וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Apple נכנסת לקמעונאות החשמל, תשתף פעולה עם מחסני חשמל

30.12.2020 / 8:45

ענקית הטכנולוגיה פתחה שלוחה בסניפים של מחסני חשמל, אופרציה שצפויה להתרחב בחודשים הקרובים. תמכור אייפונים, טאבלטים ומוצרים נלווים

חנות בתוך חנות של אפל ומחסני חשמל. לירון כהן,
כך זה נראה: העמדה של אפל במחסני חשמל/לירון כהן

לאחר שבשנת 2020 מחזור המכירות של מוצרי אפל ברשת חצה את רף 100 מיליון שקל ולאחר תהליך בחינה מקיף שנמשך מספר שנים, הודיעה רשת מחסני חשמל כי היא קמעונאית החשמל הראשונה לקבל הרשאה מטעם Apple לפתוח עמדה רשמית של המותג בישראל. בימים האחרונים נפתחו חמש עמדות (Apple shop in shop) בסניפי מחסני חשמל בקריית אתא, בראשון לציון, בירושלים, בנצרת עילית ובבאר שבע. עמדה נוספת תhפתח באילת במהלך השבועות הקרובים.

בעמדות אפל ברשת מחסני חשמל יוצגו לראווה כלל מוצרי המותג: אייפונים, MacBook, Apple TV iPod, Apple Watch Airpods ומוצרים משלימים ובסמוך אליה עמדות תצוגה של מותגים אחרים, כך שהלקוח יוכל להתנסות במקום אחד מכלל המכשירים הקיימים בכל קטגוריה.

לצורך הקמת העמדות הגיעו לסניפים נציגי אפל, שבחרו את המיקומים של עמדות התצוגה בחנויות, ניהלו את ההקמה והמיתוג של העמדות והכשירו את עובדי הסניף שינהלו את נקודות המכירה. כמו כן, רשת מחסני חשמל תקבל עדיפות בהקצאות מכשירים ותוכל לערוך קמפיינים לשיווק המוצרים באופן עצמאי תוך שמירה על "הרוח של אפל". בכל הנוגע לתיקונים של המכשירים ולהחלפת רכיבים תקולים במחשבים ובמכשירים של אפל, הדבר יתבצע דרך אחד מנציגי השירות הרשמיים של אפל הקיימים כיום בישראל - Icon Group (חברת האם של רשת איידיגיטל) או Dcs.

לירון כץ, מנהל הפיתוח העסקי של רשת מחסני חשמל: "כחלק מהרצון להפוך את הרשת לתחנה הראשונה לכל חובבי הסלולר והטכנולוגיה בישראל הצבנו לעצמנו למטרה להיות קמעונאית החשמל הראשונה שתפתח חנויות תצוגה רשמיות של אפל בסניפים. לאחר תהליך שנמשך כשלוש שנים קיבלנו את האישור המיוחל וכבר בשבוע האחרון פתחנו נקודות מכירה רשמיות של אפל בחנויות נבחרות ברחבי הארץ עם נציג מכירות וקופה ייעודיים, אליהן יצטרפו ב-2021 נקודות נוספות, מה שיאפשר לנו להגדיל את היקף המכירות של המותג ברשת בעשרות אחוזים".

פעילות APPLE בישראל

אפל פועלת בישראל באמצעות משרד מכירות מקומי שמנהל את גורמי המכירות וההפצה השונים בישראל. הניהול המקומי פועל מול ארבעה ערוצים: הפצה, פעילות קמעונאית, שירות תיקונים רשמי וחברות הסלולר.

הפצה

אפל מאפשרת לייבא ישירות ממנה רק לחברות הסלולר ולמפיצים הרשמיים שאחראים מבחינת אפל על הפצת מוצריה לכלל המשווקים המורשים. בישראל יש שתי חברות שהוסמכו להיות מפיץ רשמי של אפל: אייקון גרופ וסי דאטה. לשתי החברות אחריות לכל מנגנון היבוא מאפל ולהפצת מוצריה לכלל הלקוחות הקמעונאיים בישראל (מלבד חברות הסלולר המייבאות עבור עצמן).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פעילות קמעונאית

  • המדיניות הקמעונאית של אפל מוגדרת באמצעות מתן אישור של "משווק רשמי".
  • משווק רשמי הינו כל גורם קמעונאי שאפל מאשרת לו לרכוש את מוצריה בתנאים מיוחדים.
  • תנאים אלה ניתנים רק לרוכשים אצל המפיצים הרשמיים והם אלו שמעבירים אותם למשווקים הרשמיים.
  • ישנם מספר מודלים של משווקים רשמיים בישראל, כאשר הרמה הגבוהה מכולם הינה משווק APR (- APPLE PREMIUM RESELLER משווק הפרימיום של אפל)

בישראל פועלים שלושה סוגים של משווקים רשמיים

  • משווק רשמי כללי - גורם קמעונאי שקיבל אישור מאפל לרכוש בהנחה מהמפיץ והוא מחוייב לפעול לפי מדיניות אפל. בארץ - רשת באג, רשת מחסני חשמל , רשת אייבורי וכו'.
  • בחלק מהמשווקים הרשמיים, מאשרת אפל הקמת עמדות הדגמה ממותגות כמו למשל בדיוטי פרי ובמחסני חשמל.
  • משווק רשמי Mono Brand- משווק קמעונאי שמוכר רק מוצרי אפל ללא הכנסת מוצרי מתחרים. מחוייב לעמוד בהגדרות עיצוב שנקבעות ע"י אפל.
  • בארץ - 4 החנויות של רשת iStore
  • משווק פרימיום Apple Premium Reseller (APR) מודל זכייני של אפל ליצירת חנות בפורמט של Apple Store. במודל זה , הבעלות על החנות היא של הגורם המקומי, אך כל ההתנהלות של החנות נקבעת ע"י אפל ומפוקחת על ידה באמצעות בקרות חיצוניות.
  • מודל ה APR מחייב עמידה בסטנדרטים גבוהים במיוחד של נראות החנויות (עיצוב נעשה ע"י אפל וריהוט שמוטס מחו"ל), רמה מקצועית של הצוות בסניפים ומיקומי פריים.
  • בארץ - 18 החנויות של רשת iDigital שהיא רשת ה- APR היחידה בישראל.

חברות סלולר

  • לחברות הסלולר מבנה פעילות שונה שבו הן משמשות גם כיבואן וגם כקמעונאי.
  • החברות מיבאות בעצמן את מוצרי אפל לשימושן העצמי ואף מקבלות הכשרה לתיקון רשמי של מוצרי אפל עבור לקוחותיהן.

שירות תיקונים רשמי

  • בכל מדינה מסמיכה אפל מספר מעבדות לתת את שירות האחריות והתיקונים של אפל.
  • בישראל הוסמכו רשמית על ידי אפל שתי מעבדות לטיפול בכלל משתמשי אפל: מעבדת iDigital ומעבדת DCS
  • על פי מדיניות אפל, רק מעבדות רשמיות יכולות לרכוש חלקי חילוף מקוריים מאפל ולמעבדות אלו נאסר למכור חלקים לגורמים חיצוניים.
  • המשמעות היא, שרק תיקון במעבדה רשמית הוא תיקון שנעשה עם חלקים מקוריים וחדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully