וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד עולם הכושר, הפיטנס והוולנס בעידן הפוסט קורונה

ניר דנקונה

29.12.2020 / 13:18

העולם ישתנה אחרי הקורונה, ואיתו גם הרגלי הכושר והאמצעים שלנו לעשותו. ענקיות הטכנולוגיה נכנסו לעניינים, כך שניתן כבר לחזות כמה גדול יהיה מגוון האפשרויות

ישראל קטורזה שומר על כושר (צילום: פול סגל)

מגפת הקורונה שפרצה לפני כמעט שנה ועימה הסגרים הממושכים והוראות הריחוק החברתי, גרמה להאצת תהליכים שהחלו בשנים האחרונות ולתמורות מרחיקות לכת בעידן שלאחריה.

אפל עם Apple Fitness+ , אמאזון עם halo ועוד ענקיות טכנולוגיה ממשיכות לזהות את תחום הכושר כאחד מאפיקי ההשקעה המעניינים ביותר ומחפשות לפתח ולרכוש פעילויות בתחום. מדובר על תחומי ה- fitness on demand, online fitness, werables ו- gamification. בשבוע שעבר רכשה חברת טכנולוגיות הכושר Peloton המתמחה באופני כושר חכמים את ענקית ציוד הכושר Precor המספקת ציוד מקצועי לחדרי כושר בעסקה בשווי 420 מליון דולר. אין ספק ששוק טכנולוגיות הכושר ברתיחה.

רוב מומחי הכושר בעולם סבורים שעם הפתיחה מחדש של חדרי הכושר, תורגש נהירה המונית של מתאמנים, גם כאלו שלא התאמנו באופן סדיר בחדרי כושר לפני כן. יחד עם זאת, צופים המומחים כי לצד התפוסה הגבוהה והמיידית, לאורך זמן, גם אימוני ה- Online ימשיכו להתקיים ולהתחזק, אחרי שמליוני מתעמלים ראו שזה פשוט עובד ומהווה אלטרנטיבה לגיטימית במקרה של חוסר בזמן, בניידות או כאימון משלים.

לצד החזרה לחדרי הכושר, כאמור קהל רב ימשיך להתאמן בבית עם מכשירי כושר ביתיים רגילים או חכמים, תוך העמקה וחיפוש אחר אפליקציות וחידושים לאימוני און ליין חובקי עולם. עוד טרם עידן הקורונה, העלו מאמנים שיעורים ליוטיוב, שיעורים המתאימים בעיקר למתאמנים ותיקים אשר מכירים את הז'רגון המאפיין את השיעור ואת התרגילים. האימון בזום עולה מדרגה ומאפשר אינטרקציה הדדית יותר גם מרחוק - המתאמן רואה את המאמן ולהיפך. ישנה אפשרות לשיחה, להנחייה ולתיקונים און ליין.

לדוגמא פלטפורמת אימוני האונליין keep.com הסינית היא האפליקציה הנפוצה ביותר בעולם שזכתה ל- 10 מליון הורדות בחודש, כשחדרי הכושר בסין נסגרו. בחודשים האחרונים, למרות שחדרי הכושר בסין עובדים כרגיל, עדיין יש קרוב ל- 5 מיליון הורדות כל חודש והשימוש באפליקציה ממשיך לעלות בקצב מהיר.

אישה עושה פלאנק. ShutterStock
הכול ייראה אחרת אולי, העיקר שנחזור לפעילות/ShutterStock

התחזקות האימונים החדשניים

  • אימון איזומטרי (=מרחק שווה) הוא אימון התנגדות המבוסס על תרגילים שגורמים לכיווץ שרירים סטטי, בו השריר מתכווץ ללא שינוי באורכו וללא שינוי במצב המפרק. על פי כל מומחי הכושר וארגון הבריאות העולמי, ברור שחלק חשוב מאימון נכון ומשמירה על אורח חיים בריא חייב לכלול חיזוק טונוס שרירים ואימוני כח לצד אימוני הסיבולת. TRX הוא סוג אימון איזומטרי לדוגמה, אשר מוביל אותנו גם למגמה הבאה בתחום. היתרון של האימון הזה הוא שהוא אינו מצריך מרחב אימון גדול ולא אביזרי אימון מורכבים.
  • אימון כושר באוויר הצח איננו חדש, אולם תקופות הסגר הממושכות חיזקו מאוד את המגמה של עשיית כושר גופני במתקנים ציבוריים (גם במתכונת אימון איזומטרי) . מאמני הכושר צפויים להמשיך ולשלב בין אימונים בחדרי כושר ואימונים בחוץ. במסגרת המגמה רשת חדרי הכושר המובילה מארה"ב Equinox הקימה רשת של חדרי כושר פתוחים על מנת לתת מענה לצורך של המתאמנים באימון תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי.
  • כניסתן של חברות הטכנולוגיה לתחום הכושר, מאיצה את התפתחותם של הדור הבא של מכשירי הכושר - מכשירים קטנים יותר וחכמים הרבה יותר המאפשרים לצד ביצוע תרגילי כושר גם מדדים לניטור ובקרה באמצעות חיבור לאפליקציות ומשחקים הגורמים לעניין רב יותר. חיבור זה בין העולם הישן לחדש, מסייע מאוד במוטיבציה לעשות את התרגילים באמצעות מדידת עוצמת הכוח שאנחנו מפעילים בכל שלב, והמעקב אחר ההתקדמות לאורך תקופה, הכל באמצעות האפליקציה.
  • במקביל למגמה זו, גם חדרי הכושר יהפכו לחכמים יותר, כך שיהפכו לכאלו שיודעים להתאים עצמם ליכולות של המתאמן.
  • Zwift.com שנוסדה בקליפורניה מספקת היום זירה תחרותית למליוני רוכבי אופניים המשתמשים בטריינרים חכמים על מנת לרכוב בבית, מול המסך, במגוון עולמות וירטואליים לצד רוכבים מכל העולם. השנה לראשונה, בשל מגבלות הקורונה, נערך Tour de France גם במסגרת המשחק והשתתפו בו עשרות רוכבים מקצעונים מהשורה הראשונה.
  • מגמה נוספת שאנחנו מזהים בעולם היא עלייה של גורמים נוספים התומכים בשמירה על בריאות פיזית ונפשית כמו ניטור שינה ומיינדפולנס. בשני התחומים, פרט לעליית המודעות, נכנסים כלים טכנולוגיים תומכים וניטור השינה הוא אחד התחומים המתפתחים כחלק מצמידי הכושר החדשים שיוצאים בשנה האחרונה בעולם.
sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

על ניר דנקונה

ניר דנקונה בעלי SmartGym, בן 49, רו"ח ובעל תואר במנהל עסקים, פריק טכנולוגיות שעבד מרבית חייו בתעשיית התוכנה (שיווק מוצרי תוכנה מחברות התוכנה המובילות בעולם וביניהן Oracle ו-SAP.

מהפך בריאותי שעשה לפני 12 שנה - ממעשן כבד, סובל מעודף משקל ואורח חיים יושבני לטריאתלט חובבן ומקפיד על אורח חיים בריא, הביאו אותו לחקור את עולמות הבריאות לעומק, כולל רכישת השכלה בתחום הכושר וקידום הבריאות במכון וינגייט. במהלך ההיכרות העמוקה בתחום, חיפש ניר כיצד לשלב את עולמות הכושר והטכנולוגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכון כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully