וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי כיוון: הדברים שעשינו דווקא ב-2020

29.12.2020 / 12:05

2020 הייתה שנה לא פשוטה, וגרמה לעסקים רבים להסיט את ההגה ולמשוך אותו לכיוון שונה לחלוטין. מתכניות לימוד להסבה בהייטק ועד שינויים במבנה הארגוני, הנה הסיפור של כמה מהתפניות המעניינות

נתניהו: ישראל תהיה המדינה הראשונה שתצא ממגיפת הקורונה בתוך כמה שבועות/צילום: לע"מ

עופר עטר, מנכ"ל ובעלים של חברת עטרה גידול ושיווק פירות וירקות

עופר עטר. יחצ,
עופר עטר/יחצ

עופר עטר החליט להשיק חנויות תחת המותג "עטרה" ולרכוש את פלטפורמת ה-E-commerce שוקיט.

"היוזמה שלנו נולדה כמענה לצורך. התחלנו את דרכנו כחברה סיטונאית, והקמנו ליד המשרדים חנות פירות וירקות שמספקת משלוחים לחלק מהלקוחות שלנו. הקורונה יצרה ביקוש חסר תקדים לרשת חנויות שתדע לספק תוצרת איכותית במחיר תחרותי, שמאפשרת לקנות קרוב לבית ומספקת משלוחים. ידענו שאנחנו מסוגלים להרחיב את הפעילות ולהיכנס לשוק הקמעונאי - הגודל, הניסיון והמקצועיות שלנו הכשירו אותנו לאתגר. הבנו מה הלקוחות מחפשים, לא חששנו לקפוץ למים וידענו ללמוד ולהשתפר תוך כדי תנועה ובזמנים קצרים.

"היה ברור שהיעד הבא הוא שיווק און-ליין. דווקא כאן בחרנו באסטרטגיה שונה. מתוך הכרה ביכולות שלנו, הבנו שזו תהיה טעות להתחיל מאפס, והעדפנו למצוא שחקן קיים ומנוסה בשוק עם פלטפורמה טכנולוגית מובילה, בעוד שאנחנו נספק את המומחיות והאיכות שלנו. החבירה לשוקיט הייתה עבורנו טבעית: כל אחד מאיתנו מביא לשולחן את היכולות והיתרונות שלו, וביחד אנו יוצרים מוצר מנצח. כל מי שמעוניין לשרוד ולשגשג בשוק בתקופה המאתגרת הזאת מוכרח לאמץ מודלים חדשים ושונים, ואנחנו שמחים לומר שעשינו זאת".

חנה ינובסקי, סמנכ"לית בכירה, Caja Robotics

חנה ינובסקי. יחצ,
חנה ינובסקי/יחצ

חברת Caja Robotics המפתחת רובוטים ותוכנה שהופכים מחסן לוגיסטי למרכז רובוטי חכם ואוטומטי חוותה שנה של התרחבות וצמיחה של החברה בישראל ובעולם. בחברה מדווחים על התעוררות משמעותית בשוק וכי התחום עובר שינוי גלובלי במגמה ברורה של הטמעת פתרון אוטומטי.

"השנה האחרונה חידדה את ההבנה, שהייתה קיימת ממילא, כי את סידור הארגזים וליקוט הסחורה במרכזים הלוגיסטיים כדאי לבצע באופן אוטומטי, בין היתר כיוון שזוהי עבודה מאומצת הדורשת דיוק ומהירות גבוהה והן בשל הצורך לעמוד בביקושים ולרווח את מספר האנשים במחסן", אומרת חנה ינובסקי סמנכ"לית בכירה ב - Caja Robotics, "משבר הקורונה גרם לעלייה משמעותית בביקוש בתחומי הלוגיסטיקה והסחר האלקטרוני עם הצטרפות עוד ועוד לקוחות, עסקיים ופרטיים, לתחום, זאת בנוסף לעלייה שנרשמה בשנים האחרונות".

כחלק מההתרחבות השנה, השלימה החברה, דווקא בימי הקורונה, גיוס של 12 מיליון דולר וכן רשמה גידול בפעילות הרובוטים של החברה במרכז הלוגיסטי של Bergen Logistics בניו ג'רזי שמנהל מוצרים מעשרות מותגים מובילים המיועדים לפעילות online תוך מתן מענה יומי לאלפי הזמנות לאזור מטרופולין ניו יורק. בישראל יחל לפעול בתקופה הקרובה הפתרון של החברה במרכז הלוגיסטי של חברת סלע לוגיסטיקה באשדוד, מחברות הלוגיסטיקה הגדולות בישראל, וכן החברה נמצאת במגעים מול חברות נוספות ממגוון תחומים אשר צפויות לשלב רובוטים בפעילות הלוגיסטית שלהן בחודשים הקרובים.

דורון אהרנסון, מנהל ג'ולט בישראל

דורון אהרנסון. יחצ,
דורון אהרנסון/יחצ

על הסטארטאפ שלקח על עצמו את המשימה לשלב בהייטק את מי שאיבדו את עבודתם בקורונה:

ג'ולט פתחה את 2020 בתנופה: עשרות "מיקרו-קמפוסים" של החברה נפתחו ברחבי ישראל ואנגליה, ובהם הועברו סדנאות במנהל עסקים לעובדים בחברות הייטק. מספר המנויים של החברה הלך וצמח, והדרך להמשך ההצלחה נראתה ברורה. ואז, הגיעה הקורונה. "הבנו שהמוצר שלנו מאבד מהרלוונטיות שלו. קמפוסים פיזיים היוו בעיה, וגם ההתמקדות שלנו בתוכניות upskilling טיפלה בצורך שהפך להיות פחות משמעותי", מספר דורון אהרנסון, מנהל ג'ולט בישראל, "הבנו שהמשימה העיקרית שלנו חייבת להתמקד באלו שאיבדו את עבודתם".

ג'ולט שינתה כיוון, והחלה להעביר תכניות לימוד שמסייעות לעובדים שפוטרו מעבודתם לעשות הסבה לתפקידים מסחריים בתוך חברות הייטק - בתחומים כמו מכירות, שיווק, הצלחת לקוחות, ניהול פרויקטים ועוד.

"האתגר העיקרי היה האתגר המנטלי שלנו כחברה. נאלצנו לוותר על נכסים רבים שפיתחנו במשך תקופה ארוכה ולשנות הכל - טכנולוגיות, מבנה ארגוני, שיטות עבודה, וכמובן התאמה של תוכניות הלימוד למטרות החדשות", מספר אהרנסון. "ההתאמות שעשינו סייעו לאנשים להתחיל בקריירה חדשה בהייטק, והצמיחו את פעילות החברה לגבהים חדשים".

תוכניות ההכשרה זוכות להצלחה בישראל, בארה"ב ובאנגליה, ולאחרונה רשמה החברה הישג משמעותי, כאשר הממשלה הבריטית אימצה את תכנית החברה לשילוב צעירים בריטים מובטלים בהייטק. "המודל הבריטי מסייע לאלפי צעירים שנפלטו משוק העבודה במשבר. אני מקווה שגם בישראל יאמצו במהרה תכנית הכשרה דומה שתיתן זריקת מרץ למשק הישראלי".

עדי ינוביץ, סמנכ"לית הצלחת לקוחות בהיי-בוב

עדי ינוביץ' הייבוב. יחצ,
עדי ינוביץ/יחצ

על הצמיחה שהביאה הקורונה בטכנולוגיה לניהול כוח אדם שמפתחת החברה:

היי-בוב מסייעת לחברות ועסקים בעולם לנהל את העובדים, החל מתהליך הקליטה הכולל חוזי העסקה ועד לניהול ימי חופש, אופציות בחברה, וייעול שגרת העבודה היום-יומית. לאחרונה השלימה החברה סבב גיוס נוסף של 70 מיליון דולר, תוצאה של צמיחתה והתעצמותה בתקופת הקורונה. עדי ינוביץ, סמנכ"לית הצלחת לקוחות בהיי-בוב, מתארת עלייה משמעותית בשימוש ב"בוב", המערכת שמציעה החברה, בשנה האחרונה.

"זיהינו שלקוחות משתמשים במערכת בפיצ'רים שבעבר היו פחות פופולאריים, כך עלה השימוש בדו"חות העוסקים בכח אדם ובמעקב אחר העבודה מהבית. לקוחות רבים ניצלו את המערכת שלנו כדי לייעל את התקשורת עם העובדים שלהם, ולמעשה, ב-2020 'בוב' הפכה להיות הבסיס לשימור התרבות הארגונית של חברות רבות. שימור תרבות ארגונית גם בזמן העבודה מהבית היווה אתגר חשוב למנהלי משאבי האנוש. כך, החברות הגדילו את השימוש בסקרים פנימיים שמציעה המערכת, במטרה לעקוב אחר שביעות רצון העובדים, לוודא שיש ברשותם את כל הציוד הדרוש לעבודה מחוץ למשרדים וכו'".

העלייה הובילה את הצוות של היי-בוב להאיץ תהליכים. "לקוחות רבים הבינו את החשיבות שיש למערכת ולכן החדשים שהצטרפו ציפו להשקה מהירה שתייעל את שגרת העבודה שלהם".

עורכי הדין ירון אלי, אבי נדלר ומתן פריידין

ירון אלי, בי נדלר ומתן פריידין. יחצ,
חבורת ENF/יחצ

החליטו להקים משרד עורכי דין יחדיו תחת המותג ENF:

"שלושתנו עורכי דין מנוסים, עברנו תחנות משמעותיות במשרדים הגדולים והמובילים בישראל, והחלטנו שאנו בשלים לשלב הבא. כמובן שלעשות צעד כזה בתקופה של משבר וחוסר ודאות זה לא מובן מאליו, אבל אנחנו לא חוששים מאתגרים, וההיכרות האישית בין שלושתנו רק האיצה את ייסוד השותפות. אם יש לקח אחד שהתקופה האחרונה לימדה אותנו, במדינה בכלל ובמשרד שלנו בפרט, היא החשיבות הטמונה באיחוד כוחות ושיתופי פעולה. הרבה אומרים שכל משבר הוא גם הזדמנות, וזו אמנם קלישאה אבל במקרה שלנו היא הוכיחה את עצמה. המשרד מתמחה בעולם המשפט המסחרי והעסקי לסוגיו, על התחומים הרבים שהוא מכיל. הידע והניסיון המצטבר שלנו בתחומים אלה מאפשרים לנו לפעול בסינרגיה, לספק מענה מקיף ללקוח העסקי ולהיות עבורו 'בית משפטי' אחד. ישנם יתרונות רבים בקבלת שירותים משפטיים במשרד בוטיק, קומפקטי וגמיש - בייחוד בתקופה כזאת. עתות משבר דורשות גמישות ויכולת תמרון, ובזמנים כאלה עדיף להיות בספינת מרוץ ולא בנושאת מטוסים. אין לנו ספק שנדע לנווט במים הסוערים של המשבר הנוכחי".

דנה מיולגאי, מייסדת שותפה וסמנכ"לית מוצר של חברת FIBO

דנה מיולגאי. יחצ,
דנה מיולגאי/יחצ

על הזינוק בביקוש לטכנולוגיה שמסייעת לשכירים לבצע החזרי מס בקלות:

"השנה, היה זינוק בביקוש להחזרי מס בעקבות הקורונה, אנשים חיפשו מקורות הכנסה נוספים בתקופה המורכבת הזו, ומה שאנחנו עושים הוא לעזור להם לקבל החזרים משמעותיים במינימום מאמץ" אומרת דנה מיולגאי, מייסדת שותפה וסמנכ"לית מוצר של חברת FIBO, סטארטאפ המספק שירות דיגיטלי לביצוע החזרי מס לשכירים תוך טיפול בבירוקרטיה הכרוכה בכך עבור המשתמשים באופן אוטומטי.

"התהליך הוא פשוט, כניסה לאתר שלנו, מילוי שאלון קצר וזהו, אנחנו נבצע עבורכם את בדיקת הזכאות ומציאת הטפסים הנדרשים. לאור הביקוש הגדול לשירות שלנו, גייסנו השנה מיליון וחצי דולר בהובלת קרן הון הסיכון TFK של אורי לוין, אחד ממייסדי ווייז, שהשקיעה בחברה גם בסבב ההשקעה הקודם, בנק דיסקונט באמצעות זרוע ההשקעות שלו, דיסקונט קפיטל, ומשקיעים פרטיים. בנוסף, הכפלנו את כמות העובדים שלנו כולל גיוס בשיאה של תקופת הקורונה.

"אנחנו מציעים לכל האנשים שההכנסה שלהם נפגעה במהלך שנת 2020 לדרוש את החזרי המס שלהם. הם יוכלו לקבל את הכסף חזרה במהלך שנת 2021. להערכתנו, מדובר במרבית אוכלוסיית השכירים במדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • עצמאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully