזה מקדם חיכוך גבוה שמונע החלקה ויצירת חווית צעידה על רצפה מבריקה. אולם היתרונות לא מסתיימים בכך: מדובר על פתרון אקולוגי מהמעלה הראשונה: בניגוד לרצפת בטון שסופחת מים, מתבלה ומאפשרת חלחול של שמנים וכימיקלים מזהמים אחרים, כאשר מדובר באפוקסי - היא מונעת זאת באופן מוחלט. גם קל מאוד לשטוף אותה וליצור בן רגע מראה של ניקיון שהכרחי לסביבה של ממכר אוכל. למעשה, מדובר על פתרון שלקוח בין היתר מעולם התעופה, בו קיימת חובה לצפות האנגרים באפוקסי, אז מה שמתאים לאחסון מטוס 35 Fשעולה מאות מיליונים, מתאים בהחלט גם לרצפת השוק בפתח תקווה.
  • לאוהבי השקט: על פי מדד איכות החיים של הלמ"ס (2019), העיר ניצבת במקום החמישי ברשימת הערים הגדולות ומדורגת במקום הראשון במדדים: רעש חיצוני המפריע בדירה ואמון כללי (ביטחון בזולת), אולם במקום ה-12 במדד פסולת ממוחזרת.
  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully