וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם, הבת והסטארטאפ הישראלי שמשגע את העולם

30.12.2020 / 0:17

השילוב בין טכנולוגיית ננו, יהלומים ותנ"ך הוליד את הטרנד הבא בעולם התכשיטים. קבלו הצצה לסטארטאפ הישראלי שמעורר עניין ברחבי העולם וכבר זכה למחמאות של סלבס בארץ ובעולם

תכשיטים. יחצ,
טרנד שתפס תאוצה. תכשיטי תנאור/יחצ

את הצמד מולדבסקי, מייסדות "תנאור" אנחנו פוגשים בביתן באמצע יום צילומים. מגלי שנמצאת בחודשי הריון מתקדמים, ואמה אביבה, מתרוצצות בין כולם, מעורבות בכל צעד, לא נותנות לאף פרט לחמוק. "אנחנו מעורבות בכל מה שקורה, בעיצוב, בשיווק, במכירה. אין משהו שלא עובר דרכנו", מסבירה אביבה.

כדי להבין איך נולד הסיפור של "תנאור", צריך להכיר את ההיסטוריה של משפחת מולדבסקי. אביבה ומגלי, שתי נשים מרשימות, הן נצר לשושלת יהלומנים בלגית וישראלית, אבל אל תתנו למראה המצודד להטעות אתכם, שכן מדובר בנשות עסקים שלא מפחדות לקחת סיכונים, ומנהלות ביד רמה את הסטארטאפ שהקימו יחד.

מגלי ואביבה. יחצ,
מגלי ואביבה מולדבסקי/יחצ

כבר מגיל צעיר מאוד, מגלי נמשכה לספורט, ובגיל 4 החלה להתאמן באופן מקצועי באמנות הלחימה ג'ו ג'יטסו, השתתפה בתחרויות ואף זכתה בתואר אלופת הארץ לגילה. במהלך השירות הצבאי ביחידת מודיעין קשרי חוץ, חברים שזיהו את הפוטנציאל רשמו אותה לתחרות מלכת היופי הארצית, וכך קרה שמה שהחל כחצי בדיחה של החברים הפך ממשי כאשר החלה לצלוח את שלבי המיון השונים, עד שהגיעה לשלב הגמר של התחרות.

אבל מגלי לא מצאה עניין בקריירת הדוגמנות ומיד עם שחרורה מצה"ל נרשמה ללימודי משפטים וכלכלה באוניברסיטת תל אביב. את הבחירה במסלול הלימודים הזה היא מסבירה ברצונה להתרחק מהעסק המשפחתי ולסלול עבורה דרך שונה. "התקדמתי במסלול של עריכת הדין ובמקביל נרשמתי לקורסי העשרה מחוץ למניין שהתמקדו בתחומי מדעי המוח וביו רפואה, כיוון שאלו היו עולמות שתמיד סקרנו אותי", היא מסבירה, "ואז, דווקא כשחשבתי שאני הכי רחוקה מהעסק המשפחתי, נתקלתי בכתבה בטלוויזיה בה שמעון פרס ז"ל העניק לאפיפיור במתנה גרגר אורז עליו חרוט כל התנ"ך. באותו רגע הבנתי שהטכנולוגיה הזו יכולה וצריכה להיות הדור הבא של עולם התכשיטים וכך למעשה התגבש לו החזון שלי לשלב בין עולמות הרוח, הטכנולוגיה והאופנה".

במקביל להתמחות בעריכת דין וללימודים האינטנסיביים לבחינות הלשכה, המשיכה המחשבה להתבשל במוחה ולא הרפתה ממנה. היא חקרה את הנושא לעומק ובדקה מה הטכנולוגיות הקיימות בשוק. לאחר שהיה בידיה המידע, פנתה למדענים המתמחים בננו טכנולוגיה ורתמה אותם לרעיון שלה - להשתמש בטכנולוגיה החדשנית המאפשרת מזעור של אינפורמציה על מנת למזער את 24 ספרי התנ"ך על גבי שבב סיליקון זעיר שבסופו של תהליך ישובצו בתכשיטים יפהפיים. המדענים, שלרוב מורגלים בשימוש בטכנולוגיית הננו ליצירת חומרים חדשים, זיהוי וריפוי מחלות ועוד, הרימו את הכפפה והסכימו לקחת חלק באתגר ולהיכנס אל עולם חדש עבורם - עולם התכשיטים. גם כיום, שבבי התנ"ך הממוזערים אשר עוברים שלבים של קרינה אולטרה סגולה, מטאליזציה וכדומה מגיעים למעבדת הננו טכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב על מנת להיבדק תחת מיקרוסקופ מקצועי ורק לאחר מכן משובצים בתכשיטים הנכספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
seperator

אחרי פיצוח החלק הטכנולוגי ניגשה מגלי לאמה אביבה, שמיד התאהבה ברעיון. "היה לי ברור שאמא תהיה שותפה שלי לאורך כל הדרך, היא בדיוק המנטורית הנכונה והאדם איתו רציתי ליצור תכשיטים שיהוו את הגשר בין ההיסטוריה והזהות שלנו לבין העתיד הטכנולוגי והמודרני. אנחנו עוברות מעין מסע רוחני של אמא ובת בייצור של תכשיטים שמשלבים את המסורת וכל הערכים עליהם גדלתי יחד עם חדשנות ויצירתיות. זאת זכות לעבוד יחד כמשפחה, אני מוקירה על כך תודה בכל יום", מתארת מגלי את העבודה המשותפת בצוותא עם אמה.

אביבה מצטרפת לשיחה ומחזקת את דבריה: "הרעיון שמגלי הציגה שבה אותי כבר מהרגע הראשון, הוא מבטא את כל מה שאני מאמינה בו. תחום היהלומים והתכשיטים הוא תחום בו אני עוסקת כבר למעלה מ-20 שנה, וידעתי שאוכל לעזור ולתרום עם הניסיון והידע שלי. החיבור שיוצר התכשיט בין האנשים הוא כל מה שחלמתי. תכשיטים שמעבר ליופי ואסתטיקה יש בהם משמעות עמוקה ומיוחדת שמקרבת ומאחדת את כולם".

לצד האם והבת המשמשות כמייסדות של המותג, התגייסו גם יתר בני המשפחה למשימה, האב, שלו ניסיון עשיר בתחום היהלומים, על תקן יועץ מהצד, ושני האחים, מייק ודניאל תורמים מכישוריהם הטכנולוגיים בתפעול האתר ובניהול השיווק הדיגיטלי.

תכשיטים. שי בראל,
האם ראתה והתלהבה. תכשיטי תנאור/שי בראל

ליין התכשיטים שזכה לשם "תנאור" (הלחמה של המילים: תנ"ך, ננו ואור) תפס בחודשים האחרונים תאוצה והמכירות לא רק עלו אלא גם התרחבו לרחבי העולם. דווקא בימים לא פשוטים, בהם מרחפת מעלינו מגפת הקורונה מחד ובימים בהם השיח במדינה סובב סביב התנגחות ופילוג בחברה הישראלית מאידך, מגלי מבקשת להסביר את תופעת הגידול במכירות וכיצד התכשיטים שלה למעשה מחברים ומאחדים בין הקצוות.

"אנשים מכל העולם רואים בתכשיטים שלנו משהו אחר, משהו בעל משמעות הרבה מעבר לתכשיט רגיל", היא מסכמת, "רבים מהלקוחות מוצאים בתכשיטים שלנו את המתנה האולטימטיבית להעניק ליקיריהם. מתנה עם משמעות ומסר אשר נחוץ במיוחד בתקופה כל כך שברירית וכאשר לא פעם נכפה עלינו להיות רחוקים מהאהובים שלנו. מהמקום הקטן שלי, אני מאמינה שאמנם אנו חלוקים בינינו בהרבה מאוד נושאים אבל יש לנו תשתית משותפת. היסטוריה משותפת. בעיניי התנ"ך וכל מה שהוא מסמל נמצא מעל השיח. לכן, אני רואה בתכשיטים שלנו כגשר שמאחד בין הפלגים השונים ומהווים תזכורת לכולנו להתאמץ יותר להפוך לחברה סובלנית יותר, להפוך לאנשים מוסריים יותר. דווקא כשאנחנו נמצאים בתקופה של הרבה מאוד חוסר וודאות, של חששות ממה שצופן לנו העתיד- זהו הזמן מבחינתי לחזור לשורשים. לחזור לתשתית ולערכים הכי בסיסיים ואלמנטריים שלנו על מנת להשתדל כל יום להיות אדם טוב יותר, חברה טובה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארטאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully