וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבקים במצב: בעמותות מנסים לגייס תרומות ופעילים

28.12.2020 / 9:35

על פי מחקר חדש, הארגונים החברתיים סבלו מירידה של כ-20 אחוז בשיעור התורמים ו-12 אחוז בסכומי התרומה בהשוואה ל-2019. מה עושים? פותחים את הלב ואת הכיס. הנה הפרטים

בווידאו: ישראל נכנסה לסגר שלישי - המשטרה הציבה עשרות מחסומים/צילום: שי מכלוף

מחקר חדש של המכון למשפט ופילנתרופיה באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בן-גוריון על ידי עו"ד גליה פיט וד"ר חגי כץ, קובע כי במהלך התפרצות נגיף הקורונה הארגונים החברתיים סבלו מירידה חדה של כ-20% בשיעור התורמים ובד בבד בירידה בת 12% בסכומי התרומה, בהשוואה לנתוני שנת 2019.

נתונים אלו אינם מפתיעים את בכירי עמותת שניר. בעמותה חווים ירידה בתרומות בכ-30 אחוז, כאשר כל תרומה חשובה מאד, במיוחד כאשר התרומות באות מאנשים פרטיים וחברות. כל תרומה אשר מגיעה לעמותה, מועברת ישירות לסיוע לנזקקים ולחיילים בודדים משוחררים שפונים אליה. סל מזון למשפחה בת 5 משפחות עולה כ-500 שקל אשר מספיק לשבועיים, עלות הובלה בממוצע 1000 שקל לחייל בודד משוחרר אשר רק השתחרר וצריך להעביר את הדברים שלו לדירה חדשה, סגירת חובות לארנונה, מים חשמל ועוד.

כדי שבעמותה יוכלו לסייע ולפתור ככל האפשר את המצב שאליהם מגיעים המשפחות והנזקקים, יש צורך לגייס יותר כסף ובעקבות הקורונה. בנוסף לכך, מהמחקר שאוניברסיטה תל אביב פרסמה עולה כי בעוד ששיעור ההתנדבות הכללי נותר יציב יחסית (אף כי בחודשיים הראשונים של משבר הקורונה חלה ירידה בסך 19% ביחס לממוצע של שנת 2019), בשיעור המתנדבים בארגונים, לעומת זאת, חלה ירידה עקבית מ-12.6% ל-8.1%.

חלוקת סלי מזון למתנדבים בהשתתפות שירז טל. יחצ,
שירז טל בפעילות בעמותת שניר/יחצ

שיעור המתנדבים בעמותת שניר ירד ב-25%. המנדבים של העמותה בודקים באופן אישי כל אחת מהפניות לעזרה, על ידי הגעה פיזית למשפחה במצוקה כדי לבדוק את אמיתות הנתונים. בעמותה חווים קושי רב בגיוס מתנדבים שמוכנים לבדוק את המקרים באוזר הצפון ובדרום הארץ. ייוחד המתנדבים במיוחד בביקורי הבית חשוב לעין שיעור, כדי שהעמותה תוכל לבדוק את אמיתות המקרים ולסייע במקרים קשים באמת. בימים אלה העמותה מגייסת מתנדבים מכל הארץ לטובת ביקורי בית אצל המשפחות הנזקקות.

עמותת שניר הוקמה בשנת 2010 למען שוויון הזדמנות בקרב האוכלוסיות החלשות בישראל לרבות משפחות חד הוריות, חיילים בודדים, קשישים , ילדים , חולים וניצולי שואה. העמותה משמשת עבורם כתובת ומענה לצרכי חרום אשר אינם זמינים להם ואינם ניתנים במערך שרותי הרווחה. צרכים אלו כוללים מזון, ציוד בית בסיסי כמו מיטה, מקרר או מחשב לילד, שיפוץ דירה של ניצול שואה, חינוך לילדים ועוד.

העמותה מאפשרת לשכבות האוכלוסייה החלשות לחיות חיים שוויוניים משמעותיים ואיכותיים לאורך כל חייהם, תוך יישום ערך הערבות החברתית ההדדית. העמותה פועלת באמצעות מערך מתנדבים "המלאכים של שניר" הפרוסים בכל רחבי הארץ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עמותת שניר

  • עוד באותו נושא:
  • תרומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully