וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכילות עסקית: המגזר העסקי יביא שינוי אמיתי?

רונית מטיאס

30.12.2020 / 14:06

וגם: טכנולוגיה ירוקה בעמק הירדן, דואגים לחיילים הבודדים, הביוטק הישראלי מרוויח והשחיינים הפארלימפיים מתכוננים

עושים עסקים

יניב גרטי, מיכל ברוורמן, אייל דרור, עינת זינגר-דן דובי אמיתי, עדי סופר תאני ופרופ' קרנית פלוג. הפורום הכלכלי חברתי,
יניב גרטי, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, אייל דרור, עינת זינגר-דן דובי אמיתי, עדי סופר תאני ופרופ' קרנית פלוג/הפורום הכלכלי חברתי

הפורום הכלכלי-חברתי מיסודה של נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי, ערך את הוועידה הכלכלית-חברתית הראשונה בישראל במהלה הושקו לראשונה Business Roundtable Israel , ומנהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי, העתידים לייצר שינוי חברתי משמעותי בחברה הישראלית. Business Roundtable הוא פורום עסקי-חברתי מהחשובים בארה"ב, שהוקם עתה לראשונה בישראל במטרה לקדם מטרות חברתיות רחבות היקף.

הפורום מורכב מכ-100 מנכ"לי החברות הגדולות בישראל שהחליטו לאור המשבר הכלכלי חברתי, לבחור נושאי דגל בהם יעסקו בשנה הקרובה ושיעשו שינוי אמיתי.

בוועידה הושקה מנהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי, המהווה גוף שישדך בין צרכי המעסיקים ובין מעסיקים פוטנציאליים לעובדים. המנהלת היא תוצר של תהליך אסטרטגי שהוביל הפורום הכלכלי חברתי בליווי פרופ' קרנית פלוג המכון הישראלי לדמוקרטיה.

היו וחשבו: דובי אמיתי, יו"ר המגזר העסקי; עינת זינגר-דן, מנכ"לית הפורום הכלכלי חברתי; שר הרווחה ח"כ איציק שמולי; יואל חשין, יו"ר קבוצת 2B ומי שעומד בראש ה-Business Roundtable Israel יואל חשין; ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים; יניב גרטי, מנכ"ל אינטל; מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח; אייל דרור, מנכ"ל שטראוס; אייל מליס, מנכ"ל תנובה.

seperator

האקתון בגליל

מיכל צורן, רפי נבו, דוד לפלר ומרים דרוק. יח"צ,
מיכל צורן, רפי נבו, דוד לפלר ומרים דרוק/יח"צ

מרכז חדשנות כנרת, בשיתוף צמח מפעלים, איגוד התעשייה הקיבוצית, ארגון ירוק בהיי-טק והמכללה האקדמית כנרת, בחסות מכון התקנים ולוצטו , הובילו האקתון חדשנות היברידי במטרה לתת פתרונות שיכוללו את השינוי המיוחל ויהפכו את התעשייה לירוקה יותר.

במקום הראשון זכתה קבוצת האתגר של צמח תערובות שהתמודדה עם אתגר הקטנת פחת בתהליכי הולכה הובלה ואחסון כופתיות מזון לבע"ח; במקום השני זכתה קבוצת האתגר של לוג שהתמודדה עם אתגר הגדלת אורך חיי מדף של תרופות על ידי הגדלת חסימות קופסאות התרופות לחמצן; ובמקום השלישי זכתה קבוצת האתגר של מסילות שהתמודדה עם אתגר יצירת כבל חכם למעלית, להקטנת הבלאי.

שיר אליגור, מנהל האקדמיה לחדשנות ואחראי ההאקתון אמר כי למרות הקורונה מרכז כנרת לחדשנות בשיתוף פעולה עם השחקנים החזקים באזור בחר לחבור כדי לתת מענה לאתגרי השעה, והקורונה האיצה תהליכים טכנולוגיים שונים, מהאופן בו אנחנו מדברים, קונים, אך גם מייצרים, וההאקתון מאפשר למפעלים השונים במרחב להיחשף לכלים טכנולוגיים מתקדמים שיאפשרו להם לבזבז פחות משאבים, ולשמור על סביבה נקייה יותר.

מרים דרוק, מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית אמרה כי האקתון הוא אחד מהכלים של האיגוד לעודד חדשנות, יצירתיות ודינמיות בתעשייה, כמו גם פלטפורמה מוכחת ליצירת פתרונות פורצי דרך למפעלים בסוגיות שמעסיקות אותם.

מנשה (מנש') שלום, מנכ"ל קבוצת צמח מפעלים אזוריים אמר כי מרכז כנרת לחדשנות ואירוע ההאקתון ממשיכים לבסס את עמק הירדן ורמת הגולן כקרקע מזמינה וזמינה עבור יזמים ומוחות צעירים ומבריקים. נוצרת פה מסורת משמעותית עבור התעשייה המקומית ועבור הקהילה שהולכת ומתחזקת. מיכל צורן מנהלת הפעילות הבינלאומית באיגוד ממארגני ההאקתון אמרה כי בהאקתון המשיכו במגמת הפיתוח אזורי על-ידי חיבור כוחות מקומיים עם התעשייה, ויצירת קשרים עסקיים וקהילתיים רב דוריים שיצמיחו ויחזקו את השותפים ואת האיזור כולו.

seperator

חיילים בטיב טעם

רוני גרין, דפנה גיא שטגמן, חגי שלום,  ליאורה רובינשטיין, יוסי שליו.. אסף לב,
רוני גרין, דפנה גיא שטגמן, חגי שלום, ליאורה רובינשטיין, יוסי שליו./אסף לב

חגי שלום מנכ"ל קבוצת טיב-טעם, יוסי שליו סמנכ"ל סחר ושיווק, ורוני גרין מנהל מכירות ומועדון לקוחות, ערכו בסניף רמת החייל, טקס לטובת המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין במסגרתו נחתם מבצע גיוס התרומות של רשת טיב-טעם שגייסה לעמותה 219,045 אלף שקל בקופות הרשת. שלום אמר כי טיב-טעם פועלת למעלה מעשור בגיוס תרומות לעמותות וגופים התורמים לקהילה, ובמהלך חודש נובמבר שברו שיא עם גיוס תרומות לתכנית מיוחדת עבור חיילים בודדים ואמר כי פעילות למען הקהילה הינה חלק מחזון קבוצת טיב-טעם, והם ימשיכו לפעול בגיוס כספים למען עמותות שונות בישראל, הפועלות למען הקהילה והאוכלוסיות החלשות.

היו והתרגשו: דרורית ניצני, יזמית ומנהלת קשרי קהילה ותורמים; דפנה גיא-שטגמן, מנכ"לית אג'נדות; וליאורה רובינשטיין, מנהלת תוכנית חיילים בודדים חסרי עורף משפחתי, שאמרה שאין דבר משמח יותר מערבות הדדית אמיתית, והודתה להנהלת טיב טעם ועובדיה על גיוס הכספים ומשאבים המאפשרים למרכז החיילים הבודדים להמשיך ולקיים את הפעילות החשובה שלהם.

seperator

ולהתחיל מבראשית

סאנה בריטאבסקי, נתן שרנסקי, עמיר לונדון, יוגין קנדל. טשה קופרמן,
סאנה בריטאבסקי, נתן שרנסקי, עמיר לונדון, יוגין קנדל/טשה קופרמן

כחלק ממסורת בפרס "בראשית", המכונה גם 'פרס הנובל היהודי', הזוכה תורם את כספי הזכייה לחברות או לארגונים חברתיים, טכנולוגיים ומדעיים לבחירתו. זוכה הפרס השנה נתן שרנסקי, שנבחר כחתן הפרס, לאור מאבקו ארוך השנים למען זכויות אדם, חופש פוליטי, ושירותו לעם היהודי ולמדינת ישראל, בחר להוקיר חברות ישראליות הפעילות במאבק כנגד נגיף הקורונה ולהעניק מענק לחברות ביו-טק והיי-טק ישראליות המפתחות פתרונות חדשניים למאבק בקורונה.

בחירת החברות שיקבלו את המימון נערכה בתחרות בשת"פ ארגון Start-Up Nation Central המקדם חדשנות ישראלית. לתחרות הוגשו מאות הצעות של חברות לזכיה בפרס ב-7 קטגוריות. השבוע הוכרזו 10 החברות הזוכות, ביניהן חברת הביו-פארמה הישראלית קמהדע שהשלימה במהלך 2020 פיתוח נוגדן IgG ,שמקורו בפלסמה, כנגד נגיף הקורונה. אמנם הטיפול נמצא עדיין בשלבי ניסוי קליני אך לאור תוצאות ביניים מצוינות, רכש משרד הבריאות את המוצר בהיקף 3.4 מיליון דולר לטיפול חירום בחולי קורונה מאושפזים, ב-2021 החליטו בקמהדע להמשיך את מסורת התרומה של שרנסקי, ואת הפרס הכספי שניתן לה, לתרום לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" המחברת בין ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים, גם בתקופת הקורונה המאתגרת.

היו והתרגשו: סאנה בריטאבסקי, משנה למנכ"ל קרן פרס 'בראשית'; עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע; יוג'ין קנדל, מנכ"ל START-UP NAITON CENTRAL

seperator

שוחים לאליפות

אנדרו דנוס, יעקב ביננסון, ניסים סספורט. קרן איזיקסון,
אנדרו דנוס, יעקב ביננסון, ניסים סספורט/קרן איזיקסון

רגע לפני תחילת הסגר התקיימה בבית הלוחם בתל-אביב, אליפות ישראל בשחייה ע"ש מרגלית זוננפלד, עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צהל; אלי בירנבוים, יו"ר ההתאחדות לספורט נכים; ניסים סספורטס, מנכ"ל הועד הפראלימפי ונשיא הכבוד של הוועד הפראלימפי ברכו.

אנדרו דנוס, מבעלי דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, הזכיר כמה הוא גאה ללוות את הספורטאים הפראלימפים בדרכם לטוקיו, ולהיות לצידם לאורך שנה מורכבת זו, ואמר כי לאורך ההיסטוריה ניצבה ישראל בפני אתגרים רבים, ובדיוק כמו בעבר, נצא ממשבר זה מחוזקים. את האליפות, הנחה השחיין והמאמן אורי ברגמן, ספורטאי פראלימפי מעוטר.

seperator

המפתח לאושר

שמואל דונרשטיין, יורם יובל ועידן זו-ארץ. יח"צ,
שמואל דונרשטיין, יורם יובל ועידן זו-ארץ/יח"צ

רב-בריח ערכה אירוע סוף שנה ל-150 מנהלי החברה, בין משתתפי הזום נצפתה גם לינוי אשרם, אלופת אירופה בהתעמלות אמנותית, שרב-בריח מעניקה לה חסות כבר 4 שנים. שמואל דונרשטיין, יו"ר ונשיא קבוצת רב-בריח אמר כי אשרם מהווה דוגמא לנחישות וגאווה, אשרם הודתה על התמיכה לאורך השנים, בעיקר בשנה האחרונה, אמרה שהיא גאה להיות חלק ממשפחת רב-בריח, וברכה את המנהלים בהצלחה.

עידן זו-ארץ מנכ"ל החברה סיפר כי למרות הקורונה, זו הייתה שנה מוצלחת לרב-בריח. פרופ' יורם יובל הרצה על "אושר כמפתח למצוינות וחדשנות". באירוע הוכרזו 4 המנהלים המצטיינים לשנת 2020.

seperator

מסייעים לרעבים

ענת אושרי ואודי שטרוק. אסף לוי,
ענת אושרי ואודי שטרוק/אסף לוי

עמותת שניר ופארק עסקים עזריאלי בחולון, יצאו בשת"פ בשם המסייעות לטובת משפחות נזקקות וחיילים בודדים בסגר השלישי. במסגרת הפרויקט החברתי התגייסו המסעדות במתחם לטובת חלוקת מזון למשפחות נזקקות שמטופלות על-ידי עמותת שניר.

מדי יום שלישי, יצאו משלוחי מזון לבתי נזקקים באזור חולון ובת ים ממסעדות המשתפות בפרויקט ביניהן: מסטינג, שיפודי ציפורה, ריבר, פיצה תרשיש, פאזל פוד, ג'וני קריספי, מזולי, B.B.B, קינג ג'ורג', גרצל, חומוס בהדונה וסלאטס ועוד. עינת אושרי מנכ"לית עמותת שניר אמרה כי על-פי נתונים אחרונים שפרסם משרד האוצר, השפעת משבר הקורונה על מצב העוני בישראל מדאיג ביותר ומציג נתונים קשים מהם עולה תמונה לגבי נתוני מובטלים שנפלטו משוק העבודה בתקופת המשבר ומשפחות רבות הופעות לנזקקות לאוכל. על כן החלטנו על פעילות מבורכת זו.

seperator

הולך על ביטוח

הילה פלדמן גרא, מריאנו אידלמן. ליאור נורדמן,
הילה פלדמן גרא, מריאנו אידלמן/ליאור נורדמן

הילה פלדמן גרא, מנהלת מחלקת השיווק ודוברת "הכשרה חברה לביטוח", נפגשה עם מריאנו אידלמן על סט הצילומים של הקמפיין החדש של go ביטוח דיגיטלי . אידלמן הוא לא רק הפרזנטור, הוא הצטרף לצוות הקריאייטיב של הקמפיין ולקח חלק בכתיבת הפרסומות. תקציב הקמפיין מוערך במיליוני שקלים והוא צפוי לעלות בכל הערוצים המסחריים בטלוויזיה, ברדיו ובפלטפורמות הדיגיטליות השונות, החל מהשבועות הקרובים.

seperator

תרומה מתוקה

נדב נרקיסי וטל אברס. יח"צ,
נדב נרקיסי וטל אברס/יח"צ

עובדי בנק דיסקונט אספו ממתקים מכל עובדי החברה, ותרמו אותם לילדים שהגיעו לקבל עזרה ראשונה במיון יד שרה בירושלים. נדב נרקיסי, מנהל מכירות במרחב ירושלים והדרום, וטל אברס, אנליסט מכירות במרחב ירושלים והדרום, חילקו והתרגשו.

seperator

לבשל עם נוף

יעל פודולסקי ונוף עתאמנה אסמאעיל. מנחם רייס,
יעל פודולסקי ונוף עתאמנה אסמאעיל/מנחם רייס

השפית נוף עתאמנה אסמאעיל, נבחרה כפרזנטורית של חברת סוגת תחת הסלוגן "סוגת, האימא של האיכות", לקידום סדרת הקטניות של החברה לחורף. יעל פודולסקי, מנהלת השיווק של סוגת שמחה לעבור קורס בישול מזורז, ואמרה כי הבישול המזוהה עם נוף, מתחבר בצורה אידיאלית עם ערכי חברת סוגת, נוף מבשלת תבשילים המשלבים מגוון עשיר של קטניות, המתאימות למנות משביעות, מזינות ומחממות לימי החורף הקרים, בעיקר בתקופה זו, בה המודעות לבריאות הגוף עולה, ואנו מבלים יותר בבית בחיק המשפחה, ובשל המצב נהנים יותר מבישול ביתי. הקמפיין משקף את הערך העליון של סוגת, כמי שדואגת להעשיר את המטבח שלנו בחומרי גלם איכותיים ומשובחים, שנבחרים על ידה בקפידה.

seperator

מחשבים לילדים

תומר חסיד עידו ניסים וסאלי רחמים. רשת עמל,
תומר חסיד עידו ניסים וסאלי רחמים/רשת עמל

חברת אקסנצ'ר ישראל חברה למבצע של רשת עמל בו נאספים מחשבים במצב טוב, וניתנים לתלמידים שהמחשב הנייד מהווה עבורם כלי חשוב ללמידה מרחוק בתקופת הקורונה וגם בימי שגרה. החברה תעביר לרשת עמל שלה 120 בתי ספר ויותר מ-35 אלף תלמידים, את המחשבים הקודמים של עובדיה, ותפגוש את התלמידים במסגרת הרצאות בנושאי חדשנות טכנולוגית וסייבר.

עו"ד רוית דום עיני מנכ"לית רשת עמל הודתה על תרומת המחשבים לתלמידי רובוטיקה וסייבר מצטיינים של רשת עמל, ואמרה כי שיתוף הפעולה בהרצאות ומנטורינג יחזק את התלמידים בלימוד תחומי הטכנולוגיה המתקדמים ביותר. שמעון אלקבץ מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל אמר כי זו זכות גדולה עבורם לעזור לתלמידים במגמות טכנולוגיות ולפגוש אותם וירטואלית, וציין כי פעילות למען הקהילה היא חלק מסדר היום שלהם כחברה מסחרית וכשמדובר בתלמידים במגמות טכנולוגיות הם שמחים לשתף אותם בידע שלהם ולפגוש את המנהיגים הטכנולוגיים של המחר.

seperator

הפסקת תה

עמוס תמם אניה בוקשטיין. אייל נבו,
עמוס תמם אניה בוקשטיין/אייל נבו

השחקן עמוס תמם מוסיף לרזומה שלו פרזנטור של ויסוצקי, לאחר שנבחר לככב בקמפיין לצידה של השחקנית והמוזיקאית אניה בוקשטיין, תמם קורא לכל הגברים להחליף קפה אחד ביום בויסוצקי ירוק.

seperator

אמנות בסלון

איתי לוי, יפה בן דוד , ארי שטינברג. יח"צ,
איתי לוי, יפה בן דוד , ארי שטינברג/יח"צ

לכבוד הסגר הפיק אשמורת-מועדון ההטבות של הסתדרות המורים, שבוע הופעות לייב בהשתתפות איתי לוי, חנן בן-ארי, גידי גוב ועוד. מידי ערב יתארח בזום אומן ישראלי בסלון הביתי של אלפי אנשי חינוך ביניהם מורים ומורות, גננות, מנהלים ומפקחים מכל הארץ. יפה בן-דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים וארי שטינברג מנכ"ל אשמורת, אמרו כי לנוכח הסגר השלישי חייבים לעשות לעשות שמח ולעודד את כל עובדי ההוראה והחינוך אשר פועלים יום וליל למען הילדים של כולנו.

seperator

בונים ומכשירים

יהודה כתב ואלון דוידי. אלמיה,
יהודה כתב ואלון דוידי/אלמיה

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל-אביב והמרכז וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, נפגש עם אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, שחנך את קורס המנופאים הראשון בעיר בשיתוף שירות התעסוקה. הקורס ייתן הכשרה ותעסוקה ל-20 תושבי העיר, שחלקם נפלטו ממקומות העבודה בעקבות הקורונה וחלקם עושים הסבה.

בקטנה

+ שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, שוחח עם עמיתו המרוקאי, שר התעשייה, המסחר והכלכלה הדיגיטלית מולאי חפיד אלעלאמי ואמר לו שאין לו ספק כי פוטנציאל הסחר בין המדינות הוא רחב, ובכוונתנו לפעול כדי להסיר את חסמי הסחר ולהרחיב את שיתופי הפעולה העסקיים. אלעלאמי אמר כי נפתח אופק חדש בין שתי המדינות, והוא מאוד שמח על כך ומתכוון להפעיל את כל אנשי משרדו על-מנת להגיע להסכמים בנושאי ה- QIZ , מים, חקלאות, סייבר וטקסטיל. אין לי ספק שאנו יכולים להגיע למתווה תוך שבועיים ימים, ולהתחיל להתכנס לחתימת הסכמי שיתופי פעולה במהרה.

+במרכז לבריאות הנפש ע"ש י. אברבנאל, החל פרויקט התנדבותי בשם "רואים טוב, מרגישים טוב" ביוזמת אגודת ידידי נפש אברבנאל, המאפשר למטופלים הזקוקים לבדיקות עיניים לקבל טיפול אישי ומשקפיים מותאמות חינם. קלוד סמואל, מבעלי מרכז האופטומטריה קלוד סמואל בתל-אביב, מעניק את השירות למטופלים בהתנדבות מלאה. סמואל האופטומטריסט הקליני של תל השומר מזה 30 שנה, פעיל בארגון רופאים לזכויות אדם ויוזם פעילויות התנדבותיות ברפואת עיניים באפריקה, ושותף פעיל בפרויקט "רואים טוב, מרגישים טוב" באברבנאל.


+סמסו מזל טוב לרוית אסף, בעלת רשת בתי הספר ללימודי מקצועות האיפור, שקיבלה היתר בנייה לבניית בית חלומותיה בשכונת צהלה.

+רגע לפני הסגר, התקיימה במתחם מלון יוהנס פנדר שבחיפה, סדנת אומנות של קהילת OYO לנשים מהמגזר הרוסי מכל הארץ. מטרת הפרויקט הקהילתי היא סיוע לעולות חדשות להשתלב בקלות בחברה, להתפתח ולהרחיב אופקים בכיתות אומנויות שונות. בעלי המלון אנשי העסקים חסאן ג'בארין ודודו תורג'מן פתחו בהתנדבות את מתחם מלון יוהנס פנדר.

+ עמותת גדולים העניקה תעודת הוקרה למתנדבי העמותה לשנת 2020, ברוח התקופה נערכה הרמת כוסית, והענקת שי ותעודת הוקרה. המתנדבים חלקו חוויות התנדבות ועשייה. ליאור שמואלי מנכ"ל העמותה אמר שהלוואי ויכלו לקיים ערב חגיגי בנוכחות כל המתנדבים כמיטב המסורת, ושיבח את עבודתם של המתנדבים מכל הארץ. התרגשו: אלינוער לויטן סמנכ"לית העמותה וד"ר נדיר גאנם, יו"ר הוועד המנהל.

+ מאסטרו ניר קברטי, המנהל המוסיקלי של הסינפונייטה הישראלית באר-שבע שחי בסנטה ברברה בקליפורניה, הצליח לתפוס טיסה והגיע לבאר-שבע אחרי שבועיים של בידוד, קברטי יצא לסיור בעיר עם חבריו לתזמורת לצילומים לסדרה המקוונת של התזמורת "מייד אין ב"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully