וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת חיפוי: הישראלים מכניסים את ה"בחוץ" הביתה ומשלמים הרבה

31.12.2020 / 13:40

תקופת הקורונה תיזכר ככזו שבה אנשים הפכו ליצירתיים ולמלאי תעוזה. הדבר בא לידי ביטוי בתחום עיצוב ושיפוץ הבית. אין אולמות קולנוע? נבנה חדר קולנוע ביתי מושקע. אי אפשר לטייל בטבע? נכניס את הטבע אל תוך הבית. חדרי הכושר והבריכות נסגרו? לא אצלנו. וכמה זה עולה?

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

הבית בגרסת ה-FOMO, הפחד מהחמצה, שינה בשנה החולפת את פניו ללא היכר. משברים שונים בחיים מזמנים לנו חשבון נפש, ודווקא במשבר הקורונה נדמה כי רבים לא עושים חשבון בכלל. באין הזדמנויות לצאת, לבלות ולהוציא כסף כמו בדרך כלל, רבים ביקשו להשקיע את הכסף בביתם-מבצרם (תרתי משמע בתקופת הסגרים), ולמלא את החסכים השונים בחשקים ושאר פינוקים.

ברק צור, מנכ"ל סוויץ אקטיב, מעיד על שינוי מגמתי שהתחולל במכירות. ממכירה לגופים מסחריים, כמו חברות הייטק, עיריות, גופים ממשלתיים, פסטיבלי ענק ואירועי ספורט - עברה החברה לסקטור הפרטי, מבלי לספוג הפסדים. "אנשים יצאו מגדרם בתקופת הקורונה. במיוחד אלה שמכורים לספורט", הוא מסביר. "הטריף אותם ש'לקחו' להם את המנוי לחדר כושר. הילדים בבית הטריפו אותם. נמאס להם מהזום. הרבה הורים ביקשו פתרונות יצירתיים שיאפשרו לילדים להוציא עצבים ואנרגיות. אז התאמנו את המתקנים שלנו לקהל הפרטי". צור מציין שלהבדיל מהמתקנים הקבועים והפופולאריים, הפעם היצירתיות הרקיעה שחקים והפתיעה. "הרמנו מתקני אקסטרים בשלל גדלים וגבהים ואבזורים מעל בריכות, היו הרבה שביקשו לשלב אומגה, חבלי טיפוס, היו הורים שרצו שנקים להם ערסלים לגובה, כדי שלא יירטבו ממי הבריכה ויוכלו לצפות בילדים שלהם על האומגה, כשהם עם דרינק ביד", הוא אומר. והמחיר? "עלות הפינוק הזה נאמדת בכ-30-40 אלף שקלים", מציין צור.

סוויץ' אקטיב. רונן טופלברג,
סגרו את מכוני הכושר? הנה אחלה סידור. סוויץ' אקטיב באה אליכם הביתה/רונן טופלברג

צור מזכיר גם סבא שרצה לעשות הפתעה מתוקה ל-13 נכדיו, בגילאים שונים, לאחר הסגר, והקים מתקן אקסטרים מיוחד, בגודל של 6 מטרים, עם גשר הימלאיה תלויה ושאר אתגרים. "הצרחות שבקעו מהנכדים היו מטורפות", אומר צור. "ילדים בגילאים שונים, כולל ילדים מתבגרים, כולם עושים כיף עם הסבא על המתקן הזה, אין בילוי יותר כיפי ומשפחתי מזה". מחיר התענוג: כ-12-13 אלף שקלים.

היצירתיות המשיכה גם לעונה הקרה. צור מספר על בני משפחה שביקשו שסגירת החורף של הבריכה תאפשר להם לעשות ספורט על החלל שהתפנה. בסוויץ' אקטיב בנו להם במה מיוחדת, שעליה אוהל אקסטרים, הכולל תאורה וחיפוי חורף לבידוד תרמי. דרך נהדרת להתאמן גם כשקר בחוץ והבריכה אינה בשימוש. עלות ממוצעת: בין 50 ל-60 אלף שקלים.

הפינוקים לא נפסקים בחצר הבית. ויש כאלה שצריכים להוציא אנרגיה גם בתוך הבית. "היה לנו לקוח צעיר ואנרגטי, שאוהב לזנק מהמיטה ולעשות אקסטרים", אומר צור. "בנינו לו מתקן מיוחד מעל המיטה, עם המון אתגרים ואפשרויות טיפוס. בבוקר הוא אוהב להושיט ידיים כלפי מעלה, מטפס בעזרת חבל אל סולם קופים למעלה, וקופץ בסטייל מהמיטה". העלות של המתקן המותאם היא צנועה יחסית לשאר. "בסביבות 4,000 שקלים", אומר צור. "ואם לסכם, אז בתקופה האחרונה הוציאו אנשים בממוצע בסביבות 60,70 אלף שקלים על תוספת של תענוגות שלא היו זמינים להם בחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תכנון ועיצוב שירלי דן. שי אדם,
השמיים הגבול. רחבת בריכה בתכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם

אבנר צדוק, מנכ"ל חברת פלגים, שמציעה שירותי תכנון, הקמה ותחזוקה של בריכות פרטיות ומוצרי נוחות משלימים, מספר כי אנשים משקיעים בדברים מטורפים ואפילו הזויים, בגלל הרצון לשנות את המצב הקיים. "אנחנו מקימים בריכות במרתפים, וזה עוד לפני שיש מרתף ללקוחות שלנו", הוא אומר בחיוך. "לאחרונה ביצענו עבודה של מתחם ספא בבית פרטי, בלי שיש מרתף. היתה רק חניה, ממנה חפרנו ובנינו מתחם שלם עם חדר כושר, סאונה רטובה ויבשה, ג'קוזי ענק ובריכה מרווחת. הפקה שעלתה קרוב ל-2 מיליון שקלים", הוא אומר.

צדוק מסביר כי התעוזה בבקשות ובמאווי הלקוחות שלו ניכרת בהחלט על רקע התקופה האחרונה, בהחלט על רקע שנים חולפות. "אנשים מוכנים להעז ולנסות הרבה יותר מבעבר, ומוכנים להשקיע כמה שיידרש. בין אם יש מקום ייעודי או לא. הם מוכנים לייצר את כל מה שצריך", הוא מסביר. ומה אנשים מבקשים בימים אלה? "הכל. החל מבריכות, סאונות, מתחמי ספא, ג'קוזי מפנק, פינות עיסוי, בר משקאות עשיר, קולנוע ביתי, במות הידראוליות מעל הבריכה עם מקומות אירוח נוספים, ועוד".

באדיבות כרכום. ליאור טייטלר,
מי לא רוצה את הטבע אצלו בבית?/ליאור טייטלר

בעוד מחיר הקמת בריכה סטנדרטית עומד על 300 אלף שקלים בממוצע, צדוק מציין ש"השמיים הם הגבול". ולא בכדי. הוא מספר על הפרויקט האחרון שביצע בפנטהאוז תל-אביבי, שבה גילו שאי אפשר להקים את הבריכה בשטח הגג, ולכן לא אמרו נואש ותלו אותה באוויר, כשהם נעזרים בקירות הבניין לתמיכה. "הבריכה יוצרה מנירוסטה והועלתה בחלקים אל קומת הפנטהאוז", הוא אומר. "זה לגמרי ממחיש את הלך הרוח של הלקוח הישראלי, שלמד להעז ומוכן לשלם הרבה כסף כדי להביא את החוויה הביתה".

אדריכל רון שפיגל. אלעד גונן - חברת פלגים,
מים, ירוק, מי צריך יותר? תכנון אדריכלי של רון שפיגל. צילום: אלעד גונן, חברת פלגים)/אלעד גונן - חברת פלגים
להתפנק בחוץ - טאבון. ניגא שף,
אה, כמעט שכחנו, שיהיה מה לאכול. טאבון חיצוני של ניגא שף For Home/ניגא שף

גם המעצבת שירלי דן מציינת עליה חדה בהוצאות על שיפוץ הבית. "בגלל הסגר, ובכלל רוח התקופה, אנשים מסדרים ומארגנים את הבית מחדש. אני רואה עלייה של 300% ברכישת מטבחי חוץ, בריכות ביתיות, חדרי קולנוע וחדרי כושר ביתיים". דן מסבירה שבכל תקופת הקורונה לא זכתה לרגע דל או חשה בירידה בתעסוקה. "ההיפך הגמור. גם המפעלים קורסים מעודף עבודה", היא אומרת. "השיח העיקרי כיום עם לקוחות הוא ביצירת חללים מפנקים. כמובן שיש להיבט הפונקציונאלי הרבה SAY, אבל אין ספק שהפינוקים קיבלו במה מרכזית בכל הקשור לתכנון. הם מקבלים היום משמעות אחרת ונועזים בהרבה. כמובן למי שיכול להרשות לעצמו".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully