וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות יומיות: מבזקים על הפעילות העסקית

עודכן לאחרונה: 31.12.2020 / 13:40

משרד התקשורת מצמצם את הטלפונים הציבוריים, חברת הקנאביס הרפואי IMC רכשה חברה קנדית ורכש חדש לערוץ i24NEWS. כל מה שקורה במגזר העסקי במהלך היום

בווידאו: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר שקבעה הממשלה/צילום: ערוץ הכנסת

IMC - חברת קנאביס בינלאומית בעלת מוצרי פרימיום עם פעילות צומחת בישראל וברחבי אירופה, ממשיכה ביישום אסטרטגיית הרכישות כאמצעי נוסף להאצת הצמיחה ומדווחת על רכישה אסטרטגית, במסגרתה תרכוש 100% ממניות החברה הקנדית Trichome Financial בעסקת מניות המשקפת לחברה הנרכשת שווי כ-75 מיליון דולר אמריקאי. עם השלמת הרכישה לחברה יהיו מכירות מיידיות בשוק הקנדי, גם בתחום הפנאי, תחת המותג הנרכש. לחברה הקנדית מתקן Indoor חדשני ומתקדם, מהגדולים בקנדה ובכוונת IMC לספק באמצעותו מוצרי קנאביס באיכות גבוהה ולהבטיח למטופלים בישראל מוצרי פרימיום, מתוך מחויבות ליצירת סטנדרט אחיד ולהבטחת רצף טיפולי. החברה המאוחדת תמשיך לפעול מגליל ים בישראל ומטורונטו שבקנדה תחת השם IMC ומניותיה יסחרו בבורסת ה-CSE בקנדה תחת הסימול IMCC. במקביל, מתקדמת IMC, כמתוכנן, להשלמת רישום מניותיה בנאסד"ק ברבעון הראשון של 2021.

החברה המאוחדת תחזק את הנוכחות והפעילות הגלובלית בייצור והפצה של מוצרי קנאביס איכותיים בסטנדרט התקינה הגבוה ביותר בשלושה משווקי הקנאביס הגדולים בעולם - ישראל, גרמניה וקנדה. בנוסף, הרכישה תאפשר ל-IMC להתבסס לראשונה על מתקן גידול Indoor מתקדם וחדשני של חברת JWC, החברה הבת בבעלותה של Trichome. במסגרת זו, תתאפשר מכירת מוצרי מתקן ה-Indoor לגידול פרימיום של JWC בקנדה וכן ייצוא המוצרים באמצעות תשתית ההפצה הגלובלית הקיימת של IMC, בכפוף לרגולציה הקיימת בכל מדינת יעד. בכוונת IMC לפעול למיקסום מלוא הסינרגיות התפעוליות והעסקיות הנובעות מאיחוד שתי החברות כדי להבטיח המשך צמיחה מהירה ורווחית. בשווקי הקנאביס הרפואי בישראל ובגרמניה תמשיך IMC לפעול באמצעות המותג IMC, ובשוק מוצרי קנאביס לפנאי בקנדה תפעל החברה באמצעות JWC, אשר לה מתקן חדשני Indoor של כ-10 דונם ובעל כושר ייצור גבוה.

הנהלות שתי החברות חולקות תפיסה עסקית משותפת המקדמת בניית מעמד עסקי ותחרותי מוביל הן בשוק הקנאביס הרפואי והן בשוק מוצרי קנאביס לפנאי, באמצעות שליטה מלאה בכל שרשרת הערך משלב הייצור ועד לשלב ההפצה והמכירות והמתבססת על כוח מותג חזק. במסגרת תהליכי המדיקליזציה והלגליזציה של שוק הקנאביס בעולם, IMC נערכת למינוף כלל היכולות והנכסים של החברה הממוזגת לאחר סגירת העסקה לטובת מיקסום ההזדמנויות העסקיות. החברה המאוחדת תפיק ערך מאיחוד הכוחות, הידע והמעמד העסקי של כל חברה בשווקי הקנאביס הרפואי והקנאביס לפנאי, וצפויה למנף יכולות אלו גם לטובת המטופלים והצרכנים בישראל.

אורן שוסטר, מנכ"ל IMC מסר: "רכישה זו מהווה נקודת מפנה עבור IMC וחיזוק מיצובה כחברת קנאביס גלובלית. הרכישה של Trichome Financial מספקת ל-IMC מקור יציב לאספקת מוצרי פרימיום במענה לביקוש הגדל וגובר למוצרי קנאביס במותג IMC. אני גאה על כך שהרכישה תאפשר לנו לספק מוצרים באיכות הגבוהה ביותר למטופלים בישראל כחלק ממדיניות החברה להבטחת מוצרים זהים ובסטנדרט הגבוה ביותר בכל השווקים בהם אנו פועלים. המטופל הישראלי ייהנה ממוצרים מתקדמים שייוצרו במתקן ה-Indoor שלנו בקנדה, ויאפשרו רצף טיפולי שכל כך נדרש בימים אלה למטופלים בישראל. הרכישה מחזקת עוד יותר את המאזן שלנו ומצרפת לשורותינו צוות מוכשר ביותר שהצליח בצורה יוצאת דופן בבנייה מחדש של JWC והפיכתה לחברה יעילה עם סט מוצרים איכותיים הפונים לשוק קנאביס לפנאי בקנדה, באמצעותו ניתן יהיה להמשיך ולמנף מהלכי קונסולידציה נוספים בצפון אמריקה".

אורן שוסטר. יחצ,
אורן שוסטר, מנכ"ל IMC/יחצ

בשנים האחרונות, השימוש בטלפונים הציבוריים הלך ופחת נוכח ההתפתחות הטכנולוגית, שיפור פרישת רשתות הסלולר והעליה בשימוש במכשירי טלפון סלולריים המאפשרים תקשורת זמינה, נוחה וזולה. כיום מצויים בישראל כ-9,500 טלפונים נייחים ציבוריים, הפזורים במרחב הציבורי כנדרש בתקנות הבזק.

מנתונים שהתקבלו במשרד עולה כי בכ-83% מהטלפונים הציבוריים יש שימוש של פחות מ-100 דקות בחודש. נתונים אלו מצביעים על כך שהשימוש היומיומי בטלפון הציבורי במקומות מסויימים נמוך מאוד ואף בחלק מהמקומות לא נעשה שימוש בטלפון הציבורי כלל.

חברת בזק וגורמים בשלטון המקומי פנו למשרד בבקשה להסיר טלפונים ציבוריים, מהטעם שבמציאות הנוכחית בשוק התקשורת, אין עוד צורך בפרישה כה רחבה של טלפונים ציבוריים, הדבר מהווה נטל כלכלי שאינו מוצדק וכן מן הטעם שחלק מהטלפונים הציבוריים שהוצבו באזורי השיפוט של המועצות מקומיות לפני עשרות שנים מהווים כיום הפרעה ואף מפגע במרחב הציבורי.

המשרד פרסם "קול קורא" בעניין זה וקיבל התייחסויות מהציבור לרבות רשויות מקומיות ונציגי ציבור. לאחר בחינת כלל ההתיחסויות ובחינת הסוגיה, נמצא כי לא קיימת הצדקה להצבת טלפונים ציבוריים חדשים ולא קיים צורך בפרישה רחבה של טלפונים ציבוריים קיימים. בהתאם לאמור, משרד התקשורת החליט לתקן את תקנה 28 לתקנות הבזק, באופן שיאפשר את צמצום פרישת הטלפונים במקומות בהם היקף השימוש לא מצדיק את הצבתם, תוך שיבטיח את המשך מתן השירות במקומות בהם יש צורך בכך.

במסגרת השינויים, בזק תדרש להעביר למשרד התקשורת, עד לתום הרבעון הראשון של כל שנה, דו"ח המפרט את הטלפונים הציבוריים שהחברה מחויבת בהסרתם בהתאם למנגנון המוצע בתיקון, לפיו חברת בזק תחויב להסיר טלפונים ציבוריים שנעשה בהם שימוש של פחות מ-100 דקות שיחה בממוצע בחודש בשנה שקדמה להגשת הדו"ח. יחד עם זאת, בזק תחויב לתפעל ולתחזק את הטלפונים הציבוריים שלא יוסרו.

כמו כן, במקרים מיוחדים ופרטניים, למנכ"ל המשרד תהיה הסמכות להורות על הסרה או תפעול של טלפון ציבורי, כדי לספק מענה למקרים בהם משיקולים של טובת הציבור יש להסיר או להפעיל את הטלפון הציבורי גם מבלי שיעמוד בהגדרת 100 הדקות כפי שפורט לעיל. זאת, בכפוף להודעה לחברה ומתן אפשרות לחברה לטעון את טענותיה בפניו בנושא.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
טלפון ציבורי, ירושלים, 4 באוגוסט 2020. רוני כנפו
נתקעו בניינטיז ועכשיו הופכים להיסטוריה. טלפון ציבורי בירושלים/רוני כנפו

יוסף חדאד מצטרף לערוץ i24news בתור הפנים הדיגיטליות של הערוץ הערבי

יוסף חדאד (35), פעיל חברתי ערבי ישראלי הצטרף לערוץ i24news בתור הפנים הדיגיטליות של הערוץ הערבי. במסגרת זו הוא יערוך ויצטלם לסרטוני רשת ותכני הסברה דיגיטליים המיועדים לצופים בערוץ ממדינות ערב השונות. בנוסף יצלם גם תכנים לערוץ באנגלית.

חדאד, תושב נצרת ונכה צה"ל ממלחמת לבנון השניה, משמש כמנכ"ל של עמותת ביחד ערבים זה לזה הפועלת לגישור על פערים בין יהודים וערבים ונחשב לאושיית רשת עם עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, וידוע בין השאר בסרטוני הסברה ישראלית שמפרסם ברשתות החברתיות בשפות שונות וזכו למיליוני צפיות.

יוסף חדאד: "שמח להצטרף לצוות של ערוץ i24news. בתקשורת העולמית ובפרט בתקשורת הערבית לא מציגים את התמונה המלאה על מדינת ישראל ועל החברה הישראלית. באתי לשנות את זה ולהציג את המציאות בישראל ללא פילטרים".

יוסף חדאד. יחצ,
יוסף חדאד/יחצ

נבו, נער בן 14.5 יעלה ביום ראשון קמפיין דיגיטלי ראשון מסוגו של נער על הרצף האוטיסטי ביחד עם אגם רודברג.

נבו ואגם נרתמו להעלות את המודעות ליום ההתרמה של אלו"ט שיערך ביום שני, 4 בינואר, ששם את הדגש ליחס הסביבה לאנשים ובני נוער שנמצאים על הרצף. המהלך הוא ירית הפתיחה לקמפיין שיעודד משפחות להצטלם עם יקיריהם הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי ולהעלות את התמונה בצירוף ההאשטג #מרגישיםבנוח.

יום ההתרמה יערך השנה בשל המגבלות במרחב הדיגיטלי ולא מדלת לדלת עם הסיסמה "השנה במקום לפתוח את הדלת - פותחים את הלב".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully