וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשתחזרו לטוס, כבר לא תצטרכו לדאוג לחבילת הגלישה שלכם

29.12.2020 / 12:53

דרך טיול במזרח הבינו רועי שורץ וברק כץ כמה מעיק יכול להיות נושא הגלישה. הם חשבו על רעיון שמשלב טכנולוגיית eSIM ובמסגרתו לא תצטרכו לקנות כרטיסים מקומיים או לעשות את החבילות היקרות בישראל. ואז באה הקורונה והכול נעצר, אבל עכשיו הם חוזרים ובגדול

סימטקס/באדיבות סימטקס

יזמים רבים חשבו על הרעיון המהפכני שלהם בעודם נמצאים בלימודים, או כשנתקלו בקושי מסוים ביום שגרתי בעבודה. אבל במקרה של רועי שורץ וברק כץ, הלוקיישן הוא זה שהביא את הרעיון. השניים, ששירתו יחד באותו הטנק בחיל שריון, טסו לטיול הגדול במזרח כמו רבים.

"מי שהיה במזרח יודע כמה מסורבלים המעברים ממדינה למדינה. אבל בעוד שלייעל את מעבר הגבול בין וייטנאם לקמבודיה זו כנראה משימה בלתי אפשרית, את המרדף אחר רכישת כרטיס סים מקומי בכל יעד דווקא כן ניתן לבטל. מצאנו את עצמנו יוצאים למסע חיפוש אחר כרטיס סים בכל מדינה, והיו הרבה מדינות", מספר שורץ, מנכ"ל ומייסד Simtex.

אם נחזור לתקופת טרום קורונה, תקופה שבה נהגנו לטוס, והרבה, נצליח כולנו להיזכר באפשרויות המוגבלות שעמדו בפנינו כדי להמשיך ולתקשר עם העולם בעודנו בחופשה או בזמן נסיעת עבודה. האפשרות הראשונה היא, כפי שחוו רועי וברק, קניית סים מקומי בכל יעד, אפשרות מסורבלת שדורשת זמן ומאמץ, ולרוב הסים המקומי אינו עונה במדויק על הצרכים של הרוכש (לעתים נאלצים לרכוש אלפי דקות שיחה בשביל השימוש במה שרבים רוצים, אינטרנט חופשי למשל). האפשרות השניה והיקרה בהרבה, היא רכישת חבילת גלישה מספקיות הרשת בארץ, עסקה שיכולה להסתכם ביותר מ-1,000 שקלים גם לחופשה בת מספר שבועות. האפשרות השלישית מתאימה אולי רק לטסים לטיול הגדול, והיא הסתמכות על וויפי מקומי, אפשרות שרבים מעדיפים שלא לבחור בה.

אז בניגוד למטיילים רבים שהשלימו עם המצב, שורץ וכץ דווקא חשבו על רעיון יצירתי שמשלב טכנולוגיית eSIM. השניים רק לא חלמו שרגע אחרי השקת המוצר, תפרוץ מגיפה עולמית שתשבית את תחום התיירות וענף התעופה, ושייאלצו לייצר מוצר חדש שיתאים לעולם המשתנה. אם חשבתם לעצמכם שלכם היה קשה בקורונה, כדאי לכם לקרוא את הסיפור של היזמים הצעירים, שלא רק צלחו את המשבר וחתמו לאחרונה על שיתופי פעולה מסקרנים, נמצאים בימים אלו בהליך גיוס המונים ומחפשים את המשקיעים הבאים שיצטרפו למסע המיוחד.

אדם משתמש בסמרטפון בעודו חולף על כרזה האוסרת על הפצת "פייק ניוז" על נגיף הקורונה בהאנוי, וייטנאם, 14 באפריל 2020. רויטרס
לך תבנה על וייטנאם/רויטרס

"את Simtex הקמנו רשמית ב2018. החזון של החברה היה לייצר פלטפורמה זולה, נוחה ויעילה, שתאפשר לטסים חיבור מכל מקום ובכל זמן, ומבלי להתעסק בהחלפת סים או רגישת חבילות במחיר מופרז", מסביר רועי. רגע לפני הקורונה השיקה Simtex את המוצר שלה - אפליקציית מרקטפלייס ייחודית המבוססת על טכנולוגיית eSIM המספקת גישה לאינטרנט בחו"ל דרך מאות ספקיות מקומיות בלחיצת כפתור ובהתאמה אישית.

כחודש לאחר השקת המוצר, מגפת הקורונה החלה להשתולל ושדות תעופה ברחבי העולם החלו להיסגר בזה אחר זה. כחברה טכנולוגית בתחום התיירות והתקשורת, היו שחשבו ש-Simtex לא תוכל להתאושש. רועי וברק לא נתנו לתחזיות הקודרות להשפיע עליהם, ומצאו הזדמנות בתוך המשבר המתהווה. מתוך מחקר מעמיק שביצעו אודות משברים דומים בשוק התיירות והתעופה, כמו שפעת העופות או מגפת ה-SARS, הבינו השניים כי ברגע שייפתחו השמיים, שוק התעופה יתפוס תאוצה ויעלה גבוה יותר משוויו הראשוני. השניים זיהו בנוסף כי נתח השוק הראשון שיחזור לפעילות בתחום התעופה יהיה המגזר העסקי.

"משיחות עם משקיעים בכירים בחו"ל הבנו שלמרות שהציבור מחכה לחזור לטייל, הראשונים לטוס יהיו דווקא אנשי ההייטק והמגזר העסקי. החלטנו להמר בגדול ויצאנו לדרך ארוכה של אפיון, פיתוח והעמדת POC טכנולוגי למוצר שני - Simtex Cockpit" משתף שורץ. "המוצר החדש מספק פתרונות גלישה מבוססי eSIM לעובדים, וכולל דשבורד ניהול מתקדם עבור החברות המעסיקות אשר מספק כלים שבזכותם ניתן לחסוך עד ל-60% מעלויות החיבוריות של עובדי החברה בנסיעות עסקיות" מפרט רועי. כבר עכשיו, למרות שהקורונה עוד כאן, נמצאת Simtex במגעים מתקמים עם מספר חברות גדולות במשק המעוניינות בהצטרפות לפיילוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תיירת טקסי שדה תעופה. שאטרסטוק, ShutterStock
להגיע לשדה ולחפש סים? למי יש כוח?/ShutterStock, שאטרסטוק

רבים מהקוראים וודאי יסכימו שהשנה האחרונה כללה הרבה אי וודאות, אבל אם חושבים על זה, בשביל חבר'ה צעירים שיוצאים לשוק עם מוצר שמחייב תיירות, הקורונה בהחלט גרמה לזעזוע. "אין ספק שחודש מרץ היה אחד החודשים המורכבים בחיי. ביום אחד הרגשנו איך הקרקע נשמטת לנו מתחת לרגליים, אבל אני חייב להודות שדי מהר התעשתנו, ואני מאמין שזו אחת הסיבות שהחברה כל כך מצליחה היום - מהירות התגובה היתה קריטית להמשך הפעילות. היום אני יכול להגיד שצלחנו את משבר הקורונה בהצלחה כבירה".

בSimtex ניצלו את הזמן הפנוי שעמד לרשותם במשבר כדי להכין תשתית חזקה ויציבה לקראת החזרה לפעילות בשוק, מתוך ההבנה שהראשונים לפעול יהיו הראשונים להרוויח. כך, למשל, חתמה החברה שיתוף פעולה היסטורי עם Mobimatter הענקית מאיחוד האמירויות, שת"פ שמייצר כבר עכשיו רכישות, וכן שותפויות דומות ביפן ובצרפת. עם אימוץ טכנולוגיית ה-eSIM המספקת ראשוניות בשוק, Simtex תופסת נפח עצום משוק פוטנציאלי המוערך מיליארדים. כדי להבטיח תשתית יציבה גייסה החברה צוות מקצועי המורכב משחקנים מובילים בתחום התיירות והתקשורת, הן בזירה הלוקאלית והן בזירה הגלובאלית, כמו יואב תמיר מנהל פיתוח עסקי וקשרי מפעילים, אל"מ במיל' עודד הרשקוביץ, מנכ"ל ובעלים חברת MFU ועמוס טלמור יועץ פיתוח עסקי.

רועי מאמין כי שוק הסלולר העולמי וניוד המכשירים יהפוך את שוק הסלולר ביום שאחרי הקורונה לאחד השווקים הרווחיים ביותר. "מאז הקורונה המון פעולות מסורבלות שהיינו רגילים לעשות הפכו לפשוטות יותר, לדוגמא קניות או מערכות ממשלתיות שבעבר הצריכו מאמץ רב, החלו לתת מענה דרך פלטפורמות אינטרנטיות. כך אני מאמין שיקרה גם לשוק ניוד הסלולר, אנשים ירצו לעשות פחות כדי לקבל יותר - וזו בדיוק הגדולה של המוצר שלנו" מסכם. לקראת החזרה לשגרה יצאה החברה להליך גיוס הון דרך פלטפורמת מימון ההמונים פיפלביז במטרה להביא להתרחבות החברה, והתרחבות ליעדים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully