וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות יומיות: מבזק על הפעילות העסקית

30.12.2020 / 12:43

שיבא בחרה ב"טבורית" לניהול בנק הדם הפרטי, שראל וחברת הקנאביס טוגדר ישתפו פעולה ואספן גרופ רוכשת בניין משרדים באוטרכט שבהולנד. מבזק חדשות יומי

בווידאו: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר שקבעה הממשלה/צילום: ערוץ הכנסת

שיבא בחרה ב"טבורית" לניהול שירותי בנק הדם הטבורי הפרטי

טלי פלץ. סם יצחקוב,
מנכ"לית טבורית טלי פלץ/סם יצחקוב

בתום מכרז שפורסם ביולי 2019, חתמה באחרונה קרן המחקרים ושירותי הבריאות בבית החולים שיבא, על הסכם חדש עם חברת "טבורית" - המשווקת הבלעדית, מזה כ-15 שנים, של שירותי בנק הדם הטבורי בבית החולים שיבא. טבורית, המנוהלת על ידי המנכ"לית טלי פלץ, גברה על חברת מדיפריז, הפועלת תחת המותג "תא לחיים", אשר התמודדה במכרז ונפסלה לאחר ש"לא הסכימה לעמוד בתנאי המכרז".

ביולי 2019, לאחר 15 שנים בהן הפעילה טבורית את שירותי בנק הדם הפרטי בשיבא, פרסמה קרן המחקרים ושירותי הבריאות של בית החולים, מכרז לקבלת שירותי שיווק של שירותי הבנק. בין תנאי המכרז, הוכתבו דרישות מדעיות רבות ומורכבות הנוגעות לכללי רגולציה מחמירים בכל הקשור לניהול בנק דם טבורי פרטי ולאיסוף מנות דם טבורי. כזכור, ב-2007 נחקק בישראל חוק הדם הטבורי, הנחשב לאחד החוקים המתקדמים מסוגו בעולם. החוק עושה זאת באמצעות קביעת אמות מידה מקיפות ואחידות לתהליכי איסוף, הקפאה ושימור של דם טבורי, ויצירת מנגנוני פיקוח של משרד הבריאות על התחום. מכוח חוק זה, נקבעו תקנות המבוססות על תקנים בינלאומיים, מחמירים ביותר, אשר הבנק הציבורי קיבל את הסמכתם ומפוקח על ידם.

לאחרונה, בתום הליך מכרזי ארוך, אליו ניגשה גם חברת מדיפריז, הפועלת תחת השם "תא לחיים", נבחרה טבורית, אשר עמדה בכל תנאי המכרז, לרבות בכל הדרישות הרפואיות והרגולטוריות השונות.
במכתב הזכייה שהעבירה קרן המחקרים של שיבא ל"טבורית", נכתב כי "חברת מדיפריז לא הסכימה לעמוד בתנאי המכרז ולחתום על החוזה שצורף למכרז ולפיכך נפסלה". עוד צוין במכתב כי "חברת טבורית, הזוכה במכרז, עובדת עם המרכז הרפואי מזה למעלה מ-15 שנים, תמשיך ותבצע את פעילות האיסוף והשיווק עבור בית החולים שיבא - בית החולים הגדול במדינה, ובעל בנקי הדם הטבוריים הגדולים בישראל". בימים אלה חתמה טבורית על חוזה חדש מול הנהלת קרן המחקרים ושירותי הבריאות בבית החולים.

מנכ"לית טבורית, טלי פלץ, מסרה: "הזכייה במכרז לניהול בנק הדם הטבורי היא הבעת אמון ביכולת המקצועית הגבוהה של החברה ובניסיון האדיר שטבורית צברה ב-15 השנים האחרונות. אנו נמשיך לספק את השירות הטוב ביותר עבור הציבור הישראלי, מתוך שליחות ואמונה כי ביטוח ביולוגי מסוג זה מאפשר סיכוי להצלה ושיפור חיים".

שראל חותמת על הסכם שיתוף פעולה והפצה בלעדי עם חברת הקנאביס טוגדר

חתימת הסכם טוגדר ושראל. יחצ,
ההסכם בין שראל לטוגדר. מימין לשמאל: אבי בוסקילה, יוחנן דנינו, שלמה גרופמן, נסים ברכה/יחצ

לראשונה בישראל: חברת שראל, המובילה את הספקת התרופות והציוד הרפואי לבתי החולים הציבוריים והמוסדות רפואיים בישראל, חתמה היום על הסכם שיתוף פעולה והפצה בלעדי בשוק המקומי והגלובלי עם חברת הקנאביס טוגדר. ההסכם כולל הפצה ושיווק של מוצרי קנאביס רפואי למוסדות הרפואיים אשר שראל עומדת בהתקשרות עימם כגון: בתי חולים ובתי מרקחת. תוקף השותפות עומד על תקופה כוללת של 12 שנים.

השיווק יכלול את כל מוצרי הקנאביס הרפואי שמציעה חברת טוגדר: תפרחות, שמנים ומוצרים בשילוב CBD לכשיאושר לשימוש בישראל. כמו כן, יכנסו מוצרי טוגדר למכירה בבית המרקחת המקוון של שראל.

זו שותפות משמעותית לשתי החברות- הכניסה לראשונה לתחום הקנאביס הרפואי עבור שראל תהווה תוספת לסל המוצרים והנגשה של המוצרים הללו ללקוחות נוספים. לטוגדר ההפצה בבלעדיות מעניקה חשיפה לקהל מטופלים בפריסה ארצית רחבה. החברות סיכמו בנוסף כי יפעלו להקמת מערך ייצוא והפצה בינלאומי משותף שבבסיסו הקשרים הענפים של שראל עם חברות תרופות בינלאומיות והסכמי ההפצה הגלובאליים של טוגדר.

יו"ר שראל שלמה גרופמן: " 'שראל' שמובילה את הספקת התרופות והציוד הרפואי למערך הרפואה בישראל, תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים המתקדמים בעולם, עומדת היום בחזית המאמץ הלאומי להספקת תרופות, ציוד רפואי וציוד מגן למגפת הקורונה ובכוונתה לשלב את מיטב יכולותיה המתקדמות, כולל המרלו"ג החדשני מסוגו בישראל (המוקם בימים אלה בנתניה) לטובת שיתוף הפעולה עם TOGETHER, הצפוי להביא לפריצה ובשורה חדשה בתחום שיווק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם".

מנכ"ל שראל, אבי בוסקילה הוסיף: "בחנו את שוק הקנאביס הרפואי בישראל והחלטנו לחתום על הסכם עם TOGETHR לאחר שהתרשמנו מאיכות המוצרים ותהליכי העבודה ובעיקר מהשדרה הניהולית ומהחזון האסטרטגי שלה להנגשת והוזלת מחירי הקנאביס הרפואי למטופלים. החתימה היום היא צעד ראשון וחשוב בדרך להגשמת היעד הזה".

יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר פארמה: "אנו גאים ומתכבדים לחבור לאחת המשווקות הגדולות והמרכזיות בתחום הפארמה, חברה עם ניסיון כה ייחודי, עשיר ומרשים בתחום מאוד מורכב. ההסכם הבלעדי עם שראל, מחזק את טוגדר כשחקן משמעותי וגדול בשוק הישראלי לקנאביס רפואי. שותפות זו מהווה השלמה לתוכנית האסטרטגית של החברה, לפריצה מתוכננת בשנת 2021 לשוק המקומי והגלובלי והפיכתה למובילה מרכזית בתחום. בנוסף, מוביל ההסכם למימוש היעד האסטרטגי שלנו להנגשת מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים למטופלים בשוק המקומי".

אספן גרופ רוכשת בניין משרדים בעיר אוטרכט שבהולנד תמורת כ-104 מיליון שקל

נכס בהולנד - הדמיה. יחצ,
הדמיית הנכס באוטרכט/יחצ

אספן גרופ, הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל, ממשיכה להרחיב את פעילותה בהולנד. החברה מודיעה כי התקשרה בהסכם לרכישת מלוא הון המניות של חברה המחזיקה (100%) בבניין משרדים הממוקם בעיר הרביעית בגודלה בהולנד, אוטרכט.

תמורת מלוא הון המניות של חברת הנכס בסך של כ-55 מיליון שקל שולמה במזומן על ידי חברת הבת בהולנד במועד חתימת ההסכם. התמורה משקפת לנכס שווי של כ- 104 מיליון שקל (ללא עלויות עסקה), בהתחשב בהלוואה שהועמדה בחברת הנכס בסך של כ-56 מיליון שקל ובכך השלימה את העסקה.

דמי השכירות השנתיים לנכס עומדים על כ-2.1 מיליון אירו (כ-8.2 מיליון שקל). שטח הנכס הינו כ-14.8 אלף מ"ר, הוא מושכר למספר שוכרים לתקופה ממוצעת של 9 שנים, ושיעור התפוסה בו עומד על כ-93%.

בשבוע החולף, דווחה אספן, כי חתמה על הסכם עם חברת הנדל"ן פאי סיאם הפועלת בעיקר בתחום המלונאות ונמצאת בבעלות היזם שלמה דהוקי. במסגרת העסקה, תשקיע אספן גרופ סכום כולל של כ-405 מיליון שקל בפאי סיאם תמורת הקצאת מניות בשיעור של 50% מהון המניות המונפק והנפרע של פאי סיאם. במקביל להשקעת אספן בפאי סיאם, ישקיע דהוקי כ-37 מיליון שקל באספן כנגד הקצאת מניות בשיעור 5% מהונה הרשום לפי מחיר מניה של 11.68 שקל.

גיא פרג, יו"ר דירקטוריון אספן גרופ: "רכישת הנכס הינה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של החברה להרחבת פעילותה בשוק ההולנדי. זהו נכס שני שאנו רוכשים השנה בעיר אוטרכט, כאשר באופן כללי אנו ממשיכים לזהות פוטנציאל להרחבת פעילותינו בהולנד תוך ניצול הזדמנויות ככל שיהיו, הן בתחום המשרדים והן בתחום הלוגיסטיקה.

"בשבוע החולף, דיווחנו על השקעה אסטרטגית בחברת פאי סיאם, באמצעותה בכוונתנו להרחיב משמעותית את פעילות אספן בתחומי המלונאות והדיור המוגן בישראל תחומים שלהערכתנו הינם בעלי פוטנציאל משמעותי להשבחת נכסיה הקיימים של החברה וליצירת ערך מנכסי הייזום. אנו ממשיכים לפעול במרץ להרחבה והשבחה של פורטפוליו הנכסים של החברה ואיתור הזדמנויות עסקיות בישראל ובהולנד לצד צמצום פעילותנו בגרמניה".

קלאריטי קפיטל תייצג בלעדית בישראל את ג'נוס הנדרסון (JHG)

אמיר ליבוביץ'. יחצ,
אמיר ליבוביץ'/יחצ

קלאריטי קפיטל, חברת הבוטיק הגלובלית המובילה בישראל לניהול השקעות, הודיעה על הסכם ייצוג בלעדי בישראל של ג'נוס הנדרסון (Janus Henderson JHG) הנמנית עם מנהלות הנכסים הגדולות בעולם, ומוסיפה בכך נדבך נוסף של שירות וכלים לטובת לקוחותיה.

מיצובה של ג'נוס הנדרסון בשווקים המרכזיים בעולם בשילוב עם מומחיותה בכל סוגי הנכסים העיקריים, תאפשר למשקיעים המוסדיים בישראל גישה למגוון רחב של יכולות ואסטרטגיות השקעה בקנה מידה עולמי.

עמיר ליבוביץ', מנכ"ל קלאריטי קפיטל: "אנו מלאים ציפייה לעבודה עם ג'נוס הנדרסון , תוך שאנו יוצרים יכולת לשרת יותר לקוחות מוסדיים ישראלים עם הזדמנויות השקעה חדשות בשווקים הגלובליים, כמו גם את היכולת למלא את צרכיהם העתידיים ולעמוד בדרישות הגוברות של התעשייה".

איגנסיו דה לה מאזה, ראש תחום אמריקה הלטינית, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בג'נוס הנדרסון: "השילוב בישראל של תרבות שיעורי חיסכון גבוהים ורגולציה פנסיונית שהולכת והופכת נוחה יותר משמעו שלמשקיעים המקומיים יש כעת יותר אפשרויות. השותפות עם קלאריטי תאפשר לנו להציע ללקוחות הישראלים את חבילת המוצרים שלנו לעומקה ולרוחבה כמו גם את המומחיות של צוותי ההשקעה שלנו".

ישראל מהווה קרקע פורייה להשקעה מוסדית בהזדמנויות השקעה זרות. עם 18.5% מההכנסה השנתית האישית שמושקעת בתוכנית חיסכון לפנסיה, החיסכון הציבורי בישראל הוא מעל הממוצע ביחס לשאר מדינות ה- OECD. בעוד שהשוק המקומי מוגבל בהיצע שלו בהשוואה לכמות הגדולה של ההון הזמין - נכון לסוף שנת 2019, ערך החיסכון להשקעה הסתכם ב 503.5 מיליארד דולר.

על פי דוח הרכב הנכסים של משרד האוצר (*)נעשו שינויים בתקנות כדי להתאים את המספר ההולך וגדל של הנכסים הניתנים להשקעה על ידי הרחבת מגוון אפשרויות ההשקעה האפשריות, כולל אלה מחוץ לישראל. תנאים אלה הופכים את הסכם השיווק של קלאריטי עם ג'נוס הנדרסון להזדמנות חסרת תקדים עבור משקיעים מוסדיים מקומיים על ידי מתן גישה להשקעות בינלאומיות מהשורה הראשונה.

seperator

חברת גילת רשתות לוויין (נאסד"ק ובורסת ת"א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, הודיעה היום כי דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי המניות בסך 63 סנט למניה (סך מצטבר של כ-35 מיליון דולר) בעקבות קבלת אישור מבית המשפט לחלוקת דיבידנד. הדיבידנד ישולם בדולרים ב-20 בינואר 2021, לבעלי מניות אשר יהיו רשומים במרשם בעלי המניות של החברה ביום ה-11 לינואר 2021. ביחד עם דיבידנד בהיקף של 20 מיליון דולר אשר חולק בתחילת החודש, הסך הכולל של דיבידנדים שיחולקו לבעלי המניות מסתכם בכ-55 מיליון דולר, או 99 סנט למניה. בנוסף, מדווחת גילת כי סמנכ"ל הכספים הזמנית של החברה, בשמת הלפרן, מונתה לסמנכ"ל הכספים הקבועה של גילת.

"אני מרוצה מקבלת אישור בית המשפט לחלוקת הדיבידנד המשמעותי הזה לבעלי המניות שלנו", אמר עדי צפדיה, מנכ"ל גילת. "לאחר חלוקה זו, לחברה יש עדיין כמות מזומנים משמעותית ביותר, בנוסף לנכסי נדל"ן, שתאפשר לה לממש הזדמנויות אפשריות שאנו בוחנים ", הוסיף צפדיה, "כמו כן אני רוצה לנצל הזדמנות זו בכדי לברך את סמנכ"ל הכספים הזמנית של גילת, בשמת הלפרן, על מינויה כסמנכ"ל הכספים הקבועה של החברה. אני סמוך ובטוח ביכולותיה לתרום מניסיונה העשיר לניווט גילת להצלחה בשנת 2021".

החברה תנכה מס במקור מהסכום שישולם כדיבידנד על פי חוקי המס בישראל. החברה הגישה בקשה לרשות המסים בישראל להחלטה בקשר לדיבידנד ותודיע על עיקרי ההחלטה עם קבלתה.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully