וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ישראלים הזמינו השנה בפעם הראשונה אונליין? הרבה. הרבה מאוד

31.12.2020 / 8:26

לפי דוח הצרכנות של קבוצת זאפ, לא פחות ממיליון ישראלים לחצו השנה בפעם הראשונה על כפתור "אשר" באתרי הקמעונאות. פחות אנשי מקצוע הגיעו ומגמת "עשה זאת בעצמך" התחזקה

ShutterStock

זאפ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, מציגה את דו"ח הצרכנות לשנת 2020 בצל מגפת הקורונה. הדו"ח מציג את ניתוח השימושים של הצרכן הישראלי - חיפושים, מגמות צריכה והשפעת מגפת הקורונה והסגרים על הרגלי הצריכה. הדו"ח מבוסס על ניתוח נתוני דאטה הנאספים מאתרי הקבוצה, הכוללים מידע על מאות אלפי עסקים בישראל הרשומים במאגרי המידע של הקבוצה וכן התנהגות של 4 מיליון גולשים ייחודים מדי חודש, וכ-16 מיליון ביקורים בחודש. המידע, יחד עם מחקרים שנערכו בקרב צרכנים על-ידי מכון מידע שיווקי, מעובד ע"י חטיבת הטכנולוגיה והדאטה של הקבוצה, אשר יוצרים את פרופיל הצרכן הישראלי המעמיק והמקיף ביותר לשנת 2020.

נתוני הדו"ח מצביעים כי בדומה להשפעת מגפת הסארס, שהתפרצה בשנת 2003 על סין, שהובילה לעלייתה של הטרנספורמציה הדיגיטלית במדינה ולפריצתה הגדולה של ענקית הסחר האלקטרוני Alibaba, כך גם הקורונה השפיעה על ישראל. הקורונה הגדילה באופן דרמתי את היקפי השימוש באונליין , חשפה ישראלים רבים בפעם הראשונה לחוויית הקנייה המקוונת גם של בעלי מקצוע וגם של מוצרים ושינתה הרגלי צריכה בקטגוריות כמו תחזוקת הבית ומזון.

קניות אונליין. ShutterStock
מדהים שכל כך הרבה אנשים גילו את זה רק ב-2020/ShutterStock

כמיליון ישראלים קנו בפעם הראשונה באמצעות האינטרנט

הסגר שהוטל על המשק הישראלי בתקופת הקורונה יצר צמיחה אדירה בקניות המקוונות וכמיליון ישראלים בוגרים (מעל גיל 18) העידו כי זו הייתה עבורם הפעם הראשונה. כך עולה ממחקר של מידע שיווקי עבור קבוצת זאפ, בקרב בני 18 ומעלה, המייצג את כלל האוכלוסייה הישראלית. לפי ממצאי המחקר, כ-60% מהישראלים העידו שהגדילו את היקפי הקנייה שלהם ברשת ומעל ל-65% מהישראלים הצהירו, כי גם כשהחיים יחזרו למסלולם הם ימשיכו לקנות יותר או באותה מידה באונליין. יצוין, כי כמחצית מהישראלים העידו שקנו יותר מאתרים ישראלים מאשר בעבר במהלך השנה האחרונה. השירותים והמוצרים הכי מוזמנים ונרכשים אונליין בתקופת הקורונה הם בגדים ונעליים, כאשר 35% מהישראלים אמרו שרכשו פריטים אלה באינטרנט, רשתות וחנויות מזון (31%), משלוחי אוכל ממסעדות (27%), מוצרי חשמל (21%), רפואה קוסמטיקה וטיפוח (18%), משחקים וחומרי יצירה (12%) ומוצרי ספורט (12%).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

הישראלים השקיעו יותר זמן בתהליך הרכישה על-ידי השוואת מוצרים וכתיבת חוות דעת

הצרכן הישראלי מבין את החשיבות של שלבי איסוף המידע כחלק הכרחי מתהליך הרכישה. על-פי נתוני זאפ נרשמה עלייה של 25% בשימוש בכלים להשוואה בין מוצרים ביחס לשנה שעברה. כמו כן, נרשם גידול של 23% מכתיבת חוות הדעת, כאשר הקטגוריה שנהנית מרמת המעורבות הגדולה ביותר היא מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, לרבות אביזרי חשמל, מחשבים, שירותי סלולר ומכשירי סלולר, מוצרים לבנים וכדומה. כמות חוות הדעת בתחום הכפילה את עצמה בשנה האחרונה.

כמו כן, בשנה האחרונה הישראלים גלשו יותר, ושעות העומס בכלל אתרי הקבוצה התרחבו משעה 18:00 לשעה 20:00. כמו כן, חל גידול של 15% בגלישה הלילית בין השעות 00:00 ל-6:00 בבוקר.

אישה אוכלת סושי. Giphy
מה הזמנתם? הרבה סושי/Giphy

ריבוי הארוחות הביתיות התיש את הישראלים והם הזמינו יותר ממסעדות

ניכר כי ריבוי הבישולים והארוחות הביתיות עייפה את הישראלים ו-27% מהישראלים מעידים כי הזמינו יותר משלוחים ממסעדות מאשר בתקופה שלפני הקורונה. מבדיקה של אתר "זאפ רסט משלוחים", אשר כולל כ- 15,000 מסעדות ברחבי הארץ, בתקופת הקורונה חל גידול של כ-35% בהזמנות המשלוחים לעומת שנה שעברה. כמו כן, חל גידול של כ-10% בסכום הממוצע של הזמנות ממסעדות וגידול של 20% במספר המנות בכל הזמנה. גידול ההזמנות המשמעותי ביותר נרשם בשעות הצהריים - 60% לעומת שנה שעברה. בשעות הערב חל גידול של 35% בהזמנות המשלוחים. הקטגוריות המובילות ל-2020 הם סושי, המבורגר ופיצה, כאשר אוכל טבעוני נהנה מגידול דרמתי של 400% בהזמנות.

הסגר הראשון אופיין בחשש להכניס בעלי מקצוע הביתה, הסתגרות וזמן פנוי, מגמת ה-DIY התעצמה

עם פרוץ המגיפה וההגבלות זאפ זיהתה מגמה הפוכה לכל השנים הקודמות: ירידה של 35% בחיפושים אחר בעלי מקצוע בדפי זהב לפני חג הפסח - תקופה בה רוב הישראלים מכינים ומשפצים את ביתם בדרגות כאלה ואחרות. ניתן להעריך, כי מדובר בשילוב שבין החשש להכניס אנשים הביתה באותה תקופה - כאשר ידענו פחות לגבי הוירוס וההתנהלות איתו, לבין הרצון והיכולת של אנשים לנסות להתמודד עם תחזוקת הבית בעצמם. נתונים נספים שמחזקים הערכה זו, הם גידול של 400% בחיפוש אחר ציוד גינון וכלי עבודה באתר זאפ השוואת מחירים ובנוסף, בפעם הראשונה זאפ זיהתה מאסה קריטית של חוות דעת על כלי עבודה עם גידול של 2000% ביחס לשנה שעברה.

עם זאת בסגר השני, נראה שהישראלים החלו להתרגל למצב וחלה עלייה של 120% בחיפוש אחר קבלנים לעומת הסגר הראשון, עלייה של 264% בחיפוש אחר גננים וכן עלייה של 270% בקטגוריית האינסטלטורים.

חנות אדידס. ShutterStock
אין חנויות פיזיות? הישראלים קונים נעלי ספורט ברשת/ShutterStock

הקורונה האיצה קטגוריות חדשות; טלפונים סלולריים הם הקטגוריה המחופשת ביותר בשנת 2020

המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2020 הם טלפונים סלולאריים. השהייה הממושכת של הישראלים הציבה את קטגוריית הטלוויזיות למקום השני, עם גידול של 42% בביקושים בזמן הסגר הראשון לעומת שנה שעברה ואת קטגוריית המחשבים הניידים, עם גידול של 165% בסגר הראשון. במקום הרביעי קטגוריית האוזניות ובמקום החמישי קטגוריית הטאבלטים, עם גידול של 114% בביקושים בסגר הראשון.

הקורונה, שהעבירה ישראלים רבים לרכוש מוצרים שלא רכשו בעבר דרך זירות סחר, הצמיחה קטגוריות חדשות אשר נהנו מגידול של יותר מ-2,000% בביקושים: מוצרי ספורט עם גידול של כ-4492% בביקושים בתקופת הסגר הראשון, משחקי חשיבה עם גידול של כ-660%, מצלמות רשת חוו קפיצה מטאורית עם עלייה של 2673% ומוצרים רפואיים עם גידול של כ-1044% בביקושים.

"אם אין לעסק נוכחות דיגיטלית, הוא יתקשה לשרוד"

רמי חזן, מנכ"ל קבוצת זאפ: "משבר הקורונה האיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית הן של צרכנים והן של עסקים, שהיו מחויבים להתאים עצמם במהירות לסיטואציה שסגרה אותנו בבתים לתקופות ממשוכות. הצורך בנוכחות דיגיטלית של עסקים היה הכרחי גם לפני פרוץ המגיפה והקורונה חתמה את הנושא בצורה ברורה - אם אין לעסק נוכחות דיגיטלית ברמה כזו או אחרת - הוא יתקשה לשרוד".

לדברי אופיר גולדמן, סמנכ"ל המוצר והצמיחה של קבוצת זאפ, "עיקרי הדו"ח מצביעים כי הצרכן הישראלי מעורב יותר בתהליך קבלת החלטות הרכישה, ומעמיק מדי שנה את פעילותו הדיגיטלית - החל מהזמנות המשלוחים ועד הזמנה ויצירת קשר עם בעלי מקצוע דרך האונליין. אין ספק שמגמות אלה, גם אם חלקן יתאזנו, הן כאן להישאר, גם לאחר שנצליח למגר את המגיפה, בין אם כי צרכנים יתקשו לוותר על חלק מהיתרונות שיש בצריכת שירותים, מידע צרכני ומוצרים דרך האינטרנט והן, כי עסקים רבים, שמעולם לא היתה להם נוכחות דיגיטלית, נחשפו לקהלים חדשים בזכות טשטוש הגבולות הגיאוגרפיים והיעילות שהאינטרנט אפשר להם. אנו נמצאים היום בעיצומה של מהפכה דיגיטלית והשינויים המהותיים בעולמות השיווק הדיגיטליים והרצון לייצר הכרות מעמיקה עם הגולשים ובאמצעות הביג דאטה של זאפ, הפניה לגולשים נעשית לפי האפיון שלהם בשלב ניתוח הכוונות הצרכניות שלהם מכלל הפעולות שלהם ברשת. החיבור בין נתוני הדאטה לפרסונה הדיגיטלית מאפשר לנו לבצע פרסונליזציה לגולש ולהנגיש אותו בזמן הנכון ובמדיה הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully