וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאיון העבודה מתחיל ברשת החברתית שלכם

מורן זלמה

30.12.2020 / 16:03

במציאות של היום, המראיין יודע עליכם הרבה מאוד עוד לפני שהתיישבתם בכסא. לכן, חשוב ביותר להתייחס לרשתות החברתיות שבהן אתם פעילים כאל כרטיס ביקור. זה יכול להיות מה שיבנה או שיפיל אתכם

בווידאו: דוח המבקר על הטיפול במובטלים והמענקים לעצמאים במשבר הקורונה/צילום: משרד מבקר המדינה

מ. הגיע לא מזמן לראיון עבודה. הוא צחצח את קורות החיים שלו, הכין מכתב נלווה יצירתי ומקצועי ואפילו פתח לינקדאין ויצר חיבורים מעניינים. כשהתיישב מול המגייסת היא דילגה על הפרויקטים והמשרות הקודמות שהופיעו בקו"ח והתמקדה דווקא בפעילות בעמותה בה הוא מתנדב, הביעה התלהבות מסרטוני הטיקטוק שלו ורמזה לו בעדינות שהוא כבר מזמן לא נראה כמו בתמונת הפרופיל שלו. כן, פעם היה לו שיער.

מ. היה המום מהידע הרב שהיה למגייסת עליו. היא הסבירה לו שבדיוק כמו בדייטים, גם בראיונות עבודה חוקרים על המועמד הפוטנציאלי בגוגל וברשתות החברתיות ולא מסתפקים במידע שהוא מעביר. היא גם הוסיפה שבשנים האחרונות חלה עלייה בגיוס העובדים דרך הרשתות החברתיות, הרי מה לעשות שדור המילניאלס כבר לא מחפש עבודה במודעות בעיתון? אז קורות חיים מנופחים זה יפה וגם פרופיל בלינקדאין זה מצוין, אבל כדאי להשקיע בפלטפורמות נוספות.

יריד התעסוקה עיריית תל אביב יפו. יחצ,
יריד תעסוקה וירטואלי של עיריית תל אביב. אל תשכחו להיראות טוב ברשת החברתית/יחצ

השיווק של כולנו מתחיל ברשתות החברתיות, הרבה לפני שהוא מגיע לראיון העבודה. רוב המעסיקים מחפשים עובדים המספקים יותר מרשימת כישורים וניסיון. הם מחפשים אנשי צוות בעלי תשוקה ומסירות למוצר החברה ולמותגיה. כשהמועמדים משקיעים זמן איכות ומאמץ בבנייה ובקידום המותג האישי שלהם עצמם, המעסיקים מבחינים בכך ומניחים שישקיעו את המאמץ הזה גם במותג שלהם.

מ. הבין מיד. המיתוג האישי שלו הוא לעתים קרובות מה שמעסיקים ישתמשו בו כדי לקבל רושם ראשוני. הנוכחות הדיגיטלית צריכה לתאר את האישיות והמיומנויות שלו תוך שמירה על עקביות בכל צורות המדיה החברתית, קורות החיים והמכתב המקדים. עם תום הראיון הוא עבר על כל הפלטפורמות הדיגיטליות בהן הוא פעיל. הוא בחר שתי פלטפורמות מרכזיות, כי אין לו זמן ליותר מזה. להיות פעילים ברשתות החברתיות אין פירושו לפתוח חשבון בכל פלטפורמה אפשרית. להפך, עדיף חשבון מעודכן בפלטפורמה אחת או שתיים מאשר שיהיו חשבונות שלא נגעו בהם שנים. הוא עדכן את הפרופילים והוסיף לינקים לקורות החיים, ציין את הרשת הספציפית שמתאימה לתחום אליו הוא מתראיין והוסיף את הפרופילים לכרטיס הביקור ולחתימת הדוא"ל שלו.

ומה הוא פרסם בפרופיל עצמו? משה הבין שהכי חשוב לשמור על תדמית מקצועית ועקבית. הפייסבוק הוא לא רק מקום להעלות תמונות של הילדים או מהחופשה האחרונה, אלא כרטיס ביקור דיגיטלי וחלק מהמיתוג האישי, הוא החליף את תמונת הפרופיל שלו מ-2003 בתמונה עדכנית ומקצועית, עדכן את הביוגרפיה שלו ובדק שפייסבוק הוא סביבה נקייה ואין שם פוסטים שעלולים לפגוע בסיכויים שלו להתקבל לעבודה. הוא פרסם כמה הישגים מהעבודות הקודמות שלו, כתבה על פרויקטים שהוא גאה בהם ונתן טיפים מתחום ההתמחות שלו בקבוצות מקצועיות בהן הוא פעיל. הפעם הוא לא עשה את זה כדי לקבל לייקים מחברים ומבני משפחה, אלא כדי להראות את ההישגים שלו לכל מי שמציץ לו בפרופיל. מ. לא שכח להפוך את הפוסטים האלה מפרטיים ציבוריים, וגם החליט לפרסם פוסט בו הוא מספר על חיפוש העבודה שלו. "לא סתם קוראים לזה רשת חברתית", הוא כתב לחבריו וקיווה שאחד מהם עשוי לעבוד בחברה שמעניינת אותו, או שאולי מישהו מהם שמע על משרות חדשות שנפתחו.

לראיון העבודה הבא שלו, מ. כבר הגיע מוכן. הוא שיפר את הנוכחות הדיגיטליות שלו והיה גאה בהישגים שלו ובאופן בו הוא מציג את עצמו לעולם בנוסף לדף קורות החיים שהביא איתו.

ונחשו מה? הוא התקבל. תהיו מ.

הכותבת בעלת סוכנות SOwrite לתוכן ושיווק דיגיטלי ומרצה על סושיאל מדיה ויחסי ציבור

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מורן זלמה. ענבל מרמרי,
כשאתם מגיעים למראיין, הוא כבר יודע עליכם הרבה. מורן זלמה/ענבל מרמרי

עיריית תל אביב-יפו מקיימת השבוע יריד תעסוקה וירטואלי במטרה לסייע למפוטרי הקורונה ולצעירים רבים במציאת עבודה. היריד, שבמקביל לו יתקיימו מעל מאה הרצאות וסדנאות שונות, יתקיים עד ה- 6 בינואר 2021. מחקר שביצע המרכז החברתי כלכלי של עיריית תל אביב-יפו מצביע על 22% אחוזי אבטלה בעיר העיקר בקרב צעירים בגיל 22 עד 34. ברמה העירונית, שיעור דורשי התעסוקה גדל פי 8.5 ביחס לממוצע בשנים 2019-2017 ונותר גבוה לאורך כל תקופת משבר הקורונה.

לנוכח נתונים אלה, רואה העירייה מחויבות לסייע לתושבי העיר בכלים העומדים לרשותה, הן במציאת עבודה והן במתן כלים שיסייעו לחזרה לעולם התעסוקה. יריד התעסוקה, אשר יתקיים במתכונת מקוונת בשל הנחיות הבריאות והגבלות הסגר, יכלול מגוון רחב של סדנאות והרצאות בזום בשלוש שפות - אנגלית, ערבית וערבית כמו גם תרגום קורות חיים ללא עלות בשלושת השפות, כל זאת במטרה להעניק ארגז כלים לחזרה לעולם העבודה בנוסף ליום מעסיקים ענק בו יוצעו מעל ל- 1000 משרות הפנויות מיידית. עם המרצים תהיה גם מורן זלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully