וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלו על הפטנט: שלושה שותפים, משרד קניין רוחני אחד

28.12.2020 / 7:24

ד"ר אילן כהן, דוד דה-פריס וסבטלנה שטדלר הקימו משרד עם 25 אנשי צוות, שמטפל באלפי תיקי פטנטים, מדגמים וסימני מסחר: "בכוונתנו להיות גורם משמעותי בתחום הקניין הרוחני בישראל"

פרטנרים עורכי דין. יחצ,
מימין: ד"ר כהן, דה-פריס ושטדלר/יחצ

עולם הקניין הרוחני בישראל משנה בימים אלה את פניו בעקבות מהלכם הדרמטי של שלושה שותפים בכירים בקבוצת ריינהולד כהן - ד"ר אילן כהן, דוד דה-פריס וסבטלנה שטדלר - אשר החליטו להיפרד מהקבוצה ולהקים משרד חדש - כהן, דה-פריס, שטדלר ושות' (Cohn, de Vries, Stadler &Co.). שלושת השותפים הבכירים במשרד החדש, יחד עם צוות מנוסה ביותר של שותפים ואנשי מקצוע רבים נוספים אשר הצטרפו אליהם, מביאים עימם עשרות שנים של ניסיון מקצועי, ידע טכני וחזון עסקי המתבטאים במתן שירות כולל בתחום הקניין הרוחני ללקוחות מכל המגזרים העסקיים, המדעיים והטכנולוגיים, לרבות חברות הזנק, חברות בוגרות, חממות טכנולוגיות, משקיעים מוסדיים, ממציאים פרטיים ואחרים. המשרד, שכבר עם הקמתו מונה כ-25 אנשי צוות, מטפל כבר כעת באלפי תיקי קניין רוחני (פטנטים, מדגמים וסימני מסחר) של לקוחות רבים מאד. כהן ציין כי "המספר הרב של לקוחות פוטנציאליים, שכבר פנו למשרד מאז תחילת פעולתו והודיעו על רצונם לעבוד עם המשרד החדש, מבטיח גידול משמעותי בכמות הלקוחות, התיקים הפעילים, וכן במספר אנשי הצוות, כבר בעתיד הנראה לעין".

ד"ר אילן כהן הוא בעל תואר שלישי (Ph.D) בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית ועד לפרידתו מקבוצת ריינהולד כהן שימש כיו"ר הקבוצה, ראש קבוצת מדעי החיים והכימיה, וכאחראי על מגוון גדול של תחומים מקצועיים ופעילויות עסקיות של הקבוצה. דוד דה-פריס, בעל תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, היה עד לפרידה ראש מחלקת טכנולוגיה, מכניקה ועיצובים בקבוצת ריינהולד כהן. סבטלנה שטדלר, פיסיקאית, בעלת תואר מוסמך מאוניברסיטת קישינב ובוגרת התוכנית ללימודי פטנטים של הרשות לחדשנות והמצאות במוסקבה, עמדה בראש מחלקת הפיסיקה בקבוצת ריינהולד כהן. שלושתם מובילים בתחומיהם בישראל, ומדורגים בקבוצות האיכות הגבוהות ביותר בדירוגים בישראל ובעולם. כהן, דה-פריס ושטדלר, יחד עם צוות השותפים הבכיר שעבר עימם למשרד החדש, מייצגים ידע וניסיון מצטברים ללא תחרות במגוון רחב ביותר של תחומי קניין רוחני לרבות אופטיקה, אלקטרוניקה, הי-טק, אנרגיה, הנדסת מכונות, ציוד חקלאי ותעשייתי, הנדסת רכב, כימיה וביוכימיה, ביולוגיה וביוטכנולוגיה, רפואה, פרמצבטיקה, תעשיית המזון, עיצובים תעשייתיים ועוד.


ד"ר כהן, נכדו של ד"ר ריינהולד כהן, המייסד של המשרד הנושא היום את שמו, אמר: " אנו יוצאים לדרך חדשה כצוות מיומן, עם ניסיון מקצועי משותף שהוא ללא תחרות, ועם יכולת לתת מענה מקצועי מלא ורחב ביותר לכל בעלי העניין בתחום הקניין הרוחני, בכל צרכיהם. היקף המומחיות במשרד מאפשר לצוות לטפל באמצאות בכל תחום טכנולוגי, לשרת לקוחות במגוון רחב של תחומי קניין רוחני, תוך התאמה פרטנית לאסטרטגיה העסקית של הלקוח, ומיקסום ערך הנכסים הרוחניים שלו".

seperator

במאה ה-21 הקניין הרוחני הפך למטבע הכלכלי החשוב ביותר. כשליש מהערך המוסף של הכלכלה המודרנית ויותר מ- 80% (!) מן השווי של חברות ציבוריות מיוחסים לקניין הרוחני, הכולל פטנטים, עיצובים, סימני מסחר, ידע, זכות יוצרים ועוד. שירות מקצועי בתחום הקניין הרוחני נוגע, אפוא, ישירות לעשייה העסקית, וכתוצאה מכך יש חשיבות עצומה לאיכות השירות המקצועי שבעל העניין מקבל. "ההבדל בין שירות מצוין לשירות שהוא פחות ממצוין מהווה, לעיתים קרובות, את ההבדל בין הצלחה לכישלון", ציין דוד דה-פריס. כדוגמא הביא דה-פריס עסקה של מאות מיליוני דולרים בה היה מעורב לאחרונה, כאשר הפטנטים שבהם טיפל היוו את המרכיב הקריטי שלה.

החשיבות העסקית העצומה של הקניין הרוחני, שצפוי שתמשיך לגדול ולהתרחב בעשורים הקרובים, מחייבת גישה אסטרטגית הלוקחת בחשבון את הצרכים העסקיים, המודל העסקי, שוק משתנה, מתחרים וכו', ומגבשת אותם לכלל תוכנית סדורה. הגישה האסטרטגית הזו מחייבת לרכז סוגים שונים של ידע ומיומנות במקום אחד, וללכת יד ביד עם הלקוח בדרך מורכבת וארוכה מאוד. "הצוות המקצועי הראשון במעלה אשר עומד לרשות המשרד, מאפשר לבנות תוכנית אסטרטגית מותאמת לכל אלה שהקניין הרוחני הינו בעל משמעות קריטית עבורם בניהול עסקיהם", ציינה שטדלר.

שלושת השותפים הוסיפו, כי המשרד ישלב התנהלות עסקית עם מודעות חברתית ואחריות קהילתית ובכוונתם להמשיך במסורת של תרומה לחברה באמצעות מתן שירותים "פרו בונו", סיוע לבעלי צרכים מיוחדים והעצמת אוכלוסיות מוחלשות. הם הוסיפו כי בכוונתם גם לשים דגש על טיפוח וקידום ערכים חברתיים אוניברסליים כגון קיימוּת, שימור הסביבה, והַנְגָשַת ידע לעולם. "אנו משוכנעים כי הערכים הבסיסיים, האתיקה המקצועית וההיכרות רבת השנים בינינו מבטיחים שיתוף פעולה פורה, אווירה משפחתית נעימה בינינו ובין כל הצוות והמשך צמיחה והצלחה", הצהירו מקימי המשרד החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully